Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, Ocho napisał:

ale co dokładnie? cała złączka a może bez gwinta a może podstawa a może podstawa bez gwinta? Mogę Ci zmierzyć bo mam kilka niewykorzystanych u siebie tylko zdefiniuj dokładniej co

zapomniałem tu napisać o tym, proste że wszystko co ponad gwintem. W sumie to i szerokość też się przyda. Z góry dzięks.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na zdjęciu masz 21mm ale jak dokręcisz (dociśniesz oring) to schodzi do 20. Z pominięciem tego "dzióbka" wystającego co jest w wężu wychodzi 17.

20210408_022256.jpg

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gxI7C00.png

no to mi jakoś tak wyszło suwmiareczką XD no i szerokość to 22m a szerokość tego dziubka z drugiego zdjęcia to niecałe 12mm

  • Like 2
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szlag.

Kupiłem ALF II 280 rev.3 i kuźwa nie da się zamontować.

1. płytka montażowa pod R3000/5000 zahacza o elektronikę sekcji zasilania.

2. a nawet jakby nie zahaczała, brakuje śrubeczek M3 x5 jak do montażu dysków 2,5".

Potrzebny zestaw z rev.4 :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój obecny system chłodzenia składa się z jednej chłodnicy 360 Magicool Slim z wentylatorami Arctic P12 w konfiguracji Push.

Dokładam drugą chłodnicę i chciałbym przy okazji założyć na niej trochę lepsze wentylatory.

Póki co stawiam na:

1. https://www.angela.pl/p10965,magicool-g2-360-slim.html

2. Plus 3x te wentyle: https://www.angela.pl/p10068,alphacool-120mm-nb-eloop-1200rpm-bionic.html

Co myślicie o takim zestawie? :D

Jak coś to mogę sterować DC z płyty, raczej nie planuję przekraczać 1200 rpm, a żeby było ciekawiej priorytetem jest dobry airflow w obudowie, a nie jak najniższe temperatury podzespołów podpiętych do wody (W obudowie jest jeszcze druga karta chłodzona powietrzem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zamykaj obudowy aż nie skończysz zabawy w kopanie krypto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie jest jak najbardziej ok. Te eLoopy robione dla Alphacoool / Phobya to całkiem niezła okazja do kupienia super wentylatorów w racjonalnej cenie 👍.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale warto dodać, że te lepsze eloop'y nie będą lepsze od P12 jeżeli trafi się sprawny :) Gwarancja lepszego wentyla pod względem ciszy i przedmuchu to chyba tylko Noctua. Ale tutaj też różnice nie są jakieś ogromne. Sprawny i cichy Arctic walczy na równi z Noctua :) Tylko że ostatnio to najlepiej kupić 5cio pak arcticów aby wybrać z nich 2-3 sprawne. Nieraz żaden się nie trafi i trzeba kolejnego packa dokupić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Przy eLoopie masz pewność, że ten wentylator popracuje długie lata, a z Arcticami kij wie, bo widziałem już kilka sztuk, które po pół roku pracy w pozycji poziomej zaczynały terkotać. eLoopy mają też sporo lepsze tłumienie drgań i ogólnie są lepiej wykonane - nie ma co ukrywać, że plastik z jakiego wykonane są Arctici jest mega budżetowy i łatwo się łamie.

Edytowane przez zawisztheblack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, brzoza11 napisał:

Nie kupiłem eloopow bo w niższej cenie miałem bq silent wings chyba 2 (ogółem te najlepsze z silent wings do chłodnic) ale w recenzjach to eloopy były chyba lepsze. Cena świetna. 

Edytowane przez panzar01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@MarcoSimone Zapisz się od razu na Rev.5 Final jak tyle już poprawek zrobili i dalej lipa :lol2:

Edytowane przez blabla123
  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, panzar01 napisał:

Nie kupiłem eloopow bo w niższej cenie miałem bq silent wings chyba 2 (ogółem te najlepsze z silent wings do chłodnic) ale w recenzjach to eloopy były chyba lepsze. Cena świetna. 

Moje SlinetWings 3 vs Arctic P12 wypada tak:

1. swobodny przepływ bez filtra - SW3 robi nie lada przecią, Arctic Wysiada.

2. Filtr przed wentylatorem i NIC WIĘCEJ, Arctic dmucha prawie tak jak bez filtra. SW3 dmucha chyba o połowę słabiej od P12 ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Minciu Aktualnie kopię z zamkniętą i chyba nie jest źle :) Karta 45* to ta na wodzie, 49* na powietrzu. Od dołu 3x P12 na 750, z boku 3xP12 przez radiator, od góry 2xpurewings na 1250. Spędziłem naprawdę masę czasu szukając optymalnych ustawień i w obecnej chwili zdjęcie górnej pokrywy i bocznej szyby odejmie maksymalnie 1 stopień. (chociaż 15 minut temu dla testu zdjąłem i karta dalej ma 49). W sensie airflow jest tak zoptymalizowany, że nawet jak przyspieszę dolne wentylatory do 1000 rpm to temperatura rośnie zamiast maleć, za to przyspieszaniem górnych wyciągających można jeszcze coś ugrać, dlatego chcę tam wsadzić zestaw chłodnica+wentylatory, które będą dobrze wydmuchiwać mimo przeszkody :) 

a8PVG2p.png


@zawisztheblack Właśnie znalazłem je przekopując wątek o wentylatorach, kiedyś je polecałeś :) Oprócz wydajności/hałas ważne jest też dla mnie, aby wentylatory nie powodowały nadmiernych drgań, ani żadnych innych pasożytniczych dźwięków np z silnika. Te wentylatory zgodnie z moim założeniem będą jedynymi, które będą przekraczać 1000 rpm, dlatego szukam czegoś lepszego od Arcticów :( 

Czyli generalnie między nimi a Arctic jakiś wielkich różnic nie ma? A jak byście porównali te eloopy do Noctua? Tyle, że to by była dopłata dodatkowych 200 zł żeby wziąć 3x Noctua zamiast 3x Alphacool Eloop :/ 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jedna uwaga co do eLoopów - muszą pracować w push, bo jeśli dasz je w pull i będą bezpośrednio przy chłodnicy, to mogą gwizdać. Ewentualnie trzeba im dać dystans 2-3mm od przeszkody i wtedy jest ok.

Sam zaczynałem od tych rebrandowanych eLoopów i nadal sobie je chwalę.

Co do porównania z P12, to eLoopy nie mają takiej "turbo dziury" jak P12, które w określonym zakresie obrotów potrafią wydawać dziwne dźwięki. Dla mnie eLoopy do 1000 RPM mają super kulturę pracy, powyżej 1000 RPM już je słychać, ale tak jest z każdym wentylatorem - jedyny wyjątek to NF-A12x25 PW, które tak do 1100 RPM ma super kulturę pracy. Wydajnościowo eLoopy na chłodnicy wypadną podobnie jak P12, może minimalnie lepiej. Noctua urwałaby pewnie jeszcze z 1-2 stopnie. Za taką różnice nie warto dopłacać chyba, że nie masz co robić z kasą :P.

Edytowane przez zawisztheblack
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Noctua jest po prostu kozacka pod względem jakości ;) 

Jak co masz jeszcze Eloopy w wersji RGB, tego noctua jak na razie nie oferuje. Chwilowo są na etapie wprowadzania nieśmiało czarnych wentyli zamiast gównianych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedna uwaga do eLoopów ARGB - nie mogą pracować półpasywnie, co jest małym problemem, bo niekręcące się wentylatory z podświetleniem wyglądają kiepsko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

400 zł za 3 wentylatory to jak dla mnie trochę przegięcie, tym bardziej, że jak mówicie nie jest to aż tak wielka różnica, więc Noctua jednak odpada. Te rebrandowane eloopy mnie najbardziej przekonują, dzięki za porady :) 

PS: Znalazłem jeszcze wentylator, który w pewnym teście z youtube na radiatorze wypada nawet lepiej od eloopa, a kosztuje 49 zł i w razie czego oferuje wyższe obroty niż 1200 rpm. Chodzi o Scythe Kaze Flex. Mieliście może z nim do czynienia? :D

 test

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

noctua>=eloop>arctic>sw a potem reszta

cena/wydajność/cisza

masz kasę i nie przeszkadza Tobie brzydota i nie potrzebujesz 140mm = noctua

to co wyżej ale masz problem z brzydotą i/albo potrzebujesz 140 = eloop

to co wyżej ale nie masz kasy = arctic

masz kasę i nie obchodzi cię, że będzie mniej wydajnie ale jeszcze jakieś tam standardy masz = SW

 

Mam 8x140mm i 4x120mm w systemie. Arctici kupowałem wersje CO jak 140mm kosztowało 38pln a 120mm 35pln. Całość wyszła mnie 344pln. Na eloopach było by pod 1300pln, ciężko to przebić.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ernorator No ciężko się nie zgodzić, sam mam 6 sztuk P12 po 27 zł :)  Ale nie samymi Arcticami człowiek żyje i z chęci samej zmiany bym coś innego kupił na tę nową chłodnicę. 

Te Scythe Kaze Flex jednak wypadają cieniutko w teście na TechPowerUp, więc chyba zostaję przy Alphacool Eloop po 58 zł. Najfajniejsze byłyby Eloopy w wersji RGB, ale one są po 120 zł, czyli musiałbym dać dodatkowe 180 zł za lampki (plus wyższy zakres rpm i wyposażenie) 🤔 A szkoda, bo chciałem żeby w końcu coś się w tej obudowie świeciło :D  

Znacie jakieś tanie i sprawdzone zestawy RGB? Wystarczyłby nawet jeden pasek do przyklejenia na dachu obudowy sterowany z płyty głównej. Ewentualnie jakiś barwnik do płynu żeby świeciły się same węże? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, ernorator napisał:

noctua>=eloop>arctic>sw a potem reszta

cena/wydajność/cisza

masz kasę i nie przeszkadza Tobie brzydota i nie potrzebujesz 140mm = noctua

to co wyżej ale masz problem z brzydotą i/albo potrzebujesz 140 = eloop

to co wyżej ale nie masz kasy = arctic

masz kasę i nie obchodzi cię, że będzie mniej wydajnie ale jeszcze jakieś tam standardy masz = SW

Ladnie podsumowane :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oooo a co to za taki ładny wyświetlacz :>

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

EDIT: Już wiem, chodziło mi o miękkie węże UV, które potem można rozświetlić światłem UV :)  
Znalazłem takie firmy masterkleer. Podobny efekt możnaby pewnie osiągnąć dodając do płynu barwnik UV, ale jak się domyślam zasyfiłoby się wtedy układ?

 

Edytowane przez brzoza11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...