Skocz do zawartości
Bono[UG]

Rower jest wielce OK

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, severall napisał:

Pękła górna rura po wywrotce 

I dało się to zrobić? :o Ja miałem lekkie pekniecie ramy między sztycą to oddałem rower kumplowi. :E Bał bym się tak jeździć.

Godzinę temu, ernorator napisał:

Mam wolne to sobie poszedłem na rower. Złym pomysłem było jeżdżenie o 11. Zrobiłem 60km i wypiłem 3.5l wody i izotoniku :P

Nie sikałem ;)

Ja dzisiaj tylko 43, bo burza i ostro lało to skróciłem, ale 2 bidony 0,7l poszły. :E Mam kupla ok. 60tki to on na jednym bidonie 150 km zrobił. Do dziś nie wiem jakim cudem. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Jaycob napisał:

I dało się to zrobić? :o Ja miałem lekkie pekniecie ramy między sztycą to oddałem rower kumplowi. :E Bał bym się tak jeździć.

Da się oczywiście. Trzeba skleić odpowiednio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, severall napisał:

Są już jakieś pierwsze rowery w katalogach na 105 Di2 i ceny raczej kosmos. Nie wiem czy uda mi się zracjonalizować zmianę z Ultegry 11s która działa perfekcyjnie właściwie.

Popaczaj na nowego (dzisiaj premiera) Treka Madone, model właśnie na 105 di2. Zobaczyłem. Złapałem się za głowę. Zacząłem się śmiać. Nie wiem czy z Treka, czy z siebie, czy z czego :E

Ja chcę (no, marzę o) przede wszystkim elektroniku, bo mam dość zabawy z kablami, do tego chciałbym może móc mieć rower zintegrowany - a te się nie lubią z okablowaniem. Drugi powód chciejstwa to wincej biegów w tych 12s - żeby móc jednocześnie mieć grandpa gear pod górki, oraz coś możliwie twardego z górek.

Ogólnie dobrze utrzymana Ultegra współczesna to poziom wystarczający na w zasadzie wszystko pod kątem działania. Widziałem fotki z Mistrzostw Polski, tam wcale Dura Ace nie było powszechne :)

2 godziny temu, Bono[UG] napisał:

To ile chcesz jechać, że 50:11 to mało?

To za mało na prawdziwe prędkości :P Powyżej ~75km/h zaczyna się w zasadzie młynek, a nie ciśnięcie. Powyżej ~80km/h nie ma chyba szans na siłowe dokręcenie - chyba że ktoś ma za sobą doświadczenia z toru, to może jest w stanie ostro cisnąć tym młynkiem bez utraty pałera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Bono[UG] napisał:

To ile chcesz jechać, że 50:11 to mało?

Dokręcić na zjeździe, doprecyzowując. Na płaskim terenie czy lekko w dół jest ok. Jak chcesz pocisnąć z góry, kompaktowa korba to za mało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nadal jakie to prędkości?
Jeżeli dobrze pamiętam, to na crossie 48:11 wystarczało na okolice 60km/h. na 50 dałoby to 62,5km/h, przechodząc na 54 dobiłoby się do 67,5.

Tu już idą takie waty, że trzeba mieć solidne kopyto, a i tak po minucie się wysiądzie.
A jak jest za lekko, to znaczy że góra taka, że samo ciągnie i kręcić nie ma po co.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, jagular napisał:

 

To za mało na prawdziwe prędkości :P Powyżej ~75km/h zaczyna się w zasadzie młynek, a nie ciśnięcie. 

Ja przy 75 to już i tak nie kręcę, więcej daje aero pozycja w której ciężko jakaś moc generować i tak. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na zjazdach w górach przy 60km/h+ miałem obsraną zbroję i 110% uwagi skupiałem na asfalcie 5-10m do przodu żeby nie wpaść w dziurę i kolegów, nawet nie wiem czy mogłem dokręcać bo nie próbowałem ;]

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Bono[UG] napisał:

No nadal jakie to prędkości?
Jeżeli dobrze pamiętam, to na crossie 48:11 wystarczało na okolice 60km/h. na 50 dałoby to 62,5km/h, przechodząc na 54 dobiłoby się do 67,5.

Tu już idą takie waty, że trzeba mieć solidne kopyto, a i tak po minucie się wysiądzie.
A jak jest za lekko, to znaczy że góra taka, że samo ciągnie i kręcić nie ma po co.

Nie, nie zawsze idą takie waty. Jestem wysoki i mam stosunkowo wysoką pozycję na rowerze, żeby osiągnąć wyższą prędkość muszę solidnie dokręcać, a zwyczajnie czuć pod nogą, że brakuje cięższego przełożenia. Są takie zjazdy, gdzie jest miejsce aby to zrobić, ale nie ma czym. Jasne, to ostatecznie nie jest deal breaker i tak tego nie traktuję. Raczej obserwacja po tysiącach kilometrów zrobionych w górach.

Najbliższe zawody miałem mieć za tydzień, ale plany się zmieniły - udało się wygospodarować trochę czasu i pojadę jednak w Gran Fondo w Poznaniu w niedzielę. :) Ostatecznie jednak na trochę krótszym dystansie, 65 km.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Vulc napisał:

udało się wygospodarować trochę czasu i pojadę jednak w Gran Fondo w Poznaniu w niedzielę. :) Ostatecznie jednak na trochę krótszym dystansie, 65 km.

Zazdraszczam 🤩

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Gezz 250 zł rejestracja.  Właściwie to płacisz ze zajechanie się. :E  Sam sobie zrobię Gran Fondo! :E

 

A nie, sorry, w pakiecie jest jest jeszcze koszulka to może i się opłaca. :E 

Edytowane przez Jaycob

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To koszulki są od matrombike więc w pakiecie za 250 jest koszulka, która w sklepie kosztuje ~150 a w pakiecie za 300 jest koszulka za ~250. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Bono[UG] napisał:

No nadal jakie to prędkości?

Przykładowy kawałek przejazdu u mnie, bez PRów, ot tak po pracy po okolicy z tego tygodnia:
5wAsbkr.jpg
Fajnie by było jednak troszkę jeszcze dokręcić :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy tak szybko jeszcze nie jechałem, zazdroszczę. :E U mnie to max co Twoje avg. :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@jagular No więc właśnie pytam, do jakich prędkości jest chęć dokręcenia, że 50:11 to mało.

Godzinę temu, Vulc napisał:

Nie, nie zawsze idą takie waty. Jestem wysoki i mam stosunkowo wysoką pozycję na rowerze, żeby osiągnąć wyższą prędkość muszę solidnie dokręcać, a zwyczajnie czuć pod nogą, że brakuje cięższego przełożenia. Są takie zjazdy, gdzie jest miejsce aby to zrobić, ale nie ma czym. Jasne, to ostatecznie nie jest deal breaker i tak tego nie traktuję. Raczej obserwacja po tysiącach kilometrów zrobionych w górach.

A co do prędkości ma wzrost?

Moje doświadczenia są takie, że na nachyleniu w okolicach 3-4% ciężko dokręcić do 50km/h. Powyżej 6% to już grawitacja spokojnie ciągnie do tylu. 70km/h zamknąłem na nachyleniu oznaczonym na 10%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie max to 55 i o mało co płuc nie wyplułem 8:E

(ale na MTB)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najszybciej jak jechałem na rowerze to 69km/h na zjeździe w Szklarskiej Porębie a ten mi tu średnią 65 wkleja 😭, korbę mam 50/34.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Bono[UG] napisał:

No więc właśnie pytam, do jakich prędkości jest chęć dokręcenia, że 50:11 to mało.

Nie do końca rozumiem pytania :) Chęć nie ma limitów :whee: Jak będzie 90km/h, to następny próg to 100km/h. Jak będzie stówka, to następny próg...itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I zamierzasz wstawić blat 72? :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

291443341_2378817172260354_8656076387818627300_n.jpg?_nc_cat=103&ccb=1-7&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=QJofVfopooUAX-5khaG&_nc_ht=scontent-frt3-2.xx&oh=03_AVIdlJpdbdwII3Pr_OTw6THx-P2uYmfr1fl8XNSx1Eembg&oe=62E363F7

 

Rekord kilometrów w miesiącu. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Bono[UG] napisał:

I zamierzasz wstawić blat 72? :E

No, może nie 72... :E

50/11 daje 4.54 "długości biegu" (czy jak to nazywają). Chciałbym przeskoczyć na coś więcej bez anulowania biegów "krótkich" na podjazdy (żeby zjechać, trzeba wjechać).

@resistance Bajunia wyniki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie znacie "marki" z aliexpress, które jednocześnie nie są podjebkami? Chce po prostu sobie coś tam kupić, a nie znoszę podróbek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnimi laty doświadczenia jedynie z okularami i te z ali albo były podróbką, albo były totalnym szrotem (kupiliśmy do testów coś, co wyglądało na autorskie wzory, zero razy użyliśmy).

Podróbki do tego stopnia obsesyjnie udają oryginały, że nawet dokumentacja, jakieś pierdoły papierowe - cały ten szajs oprócz produktu, też udaje że jest oryginalny. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, jagular napisał:

Chciałbym przeskoczyć na coś więcej bez anulowania biegów "krótkich" na podjazdy (żeby zjechać, trzeba wjechać).

Campa Ekar 9-36 lub 9-42? SRAM 10-28?

Blatem łatwiej ale przeskok na małą zębatkę się zwiększy, a być może będzie trzeba też wymienić, bo przerzutka nie ogarnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O, czyli są nawet 9-tki?

Więcej niż 30-32T mi tylna przerzutka nie ogarnie. SRAM 10-28T to rzeczywiście najmniej kontrowersyjna opcja, ale muszę poczytać o kompatybilności. Mówiąc szczerze, boję się testować coś, co nie jest pewne. Nie chcę się np. przy 80km/h dowiedzieć że och, czasami coś jednak się zacina, lub przeskakuje w takiej konfiguracji, proszę to wyreguować najszybciej, jak tylko pan wyjdzie ze śpiączki po wypadku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja za to chyba jak już to będę celował w 1X11. W ogóle mi nie brakuje skrajnych przełożeń w płaskopolsce. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...