Skocz do zawartości
Bono[UG]

Rower jest wielce OK

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, ale ile osób tak na prawdę jeździ na krawędzi przyczepności, żeby te różnice wyczuć?
Nie pamiętam, kiedy ostatni raz brakło mi przyczepności na asfalcie. Jeżeli nie jest brudny, nie jest mokry, oblodzony itp, to już trzeba na prawdę się postarać o uślizg.

Do jazdy bez zacięcia sportowego, granica przyczepności obecnych opon (mówię tutaj o jakimś sensownym poziomie, a nie takich po 20zł z warzywniaka) jest daleko daleko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, jeżdżenie w okolicy Jastrzębiej Góry w sezonie po szosie to samobójstwo. Taki kombos frustracji wszystkich kierowców z całej Polski. Nie dość, że 4 na 5 wyprzedzeń jest na gazetę to jeszcze tymi wąskim drogami jeżdżą 120km/h. Dwa razy zrobiłem sobie jazdę i dwa razy byłem bliższy dzwona niż kiedykolwiek w życiu (edit: właściwie to z 10 razy przez te dwie jazdy). Będę klepał górki ścieżkami rowerowymi.  

Edytowane przez ernorator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Bono[UG] napisał:

Tak, ale ile osób tak na prawdę jeździ na krawędzi przyczepności, żeby te różnice wyczuć?
Nie pamiętam, kiedy ostatni raz brakło mi przyczepności na asfalcie. Jeżeli nie jest brudny, nie jest mokry, oblodzony itp, to już trzeba na prawdę się postarać o uślizg.

Do jazdy bez zacięcia sportowego, granica przyczepności obecnych opon (mówię tutaj o jakimś sensownym poziomie, a nie takich po 20zł z warzywniaka) jest daleko daleko.

GP4000 kupiłem szybciutko po tym, jak zobaczyłem w jaki sposób pracują "stockowe" opony mojego Treka przy hamowaniu na wprost, przy ok. 30km/h lekko w dół, czyli w warunkach absolutnie nie ekstremalnych.

W "dojazdówce" mojej kobity wymieniliśmy opony po tym, jak miała poślizg przedniego koła na mokrym przy poniżej 20km/h. Od tamtej pory jej skill w prowadzeniu roweru na pewno skokowo się nie zwiększył, a i warunki jazdy są takie same, ale nagle już jakoś nie ma wypadków.

Edytowane przez jagular

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To prawda że koła 29" to tak naprawdę obręcze 28" a rozmiar dobija opona? ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, jagular napisał:

GP4000 kupiłem szybciutko po tym, jak zobaczyłem w jaki sposób pracują "stockowe" opony mojego Treka przy hamowaniu na wprost, przy ok. 30km/h lekko w dół, czyli w warunkach absolutnie nie ekstremalnych.

W "dojazdówce" mojej kobity wymieniliśmy opony po tym, jak miała poślizg przedniego koła na mokrym przy poniżej 20km/h. Od tamtej pory jej skill w prowadzeniu roweru na pewno skokowo się nie zwiększył, a i warunki jazdy są takie same, ale nagle już jakoś nie ma wypadków.

No to kolejny minus dla szos - mają beznadziejne opony :E
Nie wiem, macie dziwne drogi lub te 1,5-2cm robią aż taką różnicę w przyczepności.

1 godzinę temu, gret napisał:

To prawda że koła 29" to tak naprawdę obręcze 28" a rozmiar dobija opona? ?

Zdradzę ci większy sekret. Stare obręcze szosowych kół 27" były większe niż 28". 630mm vs 622mm.

Po prostu rozmiarówka calowa jest bez sensu, to tylko przybliżony rozmiar koła z oponą.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie. Te dobre są dobre. Te kiepskie są kiepskie :P
Szosa to królowa rowerów i tyle! Dla ilustracji wrzucę jeden z najbardziej klimatycznych filmików rowerowych, od jednego z największych wariatów szosowych, Briana Safy:

Coś cudownego!
 

Edytowane przez jagular

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kamerzysta skradł całe show. :E No i co to za nielegalna pozycja na rowerze? Będzie dyskwalifikacja jak ostatnio pewnej Holenderki co na chwilę zdjęła ręce z kierownicy. ?

Zmieniłem oponę, zapodałem mleko, zobaczymy ile wytrzyma przód. Następnym razem może faktycznie wezmę GP5000, choć z obecnych Pirelli jestem zadowolony. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie odwrotnie - główny bohater, krajobraz i muzyka wprowadziły w stan nirwany, zwłaszcza jak się to ogląda nocą. Siadło. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest dopracowane. Poezja dwóch pedałów :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, jagular napisał:

Szosa to królowa rowerów i tyle!

Chyba asfaltu (gładkiego). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Asfalt gładki królem nawierzchni rowerowych!!!!

 

:E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Droga wypieszczona na pokaz filmu samochodów brak to i ograniczeń brak.

Edytowane przez kiko81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj tam, nie jest specjalnie wypieszczona, to po prostu mniej popularne trasy w malowniczych rejonach na południu Stanów z widokami na poziomie wow. Obejrzyj kilka innych filmików tego kolesia - jeżeli mamy mówić o jeździe na krawędzi, to on będzie idealnym przypadkiem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że i tak jeździ z niemałym marginesem błędu, w zakrętach nie składa się jakoś specjalnie, porównując choćby do szaleńczych descentów Pidcocka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale z drugiej strony popatrz na prędkości i filmiki z bardziej krętych i bardziej zamieszkanych tras: koleś często wchodzi w ślepe zakręty z prędkością nie dającą alternatywy w razie natrafienia na kogoś jadącego z naprzeciwka. Do tego pamiętam też jego przeskoki przy tych chyba 70km/h nad rowami odprowadzającymi wodę, czy jazdę z podobnymi prędkościami po okolicach krawędzi drogi/krawężniku.

Wszystko to nagrywane często szerokim kątem, co minimalizuje wrażenia z odbioru - to czasami wada filmów z hardkorowego mtb, gdzie na filmie "nie czuć" niesamowitych zjazdów, skoków pomiędzy głazami itd.

Edytowane przez jagular
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, jagular napisał:

Oj tam, nie jest specjalnie wypieszczona, to po prostu mniej popularne trasy w malowniczych rejonach na południu Stanów z widokami na poziomie wow. Obejrzyj kilka innych filmików tego kolesia - jeżeli mamy mówić o jeździe na krawędzi, to on będzie idealnym przypadkiem ;)

Dodatkowo to jest 6 rano, więc tłumów tam nie będzie. ;) Piękna trasa, choć oczywiście najpierw pojechałbym w drugą stronę, a później zjazd w ramach nagrody. ?

2 godziny temu, Wodzu napisał:

Mam wrażenie, że i tak jeździ z niemałym marginesem błędu, w zakrętach nie składa się jakoś specjalnie, porównując choćby do szaleńczych descentów Pidcocka.

Pidcock to wariat, ten zjazd na ostatnim TDF ogląda się jak film grozy. :E

https://youtu.be/IKib2B4JWMI?t=51

Gościu musi mieć wzmacniane spodenki w kroku, żeby mu się jaja o ramę nie obijały. No, ale to zawodnik XC, więc dziwić to nie powinno.

Edytowane przez Vulc
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ładnie, ładnie :)

Do tego na przewagę Pidcocka działa to, że o ile Safa robi znane od podszewki zjazdy, znając każdy kawałek, to trasy całego górskiego zjazdu w TdF to chyba nie da się zapamiętać (no, podobno Cav ma forograficzną pamięć i potrafi), ani regularnie przejeździć wszystkie te górki poza sezonem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, jagular napisał:

Asfalt gładki królem nawierzchni rowerowych!!!!

 

:E

Opone też ma niezłą. To na pewno coś powyżej 25c. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korzystacie z jakiejś suplementacji? Kolagen? Magnez? Potas? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, resistance napisał:

Opone też ma niezłą. To na pewno coś powyżej 25c. 

Teraz nowoczesne przednie koła są mocno "grube" ze względów łareło, więc może mieć i dalej te okolice 25mm, ale rozłożone na szerszej obręczy są szersze.

Godzinę temu, gret napisał:

Korzystacie z jakiejś suplementacji? Kolagen? Magnez? Potas? 

Pierwsze i drugie. Jakieś tanie tablety :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z to oponami szerszymi do szosy to jest tak, że oni jakieś ułomne te testy robią. Albo te same ciśnienie w 25 i 30, albo jakieś śmieszne warunki drogowe albo odcinki 2km albo zamiast jazdy to swobodne zjeżdżanie z górki itd. 

Fizyka jest fizyka, opona 25 z 8-9 barami będzie miała mniejsze opory toczenia niż 30-32 z 5 barami. 

Jak już ktoś ma stożki ałero jakieś nowsze z wewnętrzną szerokością 20+ i zewnętrzna 25+ to faktycznie trzeba się zastanowić, czy szerszą opona więcej nie da, i jakiej ona ma być szerokości. 

2 godziny temu, jagular napisał:

Jakieś tanie tablety :)

SIS Rapid recowery, bo jeżdżę głównie wieczorem i jak strzelę sobie szejka po jeździe to nie chce mi się zjadać połowy lodówki a teoretycznie pomaga sobie i mięśniom w regeneracji. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, ernorator napisał:

opona 25 z 8-9 barami będzie miała mniejsze opory toczenia niż 30-32 z 5 barami

Przy takiej różnicy ciśnień to na pewno. 

Przednia opona idealnie ma dopełniać swoją krzywizną krzywiznę wyznaczoną przez obręcz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z baterią bsm? Jak baterią ma 672wh a silnik 840w to puści tyle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...