Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

..

Edytowane przez forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pany, ASUS Rog Helios czy O11D XL? Teoretycznie chyba O11D XL all the way, co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to ma być buda pod LC / AiO to zdecydowanie O11D XL. Recenzję tego Heliosa masz na kanale Gamers Nexus - generalnie obudowa nie jest jakaś tragiczna, ale jest za droga w stosunku do tego co oferuje. Obieg powietrza jest ok, ale tyłka nie urywa, bo szklany panel an froncie robi swoje i ciężko to poprawić. Fabryczne wentylator są do bani.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ano pytam ponieważ kupiłem 3090 Strixa i 2 zabawki gundama były w komplecie, własnie ta buda i PSU 850W.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy 3090 Strix, jeśli karta zostaje na powietrzu, zdecydowanie bardziej wolałbym O11D XL, bo można zapewnić nawiew na kartę od spodu, co ma znaczenie przy tym potworku. 

Chyba, że chcesz mieć wszędzie motyw Gundam, to obudowę oczywiście bym zostawił :P.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie szybkie pytanko, chyba nie  ma sensu zakładać osobnego tematu, jestem świeżym posiadaczem AIO ALF II 360 (pierwsze w życiu chłodzenie wodą) producent w tym chłodzeniu jak wiadomo podłącza wentyle x3  i blokopompkę pod jedno 4 pinowe  złącze, aby lepiej wykorzystać możliwości AIO zaleca się aby blokopompka pracowała  nie zależnie od wentyli a więc mam zamiar podpiąć  trzy wentyle pod trzy osobne złącza na MOBO a blokopompkę pod złączę .... pompki,  teraz pytanie jakie  obroty dać blokopompce ? 100%  ?  nie zależnie od prędkości wentyli i temperatury CPU ?  czy może zrobić jej jakiś "wykres" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Edge WiFi z690 ma sensor zewnętrzny temperatury? 

Jak tak to sensor przyklej do chłodnicy i steruj wentyle od temperatury chłodnicy. Albo lepiej od delty powietrza i chłodnicy ale wtedy potrzeba dwa sensory.

Blokopompki steruj wówczas od temperatury CPU. 

Jak nie masz sensorów to zostaje wysterować wszystko razem, czyli możesz zostawić jak jest.

 

ALbo Blokopompę daj na agresywną krzywą od temperatury CPU. A wentyle na jakąś krzywą Silent od temperatury CPU. 

Przy chłodzeniu cieczą DeltaT powiedzmy 10*C między powietrzem a cieczą (chłodnica ma temperaturę cieczy), to taka spoko delta. Jeżeli masz 22*C w pokoju a ciecz ma 24*C i CPU wskakuje na obroty to wyższe RPMy na chłodnicy zrobią jedynie hałas. Za to pompa w takiej sytuacji jak podbije RPM to poprawi nieco wydajność bloku co pomoże zbić kilka stopni z CPU. Jak masz po  90*C na CPU to może mieć to znaczenie. Jak masz proca pod UV albo nie smażysz go syntetykami to nie ma to większego znaczenia czy CPU wbije 65*C czy może 68*C na wyższych RPMach pompy. Jak ciecz jest zimna to wyższe RPMy wentylatorów nic nie dadzą. Ale czasem może dojść do takiej sytuacji, że CPU zejdzie nieco z temperaturą bo spadnie obciążenia a ciecz będzie gorąca, wówczas wentyle fajnie jakby trochę popracowały a pompa już nie koniecznie ;) 

Edytowane przez Minciu
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Minciu napisał:

Edge WiFi z690 ma sensor zewnętrzny temperatury? 

Jak tak to sensor przyklej do chłodnicy i steruj wentyle od temperatury chłodnicy. Albo lepiej od delty powietrza i chłodnicy ale wtedy potrzeba dwa sensory.

Blokopompki steruj wówczas od temperatury CPU. 

Jak nie masz sensorów to zostaje wysterować wszystko razem, czyli możesz zostawić jak jest.

Minciu leniuch - w 30 sekund sprawdziłbyś, że to mobo nie ma wyjścia na czujnik temperatury :P.

Generalnie co do samego pytania, to ja bym podpiął wszystkie wentylatory pod jedno złącze na mobo przy pomocy rozdzielacza, bo i tak każdemu taką samą krzywą ustawisz, więc ich indywidualne podpinanie nie ma sensu. Kable mają krótkie, więc i tak potrzebujesz przedłużki - można to załatwić jednym rozdzielaczem z dłuższymi przewodami. 

Co do pompki, to jak Ci się chce, to możesz posprawdzać jaki wpływ mają jej obroty na temperatury CPU (wtedy najlepiej zablokować RPM wentylatorów na stałe obroty, żeby wyeliminować ich zmienność). Na tej podstawie można dojść do tego jakie obroty powinieneś trzymać na pompce. ALF II ma akurat sensowną pompkę, w odróżnieniu do większości AiO, więc tutaj nawet na niższych obrotach nie powinno być znacznego wzrostu temperatur na CPU. Jeśli więc pompka na max RPM Cię wkurza, to będzie się dało trochę z tym zejść bez straty wydajności. Jeśli pompka na max RPM Cię nie wkurza nawet pod obciążeniem, to możesz ją puścić stale na max RPM i po sprawie (tylko wtedy wentylator VRM też podskoczy z obrotami).

Edytowane przez zawisztheblack
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, zawisztheblack napisał:

Minciu leniuch - w 30 sekund sprawdziłbyś, że to mobo nie ma wyjścia na czujnik temperatury :P.

..

Tak myślałem, bo chyba tylko Gigabyte i Asus dalej nie skąpią na tych złaczach. Do tego Gigabyte nie skąpi na sensorach na kablu. 

Pamiętam mojego Epoxa 8RDAe za 220zl z takim złączem dodatkowym i sensorem temperatury za czasów Athlonów XP.. A jeszcze wyświetlacz kodów był :) Dzisiaj napierdzielają złącza, ale tylko pod RGB :cassetete:

8 minut temu, zawisztheblack napisał:

.. Jeśli więc pompka na max RPM Cię wkurza, to będzie się dało trochę z tym zejść bez straty wydajności. Jeśli pompka na max RPM Cię nie wkurza nawet pod obciążeniem, to możesz ją puścić stale na max RPM i po sprawie (tylko wtedy wentylator VRM też podskoczy z obrotami).

Te AIO Arctica dobrze sprawdza się jak jest sterowane z wentylami razem. Jak gdzieś podbije obroty to zawsze się nieco odpowietrzy lepiej w razie W. Pałowanie na maxa pompki non toper nie ma raczej sensu bo i po co. A na stałych RPM znowy nie będzie nigdy wbijać wyższych obrotów aby czasem wypchać nieco powietrza jak się uzbiera. A zbiera się chyba zawsze, bo nie ma tutaj technologii z łodzi podwodnych, która miałaby wyeliminować zjawisko kawitacji :) 

 

 

 

Edytowane przez Minciu
  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak MOBO nie ma takiego wyjścia niestety. 

Co do podpięcia wentyli nie wiem czy jedno złącze da radę pociągnąć je x3. Chociaż z tej tabelki wynika że złącze pod CPU powinno dać radę z 3 wentylami. Jeden wentyl pobiera  0.20 A 

0fb54913dba3.png 

Chociaż z drugiej strony kolega Minciu  mówi aby zostawić tak jak jest. hmmmm

Edytowane przez shakal84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da radę, powinieneś mieć tam złącza pod AIO albo Pompę z prądem 2A albo nawet więcej. Leniuch jestem to nie sprawdzam :P Ale zapobiegawczo tam sie wepnij :) Pompa Arctica jest ECO, mało amperów wciąga z tego co pamiętam, też jakieś ułamki. 2-3w chyba? Coś o połowę mniej niż Aseteki Bzyczki wiecznie się zapowietrzające i nigdy nie odpowietrzające, wymagające odprawiania tańca szamana z budą najlepiej raz w miesiącu :) 

Przy okazji Arctic odpowietrza się sam jak złoto. Tylko RPM musi wbić na chwilę w górę.. kilka sekund i powietrze wypycha. Testowane na chłodnicy ze złączami skierowanymi do góry zamiast w dół w O11Mini ( miejsce z boku budy ).

Edytowane przez Minciu
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kultura pracy chłodzenia w obecnej konfiguracji Ci przeszkadza, to możesz się bawić z takimi zmianami jak opisałem powyżej. Jeśli jest ok, to to olej :P.

Jedno złącze spokojnie pociągnie 3 Arctici P12 - one nawet 2W nie biorą przy max RPM, a jak trzymasz je na niższych RPM, to pewnie ledwo 1W ciągną.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zapomniałem ale daje dzisiaj wklejam taką sensowną alternatywę dla ALF2. Węże wyglądają lepiej, są bardziej elastyczne. Wentyle są w wersji ala Eloop  z ringiem po zewnętrznej łopat. Pompa ma obrotowe logo, więc wyjść krócicami można w każdą stronę z tego co zrozumiałem. Ponoć pompa jest ultra cicha. Nie wiem jak tam odpowietrzanie w niej działa, czy jak w ALF2 czy jak w Asetekach  ( czyli wcale ). Do tego podstawa mimo iż niby okrągła, to jednak jest prostokątna, sporych rozmiarów i chyba wyfrezowana na płasko a nie wypukło jak aseteki, co później nie dociskają się na LGA1700.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, zawisztheblack napisał:

Jeśli kultura pracy chłodzenia w obecnej konfiguracji Ci przeszkadza, to możesz się bawić z takimi zmianami jak opisałem powyżej. Jeśli jest ok, to to olej :P.

Jedno złącze spokojnie pociągnie 3 Arctici P12 - one nawet 2W nie biorą przy max RPM, a jak trzymasz je na niższych RPM, to pewnie ledwo 1W ciągną.

Wg. aquasuite o ile odczyt jest wiarygodny to 3 P12 biorą 2.8W przy 100%, przy szybkim starcie 0-100% potrafi wskoczyć na 5W chwilowego.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na mailu widzę screena co wkleiłeś, no masz tam CPU- 24W Pump-36W i po 12W na resztę ( 2-3-1 Amper ) Podepnij się pod pompę albo CPU :) 

Cały zestaw zjada z 8-10w max. A złącze ciągnie 24W albo 36W. To pod pompę pociągnie cztery takie AIO na raz :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podawany prąd na wentylach powinien właśnie dotyczyć się rozruchu, nie pracy ze stałym RPM. Ale że nie ma nigdzie testów obciążalności złączy na płytach to na takie chwilowe rozruchy trzeba patrzeć ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale wczoraj walczyłem z tym vertical mountem w O11D-XL, nie mam cierpliwości na to. GPU (3090 Strix) pasuje tylko w jednej, jedynej pozycji, tak że prawie styka się z bocznym panelem.
W miejscu którym chciałem żeby była karta, śledź karty nie wchodzi w otwory w ramce montażowej...

Edytowane przez Czolgista778

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z cienkich chłodnic Nemesis GTS jest najlepsza chociaż stosunkowo restrykcyjna jeśli chodzi o przepływ cieczy.

Z grubych SR-2 Multiport, EK XE, Alphacool UT60 czy HW Labs GTX lub GTR, ale jak chcesz trzymać niskie RPM,to lepiej wziąć cienką chłodnicę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Czolgista778 napisał:

Ale wczoraj walczyłem z tym vertical mountem w O11D-XL, nie mam cierpliwości na to. GPU (3090 Strix) pasuje tylko w jednej, jedynej pozycji, tak że prawie styka się z bocznym panelem.
W miejscu którym chciałem żeby była karta, śledź karty nie wchodzi w otwory w ramce montażowej...

No to tak średnio pasuje jak wentylami 3090 przykleiłeś do szyby. Jak pięść do oka bym powiedział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo karta ani tak, ani srak nie pasuje na ten mount. 3090 Vision to samo. Teraz jest na ostatnich dwóch slotach, cofnięcie jej o jeden slot do tyłu powoduje że śledź karty nie pokrywa się z otworami (zaznaczyłem na niebiesko) a dalej już cofnąć się jej nie da bo riser PCI-E wygina headery na MB, boje się doginać ten kabel PCI-E jeszcze bardziej.

20211216-194604.jpg20211216-200157.jpg

550x465.jpg

Edytowane przez Czolgista778

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po prostu wypierdol ten riser i zamontuj tę kartę normalnie. Szczególnie w tej budzie będzie to na plus

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopiero go kupiłem...trochę nagiąłem taśmę PCI-E i weszło. Verticala kupiłem też ze względu na nawiew z dołu obudowy - przy takim ustawieniu mam w bonusie wentylatory na spodzie owiewają też RAM.

Edytowane przez Czolgista778

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Ocho napisał:

Po prostu wypierdol ten riser i zamontuj tę kartę normalnie. Szczególnie w tej budzie będzie to na plus

Ja bym zamknął szybkę obudowy, odpalił furmarka i sprawdził aktualny potencjał OC tego RTXa, bo wydaje mi się że jest więcej minusów niż plusów XD

Ciekawe czy szybka wymusi fan stopa na RTXach swoją siła docisku do wentyli?

Ten Riser ma tak wspaniałą konstrukcje, że przy okazji zatyka dolne wentyle w budzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Nasze "portale branżowe" już recenzje wrzuciły: https://www.gry-online.pl/S020.asp?ID=18007 https://www.ppe.pl/recenzje/341269/stellar-blade-recenzja-gry-kluczowa-role-odgrywaja-nie-tylko-atuty-eve.html Ogólnie jest dobrze, ale poczekam na opinie graczy, przede wszystkim, czy można wyłączyć ziarno  a jak nie to czekam aż wyjdzie na PC  
    • Witam, szukam adaptera tak aby wpiąć kabel USB A i móc wpiąć go do złącza USB A. Adapter ten będzie używany do ładowania najprawdopodobniej 5V, 2,4A/3A. Znalazłem 3 propozycje, którą z nich najlepiej wybrać? Może macie coś innego do polecenia? - Adapter Baseus CAAOTG-01 USB-C do USB-A - Adapter Baseus ZJJQ000101 Ingenuity USB-A do USB-C - Silver Monkey Adapter USB 3.1 - USB-C   Z informacji jakie wyciągnąłem to Baseus CAAOTG-01 ma prąd wyjściowy 3A za to Baseus ZJJQ000101 Ingenuity 2,4A. Nie wiem jak wygląda sprawa z silver monkey. Baseus ZJJQ000101 Ingenuity na pewno jest przeznaczony do ładowania ponieważ taka informacja jest zamieszczona na stronie Baseus co do Baseus CAAOTG-01 nie mam pewności ponieważ na x-kom oznaczony jest tylko jako transmisja danych.
    • Ludzie tu cytują jakieś artykuły z onetu i wp jako rzetelne źródła informacji. Ten temat to już dawno temu powinien był wylądować w dziale humor
    • No to jak ci ześrubowali, i to na stałe, to pierwszy etap leczenia bardzo szybki, byle się zagoiło po operacji. Prawie brak unieruchomienia, byle potem nabrać pełnej wytrzymałości kości. Porównywanie takiego złamania do stopy nie ma najmniejszego sensu. Tu masz jedną dużą kość, o niewielkiej ruchliwości. W stopie pełno drobnych, powiązanych ze sobą i wbrew pozorom sporej ruchliwości. To zupełnie inna mechanika, więc i gojenie będzie inne. Przy jeździe stopy nie przenoszą ciężaru ciała, chyba że bawi się w jakieś zjazdy, skoki itp. Pytanie czy tam gdzie było złamanie, czy tak ogólnie puchną nogi. W drugim przypadku, to pewnie kwestie krążeniowe.
    • „Polska gurom”. Ładnie wytrzymał.    O zmianach oficerów i mobilizacji nic nie wiadomo. Z jakiego powodu zostali usunięci, są tylko plotki że dostawali w łapę i dużo przepuszczali na zachód. Czy szła źle? No nie, bo od początku brali tylko w miarę przeszkolonych, ochotników i przeszkolonych. O mobilizacji (tej na mięsne wkładki) wiadomo dopiero od teraz, i to że rząd Ukrainy tej mobilizacji nie chciał podjąć wcześniej.    Każdy obrywa od artylerii i fabow, ale żadna jednostka nie oberwała na tyle by wyłączyć ją z frontu, czyli można wnioskować że straty są akceptowalne. Ukraińcy od dawna powtarzają, wolą przeszkolonych niż nie którzy mogą powodować to że cała kompania pójdzie do piachu. Azov na tyłach szkoli ludzi, część 47 też miała to robić.  O porzuceniu frontu słyszeliśmy na razie dwa razy, ostatnio świeża sprawa z 110 elementem brygady podczas rotacji oraz rotacji pod Soledarem, więc gdzie jeszcze uciekają niczym Rosjanie szturmują?    O załamaniu frontu mówili w momencie braku wsparcia z USA. Jak to się koreluje do mobilizacji? A no właśnie tak, że ludzi może i jest ale sprzętu brak. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...