adonim 0 Napisano 30 Maja 2009 STRONA 1 => porównanie i omówienie wydajności Pentium Dual Core E2160 1MB vs. PDC E5200 2MBSTRONA 2 => porównanie i omówienie wydajności PDC E5200 2MB vs. C2D E7300 3MB / C2D E8200 6MBSTRONA 3 => porównanie i omówienie wydajności Core 2 Quad Q8300 4MB vs. C2Q Q9300 6MBSTRONA 3 => porównanie i omówienie wydajności Core 2 Duo E6750 4MB vs. C2D E7300 3MBSTRONA 4 => porównanie i omówienie wydajności PDC E2160 1MB vs. C2D E4300 2MB / PDC E5200 2MBSTRONA 4 => porównanie i omówienie wydajności C2Q Q9300 6MB vs Q8300 4MB / Q6600 8MB / PII X4 805 ================================================================================================================================================== Jako że nie było mnie na forum spory okres czasu [ dokładnie to miesiąc - po nałożeniu srogiego bana ] to w tym "wolnym" od forum czasie wpadłem na pomysł porówania rzeczywistej wydajności 2 procesorów które miałem możliwość posiadać w tym czasie u siebie w domu. Mowa o aktualnie używanym E5200 i nieco "starszym" [ już nie używanym ] PDC E2160 [ procesor został udostępniony do testów ]. Celem dzisiejszego testu [ przygotowania juz jakis czas temu sie ku temu zaczęły ] jest bardzo bliskie pokazanie tego jaka występuje różnica wydajnościowa na obu testowanych tu procesorach podczas grania w te same gry [ plus aplikacjach syntetycznych ] i w jak najbardziej zbliżonych do siebie tych samych warunkach testowych. Chcę ponadto wykazać tutaj czy rzeczywiście jest warto przesiadać się na E5200 [ słowo "WARTO" to może źle powiedziane ] - czy warto jest przesiadać sie dla tak samo taktowanego E5200 mając wysoko wykręconego E21xx z 1MB L2. Chę wykazać także czy rzeczywiście ta już niemal "magiczna" i starczająca nawet do kart pokroju GTX260/HD4870 pojemność L2 wynosząca 2MB w naszym E5200 45nm czyni go aż tak zauważalnie wydajniejszym od "poczciwego", starego E2160 65nm z tylko 1MB L2 że ten już się nie nadaje do wyżej wymienionych kart. Przekonamy się o tym w dalszej części. A ponieważ zauważyłem też ostatnio że krążą już tu na forum legendy o tym procesorze w tej właśnie kwesti wydajności to tymbardziej jest ku temu świetna okazja aby potwierdzić bądż zrewidować te poglądy na temat tej mniemanej niby aż tak dużej wydajności E5200 a tymbardziej obalić bądź potwierdzić pogląd na temat sporej różnicy wydajnościowej przy tym samym zegarze względem E21xx 1MB. Celem testu [ głównym praktycznie ] jest też pokazanie jaki teoretycznie wpływ na różnice w wydajności podczas grania ma ilość posiadanej pamięci cache L2 w obu tych procesorach a także różnice wynikające z innych procesów technologicznych obu procesorów i nieco poprawionej architektury w E5200. No to więc zaczynamy ... ===========================================================================================================================ETAP 1 WSTĘP I ZAPOWIEDŹ Na początek w celach organizacyjnych zrobimy sobie małe porówanie suchych danych technicznych obu tych procesorów; E2160 1MB 800MHz 65nm E5200 2MB 800MHz 45nm "Stary" Pentium Dual Core vs. "nowy" Pentium Dual Core Główne różnice w budowie to: - większa ilość pamięci L2 w E5200 wynosząca 2MB zamiast 1MB L2 w E2160, - różnica zegara CPU na korzyść E5200 wynosząca +900MHz na starcie [1.60GHz vs. 2.50GHz w E5200] - niższy i usprawniony w celu zwiększenia wydajności względem 65nm, 45nm proces technologiczny w E5200- niższe zużycie energii w E5200 -> około 25W w IDLE. Pentium Dual Core E5x00 w stosunku do "pełnych" modeli Core 2 E7/8xxx nie oferuje wsparcia bibliotek SSE 4.1 ***Warto także odnotować że w ostatnich dniach Intel oficjalnie zmienił nazwę całej rodziny Intel Pentium Dual Core E5xxx/6xxx na Intel Pentium E5xxx/6xxx więc to też jako tako kolejna nowośc odróżniająca nowego Pentiuma 45nm od starej rodziny E2xxx 65nm. Fakt ten jest dośc mało istotny z punktu widzenia wydajnościowego ale jednak ważny z punktu widzenia marketingowego więc go przypomniałem. Logo, opakowanie i IHS nowego Pentiuma E5/6xxx =============================================================================== Nie będę się dalej zbytnio rozwodzić nad specyfikacją budowy i różnicami w obu procesorach bo je widać wiec to bez sensu ciągnąć to dalej, dlatego jak najszybciej przejdżmy do tego co jest esencją tego całego testu czyli teoretycznego* porównania wydajności w grach na obu tych procesorach. teoretycznego* - to słowo odnosi sie do tego iż są to moje prywatne testy na robione moim prywatnym PC-cie a więc i wyniki u kogoś innego mogą być zgoła inne od moich bo i konfiguracja testowa może być inna niż ta moja użyta dziś do testów. ETAP 2GRY, WYKAZ i METODOLOGIA wykaz posiadanych gier użytych do testów: Assassin"s CreedColin DIRTCrysisCrysis WarheadFallout 3Far Cry 2GTA 4FEARHalf Life 2 Episode TwoLost Planet ECStalkerStalker Clear SkyUnreal 3World in Conflict Każda gra miała specjalnie wybrane miejsce testowe do przetestowania wydajności obu procesorów a bardziej szczegółowo wygląda to tak: AC - miasto DIRT - wyścig Citroen C2Crysis 1 - iceCrysis 2 - islandWarhead - bazaWarhead - placFallout 3 - wastelandGTA 4 - miastoFEAR - entryHL2 ET - outlandLP EC - caveStalker - army2Stalker CS - bazaUnreal 3 - zmierzchWiC - wbudowany test ================================================================================ ETAP 3 GRYTESTY WŁAŚCIWE Testowanie zaczniemy nietypowo bo od podkręconych do 3.3GHz* procesorów by w etapie 2 przedstawić wyniki na zegarze defaultowym.UWAGA >>>*Dlaczego OC tylko przy 3.3GHz??? Ponieważ jest to już praktycznie górna, bezpieczna i stabilna granica OC dla E2160 a więc w związku z tym byłoby dość nierealnym zrobić porównanie np. przy 3.5 czy 3.6GHz gdzie takowy zegar może nie jest jakimś problemem dla E5200 ale dla E2160 mógłby już być bardzo problematyczny. -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ZESTAW TESTOWY Gigabyte GA-P35 DS3 [rev2.0] PDC E5200 2MB L2 2.50GHz @ 3.30GHz wypożyczony do testów PDC E2160 1MB L2 1.80GHz @ 3.30GHz Pentagram HP-120 Karakorum + Xigmatek 120mm użyta do testów EVGA GF 9800GTX 512MB G92 @ stock 4x1GB DDR2 Patriot LLK 800MHz CL4 Fortron ATX 500W Blue Storm II Windows XP Professional 32bitForceware 182.06 32bit ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- E2160 i E5200 OC 3.30GHz---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ICE - test procesora ISLAND - test grafiki BAZA PLAC ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Podsumowanie wyników w w dalszej części porównania.============================================================================ Podziękowania za wypożyczenie do testów karty graficznej EVGA 9800GTX, procesora Intel Pentium Dual Core E2160 1.60GHz 1MB oraz zasilacza Fortron ATX 500W Blue Storm II dla sklepu "Myszka". Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adonim 0 Napisano 30 Maja 2009 Przybliżone miejsca testowe użyte do pomiarów [ tyczy się to nazw misji ]: Assassins's CreedMIASTO DIRTCitroen C2 [ przejazd ] Crysis ICE [ misja zimowa ] ISLAND [ teren otwarty - las ] WarheadBAZA [ misja zimowa ]Frozen Paradise WarheadPLAC [ teren otwarty ]Call me Ishmael Fallout 3WASTELAND [ teren otwarty - miasto ] Far Cry 2WIOSKA [ 1 wioska w 1 misji w grze ] F.E.A.R.ENTRY [ tunele otoczone wodą ] GTA 4MIASTO HL2 ETOUTLAND [ teren otwarty ] Lost Planet Extreme ConditionCAVE [ pomieszczenia zamknięte w grze ] Stalker ARMY 2 [ teren otwarty ] Stalker Clear SkyBAZA [ wioska na początku 1 misji w demie ] Unreal 3ZMIERZCH [ akcja rozgrywana przy zachodzie słońca ] World in ConflictTEST [ wbudowany benchmark ] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość NightKing Napisano 30 Maja 2009 Brawo, właśnie obaliłeś teorię niektórych 'znawców', o tym jaki mały wpływ ma kesz na wynik końcowy w FPS Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Azgaroth 29 Napisano 30 Maja 2009 Brawo, właśnie obaliłeś teorię niektórych 'znawców', o tym jaki mały wpływ ma kesz na wynik końcowy w FPS Tylko różnica między 1 a 2 MB tak bardzo istotna nie jest, ciekawe jakie byłoby porównanie 1 MB vs 6 MB cache Oba procki są świetne ale oczywiście wygrywa e5200. Dlaczego ? Praktycznie 100% OC powyżej 3.5 Ghz ( a 4.0 Ghz jest raczej bez problemu osiągalne ). @autorŚwietna recka, gratulacje Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coo84 0 Napisano 30 Maja 2009 Rozumiem że proce latały na takim samym fsb? Brakuje trochę testów gtaIV, bo jak wiadomo ona lubi procki Same porównania fajne, widać, że w niektórych grach 1mb daje ogromny wzrost(chociażby dirt) a w niektórych znikomy, ale przy dzisiejszych cenach e5200+nowej generacji e2xxx te procki jako nówki nie mają racji bytu ;E Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adonim 0 Napisano 30 Maja 2009 Rozumiem że proce latały na takim samym fsb? Brakuje trochę testów gtaIV, bo jak wiadomo ona lubi procki Same porównania fajne, widać, że w niektórych grach 1mb daje ogromny wzrost(chociażby dirt) a w niektórych znikomy, ale przy dzisiejszych cenach e5200+nowej generacji e2xxx te procki jako nówki nie mają racji bytu ;E Brakujące testy moge uzupełnić, w tym i o GTA4. W swoim czasie tak zrobię. Co do FSB to właśnie po to aby zapobiec 'manipulacjom" w końcowych wynikach wydajności ze strony różnego FSB na obu prockach zmniejszyłem u E5200 mnożnik do x8, a szynę FSB ustawiłem na 313, dało to zegar 2.50GHz. Zatem procek chodził przy 8 x 313FSB => 2.50GHz [ V-core stock ]. To samo zrobiłem z E2160 który także chodził po OC na 2.50GHz przy ustawieniach 313FSB x 8. Suma sumarum dało to ten zegar jak przy E5200 @ 2.50GHz. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coo84 0 Napisano 30 Maja 2009 O to mi chodziło, dobra robota Jak będziesz wrzucał dodatkowe testy to rzuć ze 2 benchmarki procesora(chociażby superpi 1M i 16/32) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adonim 0 Napisano 30 Maja 2009 E5200 @ 3.30GHzE2160 @ 3.30GHz ==============================================================================TESTY SYNTETYCZNE NA USTAWIENIACH FABRYCZNYCH DLA E5200 - 2.5GHz, I DLA PODKRĘCONEGO E2160 @ 2.50GHz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Azgaroth 29 Napisano 30 Maja 2009 No...6 klatek w GTA 4 i prawie 10 klatek w Falloucie 3 to już znacząca różnica. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adonim 0 Napisano 30 Maja 2009 ETAP 2Wydajność obydwu procesorów przy zegarze defaultowym* w grach.Kolejność wyników jak widać jest nietypowa ale jednak dość czytelna jako całość. UWAGA >>>*Zegar defaultowy tyczy się modelu E5200, natomiast E2160 został do częstotliwości 2.50GHz odpowiednio podkręcony. ================================================================================================================================================================ Assassin's Creed DIRT CrysisICE CrysisISLAND WarheadBAZA WarheadPLAC Fallout 3 Far Cry 2 F.E.A.R. GTA 4 HL2 Episode Two Lost Planet Extreme Condition Stalker Stalker Clear Sky Unreal 3 World in Conflict ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- PODSUMOWANIE Różnice w poziomie grywalności, próg płynności - 30kl/s >>> Gra grywalna - 30kl/s i więcej. Gra niegrywalna - 29kl/s i mniej. gry "grywalne" na E5200 2.50GHz Assassin's CreedCrysis [iSLAND]DIRTFallout 3FEARHL 2 ETLP ECStalker SoCHUT 3WiC gry "grywalne" na E2160 2.50GHz Assassin's CreedDIRTCrysis [iSLAND]FEARHL2 ETLP ECStalker SoChWiC gry niegrywalne na E5200 Crysis [iCE]Crysis Warhead [bAZA i PLAC]Far Cry 2GTA 4Stalker Clear Sky gry niegrywlane na E2160 2.50GHz Crysis [iCE]Crysis Warhead [bAZA i PLAC]Fallout 3Far Cry 2GTA 4Stalker Clear SkyUnreal 3 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adonim 0 Napisano 30 Maja 2009 ETAP 3Zestawienie zbiorcze wyników przy częstotliwości 2.5 i 3.3GHz =============================================================================Ustawienia testowe zostały wypisane przy każdej grze z osobna dla większej jasności ocenienia wyników. Pomiar wydajności został przeprowadzony przezemnie w każdej grze z osobna 4 razy pod rząd w celu potwierdzenia powtarzalności wyniku końcowego średniego fps. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------1280/1024, very high AA/AF off -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------1280/1024, very high, AA x4, AF off -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------1280/1024, high, AA/AF offICE ISLAND --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------1024/768, high AA/AF offBAZAPLAC --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------1280/1024 very high, AA/AF off --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------1280/1024, high, AA/AF off --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------1280/1024, very high, AA/AF off --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------1280/1024, high, AA/AF off Pomiary w GTA4 zostały wykonane przy ustawieniach maksymalnych dla karty graficznej z 512 MB [ w tym przypadku dla GF 9800GTX ]. Ruch uliczny ustawiłem na maksimum. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------1280/1024, very high, AA x4, AF off --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------1280/1024, very high, AA/AF off --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------1280/1024, high, AA/AF off --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------1280/1024, very high, AA/AF off --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------1280/1024, very high, AA/AF off --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------1280/1024, very high, AA/AF off ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- PODSUMOWANIE Gry "niegrywalne" na E5200 i E2160 # 3.3GHz PDC E5200 - GTA 4 PDC E2160 - Crysis [iCE]- Crysis Warhead [bAZA]- Far Cry 2 [ tu kwestia jest bardzo sporna i tak naprawdę dość ciężka do poprawnego zinterpretowania płynności grania - wynik uzyskany w grze to 29.7kl/s - ja uznałem ten wynik za poziom niegrywalny ]- GTA 4 * Za grę o płynnym poziomie grywalności uznałem Stalkera Clear Sky mimo wyniku 30.2kl/s ale jednak mimo wszystko wyniku powyżej 30kl/s. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BlackBool 0 Napisano 30 Maja 2009 Świetna recka, takiego czegoś w necie brakowało od premiery E5200. Dasz rade zrobic testy przy max o/c każdego z proca ? Byłbym ciekawy o ile taki E2160@3.2GHz odstaje od E5200@3.8GHz-4GHz. Większość ludzi kręci te proce do oporu, a już E5200 na pewno z racji wysokiego mnożnika. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adonim 0 Napisano 30 Maja 2009 Świetna recka, takiego czegoś w necie brakowało od premiery E5200. Dasz rade zrobic testy przy max o/c każdego z proca ? Byłbym ciekawy o ile taki E2160@3.2GHz odstaje od E5200@3.8GHz-4GHz. Większość ludzi kręci te proce do oporu, a już E5200 na pewno z racji wysokiego mnożnika. Powinnem dać radę z tym, i postaram się jak najszybciej bo pozatym niewiele mi pozostało czasu do zwrócenia karty i procesora do sklepu - poniekąd głownego udziałowca tego testu. Wyniki testów może jeszcze dziś w nocy [ lub wcześniej ] a jak nie to jutro zamieszczę. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adonim 0 Napisano 30 Maja 2009 ETAP 4Wyniki w grach na podkręconym do niemalże maximum swoich możliwości E2160 i dość średnio wykręconym E5200. E2160 został podkręcony do 3.4GHz, natomiast E5200 pracował z zegarem 3.8GHz. Dla E5200 są to typowe, średnie wartości OC a więc i skala porównawcza dla ogólu E5200 będzie tu bardzo szeroka. Natomiast E2160 pracował z bardzo wysokim OC niemalże w 95% maksymalnym dla tego czipa więc jest to niewątpliwie już powoli kres możliwości OC dla tego procka. ============================================================================== ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------TESTY SYNTETYCZNE W APLIKACJACH UŻYTKOWYCH ===========================================================================PODSUMOWANIE Po serii długich dość testów i zamieszczenia ostatecznych wników przyszedł czas na małe podsumowanie. Wyniki na ustawieniach defaultowych dla E5200 jakie są to każdy widzi - w jednych grach różnica dla E5200 jest istotnie dość mała a w niektórych już spora, jak nie wyraźnie duża jak np. w Falloucie 3, HL2 ET, Stalkerze SoCh, bądź Dircie. Natomiast w innych grach róznica w wydajności obu procesorów jest na tyle niewielka że momentami wręcz odnoszę wrażenie że niezauważalna i to czy byśmy posiadali w swoim komputerze E5200 czy E2160 # 2.50GHz to cieżko byłoby to stwierdzić na pierwszy rzut oka. Gry te to Assassin's Creed, Far Cry 2, FEAR, GTA 4, LP EC, , Stalker Clear Sky, Unreal 3, WiC, i wybrane misje w Crysis/Crysis Warhead obciążające w większym stopniu procesor niż kartę graficzną. Inna sytuacja na obu prockach zaczyna się robić gdy podkręcimy oba procesory do częstotliwości 3.3GHz.Dotkliwie widać to m.in. w Dircie gdzie różnica siega aż 14kl/s na korzyść E5200, Fallout 3 - 9kl/s, gdzie w przypadku E2160 3.3GHz gry nie można uznać za płynną [27.3kl/s] a na E5200 # 3.3GHz płynnośc jest 100% [36.3kl/s].Innym rzykładem sporej różnicy wydajnościowej jest FEAR "entry" - choć na obu naszych prockach pogramy płynnie ale jednak 10kl/s przy tym samym zegarze robi już różnicę [51 vs 61kl/s].Fenomenem jest natomiast World in Conflict gdzie nie widac wogóle różnicy grając czy to na E2160 czy to na E5200 [50.7 vs 51kl/s]. Na koniec wspmnę też tu o jednej dośc istotnej dla graczy grze na której tak i na E5200 jak i E2160 i tak nie pogramy sobie za płynnie. Ta gra to GTA 4 gdzie mając ustawione 3.3GHz na oby prockach nie przekraczamy granicy 25kl/s [15.4 na E2160 i 21kl/s w E5200]. To fatalny przykład gry która wymaga potężnej mocy obliczeniowej procesora. Gdzie ta różnica???Róznicy na maksymalnych zegarach obu procesorach rozpisawać nie będę za bardzo bo są one na tyle duże i widoczne na korzyść E5200 że jest to fakt stwierdzony. Swietnym przykładem jest tu; Colin DIRT Fallout 3 LP ECStalker Clear Sky WiC gdzie różnice sięgają 15-20kl/s a nawet aż 28kl/s w przypadku HL2 ET na korzyść E5200 # 3.8GHz. Widać tu dobitnie że gry te potrzebują w większym stopniu mocy procesora aniżeli mocy samej karty graficznej. Zatem w czym tkwi zwiększony poziom wydajności podkręconego ponad normę procesora E5200 względem E2160?? Napewno dużą role odegrała tu jednak zwiększona ilość cache L2 podnesiona do 2MB - niby to pojemnośc i tak mała ale jednak w naszym przypadku dała widoczną poprawę wydajności. Kolejnym czynnikiem na plus dla E5200 jest poprawiona wydajność zegar w zegar architektury Core 45nm względem pierwszej generacji Core 65nm. Wprowadzono również kilka ulepszeń samej architektury jak "Fast Radix-16 Divider" oraz "Super Shuffle Engine". Jednak ich wpływ na wydajność będzie w większości typowych zadań marginalny z powodu wyjątkowości ulepszeń. Procesory Core 45nm wydzielają także mniejsze ilości ciepła co czyni je bardziej podatnym na OC niż w przypadku Core 65nm gdzie widać to na przykładzie maksymalnej czestotliwości użytej do testów w grach na obu prockach [3.8GHz w E5200 vs 3.4GHz w E2160]. Zatem czy warto wymienić "starego" Pentiuma Dual Core E2xx0 na "nowego" E5200? Zależnie od częstotliwości z jaką pracuje nasz dotychczas posiadany procesor, należy oceniać sens wymiany na model nowszy. Niemniej w przypadku gdy nasze CPU jest taktowane zegarem w okolicach 3.2-3.4GHz to wymiana na nowego E5200 i osiągnięcie na nim częstotliwości rzędu 3.8-4.0GHz pozwoli na zwiększenie wydajności średnio o około 20-30%, a w porywach nawet i o 40%. Moim skromnym zdaniem warto wymienić jeśli korzystnie sprzeda się procesor z rodziny E2xxx. Szczególnie także warto gdy weźmiemy pod uwagę niższe zapotrzebowanie na energię. Rok temu królem w tej kategorii i w tym przedziale cenowym była rodzina E2xxx, jednak dziś koronę tę przejęła rodzina E5x00. Jest to niekwestionowany lider w kategorii cena/wydajność a po bardzo wysokim OC świetnie nadający się do kart pokroju GTX260/275, HD4890. Dlatego nie bardzo widzę sensu zakupu nowego procesora z rodziny E2xxx - sens [ ale też mimo wszystko mały jednak ] tego zakupu E2xxx występuje ewentualnie tylko w przypadku zakupu modeli uzywanych E2xx na aukcjach typu Allegro ale tylko w cenie max do 140-150zł. Powyżej tej ceny ja osobiście już nie widze zbytnio żadnego w tym sensu, tymbardziej iż takiego używanego E5200 można wyrwać nawet i za 200zł a średnie ceny modeli używanych oscylują wokól 220-240zł Zatem nic jak tylko polecić.Adonim ============================================================================== mała fotogaleria na koniec: E2160 by "Myszka" E5200 EVGA9800GTX Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LoBo1984 0 Napisano 31 Maja 2009 świetna recka gratuluję sam 3 dni temu miałem e2160 a teraz e5200 i różnicę widzę znaczną na korzyść tego drugiego dziwi mnie natomiast jedno jeśli chodzi o gta 4, może nie doczytałem (jak tak to sorki) czym mierzyłeś fps, na jakich detalach i w jakiej rozdzielczości. Ja mojego e2160 miałem skręconego na 3.4ghz i w gta (1368x768, medium, high, suwaki na 20,20,20,0) według wbudowanego bencha miałem 43 fps. W grze nigdy nie spadały poniżej 22 klatek, zazwyczaj było 25-40.Na e5200 4ghz (1368x768, high, highest, suwaki na 30,30,40,0) bench - 50 fps, w grze nigdy poniżej 25, zazwyczaj 30-50 także dziwią mnie trochę Twoje słabe wyniki w tej grze (no chyba, że rozdzielczość była naprawdę duża jak i detale) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adonim 0 Napisano 31 Maja 2009 Dzięki za uwagę. Odpowiednie wpisy wstawiłem w wynikach łączonych przy ustawieniu 2.5 i 3.3GHz. Wszystko mierzone FRAPSEM. Napiszę tylko jedno - aby test był jak najbardziej wiarygodny to wszystkie detale graficzne w grach były ustawione na poziom bądź Very High, bądż ewentualnie na High w niekórych wypadkach z włączonym AA. Wdłg. mnie nie było sensu testować gier na niższych detalach bo nie pokazałoby to rzetelnej i właściwej wydajności obu procesorów tylko bardziej by zacierało sie w wyniku mocy testowej karty graficznej ktora mogła by nieco "zmanipulować" te wyniki mocy CPU. Dlatego u mnie są tak niskie wyniki w GTA 4 ponieważ pokazują one moc obliczeniową CPU a nie karty graficznej. "Trochę" roboty z tym było ale myślę ze na koniec wyszło tak jak wyjść powinno. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adonim 0 Napisano 31 Maja 2009 świetna recka gratuluję sam 3 dni temu miałem e2160 a teraz e5200 i różnicę widzę znaczną na korzyść tego drugiego dziwi mnie natomiast jedno jeśli chodzi o gta 4, może nie doczytałem (jak tak to sorki) czym mierzyłeś fps, na jakich detalach i w jakiej rozdzielczości. Ja mojego e2160 miałem skręconego na 3.4ghz i w gta (1368x768, medium, high, suwaki na 20,20,20,0) według wbudowanego bencha miałem 43 fps. W grze nigdy nie spadały poniżej 22 klatek, zazwyczaj było 25-40.Na e5200 4ghz (1368x768, high, highest, suwaki na 30,30,40,0) bench - 50 fps, w grze nigdy poniżej 25, zazwyczaj 30-50 także dziwią mnie trochę Twoje słabe wyniki w tej grze (no chyba, że rozdzielczość była naprawdę duża jak i detale) Odpowiedni wpis dałem przy wynikach ale napiszę tu ponownie dla jasności.Pomiary w GTA4 zostały wykonane przy ustawieniach maksymalnych dla karty graficznej z 512 MB [ w tym przypadku dla GF 9800GTX ]. Ruch uliczny ustawiłem na maksimum. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LoBo1984 0 Napisano 31 Maja 2009 Dlatego u mnie są tak niskie wyniki w GTA 4 ponieważ pokazują sie one moc obliczeniową CPU a nie karty graficznej. "Trochę" roboty z tym było ale myślę ze na koniec wyszło tak jak wyjść powinno. zgadzam się z tym, teraz rozumiem dlaczego takie wyniki skoro ruch uliczny na maksa i reszta też powiedz jeszcze jaka rozdziałka i będę w pełni usatysfakcjonowany wyszo jak powinno i jeszcze raz respekt za poświęcenie tyle czasu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lucass3 0 Napisano 31 Maja 2009 Super recenzja Bardzo czytelne i na różny ustawieniach zegarach. PS: Chciałbym jeszcze zobaczyć tam E8200/8400 i zobaczyć jak duża będzie różnica.Bo w cenie jest bardzo duża. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adonim 0 Napisano 31 Maja 2009 Głównym celem testu było porównanie wydajności zegar w zegar i po OC modeli E2160 i E5200.Testy robione w 1280/1024 a w jednym przypadku tylko w 1024/768. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kujtek 0 Napisano 31 Maja 2009 Świetna recka, porządnie zrobione testy (bez wpadek typu inne fsb), no gratki gratki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lucass3 0 Napisano 31 Maja 2009 A orientujesz się ile taki E8200/8400 miałby więcej klatek w Crysis w stosunku do E5200 (bez i po OC)Jestem ciekawy czy ta różnica jest warta swojej ceny. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kujtek 0 Napisano 31 Maja 2009 Na oko milionpińcetdwadziewieńcet. google.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LoBo1984 0 Napisano 31 Maja 2009 Testy robione w 1280/1024. ok, dzięki za odpowiedź. Teraz mam już pełen obraz sytuacji Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lucass3 0 Napisano 31 Maja 2009 Znalazłem już odpowiedź. "Colin Dirt 1280x1024 aa-4xE5200 50.3E5200@3800 55.1E8400 52.1E8400@4Ghz 74.1 CrysisE5200 50.3E5200@3800 67.2E8400 68.3E8400@4Ghz 80" Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach