Skocz do zawartości
jarux

Królowa lawet 3.0V6

Rekomendowane odpowiedzi

Dylu po to by wspomóc chłodzenie silnika po jezdzie. Czynnik jest w magistrali łączącej obydwie głowice, a pytanie do jakich temperatur dobija płyn w bloku po zaniku obiegu.

Spoko, ja rozumiem jaki miałby być cel tego żeby pompa pracowała po zgaszeniu silnika ;) Zastanawia mnie jaki miałby być wymierny efekt takiego rozwiązania? Tylko nie pisz proszę, że miałoby to być szybsze obniżenie temperatury silnika po jego zgaszeniu, bo to też jest jasne ;) Ciągle zastanawia tylko mnie po co? :) Na co miałoby to realnie wpłynąć?

 

A jak tak bardzo Cię to męczy, to pozostaje pompka elektryczna sterowana z czujnika temperatury.

Sterownie czymkolwiek z czujnika temperatury będzie kłopotliwe bo trzeba by dokładać 'logikę' umiejącą rezystancję czujnika przetrawić na analogowy sygnał sterujący.

 

Łatwiej byłoby założyć niewielki przekaźnik czasowy, który po zaniku któregoś napięcia po zgaszeniu silnika, podpięty bezpośrednio pod aku podejmował by pracę na zadany czas i zasilał dołożoną pompę. Tylko nadal nie wiem po co by to miało być :E

Edytowane przez Dylu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na szybsze jego schłodzenie do ludzkich temperatur. To jest podstawowy i jedyny cel takiej modyfikacji. No może jeszcze chęć modyfikowania i frajdy jakajakaz tego czerpię ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na szybsze jego schłodzenie do ludzkich temperatur. To jest podstawowy i jedyny cel takiej modyfikacji. No może jeszcze chęć modyfikowania i frajdy jakajakaz tego czerpię ;)

OK, frajdę z modyfikacji rozumiem :)

 

Potrzeby wymuszonego studzenia seryjnego silnika po jego zgaszeniu już nie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty nie rozumiesz, ale ja rozumiem :) Ten silnik to duży piecyk i powie to Tobie każdy jego posiadacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dylu jak się popsuje to szybciej będzie można podejść do jego naprawy... zwłaszcza jak się jest w kanale 8:E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty nie rozumiesz, ale ja rozumiem :) Ten silnik to duży piecyk i powie to Tobie każdy jego posiadacz.

Duży silnik, duży piecyk... No wszystko się zgadza i ja rozumiem, że warto zadbać o dobre chłodzenie, ale czemu ma służyć obieg chłodziwa na wyłączonym silniku? Pytam całkiem poważnie bo zwyczajnie jestem ciekawy, czyli przyspieszenie o kilka chwil tego co i tak nastąpi czyli ostudzenia silnika po zgaszeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temu, że jak płyn ma ponad 100*, wentylator pracuje to jest chłodzony silnik, a nie w bloku gorąco, a chłodnica wystudzona przez wentylator. Dodatkowy plus - w zimie na postoju przy zgaszonym silniku dłużej będę miał ciepło w aucie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

'Dodatkowy plus' zrozumiałem. Trochę na siłę, ale niech będzie. Pierwszego akapitu nie kumam. Chyba przez składnie i literówki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już poprawione :). Pisane na szybko z telefonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli de facto do swojego patentu potrzebował byś jeszcze pracującego wentylatora dla lepszego efektu. Czyli auto musiało by pozostawać w pozycji kluczyka przekręconego na gotowość do zapłonu lub wentylator musiał by zostać również dodatkowo wysterowany, np z tego samego miejsca i na ten sam czas co dodatkowa pompa, żeby móc oddalić się od auta a nie czekać aż 'się wystudzi'.

No ok. Tylko ciągle nie napisałaś mi czemu faktycznie ma to służyć jeżeli chodzi o sam silnik?

Czy on jakoś 'cierpi' na samoistnym wytracaniu temperatury po ustaniu pracy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rownie dobrze mozna powiedziec ze jesli bedzie nagrzany to szybciej osiagnie optymalna temperature po ponownym uruchomieniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rownie dobrze mozna powiedziec ze jesli bedzie nagrzany to szybciej osiagnie optymalna temperature po ponownym uruchomieniu.

Otóż to, zupełnie nie rozumiem po co jarux o tym myśli, to żadnych wymiernych efektów silnikowi nie da.

 

Ja mam pompkę elektryczną, ale służy ona do czegoś innego. A praca wentylatora u jaruxa wynika z tego, że moduł sterowania nimi nie jest zależny od zapłonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo tak jak u mnie, pompka pompuje płyn żeby ogrzewanie równomiernie działało niezależnie od obrotów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko, ja rozumiem jaki miałby być cel tego żeby pompa pracowała po zgaszeniu silnika ;) Zastanawia mnie jaki miałby być wymierny efekt takiego rozwiązania? Tylko nie pisz proszę, że miałoby to być szybsze obniżenie temperatury silnika po jego zgaszeniu, bo to też jest jasne ;) Ciągle zastanawia tylko mnie po co? :) Na co miałoby to realnie wpłynąć?

 

 

Sterownie czymkolwiek z czujnika temperatury będzie kłopotliwe bo trzeba by dokładać 'logikę' umiejącą rezystancję czujnika przetrawić na analogowy sygnał sterujący.

 

Łatwiej byłoby założyć niewielki przekaźnik czasowy, który po zaniku któregoś napięcia po zgaszeniu silnika, podpięty bezpośrednio pod aku podejmował by pracę na zadany czas i zasilał dołożoną pompę. Tylko nadal nie wiem po co by to miało być :E

No. Tylko po co ma chodzić pompka jak termostat będzie już zamknięty?

 

105 stopni nie tragedia. Na pewno nie szkodliwa. Rozumiem Jaruxa, że nie chce aby w jednym punkcie trzymało wysoką temperaturę przez dłuższy czas. Coś jak zostawić piec CO bez włączonej pompy obiegowej. Tylko różnica, że zgaszony silnik nie generuje świeżej energii cieplnej. Odda to co ma i tyle.

Z ciekawości patrzyłeś jak długo utrzymuje się taka temperatura?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty nie rozumiesz, ale ja rozumiem :) Ten silnik to duży piecyk i powie to Tobie każdy jego posiadacz.

Jakby mial wybuchnac to by wybuchl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo chłodzone płynem ?

Tak i ta pompka jedynie co ma za zadanie to podtrzymać obieg płynu, aby miejscowo nie doszło do zagotowania płynu po zgaszeniu silnika i wzrostu ciśnienia w układzie. Na temperaturę silnika wpływ zerowy. Żeby jarux chciał coś wychłodzić to musiał by solidną pompę dołożyć żeby to miało jakikolwiek sens. No, ale nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeden HDi też ma turbo chłodzone płynem...śmieszne trochę to, że w tym silniku turbo siada ponadprzeciętnie często względem innych :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma to związku. Chłodzenie płynem tylko pełni funkcję wspomagającą, głównym płynem odbierającym ciepło jest nadal olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma bo ludzie uważają że można napierdzielać 200+, zjechać na parking i gasić :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od momentu jak jedzie się 200+ do momentu zgaszenia silnika mija sporo czasu. Temperatura spada w momencie hamowania silnikiem z owych 200 do zjazdu na MOP i zaparkowania. Odstanie 1 min niewiele zmieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam akurat mocno padają te turbiny, różne są na ten temat teorie, od takich że ludzie mocno wierzą w płyn chłodzący po wadę konstrukcji, ja raczej to drugie obstawiam. Ja problemu nie mam bo jakoś ostatnio rzadko kiedy 150 przekraczam, więc nawet nigdy nie zastanawiam się czy turbo mocno w palnik dostało. Stare padło to strach latać po 200 lol2.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale turbo najbardziej w pytę dostaje przy częstym gwałtownym przyspieszaniu, a nie jednostajnie utrzymywanej prędkości ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w ogóle nie dostaje...nie pamiętam kiedy 3k RPM przekroczyłem podczas przyspieszania :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne aktualnie

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Zmarnowane 137 wat   Zamiast przebijac grubo ponad 257wat można bez Ecore trzymać się poniżej. Problemu by nie było?  
    • No ale wtedy nie będą mogli krzyknąć 2000 USD za 5090. Co innego jak 4090 była 100% szybsza od 3090 w heavy rt / pt i 60% w rasterze (a sama 3090 też chyba kosztowała 1500 na premierę?). Jakby 5090 była szybsza tylko 30% od 4090, to nie dadzą rady znowu podnieść ceny bo nikt tego nie kupi za 12k PLN czy 2k USD. Jakby znowu była o 100% szybsza w RT od 4090 to pewnie ludzie łykną, bo wtedy już byłoby to GPU na poziomie 80-90 FPS w PathTracing 1440p bez żadnych dlss i w okolicach 80FPS w 4K z DLSSQ zamiast performance. To byłoby warte dopłaty dla wielu którzy cisną najbardziej wymagające gry na maksymalnych detalach.
    • W tych wypadkach proponuję sprawdzić dokładnie umowę. Bo może być tak, że w ofercie jest INTERNET NIELIMITOWANY*   * Przez pierwsze 1000 GB a potem prędkość spada do 10 Mbps Wiem, że w przeszłości kilku operatorom się właśnie za takie zapisy oberwało ale nie wiem, czy coś zmienili. Dodatkowo w zależności od obciążenia nadajnika może się okazać, że takie rzeczy nie będą możliwe bo on też ma ograniczona przepustowość i wieczorem po prostu streamować się nie będzie dało.
    • No ze nie wymiatam, czesto na bossach muszę z yt przechodzic bo sam nie daje rady, gralem w demon souls, bloodbirne i niohy
    • Dane pomiarowe dobowe od 1951 roku https://danepubliczne.imgw.pl/data/dane_pomiarowo_obserwacyjne/dane_meteorologiczne/dobowe/klimat/ No ale tak, przecież gówno wiemy i nikt nie bada trendów.  Dane pomiarowe w wielu miejscach świata sięgają znacznie dalej. Wiele zjawisk można modelować na podstawie różnych danych, wykorzystuje się do tego fizykę, matematykę, biologię, geologię, chemię i wiele innych dziedzin. Maksymalna temperatura w marcu 2022 Column1 Stacja rok miesiąc dzień maksymalna temperatura dobowa minimalna temperatura dobowa 250190390 KRAKÓW-OBSERWATORIUM 2022 3 23 22,5 -1,5 249200260 ŁĄCKO 2022 3 25 22,4 -2 249200920 PIWNICZNA 2022 3 23 21,8 -3,5 2021 Column1 Stacja rok miesiąc dzień maksymalna temperatura dobowa minimalna temperatura dobowa 251150060 CEBER 2021 3 31 23,4 3,2 251160320 RADZYŃ 2021 3 31 23,3 4,1 250190390 KRAKÓW-OBSERWATORIUM 2021 3 31 23,1 5,4 No ale tak, nie powtarza się co roku   A teraz jeszcze @T0TEK co do +20 i przymrozków w nocy w kwietniu. Wyżej masz przykład w marcu, ale mowa o kwietniu. Tak, zgodzę się że teraz takie ekstrema występują i to regularnie od jakiegoś czasu. Tylko mowa o zmianach klimatu, więc o trendach na przestrzeni lat, a nie o pogodzie. Kwiecień 1985  Column1 Stacja rok miesiąc dzień maksymalna temperatura dobowa minimalna temperatura dobowa 252159997 TRZEBIECHÓW 1985 4 5 25,3 5,3 251159996 SZPROTAWA 1985 4 5 24,7 7,8 252150120 GORZYŃ 1985 4 5 24,7 6,3 251150080 GRABIK 1985 4 5 24,6 6,8 252159999 SULĘCIN 1985 4 5 24,3 7,9 252160160 PAPROĆ 1985 4 5 24,3 6,2 253140060 GOLENIÓW 1985 4 5 24,3 7,2 251150060 CEBER 1985 4 5 24,2 6,1 253150190 PRZELEWICE 1985 4 5 24,1 6,8 250160090 PSZENNO 1985 4 5 24 10,9 251170090 SMOLICE 1985 4 5 24 6,5 252150050 KRZYŻ 1985 4 5 24 3,5 252160230 WIELICHOWO 1985 4 5 24 4,8 251150250 ZGORZELEC 1985 4 5 23,9 8,8 252150180 LUBINICKO-ŚWIEBODZIN 1985 4 5 23,8 7,4 249190190 MAKÓW PODHALAŃSKI 1985 4 5 23,6 0,9 250170140 GRODKÓW 1985 4 5 23,6 4,6 250170110 DOBROGOSZCZ 1985 4 5 23,4 10,7 250190390 KRAKÓW-OBSERWATORIUM 1985 4 5 23,4 4,8 251170030 WITASZYCE 1985 4 5 23,4 7,5 250170250 OTMUCHÓW 1985 4 5 23,2 5 250170320 PRUDNIK 1985 4 5 23,2 4 252159997 TRZEBIECHÓW 1985 4 4 23,2 5,3 252170210 KÓRNIK 1985 4 5 23,1 6,7 250200230 BORUSOWA 1985 4 23 23 3,5 253160090 WIERZCHOWO 1985 4 5 23 6,4 Szukaj przymrozków. Kwiecień 1984 Column1 Stacja rok miesiąc dzień maksymalna temperatura dobowa minimalna temperatura dobowa 252159997 TRZEBIECHÓW 1984 4 15 23,4 2,2 250190390 KRAKÓW-OBSERWATORIUM 1984 4 16 23,2 6 250200310 WIELICZKA 1984 4 16 23,2 6,7 250200220 SIELEC 1984 4 16 22,7 1,1 251210120 PUŁAWY 1984 4 16 22,7 7,6 249209999 BOCHNIA 1984 4 16 22,6 1,9 250170110 DOBROGOSZCZ 1984 4 16 22,6 8,1 250200230 BORUSOWA 1984 4 16 22,6 2,2 251150060 CEBER 1984 4 15 22,6 2,4 252219993 ŚWIDER 1984 4 16 22,6 7,6 251180090 SIERADZ 1984 4 16 22,5 6,2 252150120 GORZYŃ 1984 4 15 22,5 6,3 252210160 WARSZAWA-OBSERWATORIUM 1984 4 16 22,5 7,3 254180170 LISEWO 1984 4 16 22,5 4,2 250190250 ZĄBKOWICE 1984 4 16 22,4 8,6 252189999 CIECHOCINEK 1984 4 16 22,4 9,5 252200060 POŚWIĘTNE 1984 4 16 22,4 8 250190030 SILNICZKA 1984 4 16 22,3 2,2 251219997 OPOLE LUBELSKIE 1984 4 16 22,3 8 252160160 PAPROĆ 1984 4 15 22,3 4,2 252199995 TOPOLA-BŁONIE 1984 4 16 22,3 8,3 252200120 LEGIONOWO 1984 4 16 22,3 7,1 252239995 BIAŁA PODLASKA 1984 4 16 22,3 6,4 250190390 KRAKÓW-OBSERWATORIUM 1984 4 15 22,2 3,3 251220070 SOBIESZYN 1984 4 16 22,2 5 251229996 FELIN 1984 4 16 22,2 7,1 252200150 WARSZAWA-BIELANY 1984 4 16 22,2 8,5 252209995 BRWINÓW 1984 4 16 22,2 7,4 253180020 RADOSTOWO 1984 4 16 22,2 4,6 253210210 MYSZYNIEC 1984 4 16 22,2 6,6 Też próżno szukać przymrozków gdzie maksymalna dobowa temperatura wynosiła ponad 20 stopni. Tak można lecieć miesiącami i latami według danych z linka, który dałem. Trend jest wyraźny, więc @Melodyman nie wiem kto za późno się urodził żeby tego nie widzieć. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...