Skocz do zawartości
Bono[UG]

Rower jest wielce OK

Rekomendowane odpowiedzi

Czy specjalnie? Nie wiem, ale jest to bardzo możliwe. Patrząc na miasta w których mieszkałem lub przebywałem, tak - śmieci jest dużo. Niewiele można niestety z tym zrobić. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hindusi srają na ulicy, bo żyją w gigantycznych mrowiskach, w których nie ma miejsca na toalety dla biedoty. Ludzie rozbijają butelki na ścieżkach rowerowych itd z głupoty i lenistwa.  

To rowery powyżej 20K nie są niezniszczalne? 🤔

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj tam, to się zateguje. A tak na serio, przykry widok. Mimo wszystko mogliby pokazać nagranie, bo wiemy też jak niektórzy potrafią jeździć po mieście, zwłaszcza między samochodami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rama w tym Treku jest warta 70k?

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rama z gratami na stronie producenta pewnie tak. W praktyce w momencie wypadku tyle warty nie byl. No chyba ze jakies kosmiczne pomiary mocy, garminy czy stroj tez bys wliczyl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cały rower (Madone na etapie) to koszt 67000zł, do tego jakieś pedały, komputerek, światełka i może się zrobić 70K zł.

Wprawdzie to jest wersja Project One (składana na indywidualne życzenie z wyborem koloru ramy), ale to chyba jeden z podstawowych kolorów, bez premium ceny.

Pomiar mocy w korbie, seryjnie.

Strzelam że rower miał (a raczej właściciel) jakieś ubezpieczenie i z racji tego, że to model poprzedniej generacji, właściciel pewnie dostanie najnowszą, wartą 72500zł :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.08.2022 o 22:40, Vulc napisał:

Wiadomo, czerwony szybszy. Nie przepadam za tym kolorem, ale to Emonda, mogę zrobić wyjątek. :E

Dziś 85 km, leciałem spokojnie na 100 km. Postanowiłem być przykładnym pedalarzem, wskoczyłem na ścieżkę rowerową. Przejechałem może z 800 metrów i moja trasa się skończyła - na szkle z rozbitej butelki. Kawałek leżał akurat w zacienionym miejscu, nie było szans go zauważyć. Dźwięk niczym huk wystrzału, rama ochlapana mlekiem, centymetrowa dziura na samym środku opony. 400 zł w plecy przez jakiegoś idiotę, nie potrafiącego wyrzucić butelki do śmietnika umiejscowionego dosłownie 20 metrów dalej. Dętki nie miałem, bo od przejścia na tubeless już jej nie wożę. Ponad rok jeżdżenia po dziurach, szutrach, jakimiś dzikimi skrótami, a opona załatwiona akurat w takim miejscu. No cóż.

Tak się kończy nowoczesność i zbijanie wagi ;)
Mnie już życie nauczyło, żeby mieć łatki oraz zapasową dętkę. Kiedyś nie wziąłem łatek, bo przecież mam zapas, no i oczywiście kicha. Zapasowa dętka miała niedokręcony wentyl...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Bono[UG] napisał:

Tak się kończy nowoczesność i zbijanie wagi ;)
Mnie już życie nauczyło, żeby mieć łatki oraz zapasową dętkę. Kiedyś nie wziąłem łatek, bo przecież mam zapas, no i oczywiście kicha. Zapasowa dętka miała niedokręcony wentyl...

Akurat zbijanie wagi mnie nie interesuje, postawiłem na rozwiązanie bezdętkowe głównie z ciekawości. ;) No i przez ponad rok zdążyłem zapomnieć o temacie, gdzie wcześniej 2-3 razy zdarzało się zmieniać dętki w tym czasie. Wiadomo, kwestia szczęścia, ja go z reguły nie miewam. :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to w kolejce do sprawdzenia turystyczne opony z wkładkami antyprzebiciowymi.
Choć jeżeli masz jakieś 25mm opony, to nie wiem na ile będą odporniejsze. Moje 42mm Mondiale Evo mają sporo śladów nacięć w bieżniku i się nadal trzymają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się ma pecha, to się przebije praktycznie każdą oponę, nie? Turystyczne opony mogą nie mieć przyczepności na tyle dużej, żeby były bezpieczne przy wyższych prędkościach, a wkładki antyprzebiciowe pewnie dodają sporo twardości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, jagular napisał:

Jak się ma pecha, to się przebije praktycznie każdą oponę, nie? Turystyczne opony mogą nie mieć przyczepności na tyle dużej, żeby były bezpieczne przy wyższych prędkościach, a wkładki antyprzebiciowe pewnie dodają sporo twardości.

Zgadza się ostatnio wyciągam z piwnicy rower i 5mm druta wbite w oponę i nic :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GP5000 ostatnio szybciej przetarłem do tego stopnia, że wymieniłem ją na nową. W tym czasie nie miałem okazji wymienić dętki ani razu, a zdarzało mi się jeździć po lekkim terenie i kamieniach. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Wodzu napisał:

GP5000 ostatnio szybciej przetarłem do tego stopnia, że wymieniłem ją na nową. W tym czasie nie miałem okazji wymienić dętki ani razu, a zdarzało mi się jeździć po lekkim terenie i kamieniach. :P

Ile mniej więcej przejechałeś na tej oponie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też jeżdżę na gp5000 (wcześniej gp4000) Tylna wytrzymała solidne kilka tysięcy. Chyba 2x flaczek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, Vulc napisał:

Ile mniej więcej przejechałeś na tej oponie?

Sprawdziłem w Stravie, więc całkiem dokładnie - ok. 8,5k km. Pojeździłaby więcej, ale jedno awaryjne hamowanie spowodowało na tyle niepokojące przetarcie, że wymieniłem dla spokoju na nową. Od środka na oponie nie było żadnego śladu i może by jeszcze pojeździła, ale to zawsze ryzyko łatwiejszego przebicia w osłabionym miejscu lub nieoczekiwanego rozerwania opony w tym miejscu. Jak wyłapię tego typu defekt to od razu kupuję nową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, jagular napisał:

Jak się ma pecha, to się przebije praktycznie każdą oponę, nie? Turystyczne opony mogą nie mieć przyczepności na tyle dużej, żeby były bezpieczne przy wyższych prędkościach, a wkładki antyprzebiciowe pewnie dodają sporo twardości.

Po przesiadce w mieszczuchu na takie, jakoś ten pech zdecydowanie rzadziej przychodzi ;)
Przez ostatni rok miałem jedną kichę, bo puściła stara łatka.
Poprzednich nie chce mi się teraz odgrzebywać z notatek ale chyba ze 3 przebicia na około 15k.

Co do twardości, to nie wiem jak w przedziale 23-28mm, okolice 40mm czuć że czoło jest sztywniejsze ale jako całość ugina się normalnie. Pytanie na ile opona dobita do 6bar (więcej, mniej?) ma jakąkolwiek elastyczność.
Przyczepność, to już kwestia mieszanki, miałem Marathony Racer Performance i średnio pewnie się na nich czułem, mam Marathony Mondial Evolution i jest zdecydowanie lepiej. Testować kładzenia się w zakrętach nie mam odwagi, mam pewien uraz psychiczny po takiej wywrotce (stare dzieje, opony tanie, tylna zasadniczo nie na asfalt).

Wiadomo, że jak się lata sportowo, to bardziej się liczy przyczepność ale do rekreacyjnego śmigania warto popatrzeć na turystyczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj zawsze warto patrzeć na przyczepność i działanie opon, bo to w końcu element styku my+rower vs podłoże :)

Opona na tych 70-110psi (typowy zakres) dalej jest elastyczna, bez problemu wyczujesz różnicę pomiędzy oponami A i oponami B, jeżeli któreś z nich są twardsze. Tak samo wyczujesz różnicę pomiędzy dętkami: dalej są zwolennicy dętek lateksowych, których jedyną zaletą na tle wad jest miękkość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale ile osób tak na prawdę jeździ na krawędzi przyczepności, żeby te różnice wyczuć?
Nie pamiętam, kiedy ostatni raz brakło mi przyczepności na asfalcie. Jeżeli nie jest brudny, nie jest mokry, oblodzony itp, to już trzeba na prawdę się postarać o uślizg.

Do jazdy bez zacięcia sportowego, granica przyczepności obecnych opon (mówię tutaj o jakimś sensownym poziomie, a nie takich po 20zł z warzywniaka) jest daleko daleko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dobra, jeżdżenie w okolicy Jastrzębiej Góry w sezonie po szosie to samobójstwo. Taki kombos frustracji wszystkich kierowców z całej Polski. Nie dość, że 4 na 5 wyprzedzeń jest na gazetę to jeszcze tymi wąskim drogami jeżdżą 120km/h. Dwa razy zrobiłem sobie jazdę i dwa razy byłem bliższy dzwona niż kiedykolwiek w życiu (edit: właściwie to z 10 razy przez te dwie jazdy). Będę klepał górki ścieżkami rowerowymi.  

Edytowane przez ernorator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, Bono[UG] napisał:

Tak, ale ile osób tak na prawdę jeździ na krawędzi przyczepności, żeby te różnice wyczuć?
Nie pamiętam, kiedy ostatni raz brakło mi przyczepności na asfalcie. Jeżeli nie jest brudny, nie jest mokry, oblodzony itp, to już trzeba na prawdę się postarać o uślizg.

Do jazdy bez zacięcia sportowego, granica przyczepności obecnych opon (mówię tutaj o jakimś sensownym poziomie, a nie takich po 20zł z warzywniaka) jest daleko daleko.

GP4000 kupiłem szybciutko po tym, jak zobaczyłem w jaki sposób pracują "stockowe" opony mojego Treka przy hamowaniu na wprost, przy ok. 30km/h lekko w dół, czyli w warunkach absolutnie nie ekstremalnych.

W "dojazdówce" mojej kobity wymieniliśmy opony po tym, jak miała poślizg przedniego koła na mokrym przy poniżej 20km/h. Od tamtej pory jej skill w prowadzeniu roweru na pewno skokowo się nie zwiększył, a i warunki jazdy są takie same, ale nagle już jakoś nie ma wypadków.

Edytowane przez jagular

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To prawda że koła 29" to tak naprawdę obręcze 28" a rozmiar dobija opona? 😮

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, jagular napisał:

GP4000 kupiłem szybciutko po tym, jak zobaczyłem w jaki sposób pracują "stockowe" opony mojego Treka przy hamowaniu na wprost, przy ok. 30km/h lekko w dół, czyli w warunkach absolutnie nie ekstremalnych.

W "dojazdówce" mojej kobity wymieniliśmy opony po tym, jak miała poślizg przedniego koła na mokrym przy poniżej 20km/h. Od tamtej pory jej skill w prowadzeniu roweru na pewno skokowo się nie zwiększył, a i warunki jazdy są takie same, ale nagle już jakoś nie ma wypadków.

No to kolejny minus dla szos - mają beznadziejne opony :E
Nie wiem, macie dziwne drogi lub te 1,5-2cm robią aż taką różnicę w przyczepności.

1 godzinę temu, gret napisał:

To prawda że koła 29" to tak naprawdę obręcze 28" a rozmiar dobija opona? 😮

Zdradzę ci większy sekret. Stare obręcze szosowych kół 27" były większe niż 28". 630mm vs 622mm.

Po prostu rozmiarówka calowa jest bez sensu, to tylko przybliżony rozmiar koła z oponą.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie. Te dobre są dobre. Te kiepskie są kiepskie :P
Szosa to królowa rowerów i tyle! Dla ilustracji wrzucę jeden z najbardziej klimatycznych filmików rowerowych, od jednego z największych wariatów szosowych, Briana Safy:

Coś cudownego!
 

Edytowane przez jagular

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Facet opowiada bajki, więc nie musisz przypominać ile dolar kosztował.  Na premierę 5600X kosztował 1399 zł w Proshop, a w reszcie polskich sklepów 1499 zł.  Za 1199 nie było go nigdzie w dniu premiery. 
    • Compact nie jest mala buda jest tej samej wielkosci jak praktycznie kazda ATX obecnie wlaczajac Pure Base 500DX. Duza bude tez zagotujesz jedyna roznica to w czasie zgledem mniejszej ATX. Fractal Design Torrent Compact rgb w tej cenie nawet bym sie nie zastanawial. Ta sama tydajnosc co Pure Base 500FX i praktycznie ten sam poziom glosnosci.
    • Tu masz średnią wydajność w grach: https://ithardware.pl/testyirecenzje/amd_ryzen_7_5800x3d_test_recenzja_opinia-21933-8.html Zmiana na 10700K to +19%, 10700K OC +25%. Zależy, czy Ci brakuje fps albo czy chcesz mieć zapas. 11700K byłby wydajniejszy, ale na Z590. 11 gen + Z490 to odejmij kilka procent ze względu na wolniej działające pamięci. Tyle że testy CPU są w miejscach, gdzie karta graficzna ma zapas fps.
    • Wiesz o tym że te 80% poparcia Rosjan dla wojny to dane uzyskane bezpośrednio z rosyjskiej tuby propagandowej czytaj telewizji, dalej powielane a Ty w to wierzysz i na tym opierasz swój argument. Pogratulować.     
    • Okej wpadły mi w oko jeszcze następujące zestawy - który z nich byłby najbardziej opłacalny ? 1) 3 399 zł Procesor: Intel Core I5 12600K Płyta główna: ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI DDR4 Zasilacz: NZXT C850 850W 80 Plus Gold Pamięć RAM: Pamięć Gigabyte AORUS RGB, DDR4, 16 GB, 3333MHz, CL18 DYSK SSD: Dysk SSD Samsung 980 500 GB M.2 2280 PCI-E x4 Gen3 NVMe CHŁODZENIE WODNE: Chłodzenie wodne Deepcool Gammaxx L360 A-RGB + PODSTAWKA LGA 1700 Obudowa: Obudowa Nzxt H710 - red - black Przedłużki do kabli: (czerwone akcenty): CableMod w 100% bezpieczne. Grafika: brak 2) 4 500 zł Procesor: Intel Core i5-12600K (2 kwietnia 2022) + pasta Thermal Grizzly Kryonaut Płyta główna: ASUS PRIME Z690-P DDR4 (28 luty 2022) Zasilacz: Chieftronic PowerUP 750W 80 Plus Gold (29 kwietnia 2022) Pamięć RAM: Patriot 16GB (2x8GB) 4000MHz CL16 Viper Steel (29 kwietnia 2022) DYSK SSD: Samsung 1TB M.2 PCIe NVMe 980 (31 maja 2022) CHŁODZENIE WODNE: Cooler Master Masterliquid ML240L V2 RGB White 2x120mm (31 maja 2022) Obudowa: be quiet! Pure Base 500 Window White (7 czerwca 2022) Grafika: brak Windows 10 3) 4 750 zł Procesor: Intel Core i5-12400F Płyta główna: MSI PRO B660M-A DDR4 Zasilacz: SilentiumPC Vero M3 700W 80 Plus Bronze Pamięć RAM: Kingston FURY 16GB (2x8GB) 3600MHZ CL16 Renegade RGB DYSK SSD: Kingston 1TB M.2 PCle NVMe KC2500 CHŁODZENIE: SilentiumPC Fortis 5 ARGB 140mm Obudowa: SilentiumPC Regnum RG6V EVO TG ARGB Grafika: KFA2 GeForce RTX 3060 Ti 1-ClickOC LHR 8GB GDDR6 4) 4 500 zł Procesor: Intel Core i5-12600K Płyta główna: Asus ROG STRIX B660I Gaming Wifi. Format ITX, Zasilacz: Supremo fm2 650W 80+Gold Pamięć RAM: Crucial 16GB DDR5 4800MHZ DYSK SSD: Samsung 980 PRO 2TB GEN4. 7000/5000MB/S CHŁODZENIE: Noctua Nh-U12A Chromax Black Obudowa: Fractal TORRENT NANO Grafika: brak   5) 5 300 zł Procesor: Intel Core I5 12600K Płyta główna: Gigabyte B660M DS3H DDR4 Zasilacz: Aerocool LUX 550W 80+ Bronze Pamięć RAM: 32GB (4x8gb, 3200MHz) DYSK SSD: 512gb pci 3gen nvme CHŁODZENIE WODNE: MSI MAG CORELIQUID 240R Obudowa: Sharkoon slider Cube Case RGB Win 11 pro Grafika: brak   6) 6 000 zł Procesor: Intel Core i7-12700 08.07.2022 (3lata GW od Daty zakupu) Płyta główna: Gigabyte B660 GAMING X DDR4 08.08.2022 xkom (3 lata GW od Daty zakupu) Zasilacz: Corsair RM650x 650W 80 Plus Gold 01.08.2022 Xkom (5 lata GW od Daty zakupu) Pamięć RAM: DDR4 ADATA16GB(2x8GB) 3600MHzCL18 XPGSpectrixD60GRGB Xkom 20.08.2021 (Dożywotnia GW) DYSK SSD: brak CHŁODZENIE: Be quiet Dark rock 4  Obudowa: Krux Anta 03.08.2022 Morele (2 lata GW od Daty zakupu) Grafika:  Gigabyte GeForce RTX 3060ti Gaming OC 3xFan Morele 2021.12.07 (3 lata GW od Daty zakupu) Wiatraki:  Corsair LL140 RGB LED Static PWM 4x140mm   7) 6 999 zł Procesor: Intel Core i7-12700 Płyta główna: Asrock B660M-HDV Zasilacz: Be Quiet 700w pure power 11 cm 80+ gold modułowy Pamięć RAM: 2x 16GB (łącznie 32GB) Panther Rage 3000mhz DYSK SSD: 500 GB DYSK M2:  500 GB CHŁODZENIE: fera5 Obudowa: silentium pc (po wymontowaniu 4 domyślnych wentylatorów i wstawieniu fluktusów) Grafika:  Gainward GeForce RTX 3070 Phantom 8GB GDDR6 Windows 10
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...