Skocz do zawartości
Gość mbuchcik

Lista polecanych wentylatorów

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Wracając do Arcticów, bo chciałbym to już podsumować:

  1. Jeśli mam otwory 12/14 cm, to trzymać się konwencjonalnej mądrości, że większy = lepszy, czy brać 12 ze względu na lepsze ciśnienie statyczne przez filtr (obudowa) / radiator (CPU, przy czym CPU rozmiarowo jest pod 12, więc 14 będzie wystawać)?
  2. Czy dobrze rozumiem, że droższe wiatraki są albo mocniejsze, albo cichsze niż P12/P14, ale balansem wygrywa zawsze Arctic? Czyli że tak naprawdę nie kupię za np. 2x100 zł pary wiatraków na nawiew do obudowy albo przepych przez CPU, które przy równie znośnym dźwięku przepchną więcej powietrza niż Arctic?

Sorry jeśli pytam o coś, co już było wcześniej mówione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, abnormal napisał:

Cześć,

Poszukuję wentylatorów 120mm RGB/ARGB do chłodnic EK classic SE i PE. W założeniach będą kręcić się z prędkością 400-800 rpm. 

Chciałbym aby były w miarę ciche i jeżeli to możliwe nie jakieś super drogie (opcja używek i aliexpress jest również rozważana). 

Na allegro jest sporo używanych wentylatorów Corsiar i w sumie one by mi pasowały (korzystam z ich oprogramowania iCUE do klawiatury, myszki) ale nie jestem pewien co do ich kultury pracy - wydaje mi się, że na forum widziałem parę nie najlepszych opinii w tej kwestii. 

Jakie wentylatory polecacie?

Jeśli chodzi o wentylatory Corsair to na chłodnicę nadają się w zasadzie tylko SP RGB czy ML Pro RGB, nie bierz przypadkiem LL czy QL, bo one wypadają tragicznie pod tym względem. Osobiście nie przepadam za wentylatorami Corsair z dwóch względów.

1. Ich zamknięty ekosystem.

2. Rodzaj silników jakie używają w swoich wentylatorach. ML mogą używać łożyska magnetycznego, które powinno być bezgłośne, ale co z tego skoro wyraźnie słychać prace samego silnika, jest to wysoki, nieprzyjemny dźwięk. Podobne odgłosy wydają chociażby EK Vardar, które potrafią wręcz "śpiewać cewkami".

Wiele zależy jednak od indywidualnych preferencji i słuchu. Jeśli byłbyś w stanie dorwać tanio ML Pro czy SP, to jest to dobry zakup.

42 minuty temu, lukaszgos napisał:

Hej. Wracając do Arcticów, bo chciałbym to już podsumować:

  1. Jeśli mam otwory 12/14 cm, to trzymać się konwencjonalnej mądrości, że większy = lepszy, czy brać 12 ze względu na lepsze ciśnienie statyczne przez filtr (obudowa) / radiator (CPU, przy czym CPU rozmiarowo jest pod 12, więc 14 będzie wystawać)?
  2. Czy dobrze rozumiem, że droższe wiatraki są albo mocniejsze, albo cichsze niż P12/P14, ale balansem wygrywa zawsze Arctic? Czyli że tak naprawdę nie kupię za np. 2x100 zł pary wiatraków na nawiew do obudowy albo przepych przez CPU, które przy równie znośnym dźwięku przepchną więcej powietrza niż Arctic?

Sorry jeśli pytam o coś, co już było wcześniej mówione.

1. Jeśli masz możliwość zainstalowania zarówno wentylatora 120mm jak i 140mm, to bierz 140mm. Przy chłodzeniu CPU jesli fabrycznie jest 120mm, to 140mm może nie wejść, bo nie będzie się go dało zamocować na chłodzeniu. W takie sytuacji potrzebowałbyś wentylator typu oversized, który ma rozmiar 140mm, a rozstaw otworów montażowych jak 120mm np. Noctua NF-P14r Redux.

2. Arctici biją nawet znacznie droższe konstrukcje i mocno przetasowały rynek. Pod względem kultury pracy i wydajności niewiele jest wentylatorów, które są z nimi w stanie konkurować, a wszystkie kosztują znacznie, znacznie więcej (np. NF-A12x25 PWM czy Nosieblocker eLoop B12-PS). Jedyny minus to jakość wykonania Arcticów, bo zrobione są z taniego, chińskiego plastiku. Są też dosyć delikatne - łatwo przez przypadek ułamać jedną z łopatek rotora :P. Gdzieś jednak Arctic musiał oszczędzać.

Jeśli będziesz brał Arctici to najlepiej w wersji PWM lub PWM PST, bo mają lepszy silnik niż zwykłe P12 / P14 z wtyczką 3-pin.

Edytowane przez zawisztheblack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, zawisztheblack napisał:

1. Jeśli masz możliwość zainstalowania zarówno wentylatora 120mm jak i 140mm, to bierz 140mm. Przy chłodzeniu CPU jesli fabrycznie jest 120mm, to 140mm może nie wejść, bo nie będzie się go dało zamocować na chłodzeniu. W takie sytuacji potrzebowałbyś wentylator typu oversized, który ma rozmiar 140mm, a rozstaw otworów montażowych jak 120mm np. Noctua NF-P14r Redux.

2. Arctici biją nawet znacznie droższe konstrukcje i mocno przetasowały rynek. Pod względem kultury pracy i wydajności niewiele jest wentylatorów, które są z nimi w stanie konkurować, a wszystkie kosztują znacznie, znacznie więcej (np. NF-A12x25 PWM czy Nosieblocker eLoop B12-PS). Jedyny minus to jakość wykonania Arcticów, bo zrobione są z taniego, chińskiego plastiku. Są też dosyć delikatne - łatwo przez przypadek ułamać jedną z łopatek rotora :P. Gdzieś jednak Arctic musiał oszczędzać.

Jeśli będziesz brał Arctici to najlepiej w wersji PWM lub PWM PST, bo mają lepszy silnik niż zwykłe P12 / P14 z wtyczką 3-pin.

Dzięki. Zasadniczo montowałbym te czternastki na spinki do kabli, spinacze, sznurki itd., być może z udziałem gumowej podkładki. Nie wiem tylko, czy ma sens wianie 14-tką poza fizycznym obrębem samego radiatora, zaprojektowanego pod 12-tki, czy też lepszy rezultat da przywalenie w niego centralnie mniejszą a bardziej skoncentrowaną kolumną z 12-tki pod większym ciśnieniem bez wiania na boki?

Jeśli chodzi o delikatność, to przeżyję. Gdyby to była sprawa wibracji albo gdyby dało się wyczarować o 2 decybele mniej przy tych samych temperaturach, to bym i zapłacił tych kilka razy więcej za samą tę przyjemność, ale za trwałość to już nie bardzo. Jak wymienię 2 w ciągu np. 3 lat, to się nic nie stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, lukaszgos napisał:

Dzięki. Zasadniczo montowałbym te czternastki na spinki do kabli, spinacze, sznurki itd., być może z udziałem gumowej podkładki. Nie wiem tylko, czy ma sens wianie 14-tką poza fizycznym obrębem samego radiatora, zaprojektowanego pod 12-tki, czy też lepszy rezultat da przywalenie w niego centralnie mniejszą a bardziej skoncentrowaną kolumną z 12-tki pod większym ciśnieniem bez wiania na boki?

Jeśli chodzi o delikatność, to przeżyję. Gdyby to była sprawa wibracji albo gdyby dało się wyczarować o 2 decybele mniej przy tych samych temperaturach, to bym i zapłacił tych kilka razy więcej za samą tę przyjemność, ale za trwałość to już nie bardzo. Jak wymienię 2 w ciągu np. 3 lat, to się nic nie stanie.

O jakim modelu chłodzenia CPU dokładnie mówisz? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, zawisztheblack napisał:

O jakim modelu chłodzenia CPU dokładnie mówisz? 

https://gelidsolutions.com/thermal-solutions/phantom/ (przy fabrycznych wentylach jest stosunkowo przyjemnie brzmiąca, ale jednak suszarka, więc nie wiem, na ile jest sens liczyć, że lepszy wiatrak zrobi tu ciszę przy tej konstrukcji radiatora)

http://thermalright.com/product/ultra-120-extremetrue/ (tylko o dwa ciepłowody mniej; wentyl 12 cm nie obejmuje zarysu całego radiatora, poza obrębem wiatraka zostaje 0,5–1 cm radiatora po każdej stronie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, lukaszgos napisał:

https://gelidsolutions.com/thermal-solutions/phantom/ (przy fabrycznych wentylach jest stosunkowo przyjemnie brzmiąca, ale jednak suszarka, więc nie wiem, na ile jest sens liczyć, że lepszy wiatrak zrobi tu ciszę przy tej konstrukcji radiatora)

http://thermalright.com/product/ultra-120-extremetrue/ (tylko o dwa ciepłowody mniej; wentyl 12 cm nie obejmuje zarysu całego radiatora, poza obrębem wiatraka zostaje 0,5–1 cm radiatora po każdej stronie).

Na Gelida dałbym zwykłe wentylatory 120mm, bo jak dasz 140mm na froncie, to będzie na bank wadził o RAM w pierwszym slocie i będziesz musiał mocno podnieść sam wentylator. Nie mówiąc o tym, że Gelid ma zapinki tylko pod 120mm, więc 140mm musiałbyś mocować "getto style" na trytytkach  lub przy pomocy innych niekonwencjonalnych metod, które mogą sprawić, że wentylator wpadnie w wibracje.

Ultra jest znacznie mniejsza i tutaj wentylator 140mm powinien się dobrze sprawdzić, jeśli sensownie go zamocujesz.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, zawisztheblack napisał:

Na Gelida dałbym zwykłe wentylatory 120mm, bo jak dasz 140mm na froncie, to będzie na bank wadził o RAM w pierwszym slocie i będziesz musiał mocno podnieść sam wentylator. Nie mówiąc o tym, że Gelid ma zapinki tylko pod 120mm, więc 140mm musiałbyś mocować "getto style" na trytytkach  lub przy pomocy innych niekonwencjonalnych metod, które mogą sprawić, że wentylator wpadnie w wibracje.

Ultra jest znacznie mniejsza i tutaj wentylator 140mm powinien się dobrze sprawdzić, jeśli sensownie go zamocujesz.

Dzięki. Montowanie tego Gelida zgodnie z instrukcją i tak jest dość gettowe. Najchętniej bym się go w ogóle pozbył, bo właściwie to przez niego zepsułem piny na slotach w dwóch różnych płytach (jedną mi naprawili, i to za darmo, choć od początku otwarcie powiedziałem, że to moja wina i proszę o wycenę naprawy, tylko niech to zrobi producent, a druga kaputt). Jego dwunastka wystarczająco wadzi o stosunkowo niski RAM, więc 14 front byłby mocno do góry.

Myślisz, że ultra z sensowną czternastką albo dwiema mógłby ewentualnie lepiej chłodzić od tego Gelida? Bo widzę, że podobne konstrukcje — choć raczej oczko większe, tak po 1–2 cm z każdej strony — potrafią być bardzo wydajne w testach.

Ewentualnie po prostu mogę kupić nowego klocka. Tylko nie wiem, czy D15, czy DRP4, czy LGM RT, czy Fuma, czy jakieś AIO w tej cenie, bo co test, to inna kolejność na podium. Priorytety te same, co przy wentylach obudowy — maks wydajność w granicach progu niesłyszalności, a przy obciążeniach uniemożliwiających już ciszę — kulturalniejsza akustyka w porównaniu z konkurencją. I tu chętnie zapłacę te 200 zł więcej, żeby mieć 2 decybele mniej. (Trochę nie ufam dwuwieżowcom w kwestiach ciszy, może niesłusznie wtedy, gdy każda jedna wieża jest sama w sobie dość szeroka).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ma być jak na wydajniej i jak najciszej, to złożyłbym po prostu custom LC i po sprawie :P

Ultra z dwoma wentylatorami 140mm powinna być całkiem wydajna. Najwydajniejszym jedno wieżowym chłodzeniem, które nie jest super wielkie jest NH-U14S. Ewentualnie NH-U12A ze względu na dwa świetne wentylatory NF-A12x25 PWM, które są moim zdaniem obecnie najlepszymi wentylatorami na rynku.

Co do standardowych chłodzeń, to różnice między wszystkimi wymienionymi modelami są marginalne. Najwydatniejsza mimo wszystko jest Noctua NH-D15. Ten margines wydajności daje też możliwość puszczenia wentylatorów na troszkę niższych obrotach, a więc i poprawy kultury pracy. Jeśli chodzi o AiO to zdecydowanie Arctic Liquid Freezer II 280mm lub 360mm, obecnie najwydajniejsze AiO na rynku (EK AiO z nim konkuruje).

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, zawisztheblack napisał:

Jak ma być jak na wydajniej i jak najciszej, to złożyłbym po prostu custom LC i po sprawie :P

Ultra z dwoma wentylatorami 140mm powinna być całkiem wydajna. Najwydajniejszym jedno wieżowym chłodzeniem, które nie jest super wielkie jest NH-U14S. Ewentualnie NH-U12A ze względu na dwa świetne wentylatory NF-A12x25 PWM, które są moim zdaniem obecnie najlepszymi wentylatorami na rynku.

Co do standardowych chłodzeń, to różnice między wszystkimi wymienionymi modelami są marginalne. Najwydatniejsza mimo wszystko jest Noctua NH-D15. Ten margines wydajności daje też możliwość puszczenia wentylatorów na troszkę niższych obrotach, a więc i poprawy kultury pracy. Jeśli chodzi o AiO to zdecydowanie Arctic Liquid Freezer II 280mm lub 360mm, obecnie najwydajniejsze AiO na rynku (EK AiO z nim konkuruje).

Dzięki. Wiem, że porównywanie jabłek z pomarańczami, ale — wciąż przy tych samych założeniach — lepiej D15 (pewnie z ULN) czy ALF?

CLC wiadomo. :) Nawet budę chyba wybierałem ongiś w tej nadziei, że się w końcu kiedyś ogarnę. Dużo miejsca na froncie, zwłaszcza po wyjęciu stelaży pod dyski. Jaki byłby koszt, żeby przy tej samej ciszy sensownie ogarnąć z zapasem i5-9600KF i 1070ti z zapasem na wymianę na coś mocniejszego?

Aha, wiatraki — 2xP14 vs 2xNF-A12x25 — na front przez filtr. Wiadomo, że Arctic będzie dużo bardziej opłacalny, ale gdyby cena nie grała roli, to który byłby lepszą opcją?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Liquid Freezer II 280mm i 360mm jest wydajniejszy od Noctua, to nie podlega wątpliwości. Tylko montaż AiO czy dowolnej chłodnicy na froncie to średni pomysł, bo pchasz sobie sporo ciepłego powietrza do środka. Dodatkowo chłodnica AiO montowana na froncie portami do góry szybciej się zapowietrzy.

Co do custom LC to wszystko zależy :P. Kupując fajne, nowe graty lekko możesz wydać 1500 zł na pętle na samo CPU. Dorzucenie GPU to spory koszt bloku full cover, chociaż przy starszych kartach da się czasami trafić używki w okazyjnej cenie. Inna sprawa, czy pod Twój model karty (konkretny, a nie po prostu 1070 Ti), w ogóle blok jest. Kupując na Ali i grzebiąc za używkami (pompy, bloki, chłodnice) da się złożyć sensowny zestaw na samo CPU za 600-700 zł. Dołożenie GPU to kwestia tego czy znajdziesz używany blok full cover, czy nie. Jak nie znajdziesz, to nowe kosztują od 400 zł do 700 zł. Moim zdaniem wodowanie 1070 Ti na nowym bloku FC nie ma sensu, tylko używki wchodzą w grę. Pętla na CPU i GPU to też dodatkowa chłodnica, bo powiedzmy 1x360mm to trochę mało na CPU i GPU, przydałoby się dorzucić przynajmniej 240mm a najlepiej 360mm.

Generalnie LC na CPU i GPU na dobrych gratach, z dobrą pompą (D5), na chłodnicach 2x360mm wyjdzie minimum 2000-2500 zł. Na używkach i gratach z Ali da się zejść nawet o połowę jak będziesz cierpliwy.

Co do wentylatorów, to ciężko porównać 120mm do 140mm, ale NF-A12x25 PWM jest naprawdę świetnym wentylatorem jeśli chodzi o pracę na chłodnicy i radiatorze, zostawiającym konkurencję w tyle. Z drugiej strony jest to tak drogi wentylator, że jego opłacalność jest niska.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Czyli z LC na razie zrezygnuję. Radka z ALF-a mogę dać i na top — 360/420 też wchodzi (a przy 280 mógłbym jeszcze wiatrak posadzić obok). Będzie lepszy balans, tzn. zimniej niż z D15 przy totalnej ciszy albo ciszej niż z D15 pod dużym obciążeniem?

2xNF-A12x25 na CPU bym nie kupował, bo gdybym miał kupić same wentyle, byłoby to 270 zł + wysyłka, to już lepiej cooler. Ale na front mógłbym się szarpnąć. Front mam stosunkowo blisko ucha i stosunkowo podatny na wibracje. Wchodzi 2x140, ale na styk. Dlatego myślałem, że może i lepiej (a tak Noctua doradzała) dać 2x120, żeby się nie dotykały. A porównując P12 i NF-A12x25 bez uwzględniania ceny który lepiej?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaką masz obudowę? Arctic ma grubszą chłodnicę niż standardowe AiO (38mm vs 30mm) i lepiej wziąć to pod uwagę. Arctic powinien być cichszy od NH-D15 przy tych samych temperaturach. Tutaj warto wziąć pod uwagę, że jak każde AiO ma pompkę, która czasami potrafi być słyszalna, zwłaszcza jak masz czułe ucho.

P12 wypada zaskakująco dobrze i jako wentylator do obudowy spisuje się nawet lepiej jak Noctua (mimo, że jest to wentylator nastawiony na ciśnienie ,a nie przepływ :P). NF-A12x25 PWM błyszczy przede wszystkim na chłodnicy i radiatorze.

Edytowane przez zawisztheblack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Enthoo Pro. W manualu sprawdzałem, ale nie widzę informacji, więc będę musiał zmierzyć.

Co do pompki, to właśnie jej się boję. Ogólnie to wygląda tak, że w mojej pracy jest dużo czytania i pisania, czasem w nocy, a w strategie często gram z wyłączonym dźwiękiem. Przy tej koncentracji pompkę pewnie bym słyszał, zwłaszcza w nocy przy dużo mniejszym ambiencie (w dzień to mniejszy problem), a przy pracy to już mogłoby rozpraszać. Ciężko powiedzieć, czy by mnie to wkurzało, bo może reagowałbym przychylnie i czasem cieszył się, że można się skupić na tym dźwięku, ale chyba wolałbym nie ryzykować. Za to przy D15 obawiam się wyników z niektórych testów. Ludzie z niego potrafili wykrzesać niezłe decybele wcale nie na i9. Intrygował mnie Le Grand Macho RT, bo w teście na TechPowerUpie wyszedł o jeden decybel i jeden stopień lepiej od D15, a ja mam zaufanie do coolerów jednowieżowych, ale w innych testach dostawał od D15 w tyłek (co może dałoby się rozwiązać dodatkowym wentylem, bo ma tylko 1, ale pewnie ten drugi byłby centymetr od tylnego wiatraka wylotowego). Sporo recenzentów twierdzi, że Dark Rock Pro 3 i 4 jest ogólnie nieco cichszy od D15, ale zastanawiam się, czy po założeniu LNA na D15 te wyniki by się nie wyrównały. Przy czym DRP jest tańszy — ale też chyba z RAM-em problemy większe.

Dzięki za dalsze info o wiatrakach. Będę miał na uwadze, żeby na obudowę dać P12/P14 i tyle, a przy CPU no to już wiadomo, że płacenie 270 zł za same wiatraki sens ma średni.

A propos wentyli na CPU, właśnie mi się przypomniało, że przecież mam te Coolermastery nieodpakowane jeszcze od pół roku 2x20. Mógłbym je wsadzić na frontowy wlot i górny wylot, a na CPU przesadzić 2x BQ SW3 hi-speed. Na froncie powyżej 560 rpm są słyszalne, a przy 650 jest źle i dopiero przy 700 dźwięk łożyska się cywilizuje, ale już jest głośny przepływ powietrza. Na CPU może się będzie inaczej zachowywać. Mogę próbnie obwiązać ultrę i zobaczyć, jak to wyjdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.08.2020 o 14:09, zawisztheblack napisał:

Jeśli chodzi o wentylatory Corsair to na chłodnicę nadają się w zasadzie tylko SP RGB czy ML Pro RGB, nie bierz przypadkiem LL czy QL, bo one wypadają tragicznie pod tym względem. Osobiście nie przepadam za wentylatorami Corsair z dwóch względów.

1. Ich zamknięty ekosystem.

2. Rodzaj silników jakie używają w swoich wentylatorach. ML mogą używać łożyska magnetycznego, które powinno być bezgłośne, ale co z tego skoro wyraźnie słychać prace samego silnika, jest to wysoki, nieprzyjemny dźwięk. Podobne odgłosy wydają chociażby EK Vardar, które potrafią wręcz "śpiewać cewkami".

Wiele zależy jednak od indywidualnych preferencji i słuchu. Jeśli byłbyś w stanie dorwać tanio ML Pro czy SP, to jest to dobry zakup.

@zawisztheblack dzięki za informację. 

Więc z Corsiarów będę szukał SP. 

A jakieś inne wentylatory godne polecenia? Miałeś może w testach  wentylatory z Aliexperss ?

Na chwilę obecną mam 6 sztuk SPC Stella HP i jak dla mnie są za głośne. Wirnik dość wyraźnie szumi, jest to u mnie tym bardzie zauważalne, bo wentylatory mam podłączone pod D5 Next i ustawiłem to w taki sposób, że co chwile się wyłączają i włączają. Dlatego szukam czegoś cichszego. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, abnormal napisał:

@zawisztheblack dzięki za informację. 

Więc z Corsiarów będę szukał SP. 

A jakieś inne wentylatory godne polecenia? Miałeś może w testach  wentylatory z Aliexperss ?

Na chwilę obecną mam 6 sztuk SPC Stella HP i jak dla mnie są za głośne. Wirnik dość wyraźnie szumi, jest to u mnie tym bardzie zauważalne, bo wentylatory mam podłączone pod D5 Next i ustawiłem to w taki sposób, że co chwile się wyłączają i włączają. Dlatego szukam czegoś cichszego. 

Nie przepadam za wentylatorami RGB. Dobrze spisują się Noiseblocker eLoop X B12-PS ARGB, ale sporo kosztują (nie nadają się też do pracy półpasywnej). Kupując wentylatory z oświetleniem zwróć uwagę na to w jakiej ono jest formie. W zasadzie wszystkie wentylatory z oświetleniem w formie pierścienia będą się spisywać gorzej na chłodnicach, ponieważ pierścień sprawia, że rotor jest mniejszy. Im szerszy pierścień z oświetleniem tym rotor mniejszy i gorsze osiągi wentylatora.

Z wentylatorami z Ali nie miałem styczności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem sobie dziś obudowę SPC  SG7V no i dręczy mnie kaprys wymiany wentylatorów na 140mm.   Mam teraz w obudowie  Antec GX500 wentyle Corsaira Sp120 i AF120. Warto je wymieniać na jakieś wentylatory 140mm do nowej budy? W sensie dosłownie czy warto, bo jak mam mieć 3 stopnie mnie na komponentach to nie było tematu i przekładam Korsarze.  

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, MAR89TUM napisał:

Zamówiłem sobie dziś obudowę SPC  SG7V no i dręczy mnie kaprys wymiany wentylatorów na 140mm.   Mam teraz w obudowie  Antec GX500 wentyle Corsaira Sp120 i AF120. Warto je wymieniać na jakieś wentylatory 140mm do nowej budy? W sensie dosłownie czy warto, bo jak mam mieć 3 stopnie mnie na komponentach to nie było tematu i przekładam Korsarze.  

 

Wziąłeś SG7V TG? W standardzie masz 4x120mm. Fabryczne wentylatory nie są wybitne, ale przekładając tam SP120 i AF120 nic nie zyskasz. Jeśli chciałbyś wsadzić tam sensowne 140mm to możesz sobie kupić pięciopak Arctic P14 PWM, ale nie licz na spektakularne rezultaty. Będzie dosłownie kilka stopni mniej (zależy od tego jaki sprzęt tam będzie siedział) + trochę ciszej, bo P14 są cichsze niż fabryczne Sigmy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, zamówiłem SG7V TG

Te P14 to jest to samo co PWM i PST tylko bez tych wtyczek  PSt, PWM, 4 pin  itp. nie?

Bo brałbym takie, bo tanio a i tak wszystkie mam wysterowane z poziomu płyty głównej itp.

 

https://proline.pl/wentylator-arctic-p14-value-pack-5szt-czarny-140mm-p1299082

Edytowane przez MAR89TUM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwykłe P14 mają gorszy silnik niż P14 PWM. P14 PWM PST mają jeszcze dodatkowo wtyczki męskie i żeńskie, dzięki czemu można je łączyć szeregowo bez potrzeby używania dodatkowych rozdzielaczy. Osobiście nie brałbym zwykłych P14, tylko dorzucił do PWM PST.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest potwierdzone info? 

Na stronce Arctica P14, PWM, PST mają tak samo zobrazowany silnik i takie samo łożysko FDB.

To nie jest poprostu taka sama konstrukcja rozbudowana o dodatkowe przewody?

 

Pytam bo już mam gotowe rozgałęźniki do łączenia wentyli , a na płycie dużo wejść i nie potrzeba mi dopłacać jeśli nie ma różnicy, a jesteś pewien, że jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zwykła p14 1700rpm i silent, to ta wersja wysokoobrotowa ma głośniejsze łożysko niz te silenty,  niestety do porównania nie mam p14 pwm pst, mam jedynie p12 pwm pst to wiem tyle, że one sa genialne, możliwe że p14 pwm pst maja identyczna kulturę pracy, tylko różnią się trochę głośnością:) .

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, MAR89TUM napisał:

To jest potwierdzone info? 

Na stronce Arctica P14, PWM, PST mają tak samo zobrazowany silnik i takie samo łożysko FDB.

To nie jest poprostu taka sama konstrukcja rozbudowana o dodatkowe przewody?

 

Pytam bo już mam gotowe rozgałęźniki do łączenia wentyli , a na płycie dużo wejść i nie potrzeba mi dopłacać jeśli nie ma różnicy, a jesteś pewien, że jest?

Tak, to potwierdzone info. Na stronie P14 brak jest informacji o ulepszonym silniku, a P14 PWM i P14 PWM PST mają tą informację. Arctic przy premierze tych wentylatorów przygotował też tabelkę, w której zaznaczone były poszczególne cechy i zwykłe P12 i P14 mają starszy silniki.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli różnica między np p12 pwm a p12 pwm pst to tylko dodatkowy kabelek? dopiero przy wersjach bez PWM i pwm pst jest różnica tak?

Edytowane przez Send1N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, Send1N napisał:

Czyli różnica między np p12 pwm a p12 pwm pst to tylko dodatkowy kabelek? dopiero przy wersjach bez PWM i pwm pst jest różnica tak?

Tak, dokładnie. PWM, a PWM PST to tylko dodatkowa możliwość szeregowego łączenia. Zwykłe P12 ma starszy silnik w porównaniu do P12 PWM i P12 PWM PST.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Matematyka. Zakladajac 5x 1000 PLN na produkt. promka1: 999 PLN oszczednosci = placisz 4k + 1 PLN promka2: 600 PLN zwrotu = placisz 5k, dostajesz 600 zwrotu.   Ale jak juz masz produkty, powiedzmy po: 5000, 4000, 2000, 2000, 1000, to sie robi ciekawiej: promka1: 999 PLN oszczednosci promka2: 1680 PLN zwrotu  
    • Nie wiem na moim C2 nie widzę lipy z dropami do 40 fps albo kwestia samego w VRR w sprzęcie albo jestem od ciebie starszy i oczy już mniej łakome na fpsy. Choć wróć w w wyścigach to ja 120 fps mieć musze  tak więc to też pewnie nie to. 
    • Masz bardzo atrakcyjny budżet, dla tego zaproponuję przesiadkę z obecnego seta na nowy. Trzeba zmienić płytę, procesor i pamięci. Płyta: https://allegro.pl/oferta/asrock-z790-pg-riptide-s1700-4ddr5-hdmi-dp-atx-15304451907 Procesor: https://allegro.pl/oferta/procesor-intel-core-i5-14600kf-14-generacja-box-14527986633 Pamięci: https://www.x-kom.pl/p/1131297-pamiec-ram-ddr5-patriot-32gb-2x16gb-7000mhz-cl32-viper-venom.html Napisz, jaki masz zasilacz. Stare graty sprzedasz na allegro i będzie jakiś zwrot gotówki  
    • 😆 Na serio to napisałeś? Uważasz, że jak latasz dronem, to inne przepisy Cię nie obowiązują, w tym konstytucja? Człowieku idź grzecznie oddaj licencję. No i te osoby jakby wiedziały że takie zdjęcie zrobiłeś jak najbardziej mogą zgłosić sprawę i sądownie ubiegać się o jego usunięcie, zamazanie lub o odszkodowanie jeżeli zdjęcie jest na tyle wyraźne żeby można było ich rozpoznać lub ustalić inne szczegóły. Dlatego wcześniej pisałem o jakości zdjęć, która może zależeć od wysokości. A jakbyś w ten sposób uchwycił obiekt wojskowy lub jakąś infrastrukturę chronioną, to też byś się tłumaczył "przecież latałem w przestrzeni publicznej"?  Czyli jak będę wisiał dronem nad przestrzenią publiczną, ale na wysokości np. Twoich okien w domu i obczajał co tam robisz, to co, też nie masz prawa wnosić pretensji? No raj dla stalkerów   Edit: pogrubiłem i podkreśliłem istotną sprawę, która już poruszałem, żebyś sobie nie nadinterpretował tego co napisałem. Nie zmienia to faktu, że operator drona nie stoi ponad prawem, chyba że to służby, wtedy może mieć inne regulacje.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...