Skocz do zawartości
Gość mbuchcik

Lista polecanych wentylatorów

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Send1N napisał:

Na shadowach 2 jest błoga cisza, nie słychać silnika tak jak na SW3 ale po wyjściu arcticów serii P musisz wybrać bo p14 będzie trochę głośniejszy ale też wydajniejszy od SW2 :D ogólnie nie słyszałem cichszych wentyli od Silent wings 2 i shadow wings 2

Tego się obawiałem. Ja i wybieranie.

Jak oceniasz akustycznie SW2 na wyższych obrotach? O ile się orientuję, do 1500 dochodziły. I lepsze Silent 2 czy Shadow 2?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Shadow wings 2 nie miałem w wersji 120mm ale silent wings 2 na 1500rpm jest cichy :E  za to SW3 na swoich max 1450rpm jest głośny już, tzn głośny w porównaniu do SW2 :P bo to ciągle cichy wentyl jak na 1.5rpm

Edytowane przez Send1N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam mam SW3 i słychać powyżej 1250 RPM szum coraz bardziej :)

Edytowane przez MrTooth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości — miał ktoś kiedyś taki wentyl 12/14, żeby przy 1200 w ogóle nie było go słychać? W sensie zero, null, trzeba patrzeć na ekran/ledy albo przyłożyć ucho do obudowy, żeby wiedzieć, że komp chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, lukaszgos napisał:

A tak z ciekawości — miał ktoś kiedyś taki wentyl 12/14, żeby przy 1200 w ogóle nie było go słychać? W sensie zero, null, trzeba patrzeć na ekran/ledy albo przyłożyć ucho do obudowy, żeby wiedzieć, że komp chodzi?

Jak sobie to wyobrażasz ? :E przecież ruch powietrza zawsze będzie słychać, niesłyszalne może być łożysko/silnik ale szum powietrza będzie zawsze słychać

  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lista polecanych wentyli nie była aktualizowana od 9 lat, więc szybkie pytanie. Potrzebuje wentyli do Phanteksa Enthoo Pro 2, koszt nie ma znaczenia, ma być wydajnie żeby schłodzić potwory z serii 3xxx.

Jak je rozłożyć, i co kupić. Bodajże 10x 120mm i 2x 140mm. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weź sobie Arctic P12 PWM PST / P14 PWM PST lub ich bardziej pro serię, czyli BioniX P120 i P140 - bardzo fajne, wydajne wentylatory, na dobrym łożysku, bijące znacznie droższe konstrukcje na głowę. Minus P12 / P14 to dosyć kiepski plastik. P120 / P140 to poprawiają. Ewentualnie jeśli estetyka Ci nie przeszkadza, to Noctua NF-A12x25 PWM - obecnie najlepszy wentylator w rozmiarze 120mm na rynku, ale kosztuje sporo kasy. Inna alternatywa to Noiseblocker B12-PS i B14-PS - też świetne wentylatory, ale błyszczące zwłaszcza w roli wentylatorów na chłodnicy, a nie jako wentylatory do obudowy.

Co do ustawienia wentylatorów, to wszystko zależy od tego jakie masz chłodzenie na CPU, bo inaczej to będzie funkcjonować w przypadku AiO z chłodnicą 280 / 360mm, a inaczej przy wielkim coolerze powietrznym. Na pewno front 4x120mm lub 3x140mm (efekt będzie podobny) jako nawiew, spód 3x120mm jako nawiew, 1x140mm na tyle jako wyciąg. Jeśli masz AiO to wrzucasz je na top jako wyciąg, jeśli masz duży cooler powietrzny, to na top dajesz 2x120mm lub 2x140mm jako wyciąg. Na top wchodzi 3x120mm / 3x140mm, ale przy coolerze powietrznym wentylatory najbliżej frontu będą tylko "kraść" powietrze, które front pcha w kierunku coolera CPU i wyrzucać je na zewnętrz, więc taka konfiguracja nie ma sensu.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłodzenie na CPU standard, cooler powietrzny. Dzięki, w takim razie Arctic będzie zamawiany. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, nie wiem czy to dobry temat, ale w proshop.pl jest promocja na artic freezery. 280 za 315zl 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba dobre miejsce, przetestuje sobie Arctic 280 vs CLC :)

Przy okazji wersje 240 i 360 też są w promocji, ale wentyla Arctica lepiej wypadają 140mm, więc 280 to raczej optymalny wybór. Sama pompa ma też najmniejsze opory przy pracy z chłodnicą 280mm. Największy opór robić będzie 360m.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, Minciu napisał:

Chyba dobre miejsce, przetestuje sobie Arctic 280 vs CLC :)

Przy okazji wersje 240 i 360 też są w promocji, ale wentyla Arctica lepiej wypadają 140mm, więc 280 to raczej optymalny wybór. Sama pompa ma też najmniejsze opory przy pracy z chłodnicą 280mm. Największy opór robić będzie 360m.

Właśnie o to miałem zapytać! Bo z rozstrzygnięciem 2x140 czy 3x120 to i tak wystarczająca bida — tu niby większe wentyle i mniejsze obroty przy nieco większym przepływie, a tu niby mniej wentyli i mniejsze obroty plus ciut większe ciśnienie — a o tych dodatkowych kwestiach nawet nie pomyślałem. Dzięki. :)

Jeszcze mam jedno pytanie, bo czytałem, że Arctic Freezer II nie jest kompatybilny z montażówką G12 Kraken ze względu na kształt bloku inny niż u normalnego Aseteka. A dokładniej, że AF I był, ale II już nie jest, i stąd trochę sprzecznych sygnałów, a nawet niektórym podobno udawało się czasem założyć i II. Jeden gość pisał, że jego znajomy kupił dwie sztuki II i jedna weszła, a druga nie. Ma ktoś jakieś doświadczenia, czy tu chodzi tylko o sprawny/sprytny/trochę ghettowy montaż, czy też realnie może się nie dać założyć?

Pytam, bo od razu bym na promocji kupił drugie 280 na grafikę.

Edytowane przez lukaszgos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, Minciu napisał:

Chyba dobre miejsce, przetestuje sobie Arctic 280 vs CLC :)

Przy okazji wersje 240 i 360 też są w promocji, ale wentyla Arctica lepiej wypadają 140mm, więc 280 to raczej optymalny wybór. Sama pompa ma też najmniejsze opory przy pracy z chłodnicą 280mm. Największy opór robić będzie 360m.

kurde a ja zachęcony promocją wziąłem 360 - jako przyszłościowe chłodzenie ;<

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Freezer 2 na GPU z G12 CI nie podejdzie. Będziesz musiał coś modzić, docinać, dospawać albo z drukarki 3D wyprodukować :P 

Wentyle Arctic P12 (120mm) mają jakiś dziwny nieprzyjemny dźwiek w okolicy 1000-1200rpm. P14 ( 140mm) mają podobny dźwięk w okolicy 1300-1500rpm, jakoś tak. A że celuję zawsze do 1000-1200rpm max jako te użyteczne zakresy, to p12 lekko mi nie leży.

 

Jak ktoś idzie w 280mm musi tylko pamiętać o wsparciu budy pod chłodzenie. Pewnie na palcach jednej ręki można wyliczyć skrzynki, które mieszczą 280mm chłodnicę na TOPie.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, lukaszgos napisał:

Właśnie o to miałem zapytać! Bo z rozstrzygnięciem 2x140 czy 3x120 to i tak wystarczająca bida — tu niby większe wentyle i mniejsze obroty przy nieco większym przepływie, a tu niby mniej wentyli i mniejsze obroty plus ciut większe ciśnienie — a o tych dodatkowych kwestiach nawet nie pomyślałem. Dzięki. :)

Jeszcze mam jedno pytanie, bo czytałem, że Arctic Freezer II nie jest kompatybilny z montażówką G12 Kraken ze względu na kształt bloku inny niż u normalnego Aseteka. A dokładniej, że AF I był, ale II już nie jest, i stąd trochę sprzecznych sygnałów, a nawet niektórym podobno udawało się czasem założyć i II. Jeden gość pisał, że jego znajomy kupił dwie sztuki II i jedna weszła, a druga nie. Ma ktoś jakieś doświadczenia, czy tu chodzi tylko o sprawny/sprytny/trochę ghettowy montaż, czy też realnie może się nie dać założyć?

Pytam, bo od razu bym na promocji kupił drugie 280 na grafikę.

G12 pasuje tylko pod AiO, których producentem OEM jest Asetek, czyli te z okrągłym cold plate. Arctic ma zupełnie inny cold plate i inny system montażowy, więc nie ma szans go zamontować w tym uchwycie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, zawisztheblack napisał:

G12 pasuje tylko pod AiO, których producentem OEM jest Asetek, czyli te z okrągłym cold plate. Arctic ma zupełnie inny cold plate i inny system montażowy, więc nie ma szans go zamontować w tym uchwycie.

Nie bez flexa, dremela :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Minciu napisał:

Freezer 2 na GPU z G12 CI nie podejdzie. Będziesz musiał coś modzić, docinać, dospawać albo z drukarki 3D wyprodukować :P 

Wentyle Arctic P12 (120mm) mają jakiś dziwny nieprzyjemny dźwiek w okolicy 1000-1200rpm. P14 ( 140mm) mają podobny dźwięk w okolicy 1300-1500rpm, jakoś tak. A że celuję zawsze do 1000-1200rpm max jako te użyteczne zakresy, to p12 lekko mi nie leży.

 

Jak ktoś idzie w 280mm musi tylko pamiętać o wsparciu budy pod chłodzenie. Pewnie na palcach jednej ręki można wyliczyć skrzynki, które mieszczą 280mm chłodnicę na TOPie.

Hehe, u mnie top 420 i front 280. Zastanawiam się, z której strony wrzucić. Od razu bym kupił Accelero 3 na grafikę (też jakaś niska cena) i może pięciopak P14 PWM PST, bo też mają (169 zł).

Gdybym dał na topie z przodu, to wtedy mógłbym bezpośrednio pod AIO dać na bottom intake wentyle 140+120 bez niczego po drodze (totalnie pusta przestrzeń po wyjętych zatokach), żeby ta kolumna powietrza była jeszcze przed płytą główną, a bezpośrednio nad CPU mógłbym jeszcze dać wentyl 140 na top exhaust w rogu przy 140 rear exhaust. A na froncie miałbym zachowany normalny drożny intake 140+140. Na froncie już byłoby gorzej, bo wtedy intake miałbym już tylko z AIO i jeden wentyl 140 od podłogi, czyli niewiele, choć danie 3x140 top exhaustu pewnie by coś dało. Zasadniczo oprócz kwestii hałasu GPU mogę bardziej podgrzać niż VRM-y na obecnej płycie głównej, które muszę bardziej oszczędzać (low-endowy Strixx Z370-H póki Z390 Aorus Pro nie wróci z serwisu — ten Strixx robi niezależnego od LLC Vdroopa, kiedy mu się napięcie albo wataż nie podoba). Pewnie się nie obejdzie bez przykręcenia raz tu, raz tam, i pomiarów.

 

3 godziny temu, Minciu napisał:

Nie bez flexa, dremela :D 

 

Coś, co można fachowcowi narysować, gdzie ma rżnąć/wiercić, czy więcej finezji?

 

Edytowane przez lukaszgos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, lukaszgos napisał:

Hehe, u mnie top 420 i front 280. Zastanawiam się, z której strony wrzucić. Od razu bym kupił Accelero 3 na grafikę (też jakaś niska cena) i może pięciopak P14 PWM PST, bo też mają (169 zł).

Gdybym dał na topie z przodu, to wtedy mógłbym bezpośrednio pod AIO dać na bottom intake wentyle 140+120 bez niczego po drodze (totalnie pusta przestrzeń po wyjętych zatokach), żeby ta kolumna powietrza była jeszcze przed płytą główną, a bezpośrednio nad CPU mógłbym jeszcze dać wentyl 140 na top exhaust w rogu przy 140 rear exhaust. A na froncie miałbym zachowany normalny drożny intake 140+140. Na froncie już byłoby gorzej, bo wtedy intake miałbym już tylko z AIO i jeden wentyl 140 od podłogi, czyli niewiele, choć danie 3x140 top exhaustu pewnie by coś dało. Zasadniczo oprócz kwestii hałasu GPU mogę bardziej podgrzać niż VRM-y na obecnej płycie głównej, które muszę bardziej oszczędzać (low-endowy Strixx Z370-H póki Z390 Aorus Pro nie wróci z serwisu — ten Strixx robi niezależnego od LLC Vdroopa, kiedy mu się napięcie albo wataż nie podoba). Pewnie się nie obejdzie bez przykręcenia raz tu, raz tam, i pomiarów.

 

 

Coś, co można fachowcowi narysować, gdzie ma rżnąć/wiercić, czy więcej finezji?

 

Tak wygląda podstawa kompatybilnych chłodzeni od Aseteka - widoczny pierścień mocujący

pr_2017_10_17_9_26_3_779_00.png

Tak wygląda podstawa Liquid Freezera II:

44119_arctic_liquid_freezer_ii_280_cold_

Jedno jest kompletnie inne od drugiego. Już prościej próbować dorobić customową zapinkę pod Arctica niż przerabiać G12. Samo G12 pasowało pod Liquid Freezer I, bo to chłodzenie było produkcji Aseteka. LF II to kompletnie inna konstrukcja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ech, ciamajda byłem i nie zdążyłem — cena z 315 z powrotem 399. Na Proline jest coś koło 360 zł.

Ale w międzyczasie znalazłem inny ciekawy myk. Gościu robił test Fumy 1 z różnymi konfiguracjami wentyla, w tym 3 sztuki (Fuma 2 ma w zestawie trzecią parę klipsów):

 

obraz.png

No i kurczę, przy 800 RPM, które są pewnie niesłyszalne, temperatura niecałe 3 stopnie do góry, a dBA leci o 10 w dół do tyci tyci 1.5 powyżej ambientu. I tak sobie pomyślałem, że to może być fajne rozwiązanie. Albo kupić Fumę 2 od razu w jednej paczce z dodatkowym wentylem, albo pójść w innym kierunku — kupić za około 170 zł na Allegro goły radiator D14 (prawdopodobnie minimalnie lepszy od D15, tylko cały cooler przegrywa z juniorem, bo wentyle gorsze) / TC14PE (być może lepszy o włos od Noctuy) / Silver Arrow (jeszcze trochę lepszy w niektórych testach, ale bywają i przeciwne wyniki) / Olymp 2 nawet (wentyle wentylami, ale radiator duży) i na to położyć 3xP14. Skoro P14 zoptymalizowany pod ciśnienie statyczne i niesłyszalny przy ok. 800 rpm, a znośny z 1200 to można byłoby poszaleć z jakimś dwuwieżowcem mającym po 50 finów na wieży (i np. dopiąć czwartego PWM PST 4 na tylny wywiew obudowy na jednej regulacji rpm z trzema wentylami CPU). Od biedy mój Gelid Phantom można byłoby wykorzystać do testu po drodze. Alternatywna opcja: zamiast trzech P14 dokupić trzeci Silent Wings 3 hispeed,  bo dwa już mam. SW3 pewnie ma niższe ciśnienie od P14, ale i Gelid Phantom ma nieco rzadsze finy. Na 800 rpm tych SW3 słyszeć nie będę, na 1200 suszarki jeszcze nie będzie. (Na CPU są dużo cichsze, niż były na budzie za filtrem w pullu).

Co myślicie? Ma to konceptualnie sens? Gdyby się udało high load na sporym OC schłodzić do poziomu choćby 5 dBA nad ambientem, to może bym i wodę odpuścił, tylko się cieszył, że mam cichy system, a w razie czego trzy wentyle na 1200, a max 1600 na pewno byłyby w stanie przedmuchać się przez gówniane sytuacje typu bardzo cisnące CPU cutscenki przetykane ostrą bitwą bez możliwości save'u przez 10 minut i inne takie atrakcje w grach.

 

 

Edytowane przez lukaszgos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Scythe Fumę ale niestety nie mogę potwierdzić jak działa, bo nie sprzątałem w kompie od ponad roku, więc kurz jest tam na parę cm a pasta pewnie już jest z kamienia. Osobiście mam dwa wentyle, i na więcej nie mam miejsca ;) 

 

Jakby ktoś chciał Phanteksa Enthoo Pro II, to w Xkomie najbliższa dostawa na listopad, poczekam sobie trochę :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z Phanteksów mam Enthoo Pro 1, ale korci mnie bardziej P400A/P500A. Tylko że następnej obudowy raczej nie będę kupował z pełnym ATX, a tym bardziej extended. Jeżeli da radę dostać płytę z kartą muzyczną nie gorszą od mojego X-fi na PCIE, to w tym momencie jedyny slot potrzebny na jedną grafikę i tyle, a więc raczej jak najmniejszą płytę i budę, nawet ITX-owa sama rama wrzucona na szafę. W każdym razie stwierdziłem, że za mało mam przestrzeni życiowej, żeby bawić się w duże budy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szanowni, podpowiedzcie proszę jakiś ładny wentyl PWM RGB ( 4pin 12V) do Fortisa 3. Spodobało mi się podświetlenie w budzie i tak mi się niepodświetlony wentyl na coolerze nie komponuje ?

Edytowane przez RayvenPL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, RayvenPL napisał:

Szanowni, podpowiedzcie proszę jakiś ładny wentyl RGB ( 4pin 12V) do Fortisa 3. Spodobało mi się podświetlenie w budzie i tak mi się niepodświetlony wentyl na coolerze nie komponuje ?

Weź sobie Stella HP RGB w wersji 140mm - jest to wentylator typu oversized jak fabryczny z Fortisa (rozmiar 140mm, ale rozstaw otworów montażowych jak 120mm), więc będzie pasował idealnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie byłem tego pewien, bo Fortis w wersji RGB ma jakieś Stelle SE a "zwykła" Stella wygląda nieco inaczej. Ale znając Twoje doświadczenie rozumiem że podejdzie. Widzę że Stella ma 2 otwory montażowe, pewnie wystarczy użyć tego bliżej wirnika.

Dzięki.

Edytowane przez RayvenPL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, RayvenPL napisał:

No właśnie nie byłem tego pewien, bo Fortis w wersji RGB ma jakieś Stelle SE a "zwykła" Stella wygląda nieco inaczej. Ale znając Twoje doświadczenie rozumiem że podejdzie. Widzę że Stella ma 2 otwory montażowe, pewnie wystarczy użyć tego bliżej wirnika.

Dzięki.

Przyjrzyj się obu wentylatorom - temu na Fortisie i Stella HP RGB 140mm - obie konstrukcje są identyczne i różnią się tylko tym, że Stella HP RGB 140mm nie ma obciętych rogów, zachowując dodatkowo rozstaw otworów montażowych jak typowy wentylator140mm :). Może być z tym jednak problem, bo wspomniane rogi będą wadzić o fabryczne zapinki na wentylator. Tego w sumie nie przewidziałem, potrzebowałbyś klasyczny wentylator oversized tylko z otworami montażowymi jak 120mm lub po prostu zwykły wentylator 120mm jak Stella HP 120 RGB, ewentualnie możesz odciąć rogi w Stelli 140mm i wejdzie :P. Moje małe niedopatrzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Na razie wstrzymaj się z tym szpadlem. W ostatnim odcinku jest sporo wyjaśnione co go (ghula) napędza 👌
    • W tym roku ma wejść do sklepów nowa Noctua 140mm Moje Silent Wingsy 140 już się szykują do znajomości z szufladą , ewentualnie do żony kompa coś trafi bo dzieciak też czeka na te nowe Noctua.
    • CPU: Intel i9-13900KS Płyta: ASRock Z790 NOVA RAM: Lexar Ares DDR5, 2x16GB (LD5U16G72C34LA-RGD) Zasilacz: Corsair HX1000i(2023) Gdy odpalam test Linpack AMD64 w OCCT, test zawiesza się za każdym razem. W dzienniku zdarzeń pokazuje się zawsze błąd 0xc0000005 dla linpack.exe z tym samym offsetem 0x000000000000f5d4. Co ciekawe gdy wyłączę jeden E-Core lub jeden wątek HT wtedy test przechodzi bez problemu. Tutaj jest wyciągnięty sam program Linpack (uruchamiany przez start.bat): https://buzzheavier.com/f/GLcs1hZGkAA= Testowałem na OCCT w wersji 12.1.18. Windows 10. Miałbym prośbę aby osoby z procesorami o 32 wątkach np. 13900XX/14900XX odpaliły u siebie test i dały znać czy u nich też występuje ten błąd. Bezpośrednie uruchomienie Linpack ukazuje więcej informacji o tym co się dzieje. Program uruchamia się, ale zawiesza przy rozpoczynaniu obliczeń. W BIOSie wyłączanie XMP, wyłączanie Turbo, ustawianie PL1=150W, PL2=253W, ICCMax=307 nie pomaga. Crash przy 32 wątkach: d:\LINPACKK>linpack.exe linpack-occt Intel(R) LINPACK data - OCCT Current date/time: Tue Apr 18 15:17:50 2024 CPU frequency: 3.187 GHz Number of CPUs: 32 Number of threads: 32 Parameters are set to: Number of tests : 1 Number of equations to solve (problem size) : 4094 Leading dimension of array : 4094 Number of trials to run : 99999999 Data alignment value (in Kbytes) : 4 Maximum memory requested that can be used = 134172664, at the size = 4094 ============= Timing linear equation system solver ================= Size LDA Align. Time(s) GFlops Residual Residual(norm) d:\LINPACKK> Działa normalnie przy 31 wątkach. d:\LINPACKK>linpack.exe linpack-occt Intel(R) LINPACK data - OCCT Current date/time: Tue Apr 18 17:55:12 2024 CPU frequency: 3.187 GHz Number of CPUs: 31 Number of threads: 31 Parameters are set to: Number of tests : 1 Number of equations to solve (problem size) : 4094 Leading dimension of array : 4094 Number of trials to run : 99999999 Data alignment value (in Kbytes) : 4 Maximum memory requested that can be used = 134172664, at the size = 4094 ============= Timing linear equation system solver ================= Size LDA Align. Time(s) GFlops Residual Residual(norm) 4094 4094 4 0.190 240.9350 1.525602e-011 3.164964e-002 4094 4094 4 0.186 245.9882 1.525602e-011 3.164964e-002 4094 4094 4 0.179 255.9760 1.525602e-011 3.164964e-002 4094 4094 4 0.186 246.6407 1.525602e-011 3.164964e-002
    • Czołem Szykuje się powoli na zmianę laptoka, obecnie mam della 7567 z 1050 Ti który już swoje przeszedł i zastanawiam się nad przesiadką na coś nowszego.  Moje pierwsze pytanie jest takie, przy budżecie 4-5k zł, gdybym jednak nie chciał brać gamingowego laptopa w tej cenie, to co właściwie zyskuje? Poza tym że nie będę mógł na nim grać oczywiście xD Tak myślę czy by może nie odpuścić sobie grania na pc i zamiast tego kupić xboxa i wybrac tańszego laptopa, bo w sumie nie gram już tyle co kiedyś, no i nie musze się martwić na konsoli czy mi coś odpali czy nie.  Gdyby jednak padło na laptopa to fajnie jakby miał: - ładny, jasny i porządny ekran 14-15 cali (największy minus mojego obecnego della to właśnie dość gówniany i taki blady ekran, nie chciałbym już tego powtórzyć) - 16 giga ramu, ssd 512 gb - taki standardzik raczej - grafika - na co mogę w ogóle liczyć w takiej cenie? RTX 4060?  - co procesora to nie mam obecnie pojęcia co byłoby ok, a co nie, tutaj potrzebuje pomocy w doborze czegoś sensownego - system już zainstalowany, może być win 11 może być 10 wszystko jedno w sumie - co do baterii nie mam jakichś wielkich wymogów, fajnie jakby była dobra, jak będzie powiedzmy przeciętna to też ok - na plus będzie dobre wykonanie, jakiejś aluminium czy coś, jak plastik to fajnie żeby był porządny.  Chyba tyle, jeszcze może dobre głośniki byłyby mile widziane bo nie mam specjalnie miejsca na zewnętrzne, mój obecny dell ma je całkiem ok.   
    • Jak masz miejsce na 140mm i chcesz tylko dwie sztuki, to wrzuć tam najlepiej Arctic P14. TANIE, nieco grubsze i bardzo wydajne z przeszkadzajkami. Fluctusa do tej budy na ssanie nie dawaj. Na pchanie powinien sobie radzić. Tylko dalej wolałbym P14 Arctica 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...