Skocz do zawartości
Colicab

Co ostatnio kupiłem dla swoich czterech kółek?

Rekomendowane odpowiedzi

Japończycy maja czasem dziwne metody. Kwiatków jest więcej, ale nie przeszkadzają za bardzo. 

Auto pożenione z renault, ale pewne rozwiązania działają zdecydowanie lepiej. Przykładowo nie dane było mi jechać renault, w którym czujnik deszczu działa poprawnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uchwyt do telefonu który gdzieś tu polecaliście bezusa całkiem spoko tylko mógł by mieć węższe rączki. 

Intercooler chińczyk cel niedługo zrobić ~300+/650+ :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wiosnę miałem wymieniać amory tył ale, że potrzeba robić koszty na ten miesiąc to już zakupione 2 x amory KYB tył (Sachs i Bilstein sporo tańsze ale wykonanie słabsze) plus 2 x sprężyny wzmacniane KYB. Jak się ociepli to się wymieni.

Edytowane przez bergercs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Dodge'a dwie opony letnie 20"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Yab napisał:

Do Dodge'a dwie opony letnie 20"

tam masz felgi 20'? ? myślałem że z 18

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wciąż wydają się małe i "baloniaste" - te 20" :E 

Zawsze można 30" :lol2:
טוויטר \ CRC Industries, Inc. בטוויטר: "Big wheels keep on turning. -  #crcauto #wheelwednesday #30s #dodge #charger #mopar #donk  #caffeineandoctane #groundclearance https://t.co/OSeQLfQxOW"
 

Edytowane przez serwal4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, huudy napisał:

tam masz felgi 20'? ? myślałem że z 18

obecnie na zimę mam 18". Na lato będę mieć 20" tylko najpierw muszę je dać do pomalowania. Z grubsza tak będzie wyglądać:

20201118214254092_IMG_4690.jpg?_=1404cbf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, huudy napisał:

tam masz felgi 20'? ? myślałem że z 18

18 to dojazdówka :szczerbaty:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, bergercs napisał:

18 to dojazdówka :szczerbaty:

Też :E mniejsza felga z resztą nie wejdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, serwal4 napisał:

Zawsze można 30" :lol2:

1. Wsiadasz jak do SUVa - nie trzeba się schylać

2. Nie potrzebujesz podnośnika i cegłówek, by wyciąć katalizator

3. No i nie potrzebujesz kanału do prac serwisowych.

4. Koty i małe psy można brać środkiem auta bez ofiar i strat w aucie

Więc głupie to nie jest

Edytowane przez marko125-91
  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czas na zmianę oliwy po kolejnych 10tyś.km, zatem:

* Olej Motul X-Max 0W40

* płukanka BG109

* filtr oleju Mann,

* filtr przeciwpyłkowy Corteco

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Reperaturka zacisku tył z tłoczkiem (Autofren), linki ręcznego - zamontowane (linka lewa, prawa na zapas). Jako, że od nowości nie dotykany rozrusznik (a przebieg ponad 300tys) kupiłem rozrusznik "na zapas" - jest tak słaba dostępność części, że wolałem nie zostać z ręką w nocniku (a nowy kosztuje mniej niż części do regeneracji): AS  (producent) miał trzy sztuki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy syndrom sztokholmski... Tzn. 206 idzie w świat daleki (albo złomowisko, kto da więcej).
Więc jako kolejne tanie, proste i ekonomiczne auto na dojazdy do pracy kupiłem 22-letnią Hondę.
No co może pójść nie tak?! :lol2:

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Accord, 6gen :E 
Civic z ekonomicznym 1.3 / 1.4 / 1.5 / 1.6 byłby zbyt małym wyzwaniem :lol2:

 

  • Like 2
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nope, 1.8 (bez LPG); 2000r, 252 tys. przelotu, jeden Właściciel w PL od 05.2017r i od niego auto zakupione;
Na pokładzie fabryczne audio ("te wzmocnione", od Bose), automatyczna klimatyzacja (podobno sprawna), elektryka szyb/lusterek/szyberdachu;
Fabryczny tempomat, welury, wstawki pseudo-drewno, dwa komplety dywaników, ori koło zapasowe z 15" alu;
Na sprzedaż auto było w środku przeprane, odkurzone, plastiki czymś napuszczone.

Przekonało do zakupu posiadanie podłogi / progów, sprawne zawieszenie / hamulce, czy zdrowe podejście właściciela do auta.
Autem zrobili  ~70 tys. km, krótko po zakupie wrzucone nowe sprzęgło Exedy (zestaw pod 2.2 z większą tarczą), rozrząd;
W czasie użytkowania wymieniony komplet przewodów paliwo / hamulce na miedziane, ogarnięty zapłon (przewody / świece / itd.), alternator po regeneracji itd..
Silnik pracuje równo, odpala ciepły/zimny bez problemów; Acc jeździ na Xado 5W50 + co wymiana oleju płukanka silnika (też Xado);

Standardowo do ogarnięcia parę wycieków (pokrywa zaworów, uszczelniacz wału od strony rozrządu, może zawór vtec), lekki luz na maglu / zmęczona pompa wspomagania.
No i do zakupu opony na lato + wydech końcowy (środkowy kiedyś był wymieniany a ori katalizator zastąpiony dedykowanym zamiennikiem);
Pomijam kwestie estetyczne (schodzący "chrom", podsufitka na spinkach, siakieś rysy).

Acc został w domu jako zapasowe, jednak był coraz mniej potrzebny więc żeby nie stał i gnił poszedł na sprzedaż.
Właściciel porusza się Acc 8gen 2.4, a pod kocem trzyma Prelude Vgen z wyremontowanym na lepszych częściach 2.2 (H22A), mająca ori felgi Work CR itd;
Sam Acc 5gen zaliczył zresztą polerkę lakieru, w grudniu 21' miał polerowane przednie lampy z powłoką ochronną, a do niedawna poruszał się m.in na gwincie Tein'a i 17" feldze;

Szacując koszt zakupu + koszt niezbędnych napraw wciąż (chyba) miało to sens.

  • Like 2
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@serwal4 - gratulacje. Ja swojego Acco VI gen bardzo miło wspominam. Później żałowałem jak go sprzedałem. Naprawdę wdzięczne auto, tylko trochę ciasne. Śmiem twierdzić, że lepiej się prowadził od E46

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie dobrze! Ja swojego Acc V też dobrze wspominam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pakiet startowy do Acc:
- rozrząd + pompa wody (2x pasek Mitsuboshi, 2x napinacz NSK, pompa Aisin), uszczelniacze / uszczelki po stronie serwisu będą dobierane;
- filtry x4 (oleju Champion, reszta Blue Print)
- tłumik końcowy zamiennik z Izawit
- finalnie wpadają 4x Hankook 4S wielosezonowe 185/65/r15 + prawidłowa stalówka (6x15" ET60)

Pozostaje kwestia doboru oleju, ale chyba pozostanę przy Xado 5W50;

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurła serwal teraz to przeskok jak z epoki kamienia łupanego do XIX wieku w porównaniu do 206 :E niech się sprawuje i pewnie wiele bezawaryjnych kilometrów przed nim skoro jest w takim stanie, skośnookie to jednak dobre te auta robią 8:E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, serwal4 napisał:



Pozostaje kwestia doboru oleju, ale chyba pozostanę przy Xado 5W50;

50tka do Japońca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja historia (motoryzacji) to wypadkowa wzlotów i upadków a finalnie zakończona wiecznym "w końcu zarobię na coś sensownego i/lub kupię mądrze, a przy okazji przestanę trwonić hajs i się ustatkuję" :E 
Od 1. auta po zdaniu prawka (Civic 5gen 96' 2008 -> 2016, rozbite nie z mojej winy), przez pechową Vectrę C 05' (2013 - 2018) - a kończąc na 7er E38 96' (2018 -> 2019, rozbita z mojej winy). 206 w zasadzie nie było moje, a tylko użyczane (pandemia zweryfikowała możliwości podróżowania, więc do pracy 206 się sprawdzała);

Uściślę: nie użalam się nad sobą, bo na prawdę ciężko i źle to ma sporo Osób wokół mnie - nie ja sam. 
I jakkolwiek 206 może wydawać się 'prostym' autem - tak wiem, że sporo Rodzin dałoby wiele żeby 'takie' auto mieć.


@bergercs
Poprzedni właściciel lał 5W50 z racji robienia tras (ten Acc 2019.05 - 2020.05 zrobił w rok siakieś 43 tys. km) do/po DE z prędkościami autostradowymi+;
Ja słyszałem wersję, że chodziło o ochronę silnika "pod obciążeniem";
Moja wiedza o olejach i silnikach jest mocno ograniczona, ale też idea 5W50 w tym silniku wydaje mi się wątpliwa (chyba, że faktycznie był upalany jak głupi);

Tak czy siak, przy obecnych temperaturach i zimnym rozruchu silnik nie prosi o lepsze smarowanie :E
Stąd napisałem, że chyba pozostanę przy 50, choć skłaniam się wrzucić max 5W40 i obserwować pobór oleju (bo, że będzie to jestem świadom);
A nawet wrócić do książkowego 5W30...

Edytowane przez serwal4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio było o galopujących cenach - sprawdziłem kiedy kupiłem wrzucałem nowy akumulator/do Renaty/: 13 sierpień 2016. Czyli 5,5 roku. Sprawdziłem stan - 411A (połowa pojemności) a pod obciążeniem schodzi poniżej 10V /"nowy ideał powinien mieć 10,6, dobra używka 10,2/. Aby nie ryzykować jego nagłego zgonu oraz przepłacania kupiłem nowy - ten sam model co poprzedni - Bosch S5 85/800.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...