Skocz do zawartości
Gość mbuchcik

Lista polecanych wentylatorów

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

P14 silent przy 950rpm - Maksymalny przepływ powietrza - 29,8 CFM :E przecież to jest jakiś dramat według opisu to jest o połowę mniej niż mają moje silent wings 2 140mm przy tych samych obrotach na 12v więc jak to wieje tak szczerze ? :E bo widzę że sporo z was kupuje je do obudowy zamiast typowo na radiator/chłodnicę, z opisu wynika że dopiero od 1500rpm zaczynają coś wiać obliczając sobie w głowie skoro wersja bez dopisku silent (mająca 1700rpm) ma 72cfm

Edytowane przez Send1N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Send1N napisał:

P14 silent przy 950rpm - Maksymalny przepływ powietrza - 29,8 CFM :E przecież to jest jakiś dramat według opisu to jest o połowę mniej niż mają moje silent wings 2 140mm przy tych samych obrotach na 12v więc jak to wieje tak szczerze ? :E bo widzę że sporo z was kupuje je do obudowy zamiast typowo na radiator/chłodnicę, z opisu wynika że dopiero od 1500rpm zaczynają coś wiać obliczając sobie w głowie skoro wersja bez dopisku silent (mająca 1700rpm) ma 72cfm

Nie porównuj CFM między różnymi producentami, bo każdy mierzy to inaczej, przy innej metodologii i sprzęcie. To nie są wyniki benchmarków CPU, żeby można to tak porównywać :). Musiałbyś znaleźć wyniki pomiaru robione przez jakiegoś sensownego recenzenta. Z doświadczenia mogę jednak powiedzieć, że seria P wieje bardzo fajnie, lepiej niż SW3, które jest moim zdaniem mocno przereklamowane, bo ani nie wypada super jako wentylator do obudowy, ani nie jest super na chłodnicach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
12 godzin temu, BartoszUk napisał:

Aktualnie jest goraco w domu jest miedzy 30 35 stopni. podczas gru mam ustawione tak

bok prawy 40% - wyciag

dol 40% - nawiew do srodka

top i bok 100%

pompa 100%

i temp cieczy na cpy 45 a na pompie 43 ;/ to nie za duzo ? temp procka 58/61 / GPU 71 75

Jakbyś mógł to rozwiń dokładnie co posiadasz i jak nastawiasz. Możesz sobie uzupełnić też stopkę, aby łatwiej było podpowiadać.

Jaka buda, jakie chłodnice, jaka pompa, jakie obroty wentyli, jakie GPU, jaki proc i mniej więcej jakie nastawy, czy masz UV na karcie 200W TDP czy może odblokowane power limity i dowalone napięcie na karcie 350TDP.

Obroty wentyli podaje się w RPM. Bo każdy ma inny zakres. Skąd mamy wiedzieć, czy 100% to 800/1500/2200/3500 rpm? Trzeba czytać kilka postów i sobie sprawdzać samemu jaki model jaki ma zakres i przeliczać? Jeszcze te 100% to pół biedy, ale 70% to już nie koniecznie musi być 70% pełnego zakresu.

Czy sprawdzałeś też wentylację bez filtrów, bez jakiś boków albo po podniesieniu obudowy wyżej jeżeli np zaciągasz powietrze od spodu budy?

U mnie dwie chłodnice 360+240mm 30mm grubości z SW3 kręconymi na 950rpm trzymają DeltaT na poziomie 15*C. Sprzęt z sygnaturki. 1080TI już po UV lekkim. Obie chłodnice wyciągają chłodne powietrze z wnętrza budy na zewnątrz. Ale wywalając front z filtrem powietrza ponad 5*C można u mnie już ugrać na wodzie.

 

Za procenty na wentylach powinna być forumowa chłosta :rozga:Tylko rpm.

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
7 godzin temu, Send1N napisał:

P14 silent przy 950rpm - Maksymalny przepływ powietrza - 29,8 CFM :E przecież to jest jakiś dramat według opisu to jest o połowę mniej niż mają moje silent wings 2 140mm przy tych samych obrotach na 12v więc jak to wieje tak szczerze ? :E bo widzę że sporo z was kupuje je do obudowy zamiast typowo na radiator/chłodnicę, z opisu wynika że dopiero od 1500rpm zaczynają coś wiać obliczając sobie w głowie skoro wersja bez dopisku silent (mająca 1700rpm) ma 72cfm

Mało kto ma budę typowo nastawioną pod AirFlow. Zawsze są filtry, kratki, siatki, pełne panele ze szkła, plastiku czy metalu. Więc ja bym się za bardzo nie kierował przepływem powietrza z wentyli do niego dedykowanych. Jak chciałbyś dać im książkowe warunki pracy to musisz wywalić wszystko co ogranicza przepływ i zostawić co najwyżej grilla z drutów. Kiedyś były popularne właśnie dla tego, że najmniej ograniczały przepływ a i tak nie były idealne. A wentyle 80mm nawet nie zatkane za mocno nie wiały.

Dla tego jak interesują Cię wentyle AirFlow ( bo nie idą na chłodnicę ) to niestety ale dzisiaj w żadnej budzie nie będzie z nich wymiernych korzyści. 

https://www.silverstonetek.com/techtalk_cont.php?tid=wh_chessis&area=usa

Fan grille /
mesh style

Picture

Exhaust Air Ratio

Speed
(testing with FN121)

Speed Ratio
(based on free open air)

No grille/mesh

100p.gif

100%

3.1 m/s

100%

Wire grille

71p.gif

71%

2.6 m/s

84%

Hexagonal Venting holes

72p.gif

72%

2.4 m/s

77%

Square venting holes

60p.gif

60%

2.2 m/s

71%

Round venting holes

29p.gif

29%

1.1 m/s

35%

wh_chessis-1.gifwh_chessis-2.gif

 

LL

 

mesh-data.png

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

A chodziło tylko o to czy opis producenta jest bzdurą czy faktycznie tak słabo wieją :E skoro twierdzicie że całkiem fajnie wieją na niskich obrotach (900-1000rpm) to te niecałe 30cfm w specyfikacji można sobie włożyć 😜 

Edytowane przez Send1N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie podawanie 50-60 CFM przy 1000 RPM przez innych producentów można między bajki włożyć :D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba się pozbede wszystkich 140mm wentyli i kupie 2x 5pack p12 pwm pst ... będę miał w całym kompie te same wentyle, podepne po 3 sztuki na pst, do rozdzielacza i wszystko pod d5 zaleznie od temperatury cieczy , 1200-1300rpm na tych wentylach to na prawde jest cisza , slychac tylko lekko te wentyle. A 120mm w razie jak mi się zachce kolejnej chlodnicy sie przyda :). Myślę dac na chlodnice p&p z p12 pwm pst , żeby ruch powietrza pod gpu byl wiekszy . Ewentualnie musze się pozbyc binixow f140, bo na prawde dzwiek ich silników mi dokucza, ich silniki nawet przy 800rpm okolo sa głośniejsze od gpu nawet ... Wiec myślę że na p12 bedzie o niebo lepsza kuktura pracy całego zestawu. Gpu mi srednio wykręca po 1200-1300rpm przy długich rozgrywkach, dzis zrobilem jeszcze mocniejsze uv karty , wiec pewnie zejdzie w okolice 1000rpm w apexie, wiec mozna ogarnac cisze na moim zestawie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Push-pull pod względem temperatury cieczy w pętli super dużo nie da, ale dodatkowy nawiew pod GPU jest zawsze spoko. Z drugiej strony jak i tak chcesz wodować GPU, to nie ma to większego znaczenia :P.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokladnie, bardziej chodzi o nawiew pod gpu :). 

Powiem tak szczerze, bardzo mocno bije sie z myslami czy wodować ta karte, na uniwersalnym bloczku to zabawa o bardzo niskim koszcie, z drugiej strony, po zmianie budy i ten ruch powietrza z dolnej chlodnicy zrobily mocna robote na karcie, temperatury spadly , i mam mocna zgawozdke :). 

Karcie zrobiłem mocniejsze uv, bo mi w pokoju komp robi za kaloryfer, a przy aktualnych upałach nie jest to dobre, juz zbilem o 30w pobor wedle sotr benchmark, teraz mam okolice 150w max odnotowane . Wiec bedzie lepiej. 

myślę czy jak kupie docelowa karte to dopiero nie  zawodowac na fc , a w międzyczasie kupic chlodnice stosowna np 480/30 , zamowic zlaczki z chin, i zalac jakims fajnym płynem, pewnie 2l na dzień dobry musze zamowic pod druga chlodnice :). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po moich przygodach w Vegą 56 powiem tak: już nigdy nie kupię karty w której trzeba poprawiać chłodzenie. Wolę dopłacić 300 zł, niż potem kartę rozkręcać, zakładać Artctice P12, zmieniać termopady itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Uniwersalne bloki są tanie, ale też upierdliwe, bo musisz obkleić radiatorkami VRM i VRAM. Radiatorki oczywiście trzeba osobno dokupić i zamocować na taśmie termoprzewodzącej lub kleju termo. Ta druga metoda jest permanentna, dlatego lepiej się z tym nie bawić. jak chcesz potem się karty pozbyć. Taśmy termo są średnie ,bo czasami radiatorki potrafią sobie odpaść :P. Jak karta jest po UV, to może objedzie na samym nawiewie z wentylatora zamontowanego jakoś na trytytkach z boku karty.

Edytowane przez zawisztheblack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radiatorki i tak z chin bym zamówił, bo wychodziły prawdziwe grosze, raczej taśma termoprzewodząca wchodzi w grę, bo z kartą na pewno się pożegnam :P . Z kartą z gpu zszedłem z 1.15v na 0.96v, więc lekka różnica jest. Pomyślę, na razie pozbędę się gratów co mi zostały po modernizacji pcta, potem uzbieram sobie budżet na kolejne modernizację, bo chyba na razie na 1 chłodnicy co mam, będzie ciężko dobrze schłodzić gpu i cpu :E

Na wcześniejszym uv co leciałem takie miałem temp na gpu, w pokoju 29-30* :) b29ea980690fa6bd.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

360mm ogarnie CPU i GPU, ale nisko wentylatorów nie puścisz, będzie trzeba im wyraźnie podnieść obroty, więc moim zdaniem ma to średni sens. Ja bym zostawił to GPU na powietrzu i dopiero przy zmianie na coś lepszego kupił blok FC i dorzucił drugą chłodnicę :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Send1N napisał:

P14 silent przy 950rpm - Maksymalny przepływ powietrza - 29,8 CFM :E przecież to jest jakiś dramat według opisu to jest o połowę mniej niż mają moje silent wings 2 140mm przy tych samych obrotach na 12v więc jak to wieje tak szczerze ? :E bo widzę że sporo z was kupuje je do obudowy zamiast typowo na radiator/chłodnicę, z opisu wynika że dopiero od 1500rpm zaczynają coś wiać obliczając sobie w głowie skoro wersja bez dopisku silent (mająca 1700rpm) ma 72cfm

Tak, jak pisze @zawisztheblack nie porównuj CMF różnych producentów, bo to tylko cyferki na papierze.

Z doświadczenia: w kwietniu robiłem testy wentylatprow: NZXT AER P140, Noctua NF-14 chromax.black, NB eloop 140mm, Arctic Bionix P140, BQ Silent Wings 3 140mm. Wszystkie wentylatory były montowane na Krakenie X62 oraz w obudowie (2x przod i 1x tyl, Kraken góra). Wszystkie miały za zadanie schłodzić 2700X do maksymalnie niskiej temperatury, przy maksymalnie niskim hałasie. Generalnie miałem słyszeć pompę z bloku cpu i nic więcej.

Jak myślisz, jak wypadły w/w?

Napisze Ci od najlepszego do najgorszego: Arctica Bionix P140 > NB = Noctua > NZXT > BQ

Zdziwiony? Ja też byłem. Dodam, ze BQ w ogóle nie pozwala się regulować poprzez PWM na Krakenie - masz max lub 0rpm, dlatego ostatni w zestawieniu. Noctua na każdych obrotach działa tak dobrze, jak NB, ale nie leży mi dźwięk łożyska, po prostu burczy i mi to przeszkadzało. NZXT jest wydajny, ale głośny. Arctic wypadł najlepiej we wszystkich założeniach. Kropka. Ma też jeden minus - łożysko, a dokładnie regulacja rpm ma przekłamanie o 200-300rpm. Uroki tego łożyska, P14 mają inne a wydajność dokładnie ta sama i nie przekłamują z rpm.

Miałem się zebrać i to opisać na forum, ale za grosz czasu na to nie miałem i tak sprawa umarła, ale widzę, że warto to zrobić, to może się zorganizuje i na urlopie to zrobię. Z tabelkami itd. :E

Morał jest taki, ze Arctic zadziwil wszystkich producentow "premium", bo sie ikazalo, ze polowa z nich tylko obok "premium" leżała...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, zawisztheblack napisał:

360mm ogarnie CPU i GPU, ale nisko wentylatorów nie puścisz, będzie trzeba im wyraźnie podnieść obroty, więc moim zdaniem ma to średni sens. Ja bym zostawił to GPU na powietrzu i dopiero przy zmianie na coś lepszego kupił blok FC i dorzucił drugą chłodnicę :).

Zostanie p&p ewentualnie do czasu dołożenia drugiej chlodnicy. 

Z Minciem rozmawiałem i mówi ze wodować to gpu przy takich "parametrach pracy" jak osiągnąłem to bezsens . Dlatego mam bardzo mocne wątpliwości do wodowania jej :). 

Właśnie tak sobie pomyślałem, wpakowac gpu z zapasem mocy, wrzucic pod wode i zapomnieć na 2 lata o jakimkolwiek grzebaniu przy gpu/jego chłodzeniu :). Tylko czekam na big navi , musze zrobić rozeznanie wydajnosci w mojej ulubionej grze. Na chwilę obecną 5700xt nawet po mocnym uv zjada z butami 2070s jesli chodzi o fpsy... na tym uv co lecialem mam podobne fpsy jak człowiek z 10900k + 2080ti na niskich ustawieniach ... fakt on nagrywał, wiec cos tam wieksza wydajnosc bedzie mial bez nagrywania, ale to nie będzie + 20% ... wiec pewnie aktualnie 5700xt = 2080/s w apexie na niskich ... Wiec zmiana karty to bedzie ciezki orzech do zgryzienia, chyba ze ampere sporo odrobi w tej grze, to nie będzie dylematu ... oglosze bionixy i p14tki, i przesiądę sie na p12 pwm pst. Wydaje mi się to sensownym wyjściem... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Push-pull daje 10-20% więcej wydajności przy tych samych obrotach w porównaniu do zwykłego push, więc cudów się nie spodziewaj. Dołączając GPU do obecnej pętli zwiększasz prawie o 100% ilość energii jaka będzie odprowadzana do chłodnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oki, na razie odpuszczam temat wodowania gpu, zobaczymy jak to w praktyce wyjdzie, bo ja mam nieraz dziwne pomysły :E . 

Jak już wymyślę, to pewnie dam na razie p&p , a jak dorwę chłodnicę 480tkę to ją dorzucę i temat pewnie będzie ogarnięty. Ciekawe czy mi się zmieści chłodnica 480/30 na boku, mając zamontowaną aktualną hmm :) . W sumie mogę przenieść pompę na przedni wentylator, chyba ramka wentyla utrzyma tego kolosa :D . Ewentualnie załatwię śruby na wylot i przykręcę całość do przedniej blachy co będzie stabilniejszym rozwiązaniem na moje. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

RTX3080TI + FullCover i możesz na tym sie kisić 4-5 lat. Z tym, że po zakończonym kiszeniu będziesz musiał zacisnąć zęby sprzedając swoje GPU :) 

5700XT jak kręci po 1000rpm w grach, to nie ma sensu go wodować. Bo i po co skoro jest cicho i chłodno. Jak odkręcisz power limity to FPS coś tam podskoczy, ale niewspółmiernie do poboru prądu. Tutaj woda pomogła by coś może na ciszę i temperatury jeżeli wentyle na GPU robiłyby po 1500-2500rpm w standardzie. Ale do 1000rpm to nie ma najmniejszego sensu rozbierać GPU. Chyba że dla spełnienia marzeń i wyglądu. Ale wtedy Full Cover potrzeba, dodatkowe chłodnice, złączki i co najważniejsze z 1000-1500pln :D

5700XT po zwodowaniu będzie w sumie kosztował Cię tyle, co kosztują 2080S ;-) A lada chwila 3070 tak na oko jak podniosą ceny.

11 minut temu, novi napisał:

Jak już wymyślę, to pewnie dam na razie p&p , a jak dorwę chłodnicę 480tkę to ją dorzucę i temat pewnie będzie ogarnięty. Ciekawe czy mi się zmieści chłodnica 480/30 na boku, mając zamontowaną aktualną hmm :) . 

2x480 można tam wsadzić na bok i front. Albo 2x420 na top i front. Nie widzę powodu, dla którego 360 na spodzie miałaby zablokować 480 z boku. No chyba że znowu kupisz co będzie czyli jakiegoś tłuściocha :D

Każda chłodnica z innej parafi też głupio wygląda. Jak chcesz iść w wygląd to trzeba zaplanować a nie iść na żywioł i zgarniać co popadnie z allegro. Tak jak nazbierałeś wentyle każdy z innej parafi.:D 

 

Przy okazji w Twojej budzie 2x420 chyba lepiej się wpasuje. Bo na froncie widziałem, że 480mm ma górny wentyl w połowie zasłonięty. 

 

Jeszcze na zachętę:

420mm x 140mm = 58.800mm2

480mm x 120mm = 57.600mm2

 

Żebyś nie myślał, że 480 jest większa.

A w 3 wentylowej chłodnicy chyba też mniej miejsca marnuje się pod martwym polem wentyli za ich motorami.

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Minciu napisał:

Jakbyś mógł to rozwiń dokładnie co posiadasz i jak nastawiasz. Możesz sobie uzupełnić też stopkę, aby łatwiej było podpowiadać.

Jaka buda, jakie chłodnice, jaka pompa, jakie obroty wentyli, jakie GPU, jaki proc i mniej więcej jakie nastawy, czy masz UV na karcie 200W TDP czy może odblokowane power limity i dowalone napięcie na karcie 350TDP.

Obroty wentyli podaje się w RPM. Bo każdy ma inny zakres. Skąd mamy wiedzieć, czy 100% to 800/1500/2200/3500 rpm? Trzeba czytać kilka postów i sobie sprawdzać samemu jaki model jaki ma zakres i przeliczać? Jeszcze te 100% to pół biedy, ale 70% to już nie koniecznie musi być 70% pełnego zakresu.

Czy sprawdzałeś też wentylację bez filtrów, bez jakiś boków albo po podniesieniu obudowy wyżej jeżeli np zaciągasz powietrze od spodu budy?

U mnie dwie chłodnice 360+240mm 30mm grubości z SW3 kręconymi na 950rpm trzymają DeltaT na poziomie 15*C. Sprzęt z sygnaturki. 1080TI już po UV lekkim. Obie chłodnice wyciągają chłodne powietrze z wnętrza budy na zewnątrz. Ale wywalając front z filtrem powietrza ponad 5*C można u mnie już ugrać na wodzie.

 

Za procenty na wentylach powinna być forumowa chłosta :rozga:Tylko rpm.

Bylo w innym poscie wybacz :)

 

 

Zle napisalem

Wiec tak test na Furmark 

GPU stres + CPU burner -  5 min

Pompa na 50% - 3466 RPM

Dol + Prawy bok 25% 600 rpm

Top - 45% 680 RPM

BOK - 45% 740 RPM

Start pomiaru 14:35

Temp cieczy na CPU 38.5 stopnia

Temp cieczy na Pompie 34.5 stopnia

Koniec pomiaru 14:40 wyglada tak:

Temp cieczy na CPU 46.5 stopnia

Temp cieczy na Pompie 45.5  stopnia

659ead63814d57f8med.jpg

Zmienilem na 100% top + bok + pompa

GPU stres + CPU burner -  5 min

Pompa na 100% -4836 RPM

Dol + Prawy bok 50% 1450 rpm

Top - 100% 1507 RPM

BOK - 100%1540 RPM

GPU stres + CPU Burn

Start pomiaru 14:25

Temp cieczy na CPU 38.5 stopnia

Temp cieczy na Pompie 34.5 stopnia

Koniec pomiaru 14:30 wyglada tak:

Temp cieczy na CPU 41.5 stopnia

Temp cieczy na Pompie 39.6 stopnia

6062261d07a1801cmed.jpg

 

I jak myslicie mozna cos tu zmienic ? Pierwszy raz takie cos robie wiec napewno cos zle zrobilem czy temp sa w normie czy mozna dolozyc zmienic wentyaltory ? 

Co do chlodnicy myslalem nad zalozniem 

TOP + prawy bok - out

dol + lewy bok - in ale to chyba za malo bo 6x out a tylko 3 in.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz w pokoju 35 stopni, to temperatury są spodziewane chociaż dosyć wysokie. Możesz jeszcze zrobić test z otwartym bokiem obudowy, żeby zobaczyć, czy będzie to miało jakiś wpływ na temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak ale jest ryzyko ze zawale zaraz pc syfem a taka konfiguracja jak . top + lewy bok + dol in / prawy bok out i ustawic wentylatory tak aby te 5 podawajacych bylo np na 30 % a wyciagajace na 100 zeby byly wstanie wyrzuc to powietrze ? 

ew top + prawy bok in  i lewy bok + dol out . ma to sens ? patrzac na moje ustawienie to z gory jest najlepsze powietrze do zasysania  z boku i z dolu jest malo miejsa. z boku grzeje monitor wiec zasysa cieple powietrze. a z dolu blat bo pod blatem mam elektronike.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie możesz ściągnąć bocznego panelu obudowy (okna) na 15 minut, żeby zrobić test? Będziesz wtedy wiedział jaka jest wydajność samych chłodnic, bez wpływu obudowy na temperatury. To może być podstawą do dalszego kombinowania.

Co do ustawienia wentylatorów, to najlepiej, gdy te, które są założone na chłodnicach działały jako "in", bo dzięki temu przez chłodnice przechodzi chłodne powietrze z zewnątrz. Jest to najwydajniejsze rozwiązanie.

Pierwsza opcja ma moim zdaniem średni sens, bo będziesz kumulował ciepłe powietrze w środku i wyciągał je przez chłodnicę.

Druga opcja działa przeciw konwekcji, ale ma znacznie więcej sensu, bo obie chłodnice będą oddychać świeżym powietrzem. Przy czym robiąc z topu "in" będziesz musiał odwrócić wentylatory i będzie wtedy widoczna ich brzydsza strona. Chyba, że dasz je pod chłodnice, ale wtedy mogą Ci się skomplikować niektóre połączenia.

Edytowane przez zawisztheblack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzisiaj ogarne faktycznie po 15 min nic sie nie stanie.

a opcja push in ? np na top dac 3 wentyle miedzy obudowe i chlodnice w tedy zasysaja swiezez powietrze i moze dolozyc 3 wentyle juz w srodku pod chlodnice ? czyli da nam 6 na 1 chlodnicy. i to samo dac na boku czy to nie bedzie dzialac ? 

 

patrze ze mam zlaczki i bylbym w stanie obnizyc top czyli wsadzic wentylatory miedzy obudowe i chlodnice 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

To co opisujesz to opcja push-pull i jak najbardziej to działa. Zwiększa wydajność o 10-20% o czym pisałem kilka postów powyżej. Wydasz jednak trochę hajsu na dodatkowe 6 wentylatorów. Będziesz miał też ich okablowanie do ogarnięcia i podłączenia, ale jak chcesz, to możesz się tak bawić. Na pewno da to lepsze rezultaty niż obecna konfiguracja, ale gigantyczny różnic się nie spodziewaj. Zacznij od testu przy otwartej obudowie i trochę bardziej odsuniętej od ściany.

Edit: Przy Nemesis GTS 360, których używasz push-pull względem zwykłego push daje:

  • +5% wydajności przy 750 RPM
  • +10% przy 1300 RPM

Dla delty 10 stopni.

Edytowane przez zawisztheblack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zapomnij o testach bez filtrów. Jak kilka godzin nawet polecisz wentylacji bez filtrów to nic się nie stanie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...