Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie poradźcie co zrobić. Mam dwa różne GPU. Otwory mijają się w dwóch płaszczyznach.

https://ibb.co/r3BsMPD
https://ibb.co/J5mzDVb

Łączyć złączki przewodem elastycznym czy kupić np. coś takiego:

https://www.angela.pl/p14862,barrow-g1-4-male-to-g1-4-offset-female-360-degree-rotary-adapter-black.html

Nie wiem jak to ugryźć..

Edytowane przez Rafik7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Rafik7 napisał:

Jakbym miał robić jakąś partyzantkę to zdecydowanie coś takiego:

 

no i spoko czemu tak nie zostawisz? Za duże naprężenia? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo to zdjęcia z netu :-)

 

A powiedzcie czy warto wstawiać coś takiego:

https://www.angela.pl/p14486,bitspower-hexagon-flow-indictor.html

Coś bym dołożył do układu ale nie wiem czy to nie moje widzimisię bo mam bencza i wystarczy że wyciągnę rękę i dotknę pompy i już wiem czy pracuje czy nie...

Edytowane przez m@rcinpl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Rafik7 napisał:

Panowie poradźcie co zrobić. Mam dwa różne GPU. Otwory mijają się w dwóch płaszczyznach.

https://ibb.co/r3BsMPD
https://ibb.co/J5mzDVb

Łączyć złączki przewodem elastycznym czy kupić np. coś takiego:

https://www.angela.pl/p14862,barrow-g1-4-male-to-g1-4-offset-female-360-degree-rotary-adapter-black.html

Nie wiem jak to ugryźć..

Te złączki z offsetem są spoko, ale nie wiem czy w tym przypadku Ci to wejdzie. Możesz próbować dodając złączkę z gwintem męski-męski lub małą teleskopowa, ale na pewno nie będzie to dobrze wyglądać. Przesunięcie jest małe, więc możesz tez próbować to ogarnąć przy pomocy złączki podwójnej obrotowej (snake) + złączka z gwintem męski-męski. Ewentualnie podłączyć to w taki sposób

Godzinę temu, m@rcinpl napisał:

Bo to zdjęcia z netu :-)

 

A powiedzcie czy warto wstawiać coś takiego:

https://www.angela.pl/p14486,bitspower-hexagon-flow-indictor.html

Coś bym dołożył do układu ale nie wiem czy to nie moje widzimisię bo mam bencza i wystarczy że wyciągnę rękę i dotknę pompy i już wiem czy pracuje czy nie...

Wizualnie wygląda spoko, ale roli żadnej nie spełnia. Jak już, to bawiłbym się w pełnoprawny czujnik przepływu cieczy. Tanio coś takiego od Alphacool - podłączysz sobie kabelek pod mobo, pod zwykłe złącze wentylatorowe i widzisz przepływ (trzeba sobie przeliczać impulsy na litry/godzinę). Drożej pełnoprawny przepływomierz od AC - High Flow 2 lub High Flow NEXT. HF2 musisz podłączyć do innych gratów AC jak Quadro czy Octo. HF NEXT możesz podłączyć bezpośredni do mobo. Oba mają zintegrowany czujnik temperatury i przepływu. Spoko opcja to HF2 + Quadro. Wykorzystujesz czujnik temperatury i ustawiasz sobie RPM wentylatorów względem temperatury cieczy - najlepsza opcja do sterowania custom LC.

Jedna uwaga - wszystkie te przepływomierze są łopatkowe i przy wyższym przepływie (zazwyczaj od 90-100l/h) może być słychać pracę wirnika. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, zawisztheblack napisał:

Te złączki z offsetem są spoko, ale nie wiem czy w tym przypadku Ci to wejdzie. Możesz próbować dodając złączkę z gwintem męski-męski lub małą teleskopowa, ale na pewno nie będzie to dobrze wyglądać. Przesunięcie jest małe, więc możesz tez próbować to ogarnąć przy pomocy złączki podwójnej obrotowej (snake) + złączka z gwintem męski-męski. Ewentualnie podłączyć to w taki sposób.

Właśnie sobie to zmierzyłem. Ze zwykłymi złączkami nie wejdzie. Odległość między GPU to 42 mm. Ze zwykłymi złączkami (tak jak wrzuciłem zdjęcia) zostaje 8 mm miejsc. Ta złączka ma 17,5 mm wysokości. Nasunąłeś mi jednak inne rozwiązanie. Próbowałem mierzyć to przesunięcie i wychodzi około 4 mm, dla lewego, a dla prawego portu około 2,5 mm. Do tej złączki offsetowej dałbym to:

https://www.angela.pl/p15432,barrow-g1-4-male-22-31mm-adjustable-sli-fitting-matt-black.html

Offset -> 17,5 mm

SLI Fitting -> od 22 do 31 mm

Powinno zagrać. Tyle tylko, że zapłacę 230 zł za złączki do GPU :E

Ostatni sposób wygląda najtaniej tylko muszę kupić inne przewody. Moje są za sztywne. Nawet jak wygiąłem przewód zupełnie na zewnątrz obu GPU to i tak stawiał duży opór.

Edytowane przez Rafik7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Złączka teleskopowa jaką linkujesz + złączka offsetowa powinna załatwić sprawę :).

To nie przewody, tylko węże :P. Wiem, czepiam się, wybacz :).

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, zawisztheblack napisał:

To nie przewody, tylko węże :P. Wiem, czepiam się, wybacz :).

Akurat tutaj się nie zgadzam. Węże to są w zoo, a to są przewody hydrauliczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewody hydrauliczne to zazwyczaj prezentują sobą wytrzymałość na wysokie ciśnienie. 

Te przewody z akwarium to nawet z powietrzem sobie dobrze nie poradzą. 

Powietrzne gumiaki powinny trzymać do 20-30 bar. Hydrauliczne setki a nawet tysiące. 

Te nasze przewody z akwarium to takie tylko żeby było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało się wszystko złożyć. Efekt końcowy (tymczasowy) poniżej:

https://ibb.co/DKytHDD

Tak czy inaczej musiałem zmienić przewody na Watercool, bo te z Alphacoola są po prostu zbyt sztywne i nawet między CPU, a GPU ciężko było poprowadzić połączenie. Do tego 3 obrotowe złączki 90 stopni i gotowe.

Mam do was pytanie. Blok CPU ma nieciekawy montaż. Nie wiadomo kiedy przestać go dokręcać. Obawiam się, że coś uszkodzę dokręcając zbyt mocno. Dokręciłem tyle ile uznałem za wystarczające, ale tak naprawdę mogłem dokręcać dalej. Co o tym myślicie ?
https://ibb.co/DKytHDD

Robiłem już boot na sucho (wszystko podłączone poza pompą). Wygląda na to, że wszystko działa. Coś jeszcze zanim zacznę zalewać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanie za milion punktów. Tak wygląda "rzeźbione" połączenie mojego reza z  obudową pompy. Jest to gwintowana rurka o długości ~15mm. Pytanie jak to uszczelnić ? Celem było zrobienie tego na zero czyli bez przerwy pomiędzy topem pompy a rezem. Taśma teflonowa? Sylikon ? Oring raczej odpada bo musiałbym zrobić rowek na niego i istnieje spore ryzyko że bym "przedobrzył' :D
https://ibb.co/Wfvjy0y

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, Rafik7 napisał:

Udało się wszystko złożyć. Efekt końcowy (tymczasowy) poniżej:

https://ibb.co/DKytHDD

Tak czy inaczej musiałem zmienić przewody na Watercool, bo te z Alphacoola są po prostu zbyt sztywne i nawet między CPU, a GPU ciężko było poprowadzić połączenie. Do tego 3 obrotowe złączki 90 stopni i gotowe.

Mam do was pytanie. Blok CPU ma nieciekawy montaż. Nie wiadomo kiedy przestać go dokręcać. Obawiam się, że coś uszkodzę dokręcając zbyt mocno. Dokręciłem tyle ile uznałem za wystarczające, ale tak naprawdę mogłem dokręcać dalej. Co o tym myślicie ?
https://ibb.co/DKytHDD

Robiłem już boot na sucho (wszystko podłączone poza pompą). Wygląda na to, że wszystko działa. Coś jeszcze zanim zacznę zalewać ?

Z tego co widzę blok ma sprężyny w zestawie montażowym, które powinny sprawić, że nie da się go zbyt mocno dokręcić. Generalnie możesz odpalić kompa i po temperaturach zobaczysz, czy docisk jest wystarczający, zawsze możesz mocniej dokręcić blok.

Jeśli masz zestaw do sprawdzania szczelności, to warto w ten sposób sprawdzić cały układ, jeśli nie, to zalewaj i odpalaj pompę bez reszty kompa. Jeśli gdzieś jest nieszczelność, to najczęściej do razu to wychodzi.

12 minut temu, D3Fcon napisał:

Panowie pytanie za milion punktów. Tak wygląda "rzeźbione" połączenie mojego reza z  obudową pompy. Jest to gwintowana rurka o długości ~15mm. Pytanie jak to uszczelnić ? Celem było zrobienie tego na zero czyli bez przerwy pomiędzy topem pompy a rezem. Taśma teflonowa? Sylikon ? Oring raczej odpada bo musiałbym zrobić rowek na niego i istnieje spore ryzyko że bym "przedobrzył' :D
https://ibb.co/Wfvjy0y

Nie lepiej byłoby skręcić to złączką z gwintem męski-męski, a żeby nie było żadnej przerwy pomiędzy topem, a rezem wyciąć na CNC pierścień o średnicy reza i grubości takiej jak złączką male-male po skręceniu obu części? Jeśli pierścień byłby minimalnie grubszy, to skręcając całość blokowałby się on na miejscu i nie dałoby się go przesunąć = połączenie byłoby znacznie silniejsze. 

Edytowane przez zawisztheblack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, zawisztheblack napisał:

Nie lepiej byłoby skręcić to złączką z gwintem męski-męski, a żeby nie było żadnej przerwy pomiędzy topem, a rezem wyciąć na CNC pierścień o średnicy reza i grubości takiej jak złączką male-male po skręceniu obu części? Jeśli pierścień byłby minimalnie grubszy, to skręcając całość blokowałby się on na miejscu i nie dałoby się go przesunąć = połączenie byłoby znacznie silniejsze. 

Nie rozumiem w czym miałoby to być lepsze. To połączenie które mam też się blokuje. Wystający fragment wewnątrz reza nie ma gwintu przez co jest "zaklinowany" a do topu pompy wkręcam go kręcąc rezem. Rozwiązanie które wybrałem to rozwiązanie które jest do wykonania w domu. Wysłanie tego na cnc z nadzieją że się uda to zrobić tak jak piszesz (choć dalej nie rozumiem jak miałoby to wyglądać ) to kolejne koszty do budżetowego układu. Poza tym mam taki łącznik male-male przy wyjściu na zawór i są tam strasznie króciutkie gwinty. Bałbym się na tym zamontować rezerwuar a trzeba pamiętać że trzyma się on tylko na gwincie. Nie mam dodatkowego mocowanie jak ma np oryginalny rez koolance do wentylatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, zawisztheblack napisał:

Z tego co widzę blok ma sprężyny w zestawie montażowym, które powinny sprawić, że nie da się go zbyt mocno dokręcić. Generalnie możesz odpalić kompa i po temperaturach zobaczysz, czy docisk jest wystarczający, zawsze możesz mocniej dokręcić blok.

Zobaczymy jakie będą temp. CPU. Jak coś będzie nie tak to będę dokręcał.

1 godzinę temu, zawisztheblack napisał:

Jeśli masz zestaw do sprawdzania szczelności, to warto w ten sposób sprawdzić cały układ, jeśli nie, to zalewaj i odpalaj pompę bez reszty kompa. Jeśli gdzieś jest nieszczelność, to najczęściej do razu to wychodzi.

Nie mam takiego zestawu. Zalałem układ. Na razie brak wycieków (rozłożyłem pełno ręczników papierowych). Ile czekać ? 24h czy przesada ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Rafik7 napisał:

Zobaczymy jakie będą temp. CPU. Jak coś będzie nie tak to będę dokręcał.

Nie mam takiego zestawu. Zalałem układ. Na razie brak wycieków (rozłożyłem pełno ręczników papierowych). Ile czekać ? 24h czy przesada ?

Daj znać jakie temperatury Ci ogarnie . Wygląda jak heatkiller 4 :) . Godzina wystarczy w zupełności , ja już na odważnego lecę po paru kombinacjach z pętla 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaleca się czekać 24h, ale sam puszczam kompa po jakichś 2h od zalania (cały czas pompa leci). Prawda jest taka, że 99% wycieków pojawia się od razu po zalaniu. Sprawdź połączenia, czy nigdzie nie wyciska cieczy pod oringami, zrób "taniec szamana"* i odpalaj kompa :).

* "taniec szamana" = przechylanie obudowy w każda stronę na odpalonej pompie, pomaga w odpowietrzeniu układu - przechylaj obudowę (oraz zewnętrzną chłodnicę) na boki, do przodu etc. Będziesz słyszał jak powietrze rusza się w środku i jest porywane przez przepływy. Po kilkunastu minutach takiej zabawy idzie usunąć większość powietrza z układu. Reszta będzie schodzić w trakcie używania kompa przez kolejny tydzień czy dwa, więc nie zdziw się jak w rezie będzie ubywać cieczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, novi napisał:

Daj znać jakie temperatury Ci ogarnie . Wygląda jak heatkiller 4 :) . Godzina wystarczy w zupełności , ja już na odważnego lecę po paru kombinacjach z pętla 

Sam jestem ciekaw bo na razie założyłem tylko jedną chłodnicę 480/60. Mam drugą, ale nie mam miejsca w tej chwili. Tak jak pisałem wcześniej to tymczasowe rozwiązanie.

32 minuty temu, zawisztheblack napisał:

Zaleca się czekać 24h, ale sam puszczam kompa po jakichś 2h od zalania (cały czas pompa leci). Prawda jest taka, że 99% wycieków pojawia się od razu po zalaniu. Sprawdź połączenia, czy nigdzie nie wyciska cieczy pod oringami, zrób "taniec szamana"* i odpalaj kompa :).

* "taniec szamana" = przechylanie obudowy w każda stronę na odpalonej pompie, pomaga w odpowietrzeniu układu - przechylaj obudowę (oraz zewnętrzną chłodnicę) na boki, do przodu etc. Będziesz słyszał jak powietrze rusza się w środku i jest porywane przez przepływy. Po kilkunastu minutach takiej zabawy idzie usunąć większość powietrza z układu. Reszta będzie schodzić w trakcie używania kompa przez kolejny tydzień czy dwa, więc nie zdziw się jak w rezie będzie ubywać cieczy.

? Taniec odprawiałem przy zalewaniu :) Może przed finalnym uruchomieniem jeszcze zatańczę raz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.09.2021 o 21:08, zawisztheblack napisał:

Nie masz w rezie rurki, która umożliwi wpadanie wracającej cieczy poniżej poziomu cieczy w rezie. W efekcie będzie słychać plusk jak w fontannie i będzie robić się piana.

I zrobiło się dokładnie to co mówiłeś. Nie mogłem przez to odpowietrzyć układu. Cały czas pompa zasysała mieszaninę płynu i powietrza. Udało mi się szybko rozwiązać ten problem :). Top miał wystarczającą grubość (i gwint na wylot) więc wkręciłem złączkę od środka i założyłem kawałek przewodu. Działa :)

https://ibb.co/2tPzzC8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Rafik7 napisał:

I zrobiło się dokładnie to co mówiłeś. Nie mogłem przez to odpowietrzyć układu. Cały czas pompa zasysała mieszaninę płynu i powietrza. Udało mi się szybko rozwiązać ten problem :). Top miał wystarczającą grubość (i gwint na wylot) więc wkręciłem złączkę od środka i założyłem kawałek przewodu. Działa :)

https://ibb.co/2tPzzC8

Generalnie może tak zostać jak jest. Jeśli wizualnie Ci to przeszkadza, to angela ma przeźroczyste rurki z gwintem G1/4, które możesz wkręcić zamiast tej złączki i węża. - klik, klik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem różne wersje blach perforowanych do pracy na chłodnicach,

eksperymenty zakończyły się zastosowaniem blachy perforowanej hex z oczkiem 4x4  (kupionej w RMIG) bo airflow tego rodzaju blachy jest najwyższy (około 80%)

 

p1360071orswo.jpg

 

Te blachy z otworami okrągłymi tanie ale restrykcja jest znacznie wyższa.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie myślałem żeby kupić taką siatkę i połączyć ją z jakimś filtrem. Co to jest ten rimg? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...