Skocz do zawartości
krzysiak

Co ostatnio zrobiłem dla swoich 4 kółek :D

Rekomendowane odpowiedzi

W "gorąc"zaczęło coś rzęzić pod maską. Głowni podejrzani wentylator silnika lub napęd osprzętu (w dalszej kolejności: pompa wspomagania ale ta raczej by wyła przy maksymalnym skręcie, sprężarka klimatyzacji, pompa wody). Nieco później przy nieco niższej temperaturze odpalenie - dźwięk słabszy ale wciąż słyszalny - wyłączenie klimy, wentylator się zatrzymał a dźwięk słyszalny więc raczej z okolic paska. Dopiero pod wieczór czas aby się za to zabrać - temperatura sporo spadła (21C) dźwięk zniknął, na rolkach brak luzu ale po odkręceniu napinacza i przyłożeniu do ucha słychać lekki chrobot - założenie, że być może przy upałach materiał się rozszerza i dźwięk staje się intensywniejszy. Sam napinacz był wymieniany (INA/Litens) osiem lat temu (i jakieś160 k km wstecz) poza kupie auta więc teoretycznie ma prawo się zużyć. Wskoczył nowy napinacz (również INA/Litens - made by Romania), a skoro wszystko rozebrane to również zamontowana nowa rolka prowadząca (INA) mimo, że była zmieniana około 3 lat temu i nie wykazywała oznak zużycia (cichutka, brak progu), jak również nowy pasek, który podobnie jak rolka miał około 3 lat i wyglądał bardzo ładnie - tutaj niestety Gates bo mi Conti "wyszły" a nie chciało mi się jutro rozbierać powtórnie.Teraz tylko czekać na upały +30 żeby sprawdzić czy pomogło.

 

Rozgrzany, cisza - chyba rozwiązało problem. Jeszcze w najbliższych dniach jeśli wyskoczy dalsza trasa o się upewni.

Edytowane przez bergercs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypolerowałem przednie lampy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Umyłem, wyglinkowałem, umyłem, nawoskowałem, nabłyszczyłem. Teraz to w końcu wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajna fura.

Mikis ja dobrze kojarzę że byłeś na forum civica z daihatsu a potem siroco? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taaaa, lata temu :) 2015-2018 a45 miałem, a od 2018 mam to s4 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniony olej, filtr paliwa, zrobiony ogranicznik drzwi pasażera bo strzelał, poprawiony słupek B przy kierowcy bo źle złożyłem i pas się nie chciał zwijać, przeczyszczone hamulce i nasmarowane tłoczki, zrzucone dystanse kół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojechała na wymianę rozrządu, oleju i filtrów. Aaaa i jeszcze wpadło nowe ubezpieczenie i przegląd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkurzanie i pranie nowego dodatkowego auta do projektu małego, a chodzi o "Cieniasa".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Accordzie wymieniona pompa/moduł ABS na inną używkę;
Co prawda sama ikona ABS dalej świeci (wcześniej ACC sygnalizował problem z pompą kontrolką ABS + kontrolką ukł. hamulcowego / zaciągniętego ręcznego), ale ta pompa pracuje znacznie ciszej.

Po urlopie będziemy weryfikować czujniki ABS ze znajomym.
A jutro może jeszcze zworka w piny i odczytam kody błędów (przed-lift, brak OBD);

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, serwal4 napisał:

W Accordzie wymieniona pompa/moduł ABS na inną używkę;
Co prawda sama ikona ABS dalej świeci (wcześniej ACC sygnalizował problem z pompą kontrolką ABS + kontrolką ukł. hamulcowego / zaciągniętego ręcznego), ale ta pompa pracuje znacznie ciszej.

Po urlopie będziemy weryfikować czujniki ABS ze znajomym.
A jutro może jeszcze zworka w piny i odczytam kody błędów (przed-lift, brak OBD);

Pod komputerem powinieneś mieć odczyty prędkości brane z pierścieni ABS na każdym z kół osobno. 

Pompa ABS w Ford Focus MK2 jest nie do odpowietrzenia bez komputera. Z komputera da się wymusić specjalną procedurę odpowietrzania pompy ABS. Standardowe odpowietrzanie hamulców nie pomagało nic a nic ;)

Dodatkowo jak masz ESP to na pewno trzeba pilnować aby kierownica nie była skręcona na zbierzności.

 

Jak nie masz opcji wpięcia komputera, to jedynie jakiś magiczny sposób na pomiar impulsów z każdego kół jednocześnie i sprawdzenie czy sie pokrywają. Trzeba też zadbać o to, aby koła były w miarę możliwości takie same, oraz piersćienie ABS z właściwą ilością zębów. W japońcach/koreańcach były możliwości kiedyś zakupu np nowej piasty z nowszego modelu po lifcie z inną ilością zębów na pierścieniu. Dodatkowo pierścienie ABS lubiły się brudzić oraz pękać.  W sumie dobrze byłoby czytac impulsy ABS tuż przy samym komputerze. Moze coś po drodze nie stykać.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Założyłem moduł drl. Każde łączenie lutowane, na to koszulka termo z klejem. Każdy kabelek owinięty taśma parcianą, tam gdzie kabelki wypuszczałem w konstrukcję to podwoją porcja taśmy w innych miejscach trytytki maks co 10cm.  Zrzucany zderzak i prowadzenie kabli do wnętrza gdzie o dziwo jest bezpiecznik drl... ;)  7h mi zeszło. Ale przykładałem się maks.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś czyscilem skóry w samochodzie w sumie wszystko poza fotelem kierowcy było w bdb stanie. Fotel kierowcy mocno błyszczący (sama skóra w dobrym stanie). Wykorzystałem produkty ADBL które dostałem w prezencie (cleaner i conditioner) i szczerze mówiąc to mega pozytywnie zaskoczyły mnie. Skóra odzyskała matowy wygląd, przyjemna w dotyku. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taki mały tip dla planujących zakup polo/fabia /ibiza roczniki od końcówki 2014 - polecam dokładnie przyjrzeć się klimatyzacji. U mnie aktualny przebieg 50tys ( salonowa Ibiza 2015, ostatnie wypusty 1.4 16v). 2m-ce temu wstawiłem nowy kompresor klimy za 2k. ( stary miał wytarty wałek i luz na sprzęgle - chłapał czynnikiem, w końcu zamierzałem tym pojeździć jeszcze 2-3 lata, więc zainwestowałem w oryginał). Tydzień temu  rozszczelnił się skraplacz wykonany z gównolitu po 2 miesiacach od wymiany kompresora, nawet nie montuje oryginału za 1,3k tylko nissensa za 380. Zamiast rozglądać się za pompą ciepła gruntową do chaty to oglądam Hyiundaia i20 z nalotem 20k. Masakra jakaś. Coś czuję , że pożegnam vaga po kilkunastu latach zadowolenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

My tutaj w większości na vaga nawet nie patrzymy jak auta zmieniamy ;)

A ci co mają robią rekonesans w milionie oznaczeń silnika i robią rzeczy na zapas ?

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem pasek i kasetę rozrządu c-max 1.8 tdci ,jak na przebieg 230 tyś, paski w dobry stanie.

Mechanik stwierdził że 100 tyś. by wytrzymały.

Edytowane przez wincek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, wincek napisał:

Wymieniłem pasek i kasetę rozrządu c-max 1.8 tdci ,jak na przebieg 230 tyś, paski w dobry stanie.

Mechanik stwierdził że 100 tyś. by wytrzymały.

:szczerbaty: tak tak. Chyba jedno zero przestrzelone XD.

Jaki rok auta?

Kaseta rozrządu ta mokra na pasku czy łańcuszku? Bo jak pasek i jest w dobrym stanie od nowości, to autko musi być 2012-2015 rok XD. Jak masz coś z okolo 2008 roku na 1.8tdci. to nie licz na kolejne lata z pełnym uzębieniem. 

Weź ten pasek do ręki i sprawdź czy nie dasz rady powyrywać mu zębów gołymi rękoma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, Minciu napisał:

:szczerbaty: tak tak. Chyba jedno zero przestrzelone XD.

Jaki rok auta?

Kaseta rozrządu ta mokra na pasku czy łańcuszku? Bo jak pasek i jest w dobrym stanie od nowości, to autko musi być 2012-2015 rok XD. Jak masz coś z okolo 2008 roku na 1.8tdci. to nie licz na kolejne lata z pełnym uzębieniem. 

Weź ten pasek do ręki i sprawdź czy nie dasz rady powyrywać mu zębów gołymi rękoma.

Auto to c-max mk1 z 2010 roku, próbowałem wyrwać zęba w mokrym oplot zębów jest chyba stalowy bo wychodzą druciki ,w suchym jest oplot z nici. Rozmawiałem z mechanikiem który pracował w Fordzie że robili z nudów test wytrzymałości przy ok. trzy razy większym obciążeniu pasek mokry wytrzymał ok.300 tyś. a suchy 400 tyś. Zalecenia wymiany pasków przez producenta to 200 tyś. albo  10 lat.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niezłe bajki. 

Suchy jest pancerny. Ale mokry to tragedia. W ogóle mokry w pełnym komplecie to straszne koszta jak porównać to do wszystkiego z suchego.

Mam gdzieś fakturę za komplet. 

Główną przyczyną uszkodzeń 1.8TDCi to mokry pasek po 2007-2008roku. Masz stary pasek? Masz na nim datę produkcji? Może jak jest w świetnym stanie to był już wymieniany. Plastiki prawie na pewno mają datę na zegarach. Pasek też chyba ma.

Taka ciekawostka, mokry pasek napędza pompę CR ale spina coś jeszcze. Nie tylko pompę. Bez tego paska mokrego silnik rozwala wszystkie tłoki i zawory.

Zresztą sam pomysł. Czy kompiel w oleju o temperaturze około 100°C służy gumie? Pasek miał zredukować cenę i wyciszy silnik. Na plus to bez problemu można przejść z paska na łańcuch i odwrotnie.

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, wincek napisał:

, próbowałem wyrwać zęba w mokrym oplot zębów jest chyba stalowy bo wychodzą druciki ,

Zęby raczej stali nie mają w sobie. 

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylny zawias w foce zalany penetratorem, trzymam kciuki ,że się odkręca śruby wahaczy za dwa dni bez flexowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Minciu napisał:

Niezłe bajki. 

Suchy jest pancerny. Ale mokry to tragedia. W ogóle mokry w pełnym komplecie to straszne koszta jak porównać to do wszystkiego z suchego.

Mam gdzieś fakturę za komplet. 

Główną przyczyną uszkodzeń 1.8TDCi to mokry pasek po 2007-2008roku. Masz stary pasek? Masz na nim datę produkcji? Może jak jest w świetnym stanie to był już wymieniany. Plastiki prawie na pewno mają datę na zegarach. Pasek też chyba ma.

Taka ciekawostka, mokry pasek napędza pompę CR ale spina coś jeszcze. Nie tylko pompę. Bez tego paska mokrego silnik rozwala wszystkie tłoki i zawory.

Zresztą sam pomysł. Czy kompiel w oleju o temperaturze około 100°C służy gumie? Pasek miał zredukować cenę i wyciszy silnik. Na plus to bez problemu można przejść z paska na łańcuch i odwrotnie.

Pieprzenie ,auto mam od nowości .Pękają w tych co jak Niemiec sprzedawał to płakał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, wincek napisał:

Pieprzenie ,auto mam od nowości .Pękają w tych co jak Niemiec sprzedawał to płakał.

I to całkiem hurtowo.

Nie zupełnie pękają. Zęby im wypadają. Guma ze starości twardnieje i przebieg średnio ma znaczenie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ożywiłem maxa. Wskoczył nowy aku, pokasowałem błędy, zdarłem rdze z tarcz. Czas rozglądać się za komputerem... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...