Skocz do zawartości
krzysiak

Co ostatnio zrobiłem dla swoich 4 kółek :D

Rekomendowane odpowiedzi

Chłodnica/ skraplacz, który miał przeciek. 

Dość duży koszt, ale tylko takie 2 w 1 szły w 1.2 tce. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Rękami Mechanika:

- wymiana oleju poprzedzona płukanką, akurat produkt Motula był pod ręką (przejście z Elfa EVOLUTION FULL-TECH R 5W30 na Shella Ultra 5W30) + filtr oleju (Purflux)
- montaż filtra kabinowego (Filtron z węglem)
- ogólny przegląd 'przed-urlopowy' -> auto co prawda w kwietniu miało ogarniane zawieszenie, zaciski, zbieżność i badania techniczne, ale przed każdym dłuższym / dalszym wyjazdem wolę poprosić o sprawdzenie (choćby jeszcze raz) podstawowych elementów jak wszelkie płyny, przewody hamulcowe, układ wydechowy itd.
czy poprosić o diagnostykę czy siakieś błędy się nie czają (nauczony doświadczeniem, że sonda lambda nie domagała ale nie wzbudziło to check'a)

Dzięki uprzejmości Znajomego:
- solidne ozonowanie wnętrza

Edytowane przez serwal4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to można nazwać że coś zrobiłem dla swojego samochodu ale w sumie tak, oddałem w rozliczeniu i zamówiłem nowe wozidlo , 508 służyła mi 11 lat i był to ostatni dzwonek bo zacząłem do niej dokładać (elektryka, centralny zamek) dostałem dobrą wycene i cyk. Niech służy komu innemu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Fikołek napisał:

 oddałem w rozliczeniu i zamówiłem nowe wozidlo 

Co wybrałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

3008 peżo, chciałem spróbować automat bo jestem 40+ i już męczące jest wachlowanie drążkiem zmiany biegów w mieście, podczas korków itd, do tego jest krótszy i znacząco wyższy przez co łatwiej sie wchodzi co dla mnie ma istotne znaczenie. 

Edytowane przez Fikołek
  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cały remont zawieszenia przedniego, sworznie, tuleje, drążki kierownicze i do tego oba łożyska, nigdy się moje Toledo tak nie prowadziło odkąd je mam :szczerbaty:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Z okazji 1500km na urlopie auto zostało przepłukane na myjce.Przy okazji pozbyłem się nadmiaru czeskiego bilonu :E

Póki co nie jest źle, jedno większe uszkodzenie lakieru na błotniku i klej, którym poprzednik drutował przednią dokładkę puścił. Do poprawek po powrocie. 

No i pro forma dolałem 200ml oleju, bo przy wymianie w czerwcu weszło niecałe 4l, manual podaje 4.2 - 4.8l, a bagnet przed dolaniem wskazywał połowę, teraz jest prawie max.

 

Edytowane przez serwal4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pukało i pukało w Opelku i wpadł nowy łącznik stabilizatora z prawej strony z przodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Zacząłem spawać zaczepy zderzaka ale mi spawarka padła na 3 z 3 :E pozdrawiam Aliexpres, działa tylko trochę za krótko :E plus wyjąłem i wyczyściłem klapę gaszącą i map sensor, rewizja do wymiany oleju też została poprawiona bo wisiała i wszędzie zaczepiałem

tcsGZKT.jpeg

cdyAkzc.jpeg

8eZvYsq.jpeg

Edytowane przez lesiu155
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to dla obecnego niewiele, ale zamówiłem nowe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, seeba03 napisał:

Właściwie to dla obecnego niewiele, ale zamówiłem nowe :)

A wystarczyło dokupić hak i przyczepkę 

 

 

:E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rękami Znajomego:
Grande Punto dostało kompleksowe przepranie całego wnętrza, bagażnika + czyszczenie wszelkich plastików, podsufitki itd.
TMoże być zdjęciem przedstawiającym samochód

Przykładowa fotka w trakcie prac, konsola środkowa / tunel jeszcze nie ruszone;
Kolejny Znajomy ma dobry ozonator więc auto trafi jeszcze na dwie sesje ozonowania (Mama niestety pali w aucie);
 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po 70k przebiegu ori łączniki stabilizatora chyba Lemfordera w Ibizie IV były już wkurzające (mam zazwyczaj dosyć głośno radio i nawet wtedy pukanie zaczynało mnie drażnić- założyłem Meyle
HD, jest cicho - pytanie jak długo). Jako ciekawostka resurs tych samych części u mnie dla Fabii 1 to 100k a w Fabii2 45k. Przy okazji ocena strat w podwoziu po przejeździe przez niewidzialny krawężnik na urlopie w Międzygórzu + konserwacja tylnej belki i sanek z przodu oraz kilku zakamarków woskiem w podwoziu, skoro już wjechałem na kanał. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Zbiłem sobie 6 pkt na szkoleniu we Word Katowice 8:E bo już leciałem na bande z pkt, oraz kupiłem swoją pierwszą kamerke do auta, kapitalna sprawa :yuppie:

Edytowane przez Fikołek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik świateł stop.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygłuszyłem drzwi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Usiłowałem naprawić tempomat :E Wymieniłem czujnik, rozebrałem manetkę bo mi się przycisk zaciął, przejażdżka i nie działa, zupełnie. Drugie rozbieranie i już szlag ją trafił permanentnie, muszę drugą manetkę ogarnąć. Plus jak wymieniałem tempomat to musiałem wyjąć włącznik świateł - teraz mi świrują, muszę odpiąć aku chyba i zresetować, mam nadzieję, że nie zepsuł się po prostu przy wyciąganiu....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest takie powiedzenie... "Nie ruszaj kupy, bo zacznie śmierdzieć" :E z przełącznikami jest tak, że często są nadpalone styki i zaczyna nie działać. Niby wystarczy wyczyścić i problem znika, ale nie na długo. 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje mieć nadzieję, że wszystko wróci do normy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Rozrząd:

4dcc8a5f53c34.jpg-45KoJixvBy

 

Edytowane przez Klima

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniony olej, filtry, intercooler, łapa silnika, dorobiony wieszak wydechu i lekko wzmocniony drugi, dokończone spawanie zderzaka. Nie wiedziałem, że można tak bardzo nie czuć silnika w budzie tak jak teraz jest na wszystkich nowych poduszkacch ;) A IC chyba z wersji bez klimatyzacji bo nie miał otworów do montażu skraplacza, musiałem dorabiać mocowanie 😅

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Renata miała ładny, lekko basowy cichy pomruk, Aż do wyjazdu do Wrocławia - na autostradzie zaczęła pierdzieć, prychać itp - dźwięk zwiastujący koniec któregoś z elementów wydechu (lub pęknięcie kolektora czy urwanie zaworu 8:E). Jako, że samolot nie poczeka, to na wszelki wypadek zwiększyłem prędkość 😁 Po tygodniu, po dopaleniu okazało się, że się sama nie naprawiła. Oględziny w Częstochowie - plecionka przeżarta - dostęp tragiczny, kilka godzin roboty - wspawana nowa plecionka oraz kołnierz wydechu. Zastanawiałem się, czy od razu nie wrzucić nowego kata, ale pod E4 same china, więc uznałem, że szkoda kasy, bo może wytrzymać krócej od starego (obecny montowany na gwarancji przy 120k km, więc ma około 220k nalotu) oe.

Teraz ciężko mi się przyzwyczaić, bo oprócz pierdzenia zniknął również ten basowy pomruk (widocznie od dłuższego czasu /2-3 lata??/ tam zaczęła się utylizacja plecionki/). Smuteczek...

Edytowane przez bergercs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grande Punto od Mamy w końcu ma założony akcesoryjny tłumik do Corsy D 1.3/1.7 DTI z linii OPC line Opla (jedno mocowanie wieszaka bodajże było do poprawy, a tak to 1:1 jak ori z GP); Spodobał mi się wizualnie, ma końcówkę srogą jak armata:
93199759-opel-corsa-c-d-performans-arka--2017.jpg

A wyszło, że to ori produkcja Remusa (zresztą logo i napis wybite na puszce), produkcja Austria, homologacja wybita itd;
Dorwany jako nowy / leżak lekko porysowany za 400 zł z wysyłką.

Do tego auto ma świeżo plecionkę, po drodze były wsadzane nowe uszczelki kolektora wydechowego więc wydech jest w 100% szczelny.
Na postoju daje lekki pomruk, przy przegazowaniu coś tam turbinie pozwoli się głośniej odezwać ale na co dzień kompletna cisza i nawet lecąc A1 nie ma różnicy vs seria;

Parametrami auta nie dławi, 1.7 diesel to 125-130Km i 280-300Nm (vs obecne ~175Km i ~280Nm w GP); 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do smarta brakowało mi 8zl i wleciała niewidzialna wycieraczka od k2, ciekawe czy zadziała i na jak długo;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sesję foto dla Fluenc'a, wersa noir :E 
cb9e85099cf2c.png

aef9ece0ba591.png

Edytowane przez serwal4
  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...