Skocz do zawartości
Gość mbuchcik

Lista polecanych wentylatorów

Rekomendowane odpowiedzi

Próbowałeś ustawiać krzywą zależności obrotów od temperatury CPU dla tych wentylatorów?

Z tańszych konstrukcji Arcitc P12 PWM ARGB jest spoko. Ewentualnie BioniX P120 ARGB. Drożej wspomniane eLoopy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybkie odpowiedzi! 

Co do krzywej, to pierwsze co postanowiłem zrobić, ale nie wiem jakie powinny być zależności pomiędzy temperaturą a obrotami. Aktualnie wentylatory wkręcają się na 1700RPM, jeżeli temperatura przekroczy 57 stopni. Skoki obrotów są częste, nawet jak komputer jest w spoczynku i wyświetlany jest tylko pulpit. Raz cisza, raz huragan i tak co chwilę. Zauważyłem powyżej posty użytkownika, który też ma płytę MSI, więc spróbuję ustawić dokładnie tak, jak odpisaliście mu w postach. Nawet nie wiedziałem, że te wentylatory od AiO powinny być w trybie PWM, ja mam zaznaczone stockowo Auto. Dodatkowo histereza, o której wspominałeś @zawisztheblack, to też całkowita nowość dla mnie ;) Jeżeli nie ogarnę tego, to jeszcze Was pomęczę. Dzięki za pomoc!

Edytowane przez Ryba2111

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz bardzo wysokie RPM na tych wentylatorach. Ustaw je sporo niżej. Navis 240 ma wystarczającą wydajność, żeby ogarnąć tego 3700X na znacznie niższych obrotach. Na jak niskich? To już musisz potestować - ustaw znacznie niżej krzywą i obciąż CPU, żeby zobaczyć do jakich temperatur dobijesz. Jeśli będą ok możesz zejść jeszcze niżej z RPM. Spokojnie powinno CI się udać ograniczyć RPM wentylatorów do 1000-1200 RPM, będzie wtedy znacznie ciszej.

Histerezę koniecznie podbij, pozbędziesz się tych nagłych zmian RPM wentylatorów przy krótkim obciążeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od siebie polecę P12 ARGB, testowałem 7 sztuk i nie słyszałem żadnych efektów dźwiękowych jak przy klasycznej. Natomiast w Bionixach ARGB jest to samo co w P120 i zwykłych P12.

Edytowane przez Phoesis
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Argb też mają dość niespotykane rozwiązanie jak połączone łopatki w jedną całość, patrząc na opis mają też niższe ciśnienie statyczne przy 2000rpm względem zwykłych na 1800rpm ciekawe czy to prawda czy tylko na papierze dane się różnią ?

https://allegro.pl/oferta/arctic-p12-pwm-pst-a-rgb-0db-wentylator-120mm-x154-10620492591 ze smartem można mieć dwa w cenie jednego eloopa

Edytowane przez Send1N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

P12 ARGB są lepsze od zwykłych P12. Połączenie łopatek (jak w eLoopach) poprawiło sztywność konstrukcji i wyeliminowało ewentualne wibracje i dziwne dźwięki. Generalnie wersja ARGB jest cichsza od zwykłych P12. Co do wydajności, to faktycznie zwykłe P12 są wydajniejsze, ale i głośniejsze. Generalnie wychodzi na to samo, bo P12 ARGB można puścić szybciej, nadrabiając wydajność, przy tej samej kulturze pracy. Fajnie widać to w niektórych testach ALF II obu wersji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W cenie tych p12 rgb masz dwie klasy lepszego Fluctusa, który cicho wieje a nie cicho świeci a nie wieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam żadnego sprzętu pomiarowego, ale na ucho przy maksymalnych obrotach wersja ARBG wydawała się cichsza i co najważniejsze sam wentylator wpadał w zdecydowanie mniejsze wibracje.
 

45 minut temu, Minciu napisał:

W cenie tych p12 rgb masz dwie klasy lepszego Fluctusa, który cicho wieje a nie cicho świeci a nie wieje.

Dlaczego piszesz, że nie wieje? Wieje i to całkiem nieźle. Nie jest to może poziom czołówki, ale znajdź mi wentylator do 50zł z podświetleniem który będzie lepszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwykły P12 nie wieje przy Fluctusie ;) 

No to skoro P12 RGB jeszcze bardziej nie wieje niż P12, to w takim razie P12 RGB wieje całkiem nieźle w porównaniu do czego? :D 

Największa róznica jest przy swobodnym przewiewie np na wylocie powietrza z budy gdzie nie ma filtrów ITP ;) Tutaj Fluctus razem z SilentWings3 łeb urywa w porównaniu do P12. Dopiero jak zatka się przewiew filtrami, kratkami itp to P12 zaczyna wiać względem SilentWings3. Ale dalej jest daleko w tyle za Fluctusem. 

W mojej O11 mini robiłem porównanie, to na P12 bude miałem ciepłą a na Fluctusach zimną ;) To po prostu inna bajka. A i tak to wciąż nie jest Noctua.

Edytowane przez Minciu
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fluctus jest rewelcyjny i tak jak minciu wspomniał wieje tak że zrywa kaszkiet z głowy :E w dodatku łożysko jest bezgłośne (przynajmniej ja takie miałem 2 sztuki) nawet przy pracy w poziomie jest cichsze niż w silent wings 3 które delikatnie słychać po przystawieniu ucha, gdybym nie zmieniał na chłodnicę 280 to fluctósów bym się na pewno nie pozbył, szkoda że nie mają 140mm :/ 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za spostrzeżenia Panowie ? pytanie moje jest jak wygląda kultura pracy w konfiguracji push-pull Fluctus'ów? Dzisiaj w miejsce p12 wrzucę a12x25 i zobaczymy ile są warte. NF-A14 nie zrobiły na mnie jakiegoś specjalnego wrażenia pod względem akustyki, chociaż to wentyle bardziej HF niż static. Dziś przetestuję a12x25 na chłodnicy i zobaczymy czy są warte tej kasy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Poszukuję wentylatora typu slim o maksymalnej głębokości/"grubości" 20mm. Rozmiar 120 bądź 140. Wentylator jako wdmuchujący od przodu budy. Najlepiej PWM.

Edytowane przez bashey_pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Scythe Kaze Flex Slim 120 PWM - ma 17mm, jak na taką grubość wieje naprawdę ok.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Fenrir_14 napisał:

Dzięki za spostrzeżenia Panowie ? pytanie moje jest jak wygląda kultura pracy w konfiguracji push-pull Fluctus'ów? Dzisiaj w miejsce p12 wrzucę a12x25 i zobaczymy ile są warte. NF-A14 nie zrobiły na mnie jakiegoś specjalnego wrażenia pod względem akustyki, chociaż to wentyle bardziej HF niż static. Dziś przetestuję a12x25 na chłodnicy i zobaczymy czy są warte tej kasy. 

Ja mam w O11 mini Fluctusy

- na górze do wypychania - spory opór mają bo LianLi igłą robiło otwory do wentylacji, ale gęstość jak pod wiertło chyba 4mm. Tam fluctysy idą rewelacyjnie, jak zdejmuję górny panel to zachowuje się prawie jak poduszkowiec ( Zachowują się jak rasowe StaticPresure) XD Oczywiście powyżej pewnego poziomu RPM nie ma sensu tam podbijać wentyli

where-to-buy-Lian-Li-Dynamic-mini-de-bau

 

 

- z tyłu na wywiew Fluctus ciągnie jak odkurzacz, ale taki Elektroluxa Silencer. Tam opory są niewielkie i wentyl dmucha jakby był wersją AirFlow.

buy--pre-order-Lian-Li-Dynamic-011D-mini

 

 

 

 

- na dole mają filtr i taką dziwną strukturę naciętych hexagonów. W sumie to taką jak z tyłu ale tutaj już są jakieś dziwne dźwięki.. Prawodpodobnie najlepiej jest jak nie są przyklejone śmigłami na ssaniu tylko powinny być offsetowane na jakiejś ramce? Na chłodnicy taki offset jest w standardzie chyba zawsze, kilka milimetrów luzu. W o11Mini P12 nie mogłęm nawet mocniej przykręcić bo szorowały łopatami po obudowie. Więc pod Fluctusami pewnie jest tyle samo miejsca, mniej niż milimetr.. Mam gumowe  uszczelki tylko chęci brak do ich montażu, ale planuję je odsunąć delikatnie na uszczelkach od budy. 3mm pewnie naprawi charakterystykę pracy. Ale jest jeszcze opcja nr2, do samochodu kupiłem dremela i nie wiem czy tej siatki nie skasować, w sumie to po co ona tam to nie wiem :D 

buy-Lian-Li-Dynamic-mini-de-bauer-Case-R

Przy okazji rozwiercał ktoś już zrobione otwory w obudowie? Da radę to zrobić tak żeby nie wyszło gehetto mod? :D Bo w O11 Mini rozwiercenie tych otworów dałoby mega przeciąg. A tak to działa to tak samo jak wygląda. A panele z O11 Mini Air niestety nie pasują XD

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Minciu Dzięki ;) OK, podmieniłem P12 PWM PST na A12x25 i powiem szczerze, że jestem zawiedziony trochę mimo wszystko. Temperatury delikatnie w dół - jakieś 2-3 stopnie na korzyść A12x25 ale mam wrażenie, że P12 są cichsze, albo inaczej, są przyjemniejsze dla ucha, bynajmniej mojego. A12x25 ustawione na 1000 rpm - Arctic na 1200 rpm i P12 są w moim odczuciu minimalnie cichsze. Noctua nie warta swojej ceny, zdecydowanie przereklamowana ;) a napewno w kwestii ciszy. Uważam, że nawet Alpenfohn Silent Boost 3 RGB są na poziomie A12x25 jeżeli chodzi o kulturę pracy. Bynajmniej w konfigu push-pull. Prawdopodobnie ze względu na konstrukcję budy i tak już nic na ciszy nie uciułam (otwarty dół/top/front). Także ja ze swojej strony polecam Arctic'a - zarówno zwykłe P12 PWM jak i nowe ARGB, te drugie mam na chłodnicy GPU i są super, deczko słabiej dmuchają ale są też minimalnie cichsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Minciu napisał:

 

Przy okazji rozwiercał ktoś już zrobione otwory w obudowie? Da radę to zrobić tak żeby nie wyszło gehetto mod? :D Bo w O11 Mini rozwiercenie tych otworów dałoby mega przeciąg. A tak to działa to tak samo jak wygląda. A panele z O11 Mini Air niestety nie pasują XD

Tylko CNC. Ręcznie tego nie zrobisz, wyjdzie tragedia, nawet jak się będziesz bardzo starał na wiertarce stołowej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, zawisztheblack napisał:

Tylko CNC. Ręcznie tego nie zrobisz, wyjdzie tragedia, nawet jak się będziesz bardzo starał na wiertarce stołowej. 

To lipa bo nie mam dostępu do CNCka :D Tylko druk 3D lub pomiary 3D na CMM.

A jak będę chciał gdzieś rozwiercić na CNC to mnie spławią ceną. Myślałem że jak z ręki zrobię wiertłem +1mm to coś z tego wyjdzie, ale jak ma być kaszana to nie ruszam ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z ręki zapomnij, nie ma szans, wyjdzie mod, który będzie wyglądał ok z 3m, ale jak podejdziesz bliżej będzie tragedia :E. Masz kilkadziesiąt dziur do ogarnięcia -jeden błąd i wychodzi kicha. Próbowałem robić takie rzeczy wiertarką stołową którą mam i efekt był mocno średni - z metra wyglądał jako tako, ale bliżej było serio źle (i to nie za pierwszym razem :E). Tylko i wyłącznie CNC wchodzi w grę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na sieci znalazłem tylko kudłatego ale jakieś takie dziwne wiertło brał co nie miało ogranicznika ;)

W sumie nawet tego z wiertarki nie użył ale on i tak precyzji nie daje ;) 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już to imo całą górę robić od nowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Front panele tylko są zamiast szkła na gotowo. A od zera to lepiej budę inna kupić XD 

Albo kilka XD

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.12.2021 o 02:00, Minciu napisał:

Front panele tylko są zamiast szkła na gotowo. A od zera to lepiej budę inna kupić XD 

Albo kilka XD

 

A jak ten panel wygląda jak jest zdjęty? może by na laserze wypalić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś ma może noisblockery eloopy białe i czarne (12cm), czy są tej samej jakosci?

Chciałem sobie wymienić białe na czarne lub argb.Własnie sprawdzam argb i cos tam "minimalnie" słychać łożysko w przeciwieństwie do białych , jakby były gorszej jakości :/

O ile w normalnej budzie to pewnie nie będzie do wychwycenia to u mnie jest bench na wysokości ucha w odległości około 70cm ;)

 

Edytowane przez forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Białe i czarne są tej samej jakości. ARGB zachowują się trochę inaczej - mają niższe obroty minimalne (schodzą do bodaj 250 RPM ,a zwykłe eLoopy schodzą do 450 RPM)  i przy wstawaniu wskakują najpierw na wyższe RPM, a potem schodzą do docelowego. 

Miałem u siebie ponad 40 eLoopów w wersji ARGB i nie zauważyłem żadnych różnic jeśli chodzi o kulturę pracy względem zwykły czarnych i białych eLoopów (których przewinęło się przez moje ręce z 70). Musiałeś trafić na jakieś gorsze sztuki.

7N956H8.jpg

88vYLNR.jpg

fmHoJ1K.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...