Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
32 minuty temu, Rafik7 napisał:

Udało się wszystko złożyć. Efekt końcowy (tymczasowy) poniżej:

https://ibb.co/DKytHDD

Tak czy inaczej musiałem zmienić przewody na Watercool, bo te z Alphacoola są po prostu zbyt sztywne i nawet między CPU, a GPU ciężko było poprowadzić połączenie. Do tego 3 obrotowe złączki 90 stopni i gotowe.

Mam do was pytanie. Blok CPU ma nieciekawy montaż. Nie wiadomo kiedy przestać go dokręcać. Obawiam się, że coś uszkodzę dokręcając zbyt mocno. Dokręciłem tyle ile uznałem za wystarczające, ale tak naprawdę mogłem dokręcać dalej. Co o tym myślicie ?
https://ibb.co/DKytHDD

Robiłem już boot na sucho (wszystko podłączone poza pompą). Wygląda na to, że wszystko działa. Coś jeszcze zanim zacznę zalewać ?

Z tego co widzę blok ma sprężyny w zestawie montażowym, które powinny sprawić, że nie da się go zbyt mocno dokręcić. Generalnie możesz odpalić kompa i po temperaturach zobaczysz, czy docisk jest wystarczający, zawsze możesz mocniej dokręcić blok.

Jeśli masz zestaw do sprawdzania szczelności, to warto w ten sposób sprawdzić cały układ, jeśli nie, to zalewaj i odpalaj pompę bez reszty kompa. Jeśli gdzieś jest nieszczelność, to najczęściej do razu to wychodzi.

12 minut temu, D3Fcon napisał:

Panowie pytanie za milion punktów. Tak wygląda "rzeźbione" połączenie mojego reza z  obudową pompy. Jest to gwintowana rurka o długości ~15mm. Pytanie jak to uszczelnić ? Celem było zrobienie tego na zero czyli bez przerwy pomiędzy topem pompy a rezem. Taśma teflonowa? Sylikon ? Oring raczej odpada bo musiałbym zrobić rowek na niego i istnieje spore ryzyko że bym "przedobrzył' :D
https://ibb.co/Wfvjy0y

Nie lepiej byłoby skręcić to złączką z gwintem męski-męski, a żeby nie było żadnej przerwy pomiędzy topem, a rezem wyciąć na CNC pierścień o średnicy reza i grubości takiej jak złączką male-male po skręceniu obu części? Jeśli pierścień byłby minimalnie grubszy, to skręcając całość blokowałby się on na miejscu i nie dałoby się go przesunąć = połączenie byłoby znacznie silniejsze. 

Edytowane przez zawisztheblack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, zawisztheblack napisał:

Nie lepiej byłoby skręcić to złączką z gwintem męski-męski, a żeby nie było żadnej przerwy pomiędzy topem, a rezem wyciąć na CNC pierścień o średnicy reza i grubości takiej jak złączką male-male po skręceniu obu części? Jeśli pierścień byłby minimalnie grubszy, to skręcając całość blokowałby się on na miejscu i nie dałoby się go przesunąć = połączenie byłoby znacznie silniejsze. 

Nie rozumiem w czym miałoby to być lepsze. To połączenie które mam też się blokuje. Wystający fragment wewnątrz reza nie ma gwintu przez co jest "zaklinowany" a do topu pompy wkręcam go kręcąc rezem. Rozwiązanie które wybrałem to rozwiązanie które jest do wykonania w domu. Wysłanie tego na cnc z nadzieją że się uda to zrobić tak jak piszesz (choć dalej nie rozumiem jak miałoby to wyglądać ) to kolejne koszty do budżetowego układu. Poza tym mam taki łącznik male-male przy wyjściu na zawór i są tam strasznie króciutkie gwinty. Bałbym się na tym zamontować rezerwuar a trzeba pamiętać że trzyma się on tylko na gwincie. Nie mam dodatkowego mocowanie jak ma np oryginalny rez koolance do wentylatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, zawisztheblack napisał:

Z tego co widzę blok ma sprężyny w zestawie montażowym, które powinny sprawić, że nie da się go zbyt mocno dokręcić. Generalnie możesz odpalić kompa i po temperaturach zobaczysz, czy docisk jest wystarczający, zawsze możesz mocniej dokręcić blok.

Zobaczymy jakie będą temp. CPU. Jak coś będzie nie tak to będę dokręcał.

1 godzinę temu, zawisztheblack napisał:

Jeśli masz zestaw do sprawdzania szczelności, to warto w ten sposób sprawdzić cały układ, jeśli nie, to zalewaj i odpalaj pompę bez reszty kompa. Jeśli gdzieś jest nieszczelność, to najczęściej do razu to wychodzi.

Nie mam takiego zestawu. Zalałem układ. Na razie brak wycieków (rozłożyłem pełno ręczników papierowych). Ile czekać ? 24h czy przesada ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Rafik7 napisał:

Zobaczymy jakie będą temp. CPU. Jak coś będzie nie tak to będę dokręcał.

Nie mam takiego zestawu. Zalałem układ. Na razie brak wycieków (rozłożyłem pełno ręczników papierowych). Ile czekać ? 24h czy przesada ?

Daj znać jakie temperatury Ci ogarnie . Wygląda jak heatkiller 4 :) . Godzina wystarczy w zupełności , ja już na odważnego lecę po paru kombinacjach z pętla 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaleca się czekać 24h, ale sam puszczam kompa po jakichś 2h od zalania (cały czas pompa leci). Prawda jest taka, że 99% wycieków pojawia się od razu po zalaniu. Sprawdź połączenia, czy nigdzie nie wyciska cieczy pod oringami, zrób "taniec szamana"* i odpalaj kompa :).

* "taniec szamana" = przechylanie obudowy w każda stronę na odpalonej pompie, pomaga w odpowietrzeniu układu - przechylaj obudowę (oraz zewnętrzną chłodnicę) na boki, do przodu etc. Będziesz słyszał jak powietrze rusza się w środku i jest porywane przez przepływy. Po kilkunastu minutach takiej zabawy idzie usunąć większość powietrza z układu. Reszta będzie schodzić w trakcie używania kompa przez kolejny tydzień czy dwa, więc nie zdziw się jak w rezie będzie ubywać cieczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, novi napisał:

Daj znać jakie temperatury Ci ogarnie . Wygląda jak heatkiller 4 :) . Godzina wystarczy w zupełności , ja już na odważnego lecę po paru kombinacjach z pętla 

Sam jestem ciekaw bo na razie założyłem tylko jedną chłodnicę 480/60. Mam drugą, ale nie mam miejsca w tej chwili. Tak jak pisałem wcześniej to tymczasowe rozwiązanie.

32 minuty temu, zawisztheblack napisał:

Zaleca się czekać 24h, ale sam puszczam kompa po jakichś 2h od zalania (cały czas pompa leci). Prawda jest taka, że 99% wycieków pojawia się od razu po zalaniu. Sprawdź połączenia, czy nigdzie nie wyciska cieczy pod oringami, zrób "taniec szamana"* i odpalaj kompa :).

* "taniec szamana" = przechylanie obudowy w każda stronę na odpalonej pompie, pomaga w odpowietrzeniu układu - przechylaj obudowę (oraz zewnętrzną chłodnicę) na boki, do przodu etc. Będziesz słyszał jak powietrze rusza się w środku i jest porywane przez przepływy. Po kilkunastu minutach takiej zabawy idzie usunąć większość powietrza z układu. Reszta będzie schodzić w trakcie używania kompa przez kolejny tydzień czy dwa, więc nie zdziw się jak w rezie będzie ubywać cieczy.

🤣 Taniec odprawiałem przy zalewaniu :) Może przed finalnym uruchomieniem jeszcze zatańczę raz 😄

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.09.2021 o 21:08, zawisztheblack napisał:

Nie masz w rezie rurki, która umożliwi wpadanie wracającej cieczy poniżej poziomu cieczy w rezie. W efekcie będzie słychać plusk jak w fontannie i będzie robić się piana.

I zrobiło się dokładnie to co mówiłeś. Nie mogłem przez to odpowietrzyć układu. Cały czas pompa zasysała mieszaninę płynu i powietrza. Udało mi się szybko rozwiązać ten problem :). Top miał wystarczającą grubość (i gwint na wylot) więc wkręciłem złączkę od środka i założyłem kawałek przewodu. Działa :)

https://ibb.co/2tPzzC8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Rafik7 napisał:

I zrobiło się dokładnie to co mówiłeś. Nie mogłem przez to odpowietrzyć układu. Cały czas pompa zasysała mieszaninę płynu i powietrza. Udało mi się szybko rozwiązać ten problem :). Top miał wystarczającą grubość (i gwint na wylot) więc wkręciłem złączkę od środka i założyłem kawałek przewodu. Działa :)

https://ibb.co/2tPzzC8

Generalnie może tak zostać jak jest. Jeśli wizualnie Ci to przeszkadza, to angela ma przeźroczyste rurki z gwintem G1/4, które możesz wkręcić zamiast tej złączki i węża. - klik, klik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komputer działa (😁). Porządnych stres testów jeszcze nie robiłem. Na razie internet + koparka przez 2,5h i temperatury takie: https://ibb.co/LzLWzJ7

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem różne wersje blach perforowanych do pracy na chłodnicach,

eksperymenty zakończyły się zastosowaniem blachy perforowanej hex z oczkiem 4x4  (kupionej w RMIG) bo airflow tego rodzaju blachy jest najwyższy (około 80%)

 

p1360071orswo.jpg

 

Te blachy z otworami okrągłymi tanie ale restrykcja jest znacznie wyższa.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie myślałem żeby kupić taką siatkę i połączyć ją z jakimś filtrem. Co to jest ten rimg? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, dulu10 napisał:

no właśnie myślałem żeby kupić taką siatkę i połączyć ją z jakimś filtrem. Co to jest ten rimg? :P

Klik

Jak jeszcze filtr wrzucisz na tą blachę perforowaną, którą linkujesz, to będzie mega średni przepływ powietrza.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym najlepiej uzupełnić AIO? Podstawa miedziana, chłodnica aluminiowa więc myślałem nad jakimiś samochodowymi płynami do chłodnic z dopiskami sugerującymi odporność na korozję itp. Klasyczek pokroju borygo się nada? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Borygo będzie ok, ewentualnie zwykłe płyny do LC. Ja mieszałem Borygo z wodą destylowaną, żeby go trochę rozcieńczyć.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem fajną ofertę na RTX 3080 Gigabyte OC, ale wiadomo że będzie wodowany, więc czy gigabyte pozwala wodować karty czy to będzie od razu utrata gwarancji? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
12 minut temu, ThePunisher napisał:

Znalazłem fajną ofertę na RTX 3080 Gigabyte OC, ale wiadomo że będzie wodowany, więc czy gigabyte pozwala wodować karty czy to będzie od razu utrata gwarancji? 

Do mojego RTX 3080 XTREME WATERFORCE WB dorzucili strzykawkę z pastą termoprzewodzącą więc to jest dla mnie jasne przesłanie :) Jak to jest z klasycznymi GPU od Gigabyte to nie wiem.

Edytowane przez Rafik7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, ThePunisher napisał:

Znalazłem fajną ofertę na RTX 3080 Gigabyte OC, ale wiadomo że będzie wodowany, więc czy gigabyte pozwala wodować karty czy to będzie od razu utrata gwarancji? 

mozna ale modl sie zebys dostal lepszy model niz moj.

Kabli od wentyla za uja nie dalo sie odpiac bez lamania/urywania ich a doyslam sie ze w razie czego moze to byc problem w sprawach gwarancyjnych:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, ThePunisher napisał:

Znalazłem fajną ofertę na RTX 3080 Gigabyte OC, ale wiadomo że będzie wodowany, więc czy gigabyte pozwala wodować karty czy to będzie od razu utrata gwarancji? 

gigabajty nie mają plomb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, Rafalxxx napisał:

mozna ale modl sie zebys dostal lepszy model niz moj.

Kabli od wentyla za uja nie dalo sie odpiac bez lamania/urywania ich a doyslam sie ze w razie czego moze to byc problem w sprawach gwarancyjnych:)

Spoko, mam tyle narzędzi i lutować itp też umiem więc takie kabelki to nie problem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, ThePunisher napisał:

Znalazłem fajną ofertę na RTX 3080 Gigabyte OC, ale wiadomo że będzie wodowany, więc czy gigabyte pozwala wodować karty czy to będzie od razu utrata gwarancji? 

Który dokładnie model? Pamiętaj o tym, że niektóre te Gigaszroty mają wtyczki 8-pin PCI-E nie mocowane do PCB, tylko w formie przedłużek dopinanych do właściwego PCB, a złącza od strony PCB nie są standardowe (to chyba Micro Fit 3.0, ale głowy nie dam), więc przy wodowaniu będzie to problem.

EiLk2brXcAAnM3-?format=jpg&name=large

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

WHAT? :D O kuźwa. To już wiem po co w zestawie z blokiem BYKSKI te 2 kabelki :)

 

Bykski-GPU-blok-wodny-dla-GIGABYTE-Gefor

Edytowane przez ThePunisher

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taa, patola straszna pod względem estetyki. Nawet się tego ładnie nie będzie dało opleść, bo nie schowasz oplotu we wtyczce, bo nie zmieści się w niej - ten sam problem co z tym głupim złączem zasilającym na kartach FE nV. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, ThePunisher napisał:

WHAT? :D O kuźwa. To już wiem po co w zestawie z blokiem BYKSKI te 2 kabelki :)

 

Bykski-GPU-blok-wodny-dla-GIGABYTE-Gefor

Uważaj na blok bykski do tego modelu bo on jest szerszy niż PCB i widziałem w necie, że przy niektórych płytach głównych koliduje np. z portami SATA. Powoduje to, że nie da się karty osadzić w slocie PCIe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...