Skocz do zawartości
Hunt

Oleje silnikowe i nie tylko silnikowe.

łOlej  

581 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakiej marki olej silnikowy polecasz?

    • Mobil 1
      95
    • Lotos
      30
    • BP
      5
    • Shell
      57
    • Motul
      141
    • Valvoline
      115
    • Elf
      35
    • Castrol
      107
    • Quaker state
      9
    • Total
      27
    • inny
      104


Rekomendowane odpowiedzi

Chcę zalać shella ultra 5w40 do auta bez dpfu. Dodawalibyście dodatek w stylu AR9100 czy to strata pieniędzy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lej tego Shell'a, wymieniaj regularnie i nie trać pieniędzy na dodatki. Lepiej częściej zmienić olej i filtr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich autach zmieniam co 10 tys. km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

W 150 już powinien raczej być. Niezależnie jednak od tego czy jest, czy go nie ma raczej bym na 40 przeszedł. A jeśli jest to pewnie motul X-clean lub podobny ale ten niskopopiołowy. Ważne, żeby miał dexos 2, gm-ll-b-025 (czy jakoś tak) albo acea a3/b4. Płukanka zawsze spoko - ja leję LM 2662.

Edytowane przez lesiu155

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja to trochę poleciałem eksperymentalnie z olejem. Zalałem do swojego tdika 0w30 i trochę martwią mnie temperatury. Przy spokojnej jeździe, normalnie mam 85-90*C, jak już dam mu w palnik, to temperatura dobija do 104*C - jest ok, czy zły olej pod styl jazdy? Zalałem ravenola 0w30 vsw. Poprzednio jeździłem na castrolu 5w30, ale zmieniłem go z wiadomych przyczyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co ta zmiana miała na celu? Przecież zmiana z 5 na 0 ma sens przy bardzo ostrych zimach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, santaangelo napisał:

ja to trochę poleciałem eksperymentalnie z olejem. Zalałem do swojego tdika 0w30 i trochę martwią mnie temperatury. Przy spokojnej jeździe, normalnie mam 85-90*C, jak już dam mu w palnik, to temperatura dobija do 104*C - jest ok, czy zły olej pod styl jazdy? Zalałem ravenola 0w30 vsw. Poprzednio jeździłem na castrolu 5w30, ale zmieniłem go z wiadomych przyczyn.

Taka temp oleju jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, lesiu155 napisał:

Płukanka zawsze spoko - ja leję LM 2662.

U mnie ostatnie 3 wymiany na BG109. Daje radę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, seeba03 napisał:

U mnie ostatnie 3 wymiany na BG109. Daje radę :)

Rozpuszcza nie tylko nagar na pierścieniach, ale całe pierścienie :E

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Luźne spostrzeżenie... 5000km na Valvoline 5W-30 C3 z normą VW507 i stan cały czas bez zmian. Poprzednio lany był Total, Specol oraz ori VW i na 10000km 0,5l wsiąkało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś poszedłem zakupić olej do swojej corolli e15 2008r. 1.6 benzyna, pytam się sprzedawcy o 5w30 pokazał na półce klika, wziąłem do ręki shella i pytam czy ten będzie pasował bo producent zaleca a1b1 bądź a5b5, na co mi odpowiada ... że reasumując nie ma to takiego znaczenia, a ten który wziąłem jest dobry bo coś tam - w sumie nie znam się na olejach, a skoro poleca ( wiedział czym jeżdżę bo brałem także filtry ), to kupiłem ACEA C3, pojechałem wymienić, ale coś mi nie dawało spokoju i zacząłem szukać informacji, i teraz spać chyba nie będę mógł bo nie wiem czy nie popełniłem błędu.

W sumie nie wiem czy mogę na nim jeździć czy powinienem wymienić ( o zgrozo ) na zalecany, czy dolać jakiś wspomagacz. samochód pracuje troszeczkę inaczej - ani lepiej ani gorzej, po prostu inaczej, może to kwestia świeżości. Na domiar złego nie idzie rzetelnie sprawdzić poziomu bagnetem, w tym samochodzie jest to tragiczne, nie wiem jak oni to wymyślili.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, nonda napisał:

Dziś poszedłem zakupić olej do swojej corolli e15 2008r. 1.6 benzyna, pytam się sprzedawcy o 5w30 pokazał na półce klika, wziąłem do ręki shella i pytam czy ten będzie pasował bo producent zaleca a1b1 bądź a5b5, na co mi odpowiada ... że reasumując nie ma to takiego znaczenia, a ten który wziąłem jest dobry bo coś tam - w sumie nie znam się na olejach, a skoro poleca ( wiedział czym jeżdżę bo brałem także filtry ), to kupiłem ACEA C3, pojechałem wymienić, ale coś mi nie dawało spokoju i zacząłem szukać informacji, i teraz spać chyba nie będę mógł bo nie wiem czy nie popełniłem błędu.

W sumie nie wiem czy mogę na nim jeździć czy powinienem wymienić ( o zgrozo ) na zalecany, czy dolać jakiś wspomagacz. samochód pracuje troszeczkę inaczej - ani lepiej ani gorzej, po prostu inaczej, może to kwestia świeżości. Na domiar złego nie idzie rzetelnie sprawdzić poziomu bagnetem, w tym samochodzie jest to tragiczne, nie wiem jak oni to wymyślili.  

Silnikowi nic nie będzie, następnym razem wlej full saps 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

olej do SLK 230 2002r, co z tych 5W40 brać: Valvoline SynPower, Motul 8100 X-Cess, Total Quartz Energy 9000, Shell Helix Ultra? Najtańszy Total, najdroższy Shell, Valvo i Motul gdzieś pomiędzy i mają podobną cenę. Czymś się różnią te oleje czy to jeden kij i brać najtańszy z wymienionych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Yab

Ja leje już któryś raz X-Cess do Accorda i pobór na 10tkm praktycznie marginalny. Tylko uważaj na podróbki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup Lotos 5w40 albo Specol 5w40 jak chcesz tanio i sie nie spuszczaj nad składem. Mi mniej Specola ubywa jak Shella.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gruzo-206 miał testować "greckiego Specola" (tabelka producenta + analiza forum oil-club.ru):
CYCLON MAGMA SYN ULTRA 5W-40 4L - 010001 Samochody osobowe - 0100 Oleje  silnikowe - Sklep internetowy amytomamy.pl

Niestety testy zostały przerwane po ~1300 km od zalania padnięciem uszczelki pod głowicą :E 
Tak w temacie tanich 5W40 idealnych na zmianę co 7-10 tys km do aut, którego nie mają wymagań;

PS; Specol Gold 5W40 zlany po 12 tys km z 206 był solidnie czarny, natomiast nie wiem co było lane wcześniej + auto nie widziało płukanki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejo! Pytanko odnośnie oliwy.

Mam starą turbo cegłę. Wg instrukcji Volvo, najlepiej zalewać ją 15W40, natomiast w książce Haynesa (czy jak to się tam pisze) jest napisane, aby 15W40 stosować tylko w ekstremalnych warunkach i teraz zgłupiałem. To nie jest fura do upalania, czasem dmuchnę turbinką, ale bez szaleństw. Mogę przejść na jakiś inny olej, czy zostać na tym 15W40 i nie kombinować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.06.2021 o 22:59, Klima napisał:

Luźne spostrzeżenie... 5000km na Valvoline 5W-30 C3 z normą VW507 i stan cały czas bez zmian. Poprzednio lany był Total, Specol oraz ori VW i na 10000km 0,5l wsiąkało.

Update. 

9000km, poziom oleju bez zmian. Zauważyłem 1 wypalanie DPF w tym czasie. Być może było jakieś wypalanie w trasie, ale nie zauważyłem. Na poprzednich olejach DPF wypalał się zdecydowanie częściej. Niebawem wleję ponownie Valvoline i będę nadal obserwował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Luźne spostrzeżenie, przejście z Valvo Synpower 5w40 A3/B4 na Total HKS 5w30 A5/B5. Mniejsze opory podczas rozruchu, lepiej wkręca się na obroty. Na obydwu interwał 10k bez dolewek, silnik Hyundai G4FC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zmiana z 5W40 na 5W30 jest odczuwalna dla rozrusznika i "wkręcaniu się na obroty" to polecam szybki remont silnika bo więcej jak 5 koni we tym motorze nie pozostało...

  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za trafną diagnozę, już umawiam mechanika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma szans żeby wyłapać różnicę w takich "parametrach" jakie opisałeś po przejściu z 5W-40 na 5W-30. Efekt placebo. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś wie ile oleju wchodzi do silnika BMW 3.0d 218 KM? Teraz jest zalany Castrol 10w40, zmienić na coś innego czy ten olej może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...