Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Andrew2

Moje animacje 3D, mam nadzieje że i wy pokażecie swoje.

Rekomendowane odpowiedzi

Jest już temat o grze to teraz przyszła pora na temat o Grafice i Animacjach 3D.

Chciałem się w tym temacie pochwalić swoimi animacjami stworzonymi w programie Blender 2.49b.

Nie wiem czy komuś się spodobają ale mam nadzieje że nie będzie dużo ludzi mieszających mnie z błotem.

To tak zacznijmy może od tego, jest to filmik, który pokazuje moje postępy w uczeniu się tajników tworzenia animacji.

Ostrzegam że jest bardzo dużo lania wody ale to z powodu tego że te płyny mnie ujeły.

Ostatnie animacje powstały po około 12 dniach nauki tego programu. każdy element czy model został od podstaw zbudowany przeze mnie nic nie było importowane.

A tutaj Filmik z moim Nickiem no niestety końcówka nie całkiem mi się zmieściła w kadr.

Te efekty są osiągnięte po około 2 tygodniach nauki opartej wyłącznie na internecie i własnym doświadczeniu z prób w tym programie.

 

Chciałbym aby ktoś się wypowiedział co sądzi o tych animacjach.

I mam nadzieje że nikt nie będzie mi zwracał uwagi że w złym dziale umieszczam temat gdyż uważam że tylko gracze mogą docenić lub nie grafikę komputerową.

 

 

EDIT:

 

Chciałbym zmienić ten temat tak aby każdy kto zajmuje się grafiką na tym forum mógł zamieścił tu jakieś swoje dzieło i się nim pochwalić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, spodobały mi sie twoje animacje, sam zaczynam przygode z 3D mógłbyś polecić mi pare stron z których się uczyłeś bądź książek ?

Oby tak dalej !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic specjalnego. Logo to w ogóle 3 boxy i zmiana napisu taki efekt można osiągnąć po 15 minutach. Lanie wody ,żeby lać tą wodę i żeby to jakoś ładnie wyglądało to najpierw popracuj nad texturami bo po tych texturach wcale nie widać ,że to szklanka a tym bardziej woda nie przypomina wody. Radzę narazie uczyć się modelingu dopiero potem rendneringu a na koniec animacje. Bo naprawdę nie masz tu co sobą reprezentować 3/4 prac jest opisana dokładnie jak zrobić na necie.

 

 

Ale żeby cię nie zniechęcać to każdy jakoś zaczyna sam przyznam ,że moje modele też pięknie na początku nie wyglądały ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli interesujesz się blenderem to stronki ci tu wrzuce.

Jak na program który zajmuje po zainstalowaniu ledwie 40 Mb to możliwości są olbrzymie.

Zalecał bym ci zacząć od tego

http://xavier.pl/grafika/blender-tutorial-...nka-szachowego/

a potem reszta.

http://www.blender.pl/index.php?option=com_smf&Itemid=2

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=49185

http://blenderunderground.com/2007/07/18/b...rial-completed/

http://www.blender3d.pl/www/str/blhs.php?blh=tut

http://www.youtube.com/user/BlenderSLpl

http://www.max3d.pl/tutorial.php?id=93

 

 

 

Tylko że ja te prace robiłem sam całkowicie bez użycia tutoriali krok po kroku.

W tej chwili jestem w stanie stworzyć od podstaw w ciągu od 30 do 50 minut taką animacje jak ta z tym stolikiem i butelkami beze jakiejkolwiek pomocy z zewnątrz w postaci tutoriali czy czegokolwiek innego.

Nie wiem czy oglądałeś cały film czy tylko początek bo dopiero końcówka to moje bardziej zaawansowane projekty.

Oczywiście pierwsza animacja była zrobiona 1 dnia nauki.

A co do kieliszków to mi się wydaje że raczej nie za dobrze jest nakładać texturę na szkło a raczej tworzyć szkło z materiału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie którzy nakładają przezroczystą bitmapę a nie którzy sami tworzą efekt szkła. Oczywiście ta druga opcja jest bardziej efektowna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No mam jeszcze duże problemy z nakładniem textur. Rzucenie jakiejś textury na model w całości to nie problem ale jeśli się ją chce tylko na wybranych fejsach i odpowiednio zmapować no to już jest ciężko albo używanie textur z przezroczystym kanałem alfa, ale wychodzę z założenia że każdy może się wszystkiego nauczyć liczą się tylko chęci.

 

A co do tych tutoriali to jednak jedna animacja jest zrobiona podług takiego a jest to ten płaski ludek próbujący skakać.

 

 

Chociaż z tym szkłem to pewnie zależy do czego ma służyć jak w grze to lepiej z textóry bo mniej czasu potrzeba na przeliczenie a jak w jakimś bardziej złożonym projekcie to jednak lepiej z materiału bo wygląda bardziej realnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Ten efekt trochę nie realistyczny, ale ogolnie ciekawie to wygląda :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest moja chyba najbardziej złożona praca chociaż na potrzeby renderowania została trochę zoptymalizowana i pozbawiona niektórych efektów.

A tu ta sama praca jednak ze wszystkimi efektami aczkolwiek jest to tylko 1 klatka renderu.

scenahdrenderpolyskirad.jpg

 

 

Yataszi ty projektujesz swoją grafike też w Blenderze ???

Bo jeśli tak to może byś mi pomógł jak zainstalować Galeto (Jest możliwość że ono po prostu nie chodzi z tą wersją Blendera). Galeto znacznie powinno zoptymalizować moją szybkość renderowania bo do Grafiki 3D 3 Rdzenie to jednak za mało a jakby to karta miała renderować to powinno być znacznie szybciej.

 

Szkoda że Galeto nie jest już wspierane przez Nvidię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie pomogę Ci, projektuję w 3ds maxie.

 

Ten redner już wygląda znacznie lepiej ale dalej daleko mu do fotorealizmu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Yatashi ty jesteś grafikiem z wykształcenia czy raczej samodzielnie zaczołeś naukę tak jak ja ????

To tylko tak z ciekawości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pochwalił byś się swoimi dziełami bardzo jestem zainteresowany by je obejrzeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten ludek pokazuje początek mojej nauki rigowania to była pierwsza animacja w której użyłem kości niestety nie wyszła za specjalnie a cały ludek porusza się jakby był sztywno zawieszony w powietrzu.

 

Yatashi fajny model zapewne robiłeś go od podstaw na bazie jakichś planów (teraz wgrało się drugie zdjęcie na którym wyraźnie widać te plany). Czasami ciężko jest dostać dobre plany konstrukcyjne z których można taki model stworzyć. Ja cały czas zbieram się na odtworzenie modelu jakiegoś samolotu na bazie jakiegoś porządnego planu ale nigdy nie mogę się zebrać.

Ale powiem ci że piękną robotę zrobiłeś. Chciałbym ten model zobaczyć z pełnymi połyskami i efektami świetlnymi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale powiem ci że piękną robotę zrobiłeś. Chciałbym ten model zobaczyć z pełnymi połyskami efektami świetlnymi.

Postaram się zrobić bo za rendnerowanie jeszcze się nie brałem.

Te ,,projekty" to blue printy. Aby się dość zgadzały musisz je odpowiednia poustawiać ale nigdy nie ma tak ,że blue pinty są idealnie odwzorowane więc niektóre rzeczy trzeba robić na oko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podstawa to dobrze je obrobić przed wsadzeniem do programu graficznego. Dobrze wyskalować aby skala każdego się ze wszystkich stron zgadzała no i oczywiście równo ustawić w programie. A jakiego programu używasz do edycji tych planów. Z tego co widzę to dużo osób używa darmowego Gimpa którego sam zainstalowałem ale jeszcze z niego nie korzystałem.

 

 

No i podstawowe pytanie bo zapomniałem na początku ile ci zajeło modelowanie tego obiektu bo z tego co wiem to odwzorowanie podług planów potrafi trwać naprawdę długo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blueprinty możesz ciąć we wszystkim co służy do grafiki 2D w każdym uzyskasz ten sam efekt , ja tnę w photoshopie bo tam jest najłatwiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

E myslalem, ze zrigowales jakiegos occtopeda i zrobiles animacje ;p.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to moja wiedza nie pozwala jeszcze na zrozumienie co to jest occtoped ale jeśli wziąć pod uwagę że może chodzić o liczbę osiem to muszę się zgodzić że ten niby ludek składa się z zaledwie 8 kości.

 

 

Zacytuje jeszcze sam siebie

pytanie do Yatashi

"No i podstawowe pytanie bo zapomniałem na początku, ile ci zajeło modelowanie tego obiektu bo z tego co wiem to odwzorowanie podług planów potrafi trwać naprawdę długo."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A te bluprinty wcale nie trudno znaleźć. Tutaj masz całą bazę takich: http://www.the-blueprints.com/ Są też w innych miejscach.

 

A te animacje to rozumiem, że początek zabawy? Bo na razie widać tam kluczowanie wartości modyfikatorów (czy jak to się tam nazywa w blenderze) i tym podobne. Raczej bym polecił zająć się najpierw modelowaniem i poprawnym układaniem siatek, światłem i renderingiem. Na animacje powinien przyjść czas dopiero potem.

 

A dział to chyba jednak grafika bardziej pasuję, bo jakby nie było grafiką również interesują się graficy, a nie tylko gracze ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to się tak złapałem za wszystko na raz bo chciałem od razu zobaczyć jaki efekt tego wyjdzie, wiem że to nie jest dobry sposób nauki ale dzięki temu w pewnym stopniu poznałem podstawy wszystkiego, trochę modelowania, troch rigowania, trochę materiałów, trochę renderingu itp. A teraz na takich ogólnych podstawach jak już wiem co jak działa mogę zacząć budować wszystko po kolei czyli zapewne zacznę próby z bardziej złożonymi modelami takimi jak zapodał Yatashi.

 

 

PS: Wielkie dzięki za stronkę z Bluprintami na pewno bardzo się przyda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lekko prze edytowałem temat chciałbym aby teraz wszyscy zainteresowani z naszego forum mogli w tym temacie chwalić się swoimi dziełami w grafice 3D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szczerze to moja wiedza nie pozwala jeszcze na zrozumienie co to jest occtoped ale jeśli wziąć pod uwagę że może chodzić o liczbę osiem to muszę się zgodzić że ten niby ludek składa się z zaledwie 8 kości.

 

 

Zacytuje jeszcze sam siebie

pytanie do Yatashi

"No i podstawowe pytanie bo zapomniałem na początku, ile ci zajeło modelowanie tego obiektu bo z tego co wiem to odwzorowanie podług planów potrafi trwać naprawdę długo."

Nie chodzi o liczbe kosci, tylko o ilosc symetrycznych konczyn. Najczesciej tych ktore sluza do poruszania sie :D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...