Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Każdy ma inny gust, ale dla mnie CQS to kompletna porażka i nie da się na to patrzeć. Najgorzej wyglądają bloki GPU z tego okresu z tymi kółeczkami :P.

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, dulu10 napisał:

A to ludzie tego nie lubili? Mi się w ch.. podobają xD

Mi również, miałem taki na 6950X :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znajdę gdzieś do tej pompki top z wyjściem do płynu po prawej stronie i żeby miał na górze gwint na rezerwuar o średnicy 5cm? Czy z racji konstrukcji samego wirnika (czy jak to nazwać) nie będzie nic z wyjściem po prawej stronie topu? 
Tak to wygląda po rozebraniu

Edytowane przez Ocho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Ocho napisał:

znajdę gdzieś do tej pompki top z wyjściem do płynu po prawej stronie i żeby miał na górze gwint na rezerwuar o średnicy 5cm? Czy z racji konstrukcji samego wirnika (czy jak to nazwać) nie będzie nic z wyjściem po prawej stronie topu? 
Tak to wygląda po rozebraniu

Narysuj w paincie o co ci chodzi to może coś się doradzi :P

 

 

A wie ktoś może co to jest? było w zestawie ze starszym blokiem EK

 

20211207_12262393j9r.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, dulu10 napisał:

Narysuj w paincie o co ci chodzi to może coś się doradzi

JtHfFiU.png           
W sumie ten top od biedy wezmę, najwyżej obrócę go o 90 stopni i dam 90 stopni złączkę. Ale idealnie byłoby gdyby znalazł się jakiś z wyjściem po prawej stronie (tam gdzie tam niebieska dolna strzałka)

Teraz szukam spodu, jak widać na zdjęciach kabelek zasilający idzie środkiem a wszędzie są te spody do pomp mają wycięcie jakoś tak z boku np. this one. I okej to też przeżyje ale czy w ogóle podpasuję do tej pompki co mam..

 

24 minuty temu, dulu10 napisał:

A wie ktoś może co to jest?

może to taka ochronka na tył płyty od amd 

Edytowane przez Ocho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, Ocho napisał:

JtHfFiU.png           
W sumie ten top od biedy wezmę, najwyżej obrócę go o 90 stopni i dam 90 stopni złączkę. Ale idealnie byłoby gdyby znalazł się jakiś z wyjściem po prawej stronie (tam gdzie tam niebieska dolna strzałka)

Teraz szukam spodu, jak widać na zdjęciach kabelek zasilający idzie środkiem a wszędzie są te spody do pomp mają wycięcie jakoś tak z boku np. this one. I okej to też przeżyje ale czy w ogóle podpasuję do tej pompki co mam..

 

może to taka ochronka na tył płyty od amd 

No to albo pompa by się musiała kręcić w druga stronę, albo by musiał być jakiś kanał prowadzący w topie, a w ddc nie ma na niego miejsca. Czyli przekręcasz top i dajesz złączke 90.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdyby tylko zamienili miejscami elementy przodu i elementy boku to było by pięknie 

Edytowane przez Ocho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słusznie, ten element z przodu "kosmiczny wyświetlacz" najlepiej pasowałby z tyłu 😂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Krzkra napisał:

Słusznie, ten element z przodu "kosmiczny wyświetlacz" najlepiej pasowałby z tyłu 😂

prosz wykorzystałem wszystkie 20 wątków żeby zrobić tą niesamowitą symulacje pt. "jak to powinno wyglądać"

cfn7t4w.jpg
 

i prawde mówiąc naprawde wygląda to w chooj lepiej XD Co ten inwin sobie myśli 

Edytowane przez Ocho
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

..

Edytowane przez forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pany, ASUS Rog Helios czy O11D XL? Teoretycznie chyba O11D XL all the way, co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to ma być buda pod LC / AiO to zdecydowanie O11D XL. Recenzję tego Heliosa masz na kanale Gamers Nexus - generalnie obudowa nie jest jakaś tragiczna, ale jest za droga w stosunku do tego co oferuje. Obieg powietrza jest ok, ale tyłka nie urywa, bo szklany panel an froncie robi swoje i ciężko to poprawić. Fabryczne wentylator są do bani.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ano pytam ponieważ kupiłem 3090 Strixa i 2 zabawki gundama były w komplecie, własnie ta buda i PSU 850W.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy 3090 Strix, jeśli karta zostaje na powietrzu, zdecydowanie bardziej wolałbym O11D XL, bo można zapewnić nawiew na kartę od spodu, co ma znaczenie przy tym potworku. 

Chyba, że chcesz mieć wszędzie motyw Gundam, to obudowę oczywiście bym zostawił :P.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie szybkie pytanko, chyba nie  ma sensu zakładać osobnego tematu, jestem świeżym posiadaczem AIO ALF II 360 (pierwsze w życiu chłodzenie wodą) producent w tym chłodzeniu jak wiadomo podłącza wentyle x3  i blokopompkę pod jedno 4 pinowe  złącze, aby lepiej wykorzystać możliwości AIO zaleca się aby blokopompka pracowała  nie zależnie od wentyli a więc mam zamiar podpiąć  trzy wentyle pod trzy osobne złącza na MOBO a blokopompkę pod złączę .... pompki,  teraz pytanie jakie  obroty dać blokopompce ? 100%  ?  nie zależnie od prędkości wentyli i temperatury CPU ?  czy może zrobić jej jakiś "wykres" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Edge WiFi z690 ma sensor zewnętrzny temperatury? 

Jak tak to sensor przyklej do chłodnicy i steruj wentyle od temperatury chłodnicy. Albo lepiej od delty powietrza i chłodnicy ale wtedy potrzeba dwa sensory.

Blokopompki steruj wówczas od temperatury CPU. 

Jak nie masz sensorów to zostaje wysterować wszystko razem, czyli możesz zostawić jak jest.

 

ALbo Blokopompę daj na agresywną krzywą od temperatury CPU. A wentyle na jakąś krzywą Silent od temperatury CPU. 

Przy chłodzeniu cieczą DeltaT powiedzmy 10*C między powietrzem a cieczą (chłodnica ma temperaturę cieczy), to taka spoko delta. Jeżeli masz 22*C w pokoju a ciecz ma 24*C i CPU wskakuje na obroty to wyższe RPMy na chłodnicy zrobią jedynie hałas. Za to pompa w takiej sytuacji jak podbije RPM to poprawi nieco wydajność bloku co pomoże zbić kilka stopni z CPU. Jak masz po  90*C na CPU to może mieć to znaczenie. Jak masz proca pod UV albo nie smażysz go syntetykami to nie ma to większego znaczenia czy CPU wbije 65*C czy może 68*C na wyższych RPMach pompy. Jak ciecz jest zimna to wyższe RPMy wentylatorów nic nie dadzą. Ale czasem może dojść do takiej sytuacji, że CPU zejdzie nieco z temperaturą bo spadnie obciążenia a ciecz będzie gorąca, wówczas wentyle fajnie jakby trochę popracowały a pompa już nie koniecznie ;) 

Edytowane przez Minciu
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Minciu napisał:

Edge WiFi z690 ma sensor zewnętrzny temperatury? 

Jak tak to sensor przyklej do chłodnicy i steruj wentyle od temperatury chłodnicy. Albo lepiej od delty powietrza i chłodnicy ale wtedy potrzeba dwa sensory.

Blokopompki steruj wówczas od temperatury CPU. 

Jak nie masz sensorów to zostaje wysterować wszystko razem, czyli możesz zostawić jak jest.

Minciu leniuch - w 30 sekund sprawdziłbyś, że to mobo nie ma wyjścia na czujnik temperatury :P.

Generalnie co do samego pytania, to ja bym podpiął wszystkie wentylatory pod jedno złącze na mobo przy pomocy rozdzielacza, bo i tak każdemu taką samą krzywą ustawisz, więc ich indywidualne podpinanie nie ma sensu. Kable mają krótkie, więc i tak potrzebujesz przedłużki - można to załatwić jednym rozdzielaczem z dłuższymi przewodami. 

Co do pompki, to jak Ci się chce, to możesz posprawdzać jaki wpływ mają jej obroty na temperatury CPU (wtedy najlepiej zablokować RPM wentylatorów na stałe obroty, żeby wyeliminować ich zmienność). Na tej podstawie można dojść do tego jakie obroty powinieneś trzymać na pompce. ALF II ma akurat sensowną pompkę, w odróżnieniu do większości AiO, więc tutaj nawet na niższych obrotach nie powinno być znacznego wzrostu temperatur na CPU. Jeśli więc pompka na max RPM Cię wkurza, to będzie się dało trochę z tym zejść bez straty wydajności. Jeśli pompka na max RPM Cię nie wkurza nawet pod obciążeniem, to możesz ją puścić stale na max RPM i po sprawie (tylko wtedy wentylator VRM też podskoczy z obrotami).

Edytowane przez zawisztheblack
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, zawisztheblack napisał:

Minciu leniuch - w 30 sekund sprawdziłbyś, że to mobo nie ma wyjścia na czujnik temperatury :P.

..

Tak myślałem, bo chyba tylko Gigabyte i Asus dalej nie skąpią na tych złaczach. Do tego Gigabyte nie skąpi na sensorach na kablu. 

Pamiętam mojego Epoxa 8RDAe za 220zl z takim złączem dodatkowym i sensorem temperatury za czasów Athlonów XP.. A jeszcze wyświetlacz kodów był :) Dzisiaj napierdzielają złącza, ale tylko pod RGB :cassetete:

8 minut temu, zawisztheblack napisał:

.. Jeśli więc pompka na max RPM Cię wkurza, to będzie się dało trochę z tym zejść bez straty wydajności. Jeśli pompka na max RPM Cię nie wkurza nawet pod obciążeniem, to możesz ją puścić stale na max RPM i po sprawie (tylko wtedy wentylator VRM też podskoczy z obrotami).

Te AIO Arctica dobrze sprawdza się jak jest sterowane z wentylami razem. Jak gdzieś podbije obroty to zawsze się nieco odpowietrzy lepiej w razie W. Pałowanie na maxa pompki non toper nie ma raczej sensu bo i po co. A na stałych RPM znowy nie będzie nigdy wbijać wyższych obrotów aby czasem wypchać nieco powietrza jak się uzbiera. A zbiera się chyba zawsze, bo nie ma tutaj technologii z łodzi podwodnych, która miałaby wyeliminować zjawisko kawitacji :) 

 

 

 

Edytowane przez Minciu
  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak MOBO nie ma takiego wyjścia niestety. 

Co do podpięcia wentyli nie wiem czy jedno złącze da radę pociągnąć je x3. Chociaż z tej tabelki wynika że złącze pod CPU powinno dać radę z 3 wentylami. Jeden wentyl pobiera  0.20 A 

0fb54913dba3.png 

Chociaż z drugiej strony kolega Minciu  mówi aby zostawić tak jak jest. hmmmm

Edytowane przez shakal84

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da radę, powinieneś mieć tam złącza pod AIO albo Pompę z prądem 2A albo nawet więcej. Leniuch jestem to nie sprawdzam :P Ale zapobiegawczo tam sie wepnij :) Pompa Arctica jest ECO, mało amperów wciąga z tego co pamiętam, też jakieś ułamki. 2-3w chyba? Coś o połowę mniej niż Aseteki Bzyczki wiecznie się zapowietrzające i nigdy nie odpowietrzające, wymagające odprawiania tańca szamana z budą najlepiej raz w miesiącu :) 

Przy okazji Arctic odpowietrza się sam jak złoto. Tylko RPM musi wbić na chwilę w górę.. kilka sekund i powietrze wypycha. Testowane na chłodnicy ze złączami skierowanymi do góry zamiast w dół w O11Mini ( miejsce z boku budy ).

Edytowane przez Minciu
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kultura pracy chłodzenia w obecnej konfiguracji Ci przeszkadza, to możesz się bawić z takimi zmianami jak opisałem powyżej. Jeśli jest ok, to to olej :P.

Jedno złącze spokojnie pociągnie 3 Arctici P12 - one nawet 2W nie biorą przy max RPM, a jak trzymasz je na niższych RPM, to pewnie ledwo 1W ciągną.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zapomniałem ale daje dzisiaj wklejam taką sensowną alternatywę dla ALF2. Węże wyglądają lepiej, są bardziej elastyczne. Wentyle są w wersji ala Eloop  z ringiem po zewnętrznej łopat. Pompa ma obrotowe logo, więc wyjść krócicami można w każdą stronę z tego co zrozumiałem. Ponoć pompa jest ultra cicha. Nie wiem jak tam odpowietrzanie w niej działa, czy jak w ALF2 czy jak w Asetekach  ( czyli wcale ). Do tego podstawa mimo iż niby okrągła, to jednak jest prostokątna, sporych rozmiarów i chyba wyfrezowana na płasko a nie wypukło jak aseteki, co później nie dociskają się na LGA1700.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, zawisztheblack napisał:

Jeśli kultura pracy chłodzenia w obecnej konfiguracji Ci przeszkadza, to możesz się bawić z takimi zmianami jak opisałem powyżej. Jeśli jest ok, to to olej :P.

Jedno złącze spokojnie pociągnie 3 Arctici P12 - one nawet 2W nie biorą przy max RPM, a jak trzymasz je na niższych RPM, to pewnie ledwo 1W ciągną.

Wg. aquasuite o ile odczyt jest wiarygodny to 3 P12 biorą 2.8W przy 100%, przy szybkim starcie 0-100% potrafi wskoczyć na 5W chwilowego.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...