Skocz do zawartości
krzysiak

Co ostatnio zrobiłem dla swoich 4 kółek :D

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, seeba03 napisał:

Wymieniony olej po 2000km :)

Dobra decyzja, ostatnio kumpel przyjechał do mnie na garaż z nową Meganką też tak wymienić, ciekawe rzeczy wypłynęły ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Kowal napisał:

Dobra decyzja, ostatnio kumpel przyjechał do mnie na garaż z nową Meganką też tak wymienić, ciekawe rzeczy wypłynęły ;)

Nie przyglądałem się jakoś specjalnie, a olej od razu szedł do zlewki. Zaszkodzić, nie zaszkodzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Flu-łens:
- rękami mechanika: przegląd klimy (czyszczenie, uzupełnienie czynnika, świeży filtr kabinowy); 
Sprężarka ok, sprzęgiełko ok, koło pasowe ok (rolka i napinacz paska klimy / alternatora wymieniona wcześniej na OEM Nissana) ale wciąż mam wrażenie, że auto zbyt mocno jest zmulone po odpaleniu kompresora (ładowanie ok, altek działa). Mechanik uznał że Renault tak ma, znajoma w M3 też skwitowała, że przy wyprzedzaniu czasem woli wyłączyć klimę;

- zamontowałem w końcu nowe kierunkowskazy w lusterka (ledy 'dynamiczne', brak błędu spalonej żarówki, trochę słabe spasowanie)
- dolałem 100ml oleju (po ~1500km)
- dla efektu placebo wlane do baku STP do aut benzynowych, poprzedzone zalaniem pełnego baku PB98
- podmieniłem ramki tablic na świeże (auto miało jeszcze ori z 2011 z salonu Renault w kiepskim stanie)
- posprzątałem wnętrze (do bagażnika wpadł kuferek z przydasiami, gaśnicę i apteczkę podmieniłem na świeże - były z 2011r)
- uzupełniłem dwie brakujące spinki bagażnika + czekam na jedną z ASO (brak zamiennika)
- na końcu umyłem na myjni ręcznej + napuściłem opony środkiem do konserwacji

W dalszej kolejności trza będzie zająć się lakierem (wgniotki, rysy, polerka) i pierdołami jak polakierowanie klamek;
Choć w tym przypadku chyba poproszę lakiernika żeby wszystkie elementy satyna / chrom na zewnątrz polakierował w kolor nadwozia;

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja turbiny i wymiana oleju koszt 2300 zł 😡 , proszę o komentarz czy to normalna cena za tego typu usługę, oczywiście z papierami i gwarancją

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, pszemek233 napisał:

Regeneracja turbiny i wymiana oleju koszt 2300 zł 😡 , proszę o komentarz czy to normalna cena za tego typu usługę, oczywiście z papierami i gwarancją

Raczej normalna. Ja robiłem w tym roku w dwóch autach, C klasa w203 do CDI270 I do E klasy w211 V6 CDI320.

Ta pierwsza wyszła (sama turbina) 900zl, druga wyszła z nastawnikiem 1350. W C klasie z olejami i robocizna wyszło 1600. W E klasie z olejami, jakimś zestawem montażowym i filtrami + robocizna wyszło coś koło 2300-2500

Edytowane przez larry.bigl
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dużo zależy ile roboty było przy samym montażu i demontażu ;) ja myślę że cena ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.07.2023 o 16:29, serwal4 napisał:

Flu-łens:
- rękami mechanika: przegląd klimy (czyszczenie, uzupełnienie czynnika, świeży filtr kabinowy); 
Sprężarka ok, sprzęgiełko ok, koło pasowe ok (rolka i napinacz paska klimy / alternatora wymieniona wcześniej na OEM Nissana) ale wciąż mam wrażenie, że auto zbyt mocno jest zmulone po odpaleniu kompresora (ładowanie ok, altek działa). Mechanik uznał że Renault tak ma, znajoma w M3 też skwitowała, że przy wyprzedzaniu czasem woli wyłączyć klimę;

To jest dziwne. Nie odczuwam w ogóle włączenia klimatyzacji w mojej renówce i nikt mający renówki z moich znajomych tak nie ma. Ludzie owszem czasem czują że bardziej silnik drga na jałowym, ale nie aż coś takiego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.07.2023 o 16:29, serwal4 napisał:

przy wyprzedzaniu czasem woli wyłączyć klimę;

 

Wystarczy wcisnąć pedał gazu do oporu - w Renówkach samo wyłącza to klimę (serio, depnięcie na maxa to informacja dla ECU, że "Cała moc na koła").

  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej, filtry, rozrząd wraz z pompą wody i wszystkimi uszczelniaczami, które były na wierzchu, wałek napędzający pompę oleju, jakaś obejma na wydechu, dwumas, olej i filtry w dsg, 2 zawory sprzęgłowe, uszczelniacz wału

:E

Edytowane przez DannyKay
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oliwka wymieniona ostatnio oraz mieszek skrzyni biegów na skórzany z alledrogo (stara skaja już spękała gdzie nie gdzie, ale że do Teściowej VC zamawiałem to i sobie od razu) ale trafiłem na takie gówno, że szok - materiał spoko ale obwód pod gałką chyba z 1cm większy jak oryginał - no ni uja nie mogłem tego ładnie spasować, cały wieczór się z tym pieprzyłem, ale, że już oryginał zdjęty to zrobiłem najlepiej jak się dało i jakiś czas przejeździ, już nie chce mi się z tym bujać, odsyłać, zamawiać drugi. Teściowej nie zdążyłem założyć więc odsyłam i zamówię inny, będzie porównanie.

Edytowane przez lesiu155

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AGMI Częstochowa - nie wiem jak teraz - ale kiedyś bardzo dobrej jakości oferowali mieszki.Na alledrogo też chyba handlują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem i nasmarowałem prowadnice szklanego dachu w pasztecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, bergercs napisał:

AGMI Częstochowa - nie wiem jak teraz - ale kiedyś bardzo dobrej jakości oferowali mieszki.Na alledrogo też chyba handlują.

Widziałem od nich ofertę i nawet chciałem zamówić, dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolektor dolotowy :(

do tego kpl uszczelek i przewód odmy (się szukać zaraz będzie właśnie ale traktujmy jako dokonane).

max w końcu powinien działać cacy, bez fochów.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Petru23 napisał:

Kolektor dolotowy :(

do tego kpl uszczelek i przewód odmy (się szukać zaraz będzie właśnie ale traktujmy jako dokonane).

max w końcu powinien działać cacy, bez fochów.

 

 

Jakiej firmy kolektor wybrałeś? Ori czy zamiennik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, larry.bigl napisał:

Jakiej firmy kolektor wybrałeś? Ori czy zamiennik?

Ori używany z 2.0 max. Zamiennik to jakieś 400-500zl skv czyli chińczyk. A tam klapy itp które muszą działać zacnie. 

Edytowane przez Petru23
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniony rozrusznik i to o dziwo bez zrzucania zasłaniającego go katalizatora. Stary zmasakrował trochę zęby na wieńcu..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienione kompletne zawieszenie tył wraz z amorkami. Matko jaka różnica 😁

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyprułem gniazdo zapalniczki i zastąpiłem je potrójnym gniazdem USB QC 3.0 😎

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.09.2023 o 09:47, Kowal napisał:

Wymienione kompletne zawieszenie tył wraz z amorkami. Matko jaka różnica 😁

A wczoraj wymieniłem przednie amorki wraz z poduszkami i łożyskami. Teraz jest już całkiem git 😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rękami i trudem Znajomego końcowy wydech w G-Punto, zamiennik montowany 4 lata temu zaczął gnić od ozdobnej końcówki.
Nie czekając aż sama pucha zacznie puszczać wpadł nowy:
25d55153ef8d0040.jpg

Tutaj jeszcze w trakcie pasowania do zderzaka (celowo schowany, nie chcieliśmy żeby wystawał poza obrys);
Kompletnym przypadkiem dorwałem akcesoryjny wydech OPC Line do Corsy D/E produkcji... Remusa:

opel_corsa_d_opc-line_uitlaat_remus__2.jpg

Dedykowany pod 1.3/1.7 ON więc nie powinien zdusić auta (jw. auto i tak jeździło na układzie zgodnym z fabryką);
Jeśli cokolwiek poprawi dźwięk to tylko lepiej, choć to w ogóle nie miało znaczenia.

Wydech prawie 1:1 z ori GP (średnica rury, kształt puchy, mocowania lekko inne), a kosztował mnie tyle samo co zamiennik.
Nowy / leżak magazynowy lekko porysowany; Więc mając w tej samej kasie do wyboru polski zamiennik vs produkt Remus...

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...