Skocz do zawartości
Bono[UG]

Rower jest wielce OK

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Oj to sporo jak na gravela, pewnie koła dobijają mocną tą wagę. 

Edytowane przez gret

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Przecież ma stalową rame, koła nie są najgorsze ale jak widelec wazy z 1100 gdzie karbonowy polowe tego i rama pewnie tez z kilo wiecej jak aluminiowa.

Edytowane przez resistance

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dora rama stalowa nie będzie cięższa od przeciętnej alu, a już na pewno nie o kilogram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To Kross, tam nie ma ramy z rurek reynoldsa czy columbusa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
28 minut temu, Bono[UG] napisał:

Dora rama stalowa nie będzie cięższa od przeciętnej alu, a już na pewno nie o kilogram.

No, ale mowa o ramach z porównywalnej półki cenowej. Dla aluminiowego Eskera 2.0 w rozmiarze L podają 11.6kg. Sora zamiast Tiagry, deko węższe opony i piasty Acera zamiast Deore.

Edytowane przez resistance

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlżejsze szosowe ramy stalowe to chyba okolice 1.2kg, bez lakieru. Zważywszy że coś takiego musi być zrobione z rurek wspomnianego np. Columbusa wycieniowanych do 0.35mm, to nie wiem czy to jest poziom techniki dla roweru na codzień :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, znajdź mi jeszcze taki rower nowy za 4 tys. zł xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

To nie wystarczyłoby na ramę :E To zabawa na poziomie cen powyżej nawet i tych lepszych rozwiązań z karbonu, dla kolekcjonerów, aktorów holiłudu, czy innych urzędników pis :)

Edytowane przez jagular

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw to przydałyby się wiarygodne dane o wadze, a tej nawet producent nie podaje.
Na traperek.pl podają (w opisie) 11,6kg dla 2 i 12kg dla 4, czyli 400g różnicy:
https://traperek.pl/kross-esker-4-0

https://traperek.pl/kross-esker-2-0

A tania rama alu też lekka nie będzie. Np. Accentowe gravelowe framesety alu  to 2,7kg (sama rama to 1,85kg). https://velo.pl/czesci/ramy/ramy-gravel/accent/furious-set-1
Jeżeli esker 4 miałby być kilogram cięższy na secie od 2, to by wyszedł jakiś z ery żeliwa łupanego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie wiem. Gdzieś w necie ogladałem test marina four cornersa i jakoś syrasznie dużo wyszło wagowo, a on niby ma cieniowane kurki więc może w krossie też coś odchudzili. Waga łazienkowa ma takie odchylenia że sensownie tego nie zważę.

Kross na stronie podawał dla L 12.4 a dla XL deko mniej więc nie wiem czy można im ufać xD. Wcześniej w zakładce dobierz rozmiar była podana waga, teraz tego nie widzę, albo jestem ślepy.

Mam po prostu wygląd geometrię i prześwity które mi pasują kosztem wagi bo taki esker 2.0 czy 6.0 dla mnie wyglądają fatalnie xD. 1.0 jeszcze się kolorem broni bo mi sie podoba.

 

A z takich rzeczy chętnie bym wsadził kierownice co ma z 1cm mniejszy reach. Zauważyłem też ze fitterzy wsadzaja do graveli węższe kierownice. Ale raz że mi się na takiej jaka jest pod względem szerokości dobrze jeździ a dwa wąska kiera w terenie to tako rower całkiem upośledzi. Chyba na siłę chcą z tego szose robić.

Edytowane przez resistance

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szeroki baranek nic nie da w terenie, za to da drętwienie dłoni, ból w karku i ramionach i pewnie plecach bo musisz się bardziej położyć. Gdyby coś dawał to by już od kilkudziesięciu lat na przełajach je montowali. 

Podejrzewam, że do zabawowego/wyprawowego gravela lepsze był by wynalazki Surly

surly-moloko-bar-HB0100-01-1000x1000.jpg

 

surly-corner-bar-handlebar-black-HB0102-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem czy nic nie da. Przecież i tak się trzyma dłonie na klamkach, a nie na końcówkach gdzie rozgięcie jest największe. Poza tym mowa o np. przejechaniu odcinka w terenie z sensowną manewrowością, a nie hasaniu po godzine i więcej bo to nie rower do tego. I nie wiem dlaczego szersza kierownica miałaby powodować niedogodności jak można przecież skrócić mostek czy jak pisałem założyć kierownicę  z mniejszą długością, bo z tego co zauważyłem aftermarketowe mają mniejszą jak tą co wstawia kross. Poza tym nie do końca rozumiem ideę rozgięcia kierownicy, bo ja różnic poza tym, że czasem łatwiej oprzeć rower nie o klamkomanetkę to nie widzę żadnych xD 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W terenie na baranku, to głównie trzeba się przyzwyczaić jak się rower zachowuje. Potem można już spokojnie jeździć.
Czy szersza (o ile?) coś daje ciężko mi powiedzieć, trzeba by bezpośrednio porównać. Ja mam 440mm i po adaptacji było ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szeroka kierownica nic nie daje so dlaczego w mtb są takie szerokie lagi. Wstawić rurkę 40cm, trudniej oncoś zahaczyć będzie :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W MTB jest od dobrych kilku lat trend, żeby rowery były lepsze na zjazdach. W tym celu skraca się mostek, żeby przesunąć jeźdźca i środek ciężkości bardziej do tyłu. Konsekwencją tego jest potrzeba szerszej kierownicy, żeby poprawić stabilność prowadzenia, zwłaszcza przy większych prędkościach. W gravelach też już zaczęli coraz krótsze mostki montować. 

A im szerzej, tym bardziej naturalna dla nadgarstków jest pozycja "pod kątem" na flarze. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, resistance napisał:

Jeśli szeroka kierownica nic nie daje so dlaczego w mtb są takie szerokie lagi. Wstawić rurkę 40cm, trudniej oncoś zahaczyć będzie :E

Daje ale różnica 2-3cm w baranku, to nie 15-20cm w mtb ;)

Pierwszą kierownicę miałem 56 lub 58 cm, następna 60-62cm i nie za bardzo czułem zmianę. Kilka lat temu w nowym była już 70-72cm (obecnie montują 78cm) i tu już wyraźnie poczułem zmianę.
Także jakby zmienić baranka 39cm na takiego 48cm, to różnica powinna być wyraźna ale przy zmianie 40cm na 42cm raczej nieodczuwalna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy w czym czuć zmianę, z 440 na 420 zmieniłem, w prowadzeniu nie ma różnicy, w (nie)drętwieniu dłoni jest i w mniej spinam ramiona (a właściwie teraz prawie wcale).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi w sumie przeszkadza reach kierownicy bo jest chyba 85mm, a patrze żę jakieś aftermarketowe mają raczej tak 75.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o prowadzeniu roweru.
Indywidualne dopasowanie, to zupełnie inna bajka, gdzie faktycznie pojedyncze cm mogą zmieniać dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.09.2022 o 18:26, jagular napisał:

Do tych, co Zwiftują: zapisaliśta się do tegorocznej Zwift Academy? Zrobiłem baseline ride i po paru dniach dostałem maila ze swoim "fenotypem". Wielka drama że niby coś tam jest sprawdzane, a tak naprawdę to Zwift chyba wybiera w jakiej dziedzinie byliśmy na teście najlepsi w stosunku do ogółu i tyle.

Według Zwifta jestem "time trialist" :E

Wczoraj otworzyłem sezon Zwiftowy. :) Zrobiłem też baseline'a, dziś dostałem "diagnozę":

We measured your Baseline Ride and crunched the numbers. You're a Pursuiter!

Taki wynik zakładałem, nie mogło być inaczej. Swoją drogą mogli zrobić więcej kategorii i bardziej rozbudować testowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

To wszystko taka sztuka dla sztuki :)

Ciekawi mnie to, jak w zasadzie ich pokraczna i zabugowana usługa dalej pozwala im być numerem jeden. Może to aspekt social/community: żadna inna platforma nie jest taka.

Oni nie potrafią nawet przygotować porządnie tras na Akademię: w niektórych przypadkach ludzie mieli przesuniętą w złą stronę metę jednego z podjazdów i jazdy muszą (jak ludzie chcą mieć te wyliczenia) być powtórzone.

Edytowane przez jagular

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brak konkurencji, nic więcej. Wątek z problemami ze Zwift Academy jest ogromny, widać że nikt się do tego specjalnie nie przykładał. Tylko co z tego, ludzie pokrzyczą, popłaczą, a biznes będzie się kręcić dalej. Patrząc jak wyglądają inne aplikacje tego typu i jak tam jest kanał, ciężko spodziewać się zmian w najbliższych latach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę pochwalić sklep Mike Sport. Kupiłem tam kiedyś spodnie Deko na wyprzedaży takie zimowe. Przejechałem się dwa razy, dosłownie miały kilkadziesiąt kilometrów. Szew na kolanie się rozlazł i w sumie olałem, bo to spodnie na zimę i jakoś to nie przeszkadzało. Teraz wyciągam z szafy a tam normalnie materiał na dupie się wyciera. Napisałem, że tego raczej się nie da naprawić, bo to cały materiał jest do bani. Kasę oddali od razu. Spodni chyba nie muszę odsyłać, ale żeby nie byli stratni to zamówię u nich kolejne. 

309805357_500788891558413_64763699324564

309276185_626308295744814_35206408154224

No, a produktu Deko już pewnie raczej nie kupie, bo jakościwo to najgorszy zakup chyba jaki zrobiłem z ciuchów na rower. No, ale tanio zapłaciłem, bo 75zł, ale jak teraz kosztują 160zł to już marny interes.

https://www.cycleshop.pl/meskie-getry-rowerowe-z-wkladka-deko-idbar-wind,id17664.html

Muszę przyznać, że jest w nich jakaś tania wkładka, ale jak dla mnie wrażenie niezłe sprawia. No, ale reszta na minus. 

Edytowane przez resistance

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



309948463_497041825628204_1111774171385492981_n.jpg?_nc_cat=105&ccb=1-7&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=P3gErZD_UuUAX_zSQMW&_nc_ht=scontent-frx5-1.xx&oh=03_AVJ7bkIF5YJwGcIL01PLoKYUv0H4KF46dAtb2R4nSflJgg&oe=635F1172
309911969_798712544725401_55322108661001

310014637_507527981180303_88384675125819

Ścianka od przodu roweru jest deko grubsza od tej co jest z tyłu.

A teraz zauważyłem, że jeszcze waga z tymi rureczkami zabezpieczającymi. 

27.2 350mm jakby co.

Edytowane przez resistance

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cóż, oby długo działało. Od czasu do czasu sprawdzaj okolice jarzma i krawędzi wokół zacisku ramy. Nie przegnij z momentem zacisku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...