Skocz do zawartości
Gość mbuchcik

Lista polecanych wentylatorów

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, Minciu napisał:

chcę suwaczek na wierzchu o którym pisaliśmy :P  JEDEN SUWACZEK do trzech wyjść wentyli z obudowy. Chcę przesunąc jeden suwaczek i zmienić prędkość wentyli.

? Daj screena :P 

Ale jest taki suwaczek dla wentyli od obudowy pod nazwą "PHANTEKS P600s", tylko jak widać mam na Curve, czyli na auto według krzywej ;) 

Screena nie dam bo jestem w robocie, a piszę z tel (masakra), ale jak Ci bardzo zależy popołudniu jak najbardziej :P

9 minut temu, Minciu napisał:

A i FanControl ma ciemny profil, ewentualnie dowolne ręczne nastawy lub synchronizacja z kompozycją systemu. To tez jest proste ;) Mamy to w Argusie?

Mamy różne skórki, ciemne, jasne, tęczowe....:E

40 minut temu, Minciu napisał:

Zdecydowanie lepiej niż Argus który dodatkowo jest PŁATNY :P 

52zł to nie majątek ;) Tyle że to licencja na rok, której nie trzeba przedłużać. Brak będzie tylko aktualizacji, która była tylko raz od kiedy kupiłem, czyli od października :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, maras2574 napisał:

52zł to nie majątek ;) Tyle że to licencja na rok, której nie trzeba przedłużać. Brak będzie tylko aktualizacji, która była tylko raz od kiedy kupiłem, czyli od października :E

Tymczasem w darmowym sofcie:

https://github.com/Rem0o/FanControl.Releases/releases

W styczniu tego roku była opublikowana setna rewizja programu. Do dnia dzisiejszego wyszło 115 wersji programu w tym tylko w tym roku było ich 15. Program cały czas się rozwija a nie tylko doi odcinając kuponiki ;)

 

Nie będę płacił za rozwuj programu, który się nie rozwija. A jest mocno niedorozwinięty co widac po zacowanym UI. Jak z win 95 wyjęty 

 Myślę że dużo łatwiej jest zrozumieć, że jedna krzywa może zostać przypisana do 5 wentylatorów i nie trzeba jej tworzyć 5 razy oddzielnie dla każdego wentylatora. To jak wspomniane telefony. Po co naciskać 3 razy cyfrę w klawiaturce aby zrobić literkę, jak można wcisnąć raz literkę ? :cassetete:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie żałuję że kupiłem, mi program pasuje, ktoś nad tym pracował i należy mu się ;) Wygląd mnie nie obchodzi, i tak go nie widzę, chyba że chcę coś zmienić ;) Z resztą to ma działać, nie wyglądać ;) I działa. Nie ma aktualizacji..., nie przeszkadza mi to. Widocznie nie potrzeba grzebać przy czymś co jest już dobre ;)

Coś się tak przyczepił tego Argusa ??? :E Mi pasuje Argus, Tobie Speed Fan i koniec tematu. I tak zrobiliśmy tu niezły burdel ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
33 minuty temu, maras2574 napisał:

Widocznie nie potrzeba grzebać przy czymś co jest już dobre ;)

Wspomnisz swoje słowa tak jak ja, jak chciałem podpiąć Corsaira H110i GTX i okazało się, że Argus obsługuje te chłodzenie, ale w nowszej wersji niż pozwalała na to aktualizacja.

Racji czy tak masz w pełni, program Ci pasuje i to jest najważniejsze. Z mojego punktu siedzenia jednak świadomy wybór płatnego oprogramowania, z góry ograniczonego rozwojem wydaje się nader osobliwym kiedy w jego miejsce możemy użyć coś darmowego, ciągle rozwijanego i z taką samą funkcjonalnością (jeżeli nie większą, ale to już nie wiem jaką funkcjonalność ma aktualnie argus) przy podobnym poziomie obsługi. W każdym razie ponownie: najważniejsze, żebyś był zadowolony, a jak jesteś to reszta się w tym wypadku nie liczy.

Edytowane przez SherrySherryLady
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 14.05.2022 o 00:08, maras2574 napisał:

Chcę założyć te dwa PHANTEKSy na chłodnicę od Krakena, ale widzę że stary (był zamontowany w obudowie) ma 1600rpm, a nowy 2000. Czy to będzie jakiś problem że mają różne rpm ?

UNIXnlt.jpg

Podepnij chłodzenie do plyty osobnymi wejściami wentyli.

Ustaw krzywą wentyli od temperaturydla obu taką samą. Na tym co ma 2000rpm dodaj offset -20%. 

Sprawdź co wyjdzie czy się pokryją ;) 

3 godziny temu, SherrySherryLady napisał:

..i z taką samą funkcjonalnością..

Jak jest taka sama, to w sumie problem wyżej rozwiązany? :) 

 

A jeżeli AIO ma czujnik temperaury i złacze USB a prawdopodobnie ma, to warto zaciągnąć z niego sensor do programu. Nie wkleję teraz fotki, ale dzisiaj widziałem tam taką funkcję. External Sensors Hub czy coś takiego ;) Wydaje mi się że było.

Edytowane przez Minciu
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Minciu napisał:

Podepnij chłodzenie do plyty osobnymi wejściami wentyli.

Ustaw krzywą wentyli od temperaturydla obu taką samą. Na tym co ma 2000rpm dodaj offset -20%. 

Sprawdź co wyjdzie czy się pokryją ;) 

Ok, dzięki :thumbup: Jak się za to w końcu zabiorę ;)  Ale jak chłodzenie do płyty :hmm: Chodzi o wentylatory tak ? 

A tymczasem suwaczki, i to w różnych kolorach :wiggle:

GtraVb0.png

11 minut temu, Minciu napisał:

Na tym co ma 2000rpm dodaj offset -20%. 

Pewnie w tej zakładce to ogarnę 

moqS4WX.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

w tej zakłądce co chcesz ogarnąć, jest opcja %/sec  ( oraz dopasować pracę z FanStop jak masz ).

Jak zmienisz 20 na 1 albo jakiś ułamek to wentyle będą baaardzo powoli się rozpędzać i baaardzo powoli cofać. Najlepiej 0,1% to będzie od ZERA do FULL będzie rozpędzało się 1000 sekund ;) Nie ma opcji aby chwilowe, krótkotrwałe obciążenie wymusiło jakieś szybkie wzrosty obrotów wentyli co najbardziej denerwuje. A dodatkowo jak obciążenie spadnie to woda może być jeszcze ciepła. Dzięki temu że długo będzie obniżało się rpm na wentylach to ładnie dochłodzą chłodnicę. 

Moim zdaniem jest to ciekawa alternatywa jak nie ma czujnika temperatury cieczy. Chociaż jak Kraken w swoim sofcie widzi ten czujnik, to soft do wentyli też powinien go zassać, a wtedy to już prawie jak bajka. Lepiej jeszcze da się zrobić z dodatkowym drugim czujnikiem temperatury zimnego powietrza, aby ustawić krzywą od Delty temperatury cieczy i powietrza. Bo z cieczą jest tak, że nie ma sensu dymać wentylami w chłodnicę jak w pokoju masz 28*C a krzywą robiłeś w zimie jak było 20*C w pokoju. Zimą można dążyć do tego, aby delta T była bliska 10*C co nam dawało 30*C na wodzie. Ale latem jak będzie skwarek, to nie utrzymamy 30*C na wodzie. Latem bez nowej krzywej pod temperaturę w pokoju nie da się celować w 10*C. I odwrotnie. Letnia krzywa dla chłodnicy będzie marnować potencjał. A krzywa zimowa będzie hałasować bezskutecznie latem

Edytowane przez Minciu
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

W tej chwili tak to mam ustawione, pod ciecz

CeLEg6p.jpg

Edytowane przez maras2574

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Pompa w pompę jedno wyjście z płyty, np FAN_PUMP

Wentyl 1600 na chłodnicy w osobne wyjście np FAN_CPU1

Wentyl 2000 na chłodnicy w jeszcze jedno wyjście np FAN_CPU2

 

Tak masz opisane wyjścia na chłodnicy?

Pompa ma iść żwawo w miarę wraz z temperaturą CPU. 

Wentyle mają iść ospale wraz z temperaturą CPU lub obojętnie jak z temperaturą CIECZY. 

Oba wentyle powinny dostać tą samą krzywą ale ten szybszy powinien mieć offset na -20%. I trzeba sprawdzić czy w całym zakresie się pokryją. 

 

A najlepiej to weź podepnij do Strixa czujnik temperatury i przyklej na chłodnicy w niewidocznym miejscu.

Najlepiej tutaj gdzie idzie zaznaczona linia jeżeli masz poziomo chłodnicę to tak w miarę możliwości od spodu. Powietrze na górze na dole woda. 

 

Albo daj zdjęcie swojego PC to Ci postawię kropkę na nim :P 

maxresdefault.jpg

Albo masz filmiki z budową AIO :) Podpowiem, że temperatura cieczy jest taka sama jak temperatura metalu o grubości 2mm, w którym ta ciecz jest zamknięta. Byle tylko nie przykleić się na samej górze gdzie zbiera się powietrze w AIO.

 

 

 

Edytowane przez Minciu
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
4 godziny temu, Minciu napisał:

Pompa w pompę jedno wyjście z płyty, np FAN_PUMP

Trochę inaczej mam to podłączone, tzn. nie pod AIO_PUMP, tylko pod CPU_FAN, mini USB do USB na płycie i rozgałęźnik wentylatorów pod SATA

8SgWfI6.jpgrHv6pLU.jpg

Edytowane przez maras2574

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukaj sensora temperatury z Krakena.

Sprawdź HwInfo i FanControl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Minciu napisał:

Jak jest taka sama, to w sumie problem wyżej rozwiązany? :)

Oczywiście! Jeżeli funkcjonalność, która jest oferowana przez dane oprogramowanie wysyca czyjeś potrzeby, to problem nie istnieje.
Co innego jeżeli ktoś sobie wmawia, że dokonał dobrego wyboru ignorując jawną przewagę konkurencji, tym bardziej darmowej. Ale przyrzekam, że do nikogo lub niczego nie piję!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
10 godzin temu, Minciu napisał:

Szukaj sensora temperatury z Krakena.

Sprawdź HwInfo i FanControl.

Tego drugiego podłączyłem pod CHA_FAN5 i mam go normalnie pod kontrolą cieczy :)  Teraz tylko krzywe dostosować i gitara ;)

AbFST9E.jpg

Edytowane przez maras2574

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko 3% różnicy między tym 1600 a 2000rpm :hmm:

QGGf2UX.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli podłączyłeś tak jak na początku mowilem do roznych gniazd te wentyle (nie chce mi się przekopywac przez ten wasz spam z minciem xD) 3% i 400rpm? :E wtf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
 

Czyli podłączyłeś tak jak na początku mowilem do roznych gniazd te wentyle (nie chce mi się przekopywac przez ten wasz spam z minciem xD) 3% i 400rpm? :E wtf

Dokładnie ;) Jeden pod Krakena, drugi pod płytę.

Ale im bardziej suwaczki w prawo, tym większa różnica w obrotach. Krzywe poustawiałem i jest w miarę równo :)

W Każdym bądź razie, wentyle są cichsze niż oryginały od NZXT przy takich samych RPM. Np. przy 1000rpm NZXT vs 1000rpm Phanteksa, jest ciszej ale wydajność podobna no ciut mozet lepsza tych drugich Phanteksach. Ja jestem zadowolony, przepłwyowość jest, cisza, wydajność i tyle👍

 

Edytowane przez maras2574
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej było kupić eloopy 140 ? chyba że problem z grubością :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

A nie lepiej było kupić eloopy 140 ? chyba że problem z grubością :) 

Wejdą spokojnie, nie chodzi o grubość ;) Po prostu miałem już Phanteksa, który był wcześniej na obudowie, ale zmieniłem wszystkie na SW3, i chciałem go wykorzystać na chłodnicę dokupując taki sam. Jak się okazało, nowy różnił się RPM. Ale wszystko gra :thumbup:

Ps. Reszta Phanteksów które były z obudową są 3pin :( Tego jednego dokupiłem kiedyś żeby był komplet, bo z obudową były tylko 3szt

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

A nie lepiej było kupić eloopy 140 ? chyba że problem z grubością :) 

Teraz mi się przypomniało, że mam 2x140 Noctua od schowanej dawno temu NH-C14 :boink: Skleroza nie boli :E  W sumie to one są okrągłe i tak za bardzo na chłodnicę by nie pasowały, ale od biedy... :hmm: ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

inną taśma! ;)

Koniecznie szarą :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sylikonem uszczelnij żeby ciśnienie nie spadło xD 🤣

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Panowie potrzebuję 2 wentylatorów 120mm na chłodzenie procesora bo te od Grandisa terkotają? Są najgłośniejszym elementem w kompie
Myślałem o Noctunie ale czy warto jeszcze? Może jest coś równie dobrego i taniego ?
Potrzebuję 120/120/25+/-2

Aha o co chodzi z zasilaniem 5v i 12v ?
5v do płyty 12v do kostki zasilającej?

Edytowane przez fiszek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
13 godzin temu, fiszek napisał:

Panowie potrzebuję 2 wentylatorów 120mm na chłodzenie procesora bo te od Grandisa terkotają? Są najgłośniejszym elementem w kompie
Myślałem o Noctunie ale czy warto jeszcze? Może jest coś równie dobrego i taniego ?
Potrzebuję 120/120/25+/-2

Ignorując cenę i skupiając się tylko na wydajności przy zachowaniu 25mm to do wyboru jest tylko Noctua NF-A12x25. Można by też zaproponować Thermaltake Thoughfan 12, ale nie dość, że w momencie pisania postu widzę, że jego dostępność jest wąska to i w cenie Noctuy. Do tego spotkałem się z informacjami, że jakoś ponad 1200 obrotów/min potrafią świszczeć. Więc zwyczajnie nie sądzę by było warto w ogóle zawracać sobie nim głowę.

Po możliwie najlepszym stosunku cena/wydajność to aktualnie widzę, że w Empiku po 50zł/szt są legendarne Gentle Typhoony, które aktualnie dystrybuuje ADATA pod nazwą "ADATA XPG Vento 120 Pro PWM". Wedle testów nie jest to już topka, którą zajął Phanteks T30-120 z Noctuą z NF-A12x25 i podobnymi, ale dalej mimo tak starej konstrukcji trzyma się wybornie i w tej cenie to bardzo sensowny wybór. Niestety jednak wentylator ten jest na łożysku kulkowym, a te przy niższych obrotach jest słyszalne. Także jeżeli ten przebrandowany Nidec odpada to mamy Silentium PC Fluctus 120 PWM, choć w jego wypadku brak większej ilości testów. Jeżeli jednak w pełni zaufać tym testom to wentylator ten prezentuje się bardzo dobrze bo jest trochę słabszy i znacznie tańszy od wymienionej już wielokrotnie Noctułki. Jednak z tego co pisał jeden z użytkowników naszego forum, jego Fluctusy wydawały jakiś dodatkowy dźwięk jeżeli były umieszczone górą blisko jakiejś kratki czy innego meshu, więc nie wiem czy podobna dźwiękowa sytuacja by się nie wydarzyła między wieżami Grandisa. O ostatniej propozycji niżej.

Gdyby się okazało, że musi świecić to Silentium PC Fluctus 120 PWM ARBG lub Arctic P12 PWM ARGB. Jeżeli zdecydowałbyś się na Arctici to zwróć uwagę by nie były to zwykłe P12. Owe maja zwyczaj wpadania w wibracje i przez to wyć przy konkretnych obrotach i jeżeli akurat w takie obroty byś celował lub wolno przez nie przechodził, to byłyby uciążliwe. Wersja ARGB jest pod tym względem poprawiona lecz niestety ciut słabsza i do tego droższa od zwykłego P12 bo poza zmienioną konstrukcją dochodzą świecidełka. Oczywiście jeżeli nie chcesz, żeby świeciło zawsze możesz po prostu nie podłączać ledów, jednak musiałbyś się pogodzić z mlecznym plastikiem wirnika wentylatora.

13 godzin temu, fiszek napisał:

Aha o co chodzi z zasilaniem 5v i 12v ?
5v do płyty 12v do kostki zasilającej?

Jeżeli chodzi o wentylatory to tak standardowo zasilane są one z płyty głównej 12V. Jeżeli chodzi jednak o wentylatory z RGB to w takim wypadku wentylator podłączasz do źródła napięcia 12V jak płyta główna czy przelotki z molexa/sata power, a 5V jest wtedy dla diod ARGB.

Edytowane przez SherrySherryLady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

NIe obraz sie ale NF-A12x25 to ten sam poziom wydajnosci co Silentium PC Fluctus 120  a zarazem te sa cichsze troszke. Polecanie NF w tym wypadku to jedynie jak komus sie podoba wyglad.

Zabawniej jest na nizszym rpm (1000) gdzie przy takim samym poziome halasu Fluctus ma o wiele wiekszy przeplyw powietrza.

Z czystym sumieniem mozna mu polecic takrze Arctic BioniX P120

Edytowane przez MaxForces
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Witam wszystkich! Jakiś miesiąc temu zakupiłem na morele.net kartę graficzną Palit RTX3070 Gaming pro OC. Zauważyłem ostatnio, że karta wydaje dziwne dźwięki gdy chwilę pracuje pod obciążeniem i w temperaturze około 70 stopni. Temperatury ok, wydajność ok ale denerwuje mnie ten dźwięk. Wg. mnie problemem jest wentylator, które widać na filmiku - link poniżej. https://www.youtube.com/watch?v=pNv3N8KPiww Gdy zhamuje go lekko paluchem to dźwięk ustaje. Wykręciłem kartę i sprawdziłem wentylator ręcznie - nic się nie ociera i pracuje cicho..Być może łożysko gdy dostanie temperatury zaczyna hałasować? Wg. mnie nie jest to jakiś poważny problem ale nie działa to tak jak powinno. Dodam, że gdy przyśpieszę wentylatory problem znika. Czy ktoś miał już może podobny problem i jest może jakieś rozwiązanie bez wysyłania karty na gwarancję? Nie chcę czekać 3 tygodni na kartę.. Jak w ogóle wygląda serwis Palita? Ja akurat z nimi nie mam doświadczenia.. Pozdrawiam wszystkich i z góry dzięki za rady.
    • Z połączenia koloru zielonego i czerwonego otrzymamy kolor brązowy... przypadek ? Nie sądzę  🤣
    • Cześć, Potrzebuję złożyć zestaw do gier za jakieś 5k. SSD to już chyba norma - ale na tym mi zależy na pewno, ostatnio grywane gry: Age of Empires II, PUBG Battlegrounds, Tetris Effect Connected, Risk of Rain 2, Terraria, Minecraft - więc jak widać, bez szaleństw. Przeznaczenie - gry, internet, trochę pracy (bez potworzastych CAD'ów i programistycznych IDE z maszynami do budowania czy cokolwiek...). Monitor będzie dokupowany w przyszłości ale niekoniecznie w 4k. Da się coś rozsądnego w takich pieniądzach złożyć? Najbardziej stawiam na niezawodność i trwałość ale wypadłem z obiegu przy natłoku sprzętu na rynku. System może być ale nie musi - stary komp wyleci do śmietnika więc licencja zostaje. Złożyć mogę sam gdyby to miało coś zmienić. Pomóżcie proszę
    • Asus dał ciała z klawiaturą, bo znaki powinny być zdecydowanie jaśniejsze, żeby było je wyraźnie widać. Poza tym to solidny sprzęt dedykowany do pracy. Tylko ramka wokół ekranu jest plastikowa - korpus i klapa to aluminium.  Ekran ma proporcje 16:10, ok. 96-97% pokrycia palety Adobe RGB oraz 100% pokrycia palety DCI-P3 i sRGB. Do tego opcja naprawy u klienta. Gdyby to był laptop do gier, to by miał ekran LCD, 16:9, 16 GB RAM-u, dużo mocniejsze GPU i prawdopodobnie plastikową obudowę. No i możnaby zapomnieć o naprawie na miejscu.
    • Wszystko, co jeszcze rasuje wypasionego RDR2 = super, aczkolwiek tu ingerencja wydaje sie być na tyle duża, że boję się wywrotek, konfliktów, itd. Pamiętam, jak nie mogłem wykonać jakichś banalnych rzeczy kiedyś. Okazało się, że winę ponosił niepozorny mod (tylko!) modyfikujący porę dnia (aby noc czy dzień trwały odpowiednio długo, a nie zmieniały się 20x w ciągu jednej wieczornej sesji przed kompem). I taki pojedynczy (który chyba wchodzi w skład tego powyżej) element powodował kiksy gry, więc - fajnie, chciałbym, kibicuję, ale - marnie to widzę.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...