Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś taki biały nalot się zrobił. Parę miesięcy leciałem na destylce, potem kilka miesięcy na destylce + dp ultra w proporcjach około 1 do 2 (na korzyść dp). Chcę teraz wszystko elegancko wyczyścić i zalać samym dp ultra. Czym to najlepiej usunąć?
JOj0pIo.jpg

  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Ocho Mayhems Blitz.

Swoja droga, pare miesiecy temu kilka osob odradzalo Tobie uzywanie wody (pseudo)destylowanej :) Teraz widzisz dlaczego. Prawdziwa wode destylowana mozesz np. kupic w aptece ale jesli zerkniesz na jej cene za litr... to szybciutko bedziesz lac DP Ultra Clear nastepnym razem (bez zadnych badziewnych mieszanek) :E .

Edytowane przez amsztel
  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, amsztel napisał:

ale jesli zerkniesz na jej cene za litr... to szybciutko bedziesz lac DP Ultra Clear

najlepsze że w sumie nie zrobiłem tego z oszczędności tylko z lenistwa XD. No teraz to na pewno nie będę się nudził no cóż. Upewniając się, to to https://www.angela.pl/p11187,mayhems-blitz-kit-cleaning-system.html ? Chce wyczyścić trzy chłodnice 360mm + pompa i rezerwuar. To sie zalewa do loopa czy na rozebranych częściach czyści? I czemu w tym zestawie na angeli nie ma gogli 😥CHCE TE GOGLE

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Ocho napisał:

najlepsze że w sumie nie zrobiłem tego z oszczędności tylko z lenistwa XD. No teraz to na pewno nie będę się nudził no cóż. Upewniając się, to to https://www.angela.pl/p11187,mayhems-blitz-kit-cleaning-system.html ? Chce wyczyścić trzy chłodnice 360mm + pompa i rezerwuar. To sie zalewa do loopa czy na rozebranych częściach czyści? I czemu w tym zestawie na angeli nie ma gogli 😥CHCE TE GOGLE

Rozrabiasz, zalewasz i zostawiasz na kilka godzin, nastepnie...

A cholera nie chce mi sie tyle pisac :E cala procedure masz dokladnie napisana w opisie na stronie Angeli ;) 

PS. Co do googli to kiedy ja Blitza kupowalem to byly, moze teraz oszczedzaja? :E 

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, amsztel napisał:

Rozrabiasz, zalewasz i zostawiasz na kilka godzin, nastepnie...

A cholera nie chce mi sie tyle pisac :E cala procedure masz dokladnie napisana w opisie na stronie Angeli ;) 

PS. Co do googli to kiedy ja Blitza kupowalem to byly, moze teraz oszczedzaja? :E 

Dobra ogarnąłem, są nawet filmiki na kanale mayhemsa klik

Na razie nie będę tego robił, najpierw chce trochę pozmieniać w loopie i budzie. Dopiero przy składaniu będę się bawił tym zestawem małego chemika. Może do tego czasu zmądrzeją i znowu zaczną dodawać gogle. Dziemki 😊

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z kwasem z zestawu Mayhems Blitz jest jeden myk,trzeba uważać na lakier kaset chłodnicy przy zalewaniu kwasu

bo można zepsuć lakier po przelaniu chłodnic jak zwykłego lejka do ich napełnienia użyjesz.

To żrące ścierwo,wymiata wszystkie osady wewnątrz chłodnicy ale jak go używałem to niklowane złączki choinkowe kupione za grosze wkręcałem w porty chłodnic i jakieś stare węże na nie montowałem.

Drobny wydatek a duże ułatwienie pracy.

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, ELDER napisał:

To żrące ścierwo,wymiata wszystkie osady wewnątrz chłodnicy ale jak go używałem to niklowane złączki choinkowe kupione za grosze wkręcałem w porty chłodnic i jakieś stare węże na nie montowałem.

Mam trochę starych złączek i węży ale skoro to jest tylko do chłodnic to nie wyżre przypadkiem czegoś z tych węży? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To rozcieńczony kwas,skoro nie wyżarł u mnie węży przy nalewaniu jak kilka razy czyściłem chłodnice to i u Ciebie nic się nie będzie działo.

Poziom płynu po zalaniu chłodnicy jest do filportów,nie wyżej...nie lej tak by w wężach płyn mieć bo wtedy lipa.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie poradźcie co zrobić. Mam dwa różne GPU. Otwory mijają się w dwóch płaszczyznach.

https://ibb.co/r3BsMPD
https://ibb.co/J5mzDVb

Łączyć złączki przewodem elastycznym czy kupić np. coś takiego:

https://www.angela.pl/p14862,barrow-g1-4-male-to-g1-4-offset-female-360-degree-rotary-adapter-black.html

Nie wiem jak to ugryźć..

Edytowane przez Rafik7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Rafik7 napisał:

Jakbym miał robić jakąś partyzantkę to zdecydowanie coś takiego:

 

no i spoko czemu tak nie zostawisz? Za duże naprężenia? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo to zdjęcia z netu :-)

 

A powiedzcie czy warto wstawiać coś takiego:

https://www.angela.pl/p14486,bitspower-hexagon-flow-indictor.html

Coś bym dołożył do układu ale nie wiem czy to nie moje widzimisię bo mam bencza i wystarczy że wyciągnę rękę i dotknę pompy i już wiem czy pracuje czy nie...

Edytowane przez m@rcinpl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Rafik7 napisał:

Panowie poradźcie co zrobić. Mam dwa różne GPU. Otwory mijają się w dwóch płaszczyznach.

https://ibb.co/r3BsMPD
https://ibb.co/J5mzDVb

Łączyć złączki przewodem elastycznym czy kupić np. coś takiego:

https://www.angela.pl/p14862,barrow-g1-4-male-to-g1-4-offset-female-360-degree-rotary-adapter-black.html

Nie wiem jak to ugryźć..

Te złączki z offsetem są spoko, ale nie wiem czy w tym przypadku Ci to wejdzie. Możesz próbować dodając złączkę z gwintem męski-męski lub małą teleskopowa, ale na pewno nie będzie to dobrze wyglądać. Przesunięcie jest małe, więc możesz tez próbować to ogarnąć przy pomocy złączki podwójnej obrotowej (snake) + złączka z gwintem męski-męski. Ewentualnie podłączyć to w taki sposób

Godzinę temu, m@rcinpl napisał:

Bo to zdjęcia z netu :-)

 

A powiedzcie czy warto wstawiać coś takiego:

https://www.angela.pl/p14486,bitspower-hexagon-flow-indictor.html

Coś bym dołożył do układu ale nie wiem czy to nie moje widzimisię bo mam bencza i wystarczy że wyciągnę rękę i dotknę pompy i już wiem czy pracuje czy nie...

Wizualnie wygląda spoko, ale roli żadnej nie spełnia. Jak już, to bawiłbym się w pełnoprawny czujnik przepływu cieczy. Tanio coś takiego od Alphacool - podłączysz sobie kabelek pod mobo, pod zwykłe złącze wentylatorowe i widzisz przepływ (trzeba sobie przeliczać impulsy na litry/godzinę). Drożej pełnoprawny przepływomierz od AC - High Flow 2 lub High Flow NEXT. HF2 musisz podłączyć do innych gratów AC jak Quadro czy Octo. HF NEXT możesz podłączyć bezpośredni do mobo. Oba mają zintegrowany czujnik temperatury i przepływu. Spoko opcja to HF2 + Quadro. Wykorzystujesz czujnik temperatury i ustawiasz sobie RPM wentylatorów względem temperatury cieczy - najlepsza opcja do sterowania custom LC.

Jedna uwaga - wszystkie te przepływomierze są łopatkowe i przy wyższym przepływie (zazwyczaj od 90-100l/h) może być słychać pracę wirnika. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, zawisztheblack napisał:

Te złączki z offsetem są spoko, ale nie wiem czy w tym przypadku Ci to wejdzie. Możesz próbować dodając złączkę z gwintem męski-męski lub małą teleskopowa, ale na pewno nie będzie to dobrze wyglądać. Przesunięcie jest małe, więc możesz tez próbować to ogarnąć przy pomocy złączki podwójnej obrotowej (snake) + złączka z gwintem męski-męski. Ewentualnie podłączyć to w taki sposób.

Właśnie sobie to zmierzyłem. Ze zwykłymi złączkami nie wejdzie. Odległość między GPU to 42 mm. Ze zwykłymi złączkami (tak jak wrzuciłem zdjęcia) zostaje 8 mm miejsc. Ta złączka ma 17,5 mm wysokości. Nasunąłeś mi jednak inne rozwiązanie. Próbowałem mierzyć to przesunięcie i wychodzi około 4 mm, dla lewego, a dla prawego portu około 2,5 mm. Do tej złączki offsetowej dałbym to:

https://www.angela.pl/p15432,barrow-g1-4-male-22-31mm-adjustable-sli-fitting-matt-black.html

Offset -> 17,5 mm

SLI Fitting -> od 22 do 31 mm

Powinno zagrać. Tyle tylko, że zapłacę 230 zł za złączki do GPU :E

Ostatni sposób wygląda najtaniej tylko muszę kupić inne przewody. Moje są za sztywne. Nawet jak wygiąłem przewód zupełnie na zewnątrz obu GPU to i tak stawiał duży opór.

Edytowane przez Rafik7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Złączka teleskopowa jaką linkujesz + złączka offsetowa powinna załatwić sprawę :).

To nie przewody, tylko węże :P. Wiem, czepiam się, wybacz :).

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, zawisztheblack napisał:

To nie przewody, tylko węże :P. Wiem, czepiam się, wybacz :).

Akurat tutaj się nie zgadzam. Węże to są w zoo, a to są przewody hydrauliczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewody hydrauliczne to zazwyczaj prezentują sobą wytrzymałość na wysokie ciśnienie. 

Te przewody z akwarium to nawet z powietrzem sobie dobrze nie poradzą. 

Powietrzne gumiaki powinny trzymać do 20-30 bar. Hydrauliczne setki a nawet tysiące. 

Te nasze przewody z akwarium to takie tylko żeby było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało się wszystko złożyć. Efekt końcowy (tymczasowy) poniżej:

https://ibb.co/DKytHDD

Tak czy inaczej musiałem zmienić przewody na Watercool, bo te z Alphacoola są po prostu zbyt sztywne i nawet między CPU, a GPU ciężko było poprowadzić połączenie. Do tego 3 obrotowe złączki 90 stopni i gotowe.

Mam do was pytanie. Blok CPU ma nieciekawy montaż. Nie wiadomo kiedy przestać go dokręcać. Obawiam się, że coś uszkodzę dokręcając zbyt mocno. Dokręciłem tyle ile uznałem za wystarczające, ale tak naprawdę mogłem dokręcać dalej. Co o tym myślicie ?
https://ibb.co/DKytHDD

Robiłem już boot na sucho (wszystko podłączone poza pompą). Wygląda na to, że wszystko działa. Coś jeszcze zanim zacznę zalewać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanie za milion punktów. Tak wygląda "rzeźbione" połączenie mojego reza z  obudową pompy. Jest to gwintowana rurka o długości ~15mm. Pytanie jak to uszczelnić ? Celem było zrobienie tego na zero czyli bez przerwy pomiędzy topem pompy a rezem. Taśma teflonowa? Sylikon ? Oring raczej odpada bo musiałbym zrobić rowek na niego i istnieje spore ryzyko że bym "przedobrzył' :D
https://ibb.co/Wfvjy0y

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, Rafik7 napisał:

Udało się wszystko złożyć. Efekt końcowy (tymczasowy) poniżej:

https://ibb.co/DKytHDD

Tak czy inaczej musiałem zmienić przewody na Watercool, bo te z Alphacoola są po prostu zbyt sztywne i nawet między CPU, a GPU ciężko było poprowadzić połączenie. Do tego 3 obrotowe złączki 90 stopni i gotowe.

Mam do was pytanie. Blok CPU ma nieciekawy montaż. Nie wiadomo kiedy przestać go dokręcać. Obawiam się, że coś uszkodzę dokręcając zbyt mocno. Dokręciłem tyle ile uznałem za wystarczające, ale tak naprawdę mogłem dokręcać dalej. Co o tym myślicie ?
https://ibb.co/DKytHDD

Robiłem już boot na sucho (wszystko podłączone poza pompą). Wygląda na to, że wszystko działa. Coś jeszcze zanim zacznę zalewać ?

Z tego co widzę blok ma sprężyny w zestawie montażowym, które powinny sprawić, że nie da się go zbyt mocno dokręcić. Generalnie możesz odpalić kompa i po temperaturach zobaczysz, czy docisk jest wystarczający, zawsze możesz mocniej dokręcić blok.

Jeśli masz zestaw do sprawdzania szczelności, to warto w ten sposób sprawdzić cały układ, jeśli nie, to zalewaj i odpalaj pompę bez reszty kompa. Jeśli gdzieś jest nieszczelność, to najczęściej do razu to wychodzi.

12 minut temu, D3Fcon napisał:

Panowie pytanie za milion punktów. Tak wygląda "rzeźbione" połączenie mojego reza z  obudową pompy. Jest to gwintowana rurka o długości ~15mm. Pytanie jak to uszczelnić ? Celem było zrobienie tego na zero czyli bez przerwy pomiędzy topem pompy a rezem. Taśma teflonowa? Sylikon ? Oring raczej odpada bo musiałbym zrobić rowek na niego i istnieje spore ryzyko że bym "przedobrzył' :D
https://ibb.co/Wfvjy0y

Nie lepiej byłoby skręcić to złączką z gwintem męski-męski, a żeby nie było żadnej przerwy pomiędzy topem, a rezem wyciąć na CNC pierścień o średnicy reza i grubości takiej jak złączką male-male po skręceniu obu części? Jeśli pierścień byłby minimalnie grubszy, to skręcając całość blokowałby się on na miejscu i nie dałoby się go przesunąć = połączenie byłoby znacznie silniejsze. 

Edytowane przez zawisztheblack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, zawisztheblack napisał:

Nie lepiej byłoby skręcić to złączką z gwintem męski-męski, a żeby nie było żadnej przerwy pomiędzy topem, a rezem wyciąć na CNC pierścień o średnicy reza i grubości takiej jak złączką male-male po skręceniu obu części? Jeśli pierścień byłby minimalnie grubszy, to skręcając całość blokowałby się on na miejscu i nie dałoby się go przesunąć = połączenie byłoby znacznie silniejsze. 

Nie rozumiem w czym miałoby to być lepsze. To połączenie które mam też się blokuje. Wystający fragment wewnątrz reza nie ma gwintu przez co jest "zaklinowany" a do topu pompy wkręcam go kręcąc rezem. Rozwiązanie które wybrałem to rozwiązanie które jest do wykonania w domu. Wysłanie tego na cnc z nadzieją że się uda to zrobić tak jak piszesz (choć dalej nie rozumiem jak miałoby to wyglądać ) to kolejne koszty do budżetowego układu. Poza tym mam taki łącznik male-male przy wyjściu na zawór i są tam strasznie króciutkie gwinty. Bałbym się na tym zamontować rezerwuar a trzeba pamiętać że trzyma się on tylko na gwincie. Nie mam dodatkowego mocowanie jak ma np oryginalny rez koolance do wentylatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, zawisztheblack napisał:

Z tego co widzę blok ma sprężyny w zestawie montażowym, które powinny sprawić, że nie da się go zbyt mocno dokręcić. Generalnie możesz odpalić kompa i po temperaturach zobaczysz, czy docisk jest wystarczający, zawsze możesz mocniej dokręcić blok.

Zobaczymy jakie będą temp. CPU. Jak coś będzie nie tak to będę dokręcał.

1 godzinę temu, zawisztheblack napisał:

Jeśli masz zestaw do sprawdzania szczelności, to warto w ten sposób sprawdzić cały układ, jeśli nie, to zalewaj i odpalaj pompę bez reszty kompa. Jeśli gdzieś jest nieszczelność, to najczęściej do razu to wychodzi.

Nie mam takiego zestawu. Zalałem układ. Na razie brak wycieków (rozłożyłem pełno ręczników papierowych). Ile czekać ? 24h czy przesada ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Rafik7 napisał:

Zobaczymy jakie będą temp. CPU. Jak coś będzie nie tak to będę dokręcał.

Nie mam takiego zestawu. Zalałem układ. Na razie brak wycieków (rozłożyłem pełno ręczników papierowych). Ile czekać ? 24h czy przesada ?

Daj znać jakie temperatury Ci ogarnie . Wygląda jak heatkiller 4 :) . Godzina wystarczy w zupełności , ja już na odważnego lecę po paru kombinacjach z pętla 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaleca się czekać 24h, ale sam puszczam kompa po jakichś 2h od zalania (cały czas pompa leci). Prawda jest taka, że 99% wycieków pojawia się od razu po zalaniu. Sprawdź połączenia, czy nigdzie nie wyciska cieczy pod oringami, zrób "taniec szamana"* i odpalaj kompa :).

* "taniec szamana" = przechylanie obudowy w każda stronę na odpalonej pompie, pomaga w odpowietrzeniu układu - przechylaj obudowę (oraz zewnętrzną chłodnicę) na boki, do przodu etc. Będziesz słyszał jak powietrze rusza się w środku i jest porywane przez przepływy. Po kilkunastu minutach takiej zabawy idzie usunąć większość powietrza z układu. Reszta będzie schodzić w trakcie używania kompa przez kolejny tydzień czy dwa, więc nie zdziw się jak w rezie będzie ubywać cieczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • No nie, bo na tym się traci, a na inwestycji - teoretycznie - powinno się zyskać   Tylko czy kwota ma znaczenie? Czy to będzie 2, 20k czy 2000k - ROI będzie takie samo - mało atrakcyjne (jeszcze raz podkreślę - że na obecnych zasadach, nie na tych, które Ty masz. Bo te to bym brał w ciemno). Ale przy netbillingu masz RDN (cenę Rynku Dnia Następnego). To nie jest taryfowane żebyś musiał czekać do nowego roku, a ceny są rekordowe "już dziś" i przy tych rekordowych cenach masz zdaje się 550zł za MWh, czy jakoś tak. Czy będzie więcej? może, ale raczej bym się spodziewał, że ta cena spadnie, bo jednak sytuacja międzynarodowa jest nietypowa i spodziewałbym się raczej normalizacji... chyba, że Ruscy znów nas czymś zaskoczą. Z instalacji wartej 20k też nie wyżyjesz, masz z niej około 2000zł rocznie obecnie, no, jeśli pominiesz, że żeby mieć te 2k, to musisz najpierw zapłacić 20k Wbrew pozorom nawet gównolokaty dają obecnie przez 10 lat więcej. Zakładając, że byś zamroził oprocentowanie na tym poziomie 6% na 10 lat (nie lubię lokat, więc nie wiem, czy to możliwe), to po 10 latach masz  36 000. Przy PV ciężko powiedzieć, bo nie mam bladego pojęcia, ile będzie kosztował prąd w okresie 2022-2032 w zakresie RDN. Może więcej, może mniej. Licząc tylko stawki dzisiejsze to masz po 10 latch 20 000 zł zysku, falownik do wymiany, robociznę nie do odzyskania i same panele które na wartości tracą, więc sumarycznie może 25k. Ergo, lepsza nawet ta gównolokata. Na obu się nie orobisz, niemniej.
    • VRR mój TV i tak nie ma więc na to nie czekam, ale na 2-3 patche to na pewno warto będzie poczekać. Poziomu technicznego CP77 się nie spodziewam ale na pewno gra pozbawiona błędów nie będzie.
    • Dzięki Panowie za odpowiedz , właśnie tak jak mówisz kolego głównie w multi nie chodziła karta na 100% , co do OC Ramu , kiedyś próbowałem ale nie chciało zbytnio wychodzić , niby kości B-Die od Samsunga . Rozważę zmianę procka ew jakiś szybszy ram z niższym CL
    • Ponoć Johnson też ma się podać do dymisji. Ptaszki ćwierkają, ze u nas prąd ma podrożeć o 115%.
    • www.olx.pl/d/oferta/obudowa-thermaltake-versa-h18-mini-tower-CID99-IDNQbv6.html
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...