Skocz do zawartości
Hunt

Oleje silnikowe i nie tylko silnikowe.

łOlej  

562 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakiej marki olej silnikowy polecasz?

    • Mobil 1
      95
    • Lotos
      30
    • BP
      5
    • Shell
      53
    • Motul
      138
    • Valvoline
      111
    • Elf
      34
    • Castrol
      106
    • Quaker state
      9
    • Total
      27
    • inny
      98


Rekomendowane odpowiedzi

Mobil 1ESP, Shell ECT, Motul X-Clean 8100 EFE, Valvoline MST... Co byś nie wybrał, to będzie dobrze. Najważniejsze żeby nie wymieniać co 30 000km ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcę zalać shella ultra 5w40 do auta bez dpfu. Dodawalibyście dodatek w stylu AR9100 czy to strata pieniędzy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lej tego Shell'a, wymieniaj regularnie i nie trać pieniędzy na dodatki. Lepiej częściej zmienić olej i filtr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich autach zmieniam co 10 tys. km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

W 150 już powinien raczej być. Niezależnie jednak od tego czy jest, czy go nie ma raczej bym na 40 przeszedł. A jeśli jest to pewnie motul X-clean lub podobny ale ten niskopopiołowy. Ważne, żeby miał dexos 2, gm-ll-b-025 (czy jakoś tak) albo acea a3/b4. Płukanka zawsze spoko - ja leję LM 2662.

Edytowane przez lesiu155

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja to trochę poleciałem eksperymentalnie z olejem. Zalałem do swojego tdika 0w30 i trochę martwią mnie temperatury. Przy spokojnej jeździe, normalnie mam 85-90*C, jak już dam mu w palnik, to temperatura dobija do 104*C - jest ok, czy zły olej pod styl jazdy? Zalałem ravenola 0w30 vsw. Poprzednio jeździłem na castrolu 5w30, ale zmieniłem go z wiadomych przyczyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co ta zmiana miała na celu? Przecież zmiana z 5 na 0 ma sens przy bardzo ostrych zimach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, santaangelo napisał:

ja to trochę poleciałem eksperymentalnie z olejem. Zalałem do swojego tdika 0w30 i trochę martwią mnie temperatury. Przy spokojnej jeździe, normalnie mam 85-90*C, jak już dam mu w palnik, to temperatura dobija do 104*C - jest ok, czy zły olej pod styl jazdy? Zalałem ravenola 0w30 vsw. Poprzednio jeździłem na castrolu 5w30, ale zmieniłem go z wiadomych przyczyn.

Taka temp oleju jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, lesiu155 napisał:

Płukanka zawsze spoko - ja leję LM 2662.

U mnie ostatnie 3 wymiany na BG109. Daje radę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, seeba03 napisał:

U mnie ostatnie 3 wymiany na BG109. Daje radę :)

Rozpuszcza nie tylko nagar na pierścieniach, ale całe pierścienie :E

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Luźne spostrzeżenie... 5000km na Valvoline 5W-30 C3 z normą VW507 i stan cały czas bez zmian. Poprzednio lany był Total, Specol oraz ori VW i na 10000km 0,5l wsiąkało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś poszedłem zakupić olej do swojej corolli e15 2008r. 1.6 benzyna, pytam się sprzedawcy o 5w30 pokazał na półce klika, wziąłem do ręki shella i pytam czy ten będzie pasował bo producent zaleca a1b1 bądź a5b5, na co mi odpowiada ... że reasumując nie ma to takiego znaczenia, a ten który wziąłem jest dobry bo coś tam - w sumie nie znam się na olejach, a skoro poleca ( wiedział czym jeżdżę bo brałem także filtry ), to kupiłem ACEA C3, pojechałem wymienić, ale coś mi nie dawało spokoju i zacząłem szukać informacji, i teraz spać chyba nie będę mógł bo nie wiem czy nie popełniłem błędu.

W sumie nie wiem czy mogę na nim jeździć czy powinienem wymienić ( o zgrozo ) na zalecany, czy dolać jakiś wspomagacz. samochód pracuje troszeczkę inaczej - ani lepiej ani gorzej, po prostu inaczej, może to kwestia świeżości. Na domiar złego nie idzie rzetelnie sprawdzić poziomu bagnetem, w tym samochodzie jest to tragiczne, nie wiem jak oni to wymyślili.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, nonda napisał:

Dziś poszedłem zakupić olej do swojej corolli e15 2008r. 1.6 benzyna, pytam się sprzedawcy o 5w30 pokazał na półce klika, wziąłem do ręki shella i pytam czy ten będzie pasował bo producent zaleca a1b1 bądź a5b5, na co mi odpowiada ... że reasumując nie ma to takiego znaczenia, a ten który wziąłem jest dobry bo coś tam - w sumie nie znam się na olejach, a skoro poleca ( wiedział czym jeżdżę bo brałem także filtry ), to kupiłem ACEA C3, pojechałem wymienić, ale coś mi nie dawało spokoju i zacząłem szukać informacji, i teraz spać chyba nie będę mógł bo nie wiem czy nie popełniłem błędu.

W sumie nie wiem czy mogę na nim jeździć czy powinienem wymienić ( o zgrozo ) na zalecany, czy dolać jakiś wspomagacz. samochód pracuje troszeczkę inaczej - ani lepiej ani gorzej, po prostu inaczej, może to kwestia świeżości. Na domiar złego nie idzie rzetelnie sprawdzić poziomu bagnetem, w tym samochodzie jest to tragiczne, nie wiem jak oni to wymyślili.  

Silnikowi nic nie będzie, następnym razem wlej full saps 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...