Skocz do zawartości
Gość mbuchcik

Lista polecanych wentylatorów

Rekomendowane odpowiedzi

Jakby ktos sie zastanawial - Arctic P14 PWM to fantastyczny wentylator na chlodnice.

Zmienilem z Noctua A14 na cienkiej chlodnicy - roznica 4 stopni po godzinie w Realbenchu przy obu wentylatorach ustawionych na 1500RPM(pull na HL GTS 420). Arctic przy tych samych obrotach jest ZNACZNIE cichszy. Wiedzialem ze te Noctuy to zlom na chlodnicach, ale nie myslalem ze az tak.

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Noctua a14 jest ciensza od arctica o 3mm. Może to mieć znaczenie przy 140mm wentylach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakeis 120mm wentyaltory do 200 250 zl ? na chlodnice cienka ktos poleci aktualnie posiadam 3xNoctua NF-F12 PWM, Premium Quiet Fan, 4-Pin (120mm, Brown) + 3xNoiseblocker NB-eLoop X B12-PS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz te NF-F12 to już je zostaw, to dobre wentylatory na chłodnicę. Lepsze byłby w zasadzie tylko NF-A12x25 PWM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.08.2020 o 02:23, Minciu napisał:

Noctua a14 jest ciensza od arctica o 3mm. Może to mieć znaczenie przy 140mm wentylach.

Znowu NB eloop jest od Arctica grubszy o 2mm i mega różnicy przez to nie ma. Testowałem oba, w obudowie i na chłodnicy i stwierdzam, że P14 jest lepsza od eloopa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby już nie spamić kolejnego wąta na głównym — pytanko do takich, co z niejednego pieca wentylatory jedli:

Które modele 12 cm, 14 cm i 20 cm byście polecali ze względu na kulturę pracy na podstawie doświadczenia? (Ewentualnie oddzielnie do CPU, a oddzielnie do obudowy, jeżeli np. ze względu na ciśnienie statyczne dany wentyl rzeczywiście dobrze się sprawdza tylko w jednej roli).

No bo statystyki statystykami,  każdy producent inaczej te znamionowe decybele mierzy, a u recenzentów jest to samo.

Interesują mnie po prostu wyjątkowo udane serie — na przykład takie perełki, że np. leci to na 1000 rpm i nieźle dale, ale znad biurka tego nie słyszysz (w odróżnieniu od częstokroć nieprzyjemnie słyszalnych wiatraków z ciszą w nazwie, które przy 600–700 w tym samym rozmiarze już są ciężkie to zniesienia, a nie dmuchają lepiej).

Potrzebuję założyć (wszystkie lokalizacje przez filtr kurzowy):

(Phanteks Enthoo Pro)

Przód: 2x120/ 2x140/1x200–230

Góra: 3x120/2x140/1x200–230

Tył: 1x120/1x140

Dół: 2x120/1x140

CPU: 2x120, ale jeśli miałbym płacić np. po stówie za wentyl, to bez sensu, lepiej od razu cały cooler. Przy tych cenach wiatraków a pełnych chłodzeń, pełne chłodzenia kosztują jak wiatraki z radiatorem gratis.

Obecnie mam: Z przodu 2x140 SilentWings3 hispeed, no i od 600 rpm wcale nie są silent — głośny przepływ powietrza i burczenie łożysk. Z tyłu fabryczny Phanteks 14cm i tak do 800 rpm daje radę, w grach 1000 nie przeszkadza. Na CPU Gelida wiatraki z Phantoma są głośne mocno poniżej 1000, a kiedyś miałem taniego noname'a kupionego jako używka, który latami na 1000–1200 był cichy, a do tej pory łożysko śmiga. Mam gdzieś dwa niesprawdzone CoolerMastery 20 cm, to będę jeszcze porównywał.

Kusi, żeby np. obstawić każdą dziurę Noctuą, ale nówki są mocno powyżej stówki, więc to by bolało, a mogłoby wcale nie być aż tak ciche.

Rozmawiałem z pomocą techniczną od Noctuy, to powiedzieli, że właśnie nie NF-A14 czy 15 (to ten oversized 14/15 z otworami jak 12), lecz 12cm, żeby było trochę lepsze ciśnienie statyczne do dmuchania i wciągania przez filtry. Trochę tak głupio, choć z drugiej strony sam też mam wrażenie, że 12 cm mają dużo lepsze ciśnienie niż 14 cm.

Kupiłbym może te wiatraki od Thermalrighta, które kładą do Macho, ale nie ma tego w Polsce, a nie będę płacił cła i czekał pół roku na przesyłkę. Z testów wygląda na to, że wentyle Scythe z Mugena, Fumy i Ninjy powinny być dobre (może klocka też kupić?), choć w przeszłości kojarzyłem Scythe z raczej głośną pracą. Z testów Dark Rock Pro (kolejny kandydat na CPU) wynika, że Silent Wingsy 3 (zwykłe, nie hispeed) powinny być bardzo ciche, no ale nie wiem — na hispeedach sparzyłem się strasznie (tzn. byłyby bardzo cywilizowane jak na to, co robią w budzie na pełnych obrotach, ale nie o to mi chodziło). Vorteksy jeszcze słyszałem, że ludzie chwalili. Xigmy mają swoich fanów, a ja Zefirka kiedyś bardzo lubiłem. Pamiętam, że miałem kiedyś coś od Thermaltake'a, co dawało bardzo mocny wiew, a czego praktycznie nie było słychać (niestety będąc młodym noobem ułamałem łopatkę i rozkrwawiłem zarazem palec).

TL;DR: Jak znasz z osobistego doświadczenia (a nie recenzji) mocny a cichy 12/14/20, to poleć. :P

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Wentylator jest albo cichy albo wydajny, wybierz jedno :). Co z tego, że jakiś wentylator będzie miał 1200 RPM i będzie cichy jeśli jego wydajność jest niska. Żeby był przepływ powietrza musi być szum. Tego nie zmienisz.

Co do 120mm to topem jest Noctua NF-A12x25 PWM, świetny wentylator zarówno na radiatory i chłodnice ja k ido obudowy. Bardzo ok jest też Noiseblcker B12-PS, a taniej objawieniem są Arctic P12 PWM czy BioniX P120.

W przypadku 140mm wentylatory Noctua nie zachwycają. Bardzo dobrze sprawują się Noiseblocker B14-PS czy Bionix P140 i Arcitc P14 PWM.

W przypadku 200mm tylko i wyłącznie Noctua, czyli NF-A20 PWM

Edytowane przez zawisztheblack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No szumu powietrza niestety nie przeskoczysz :(, ale tak liczyłem, że chociaż z kulturą samego łożyska da się coś zoptymalizować i ewentualnie coś tam ma jakąś fajną konstrukcję,  odkrywczy krój łopatek czy inne cudo, że jak trochę sypniesz kasą, to nieco „oszukasz”.

A na wlot pionowy i wylot poziomy przez filtry wrzucałbyś raczej 2xNF-A12 (/2 eloop 14?) czy 1xNF-A20?

Edytowane przez lukaszgos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Łożyskiem można trochę oszukać, to fakt.

W sytuacji, gdy przed wentylatorem jest jakaś restrykcja śmigłą 200mm się nie sprawdzają, bo wytwarzają niskie ciśnienie statyczne, a przepchnięcie / przeciągnięcie powietrza przez przeszkodę wymaga wysokiego ciśnienia statycznego. Z drugiej strony wentylator 200mm pcha olbrzymie ilości powietrza. B14-PS czy A12x25 PWM wytworzą wyższe ciśnienie statyczne i bardzie ukierunkowany strumień powietrza niż NF-A20 PWM. Jak to wpływie na temperatury? Ciężko powiedzieć. Ja bym dał 2xB14-PS lub Bionix P140 i po sprawie. Tylko one mają 29mm (B14) i 28mm (P14) grubości vs standardowe 25mm, co warto wziąć pod uwagę, bo zajmują jednak trochę więcej miejsca.

Edytowane przez zawisztheblack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ja bym założył 140mm tam, gdzie jest to możliwe, a nie 120mm. @zawisztheblack polecił Ci między innymi wentylatory od Arctic'a, P14, P140 Bionix. Bardzo dobrze wycenione, ze świetną kulturą pracy i bardzo dobrymi osiągami. Jeśli nie chcesz wydawać kupy kasy na przereklamowaną Noctue, BQ czy NB - to te wentylatory są dla Ciebie.

Ujme to tak: do tej pory miałem w obudowie 5x NB eloop. 2x na przodzie (wdmuchujace), 2x na górze i 1x na tyle (wyciagajace). Pracowały tak ~700rpm i były bardzo fajne, niestety powyżej ~800rpm już je słychać, najpierw średnio, a powyżej 1000rpm już wiadomo, ze pracują. Na 1200rpm słychać je wyraźnie, ale i tak ciszej, niż wentylatory od Noctua, BQ.

Zrobiłem moda obudowy, teraz mam 2x przod i 2x dół (wdmuchujace) oraz 2x góra i 1x tył (wydmuchujace). Ale wszystkie to obecnie P14 od Arctic'a. Są wydajniejsze, cichsze i mają lepsza kulturę pracy powyżej 1200rpm niż Noctua i NB. Zamość kosztowała mnie 210zl. Tobie też polecam.

Edit: Polecam obejrzeć TEN  materiał. Wiele wytłumaczy.

Edytowane przez Crypt
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja tez myslalem nad 140 mm jednak w mojej obudowie niestety nie ma mozliwosci montazu jedynie 120 :( 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No to montujesz P12 lub P120 Bionix. Nie masz tu wyboru. Miałem wersję bionix, mam P12 w drugim PC. To równie dobre wentylatory, jak wersje 140mm. Mi osobiście nie odpowiada praca łożyska w wersji bionix (jego rezonans) oraz kontrola rpm, która przekłamuje o ok 200rpm :E z uwagi na rodzaj łożyska właśnie.

Gdyby nie powyższe, brałbym wersję bionix. Ale P12 niszczy wszystkich cena :E

Edytowane przez Crypt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, BartoszUk napisał:

No ja tez myslalem nad 140 mm jednak w mojej obudowie niestety nie ma mozliwosci montazu jedynie 120 :( 

Kiedyś miałem obudowe, gdzie wchodziło tylko 80 mm i do tego jedno czy dwa. Oddałem do jakiegoś zakładu i miałem tyle dziur i tak dużych, jakie chciałem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Crypt napisał:

No to montujesz P12 lub P120 Bionix. Nie masz tu wyboru. Miałem wersję bionix, mam P12 w drugim PC. To równie dobre wentylatory, jak wersje 140mm. Mi osobiście nie odpowiada praca łożyska w wersji bionix (jego rezonans) oraz kontrola rpm, która przekłamuje o ok 200rpm :E z uwagi na rodzaj łożyska właśnie.

Gdyby nie powyższe, brałbym wersję bionix. Ale P12 niszczy wszystkich cena :E

Czyli co musze wymienic noctune na P12 SILENT BLACK FAN - 120MM ? czy jak w srodku wypadalo by miec te rgb a te P12 SILENT BLACK FAN - 120MM nie maja .. wiec moge je wsadzic tylko na bok do srodka miedzy klape

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Noiseblockerów nie ruszaj, bo na radiatorach i chłodnicach spisują się akurat świetnie, lepiej niż P12. Jak bardzo chcesz, to Noctuy zmień, ale osobiście nie widzę w tym większego sensu.

Edytowane przez zawisztheblack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Też mam arctici P14.Wczoraj skończyłem składać kumplowi pc, miał mieć przewiewną bude od spc regnum i w takiej mu złożyłem ale widać było że czai sie na moją pure base 500.W końcu nie wytrzymał i sie wyminiliśmy.Ja przepakowałem graty do regnum a jego do mojej 500tki.Wcześniej 500tke miałem upakowaną wentylami p14, temp jak na base 500 były świetne.Wczoraj już ocztwiście moje wentyle zabrałem i wsadziłem do regnum a jemu zamontowałem oryginalne od be quiet te co były.Kultura pracy u niego przy tych wentylach wyraźnie gorsza, proc jakieś 4 stopnie więcej, karta to samo.Ale on sie nie zna i nie zwraca na to uwagi więc zostawiłem :D

Te wentyle są kapitalne, mam teraz dwa na górze, dwa na przodzie i jeden na tył i kultura pracy w tej budzie regnum jest znakomita.Bałem się ją brać ze względu na kurz ale olałem to, będe poprostu co dwa tyogdnie ją przedmuchiwał bo mam sprężarke do malowania modeli więc luzik.Polecam P14 :D

Edytowane przez wilq_24

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
14 godzin temu, zawisztheblack napisał:

Łożyskiem można trochę oszukać, to fakt.

W sytuacji, gdy przed wentylatorem jest jakaś restrykcja śmigłą 200mm się nie sprawdzają, bo wytwarzają niskie ciśnienie statyczne, a przepchnięcie / przeciągnięcie powietrza przez przeszkodę wymaga wysokiego ciśnienia statycznego. Z drugiej strony wentylator 200mm pcha olbrzymie ilości powietrza. B14-PS czy A12x25 PWM wytworzą wyższe ciśnienie statyczne i bardzie ukierunkowany strumień powietrza niż NF-A20 PWM. Jak to wpływie na temperatury? Ciężko powiedzieć. Ja bym dał 2xB14-PS lub Bionix P140 i po sprawie. Tylko one mają 29mm (B14) i 28mm (P14) grubości vs standardowe 25mm, co warto wziąć pod uwagę, bo zajmują jednak trochę więcej miejsca.

Dzięki. Z tym miałem duży problem — czy brać wentyl wysokoprzepływowy i pogodzić się z pewnymi stratami ze względu na filtr, czy wyjść z mniejszego przepływu, ale wyższego ciśnienia i w ten sposób przepchnąć więcej (porównanie strat, ocena stopnia przeszkody na filtrze itd.). O ile kojarzę, 29 mm wejdzie, ale muszę sprawdzić. Ukierunkowany strumień mógłby się przydać, bo jednak są po drodze puste zatoki dysków — stelaże wyjęte, ale sama odległość jest.

Na Allegro czasem bywa sporo NF-P12 w okolicach 40 zł i myślałem o tym, aby takie przytulić. Dwa A15 nie wejdą. Dwa A12x25… cóż… 260 zł jak nic. No ale NB to samo. Najwyżej przełknę koszt i tyle.

14 godzin temu, Crypt napisał:

Ja bym założył 140mm tam, gdzie jest to możliwe, a nie 120mm. @zawisztheblack polecił Ci między innymi wentylatory od Arctic'a, P14, P140 Bionix. Bardzo dobrze wycenione, ze świetną kulturą pracy i bardzo dobrymi osiągami. Jeśli nie chcesz wydawać kupy kasy na przereklamowaną Noctue, BQ czy NB - to te wentylatory są dla Ciebie.

Ujme to tak: do tej pory miałem w obudowie 5x NB eloop. 2x na przodzie (wdmuchujace), 2x na górze i 1x na tyle (wyciagajace). Pracowały tak ~700rpm i były bardzo fajne, niestety powyżej ~800rpm już je słychać, najpierw średnio, a powyżej 1000rpm już wiadomo, ze pracują. Na 1200rpm słychać je wyraźnie, ale i tak ciszej, niż wentylatory od Noctua, BQ.

Zrobiłem moda obudowy, teraz mam 2x przod i 2x dół (wdmuchujace) oraz 2x góra i 1x tył (wydmuchujace). Ale wszystkie to obecnie P14 od Arctic'a. Są wydajniejsze, cichsze i mają lepsza kulturę pracy powyżej 1200rpm niż Noctua i NB. Zamość kosztowała mnie 210zl. Tobie też polecam.

Edit: Polecam obejrzeć TEN  materiał. Wiele wytłumaczy.

Dzięki. Miałem nadzieję na coś, co będzie do zaakceptowania przy 800–900, ale widzę, że będzie ciężko. Mam z tyłu budy fabrycznego Phanteksa ciśnieniowego i jego daję radę zdzierżyć przy tych obrotach, a przy 1000 w grze z wyraźnym ambientem jest do zignorowania — tylko że to z tyłu. Z przodu i na wwiewie jeszcze go nie sprawdzałem, a może czas to zrobić. Zwrócę uwagę na te, co podałeś. Czy dobra kultura pracy P14 powyżej 1200 oznacza, że są wyraźnie słyszalne, ale bardziej cywilizowane niż N, BQ itd., czy też można to określić jako stosunkowo mało słyszalną pracę?

Aha, señores, zapomniałem o jeszcze jednej rzeczy — naczelnym wyjcem jest w tej budzie oczywiście 3x80/90 na GPU. Myślałem, żeby zdjąć mu „całun”, zostawić radiator i wymienić same wentyle. Wygląda to standardowo:

"Colorful iGame GeForce GTX 1070 Ti 8GD5 Top Graphics Card" - zdjęcie 1

Czyli poziom, radiator przed/za, dość gęste finy. 2x12 ciśnieniowe? Przy chińskim 1070ti za tysiaka trochę szkoda mi kasy na jakieś mega inwestycje, ale to jest fakt, że stąd się bierze najwięcej hałasu i pośrednio wpływa na temperatury gdzie indziej w obudowie, zatem głośność innych wentyli, więc może temu warto jakiś tłumik.

Na CPU z kolei przydałoby się coś do zastąpienia fabrycznych Gelidów na Phantomie, ewentualnie mogę odgrzebać Thermalright Ultra 120 i założyć 2x12/14, ale Gelid chyba lepszy. Tylko kupować mu 2 wiatraki po 100 zł nie ma sensu, jeśli cały używany D15 kosztuje 300 zł, a nowy LG Macho RT / Dark Rock Pro 4 podobnie. Tak więc co najwyżej jakieś używane dwunastki-czternastki z Allegro.

 

Edit: Rozważę te P14, bo morelowy pięciopak za 120 zeta piechotą nie chodzi. Akurat 2 x front, 3 x top. Gdyby za 80 zł sztuka było coś wyraźnie lepszego, to bym kupił w imię świętego spokoju, ale ceny rzędu 130 zł za 12/14 już mnie trochę onieśmielają przy ilościach rzędu 5 wentyli. Przy takich cenach już bym się rozejrzał za nową budą, bo Enthoo Pro w epoce M.2 i braku DVD jest za duży, a do cichych nie należy (nawet nadziany matą z silnika samochodowego, zresztą drugą pod blatem biurka, a sama buda stoi na macie do pralek) — wtedy, wiadomo, inne byłyby otwory na wentyle, inne wentyle potrzebne. Ewentualnie mógłbym na front kupić dwie sztuki najlepszego, co da się kupić za pieniądze, żeby mieć 1) dodatnie ciśnienie i 2) z głowy myślenie, a w każdej nowej obudowie dwie czternastki gdzieś przewidziane na pewno będą. Stary się robię. Jak mam siedzieć i kminić, to wolę przepłacić te 100–200 zeta i mieć czas na granie zamiast myślenia sprzęcie. Ale 130–150 za wiatraczek to jednak trochę bije po sumieniu.

 

Edytowane przez lukaszgos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NF-P12 to stara konstrukcja, Noctua dalej ją sprzedaje ale w niższej serii jako NF-P12 redux. To dobry wentylator, ale nie jakiś wybitny. Wolałbym wziąć nowe Arcitc P12 lub P14.

Arctic P12 i P14 będą zdecydowanie słyszalne powyżej 1000 RPM (przynajmniej dla mnie są), ale mają przyjemny ton dźwięku, nie słychać piskliwej pracy samego silnika jak w przypadku Corsair ML czy EK Vardar.

Jeśli obudowę radiatora GPU da się zdemontować, to spokojnie możesz tam dać 2x120mm i zyskasz nie tylko na kulturze pracy, ale i temperaturach. Spokojnie możesz dać 2 x P12 PWM PST, bo idzie je spiąć razem. Do tego przelotka z 4-pin PWM na 4-pin mini fan PWM i podepniesz nowe wentylatory pod złącze na karcie.

Na chłodzenie tak jak wyżej - możesz dać dwa P12 PWM PST i po problemie.

Jeśli nie chcesz wydać tony kasy, to kupiłbym 2 x P14 PWM PST na front, i value pack (5 sztuk) P12 PWM PST - 2 na kartą, 2 na chłodzenie CPU i i jeden Ci zostanie lub możesz go dać na tył / na top :).

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@lukaszgos Nie zrozumieliśmy się :P P14 do 1000rpm są w zasadzie kompletnie nieslyszalne. Zależnie czy masz filtr na przodzie, czy to nie masz, może wówczas być słyszalny ruch powietrza, ale to kwestia filtra i jego rodzaju, a nie wentylatora. Między 1000 a 1200rpm lekko słychać szum powietrza, ale nie jest on glosniejszy od pracy systemu, jako calosci. Dalej jest cicho. Między 1200 a 1500 już je słychać, że są, ale przy wentylach od Noctua czy NB (1200 rpm) są bardzo ciche. Aż trudno się przyzwyczaić :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@zawisztheblackDzięki. Właśnie takich informacji mi brakowało. Kojarzę te stare wentyle Noctuy sprzed nastu lat jako wówczas, ale potem już miałem długą przerwę. Jeśli ze względu na rozwój technologii nowy P12/14 będzie lepszy niż używana starsza dwunastka/czternastka od Austriaków, no to wiadomo. Przyjemny ton dźwięku jeszcze przejdzie — wiadomo, że do szumu (powietrza, nie elektrycznego, hehe) przy graniu człowiek jest przyzwyczajony, a dopiero piski czy buczenie (jak moje SW3), terkot (jak mój dawno wywalony fabryczny Phanteks 20 cm) czy coil whine robi problem. Brak tych atrakcji to już i tak dla mnie duży sukces, choć wiadomo, że gdyby jeszcze dało się zbić decybele, to tym lepiej w nocy, gdy ambient niski, a trzeba się skupić na myśleniu przy pracy. W dzień to może bardziej kwestia „spajków”, kiedy się coś robi w Office, w tle 20–40 zakładek przeglądarki, włącza się Flash czy inne kopiowanie pliku, a może system coś skanuje, i nagle start odrzutowca. Trzeba będzie pewnie rozsądniej nad ustawieniami pomyśleć przy histerzie.

@CryptHehe, to nie dziwne, że się nie zrozumieliśmy — nie mieściło mi się w głowie, że Arctic może dmuchać więcej i ciszej niż Noctua. Co do mojego filtra, to ciężko powiedzieć. Będę musiał sprawdzić empirycznie, na ile głośniej jest przez niego niż bez. Zasadniczo w tym, co słyszę z moich SW3 hispeed, najgorsze jednak są wirniki. Ich problem znika dopiero tak powyżej 1000 rpm, gdzie te wentyle wcale nie są nieznośne, ale wolałbym jednak ciszę. Za to pasmo 560/600–1000 to jednak jest buczenie rotorów.

Edit: A przy założeniu, że zaakceptowałbym wyższe ceny przynajmniej na frontowym wwiewie, to czy NB będą dużo lepsze od P12/P14? I rzeczywiście P12 wypadnie ciszej niż np. NF-A12 przy tych samych CFM-ach?

 

 

Edytowane przez lukaszgos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@lukaszgos NB do ok 800rpm, porównując z P14 sa delikatnie wydajniejsze, ale zaczynają być już słyszalne. Powyżej 800rpm, w zasadzie wraz ze wzrostem obrotów, P14 przeganiaja NB, a do tego są cichsze. To zaobserwowałem u siebie. Do tego, z filtrem na przodzie i spodzie, przy tych samych obrotach, P14 jednak wieja lepiej. To zaleta ich konstrukcji, a wada NB. Bez filtra NB może coś powalczyć, jednak z filtrem, nie bardzo ma jak. Trzeba go wysoko kręcić, a to podnosi głośność i przestają być konkurencyjne. Nie zrozum mnie źle, NB to w dalszym ciągu bardzo dobre wentylatory, ale muszą mieć smzapewnione dobre warunki do pracy, żeby pozwalały na co je stać na niskich obrotach. P14 nie muszą mieć takich obostrzen, dlatego wypadają lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No kruca bomba, w tym teście w okolicach 800/900 i zwłaszcza w punkcie 1200 Arctix zjada NF-A12x25 w kaszce, a widać, że w razie potrzeby jest w stanie przetrzepać aluminiaka solidniej.

Chyba rzeczywiście zrezygnuję z zabawy w kosztowne wiatraki, a zaoszczędzoną kasę wrzucę w co innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie jest goraco w domu jest miedzy 30 35 stopni. podczas gru mam ustawione tak

bok prawy 40% - wyciag

dol 40% - nawiew do srodka

top i bok 100%

pompa 100%

i temp cieczy na cpy 45 a na pompie 43 ;/ to nie za duzo ? temp procka 58/61 / GPU 71 75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arctici to bardzo fajne wentyle cena/wydajność/cisza raczej są nie do pobicia. Fakt, jedyny ich minus to ramka z których zostały wykonane kojarzy się typowo z jakimś wentylem za 10zł , chodzi o jakość plastiku. 

Mam p12 pwm pst, p14 silent, p14 "standard" i bionixy f140 . p12 i p14 silenty są genialne , praktycznie bezgłośne, zależnie od ustawienia ich obrotów. Dla mnie rewelka, p14 1700 rpm jest głośnawy, łożysko bardzo delikatnie słychać, jak przyłożę ucho do budy, przy około 1000-1200rpm wydaję taki dziwny cichy dźwięk. 

Zaś, jeśli chodzi o bionixy f140 to dla mnie są za głośne, silniki w nich pracują głośno, wydając specyficzny nieprzyjemny dźwięk. Prawdopodobnie sprzedam te bionixy i kupię 5x p12 pwm pst, przydadzą się kiedyś na kolejne chłodnice 😛 .

 

Up@ 5700xt potrafi ładnie nagrzać ciecz, ja mam pętle na samym cpu, to przy około 34-35* w pokoju mam taką samą temp cieczy, nawet podczas giercowania :) . 

 

Tu jest test arcticów :

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak ale mnie zastanawia skoro ciecz ma 45 stopni a zegary pokazuja np ten na plycie led ( live dash ) 63 stopnie a w systemie pokazuje 68 69. ktora jest prawdziwa.

co do gpu nie przekracza 78 to i tak jestem zadowolony bo w czesniej bylo 100 105.

Co do procka moze zle paste zalozylem albo zla bo uzylem ta co byla w zestawie moze za slaba ze jest roznica niby 20 stopni to duzo. ciez a gniazdo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...