Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum PC LAB

Szanowny Użytkowniku,

Informujemy, że za 30 dni tj. 30 listopada 2024 r. serwis internetowy Forum PC LAB zostanie zamknięty.

Administrator Serwisu Forum PC LAB - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie: wypowiada całość usług Serwisu Forum PC LAB z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.

Administrator Serwisu Forum PC LAB informuje, że:

  1. Z dniem 29 listopada 2024 r. zakończy się świadczenie wszystkich usług Serwisu Forum PC LAB. Ważną przyczyną uzasadniającą wypowiedzenie jest zamknięcie Serwisu Forum PC LAB
  2. Dotychczas zamowione przez Użytkownika usługi Serwisu Forum PC LAB będą świadczone w okresie wypowiedzenia tj. do dnia 29 listopada 2024 r.
  3. Po ogłoszeniu zamknięcia Serwisu Forum od dnia 30 października 2024 r. zakładanie nowych kont w serwisie Forum PC LAB nie będzie możliwe
  4. Wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, tj. dnia 29 listopada 2024 r. nie będzie już dostępny katalog treści Forum PC LAB. Do tego czasu Użytkownicy Forum PC LAB mają dostęp do swoich treści w zakładce "Profil", gdzie mają możliwość ich skopiowania lub archiwizowania w formie screenshotów.
  5. Administrator danych osobowych Użytkowników - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie zapewnia realizację praw podmiotów danych osobowych przez cały okres świadczenia usług Serwisu Forum PC LAB. Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności

Administrator informuje, iż wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, dane osobowe Użytkowników Serwisu Forum PC LAB zostaną trwale usunięte ze względu na brak podstawy ich dalszego przetwarzania. Proces trwałego usuwania danych z kopii zapasowych może przekroczyć termin zamknięcia Forum PC LAB o kilka miesięcy. Wyjątek może stanowić przetwarzanie danych użytkownika do czasu zakończenia toczących się postepowań.

azgan

Unreal Engine 5 - DirectX 12 Ultimate i nowa jakość grafiki

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Nowy Unreal Engine 4

 

W San Francisco odbyła się właśnie konferencja GDC 2011. Prezentowany DirectX 11 będzie wykorzystany w ulepszonej wersji Unreal Engine 3.9.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ogrxxTSluOQ

 

Game Developers Conference to największe pokazy nadchodzących technologii i możliwości ich wykorzystania. To także świetna okazja, żeby poszczególne firmy nawiązały ze sobą współpracę łącząc pomysł z wykonaniem. W tym wypadku, NVIDIA wraz z Epic Games postanowiła rozszerzyć możliwości wizualne nadchodzących gier.

 

Unreal Engine 3 to silnik, na którym opartych zostało wiele świetnych tytułów takich jak Bulletstorm, Mass Effect 2 czy Batman: Arkham Asylum. Również nadchodzące produkcje (przykładowo - BioShock Infinite czy Gears of War 3) pokazują, że potencjał jest jeszcze niewyczerpany.

 

Nic więc dziwnego, że do listy obsługiwanych przez system opcji dodano DirectX 11. Oprócz tego obsługiwana będzie też teselacja i technologie NVIDIA PhysX APEX, oraz NVIDIA 3D Vision™. Mark Rain z Epic Games przyznaje, że korzystając z doświadczenia firmy NVIDIA w zakresie DX11 oraz ich możliwości w odwzorowywaniu efektów fizyki, UE3 osiągnie nowy poziom realizmu pozwalający na wyprodukowanie nowej generacji gier. Nie mniejszy entuzjazm wykazuje też druga strona współpracy.

 

Ogromne światy, a także niezwykle szczegółowe modele i animacje można było oglądać w akcji na kartach graficznych GeForce GTX z serii 500. Na wyżyny możliwości wprowadzono takie elementy jak interakcja z otoczeniem, efektowne wybuchy czy nawet sposób układania się ubrań na poszczególnych obiektach. Więcej informacji o zastosowanych technologiach możemy uzyskać na stronie NVIDII.

 

Warto dodać, że również Unreal Development Kit - darmowa wersja Unreal Engine 3 - została wzbogacona o obsługę wymienionych efektów. Miejmy nadzieję, że w obu przypadkach zaowocuje to uzyskaniem istotnie nowej jakości. Na rezultat jednak trzeba poczekać, wszak od konferencji do finalnego efektu długa droga.

 

Prezentacja odbyła się za zamkniętymi drzwiami, Epic pokazywał materiały wideo, szerszej publiczności udostępniono na razie wyłącznie statyczne obrazki, które cóż, bardziej przypominają kadry z wielomilionowej animacji, niż gry. Słowem: przyszłość jawi się w bardzo ładnych barwach i kształtach.

 

Te materiały reprezentują piękną wizję tego, co powinniśmy być w stanie zrobić. - Twierdzi Mark Rein, szef Epica. Te obrazki mają być "listem miłosnym do autorów sprzętu", w którym firma przedstawia, co chciałaby osiągnąć na konsolach następnej generacji. Czy tak będzie wyglądała przyszłość - czas pokaże.

 

Ciekawe, które to już wcielenie Unreal Engine 3? Wygląda na to, że po bardzo dobrej wersji UE3.5 którą mieliśmy możliwość podziwiać w Batman: Arkham City nadciąga wielkimi krokami UE3.9 ;)

Edytowane przez azgan
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Engine'y z U to zawsze coś. Jako stary fan serii Unreal zacieram ręce. :P

---

EDIT: cut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak szybko pojawią się gry wykorzystujące nowe możliwości UE. A co do UE4, w jednym z wywiadów autorzy powiedzieli że nie ujrzy światła dziennego przed premierom nowych konsol :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to na pewno lepiej niż osławiony CryEngine 3, do tego optymalizacja też na pewno będzie o wiele lepsza. Czekam na gry, które będą go wykorzystywać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik to jedna z najlepszych rzeczy jaka mogla sie przytrafic growej branzy. Mam nadzieje, ze wrzuca ta scene do UDK za te kilka miesiecy tak jak to zrobili w przypadku pokazu z GDC2010

i

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Wygląda to na pewno lepiej niż osławiony CryEngine 3, do tego optymalizacja też na pewno będzie o wiele lepsza. Czekam na gry, które będą go wykorzystywać.

No tak, tyle że czegoś takiego jak na widocznych obrazkach nie zobaczymy prędko. Dodanie opcji DX11 do obecnej wersji silnika na pewno nie da takiego efektu. To jest coś, co prawdopodobnie zobaczymy dopiero na nowej generacji konsol, czyli pewnie za parę lat. :)

 

Szczegóły: http://www.vg247.com/2011/03/03/epic-reveals-mind-blowing-unreal-tech-“this-is-our-proposal-for-what-the-next-generation-of-gaming-is-going-to-be”/

 

DirectX 11 i UE3 dadzą nową jakość gier

 

Już to widzę. Zwykła papka marketingowa...

Edytowane przez qjin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak patrzę na te screeny to od razu rzuca się w oczy dodanie efektownego - Lens Flare najwyraźniej Epic Games nie chce być gorszy od Crytek’a, jeśli ktoś nie wie, o czym mowa to chodzi tu o „nowe” efekty oświetlenia, które pojawił się w Crysis 2 wraz z CryEngine 3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piękny efekt bokeh w tej głębi ostrości :) Wreszcie efekty jakie można uzyskać w lustrzance. I do tego piękne textury i masa drobnych detali. O optymalizację można być spokojnym bo w końcu to UE ale i tak trzeba poczekać na karty z lepszą obsługą DX11. Ale na razie to jeszcze nie ma gry, która by była napisana od postawy pod DX10. Wysztko leci pod DX9 z możliwością włączenia DX 10 i 11.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już to widzę. Zwykła papka marketingowa...

Zawsze istnieje to ryzyko :(

Może inaczej: Kiedy wchodzi nowy twór to nigdy nie jest sobowtórem. Zawsze jest rewolucyjny i ma zmienić świat. Później się okazuje co innego. Choć na to składa się więcej czynników niż samo powstanie silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piękny efekt bokeh w tej głębi ostrości :) Wreszcie efekty jakie można uzyskać w lustrzance. I do tego piękne textury i masa drobnych detali. O optymalizację można być spokojnym bo w końcu to UE ale i tak trzeba poczekać na karty z lepszą obsługą DX11. Ale na razie to jeszcze nie ma gry, która by była napisana od postawy pod DX10. Wysztko leci pod DX9 z możliwością włączenia DX 10 i 11.

Roznica gry wykorzystujecej DX9 a DX10/11 to kwestia shaderow ktore i tak zawsze robi sie od nowa. Nie trzeba zmieniac architektury silnika zeby korzystac z dobrodziejstw nowych DirectX. Przykladowo w UE3 DX11 zostal zaimplementowany w taki sposob, ze artysci moga kontrolowac wspolczynniki teselacji. Takze era dx10 juz dawno sie zaczela. Era DX11 sie zacznie jak ludzie zaczna kupowac karty z obsluga dx11.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Roznica gry wykorzystujecej DX9 a DX10/11 to kwestia shaderow ktore i tak zawsze robi sie od nowa.

 

Ale DX 10 i 11 to nie tylko nowe shadery ale dużo więcej przydatnych "funkcji". A taki proces żeby gra była elastyczna i poszła też tylko na DX9 ogranicza twórców. Więc żeby korzystać z wszystkich dobrodziejstw trzeba by pisać silnik właśnie z myślą o DX 10 i 11 od podstaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O optymalizację można być spokojnym bo w końcu to UE

 

No faktycznie, prezentacja była w końcu tylko na TRZECH GTX580... :E Faktycznie nie ma się co martwić :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ten silnik to jedna z najlepszych rzeczy jaka mogla sie przytrafic growej branzy. Mam nadzieje, ze wrzuca ta scene do UDK za te kilka miesiecy tak jak to zrobili w przypadku pokazu z GDC2010

i

Watpie. Ta scena rusza na jakims kosmicznym sprzecie.

 

Ale wszelkie nowosci powinny trafic do UDK w marcu albo kwietniu. Juz na samą myśl, nie moge sie doczekać :D

 

btw tu nie ma miejsca na marketingowy bełkot. Bo te ficzery będą dostępne publicznie.

Edytowane przez iniside

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiele osób zastanawia się jak będzie wyglądała grafika następnej generacji gier. Na trwającej obecnie imprezie Game Developers Conference firma Epic Games zaprezentowała demo dające odpowiedź na to pytanie.

 

Mark Rein (prezes studia) podkreślił, że wyświetlane sceny w żadnym wypadku nie dadzą rady ruszyć na obecnie istniejących konsolach. Jest to raczej przedsmak tego, co zaoferuje następna generacja i sposób na pokazanie czego twórcy gier oczekują po nowym sprzęcie. Demo działało na komputerze wyposażonym w trzy karty Nvidia GTX 580 i całość bardziej przypominała dobrej jakości film CG niż grafikę generowaną w czasie rzeczywistym. Ludzie z Epic zamknęli jednak usta niedowiarkom swobodnie operując kamerą w każdej ze scen.

 

Co ciekawe, napędzająca to wszystko technologia powstała w oparciu o trzecią generację Unreal Engine, choć Rein stwierdził, że jeśli miałby dać tej wersji jakiś numer to byłoby to Unreal 3.975. Podkreślił jednocześnie, że wszystkie pokazane ulepszenia są już dostępne dla zespołów korzystających z licencji na silnik autorstwa Epic Games. Co więcej, obecna wersja działa na szerokiej gamie urządzeń, od potężnych pecetów po nowoczesne smartfony, choć oczywiście nie oznacza to wcale, że każdy sprzęt da radę w pełni wykorzystać jej możliwości.

 

Demo przedstawiało sceny osadzone w ponurym świecie przyszłości. Rein wyjaśnił, że całość przygotowana została jedynie na użytek Game Developers Conference i nie pochodzi z żadnej ze znajdujących się obecnie w produkcji gier. Oczywiście należy pamiętać, że to samo mówiono na pierwszym pokazie Unreal Engine 3, a potem okazał się, że jego elementy zaczerpnięto z Gears of War.

 

www.gry-online.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie, prezentacja była w końcu tylko na TRZECH GTX580... :E Faktycznie nie ma się co martwić :E

Bo prezentacja pokazała, jak gry mogą wyglądać w dalszej przyszłości, nie w najbliższym czasie. Na chwilę obecną więc nie ma absolutnie się czym przejmować. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale DX 10 i 11 to nie tylko nowe shadery ale dużo więcej przydatnych "funkcji". A taki proces żeby gra była elastyczna i poszła też tylko na DX9 ogranicza twórców. Więc żeby korzystać z wszystkich dobrodziejstw trzeba by pisać silnik właśnie z myślą o DX 10 i 11 od podstaw.

Istota renderingu w czasie rzeczewistym sa shadery. Potok renderingu pozostal niezmieniony od czasow DX8. Przekazujesz bufor wierzcholkow i tekstury a reszta zajmuja sie programowalne jednostki cieniujace(w sporym uproszczeniu). Tak wiec nie trzeba pisac od nowa silnika a jedynie go dostosowac.

 

Inside: Strzelam, ze DX11 wlacza w marcowej becie. Te reflective shadows i subsurface scattering juz teraz sa dostepne. Aj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak szybko pojawią się gry wykorzystujące nowe możliwości UE.

biorac po uwage, ze epic i nv ida "pod reke" w nowym UE, to mozna sie ich spodziewac szybciej niz pozniej. praktycznie wszystkie swoje tech nv tam wcisnela - 3dvision, cuda/physx/apex, dx11 z naciskiem na tesselacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Istota renderingu w czasie rzeczewistym sa shadery. Potok renderingu pozostal niezmieniony od czasow DX8. Przekazujesz bufor wierzcholkow i tekstury a reszta zajmuja sie programowalne jednostki cieniujace(w sporym uproszczeniu). Tak wiec nie trzeba pisac od nowa silnika a jedynie go dostosowac.

 

Inside: Strzelam, ze DX11 wlacza w marcowej becie. Te reflective shadows i subsurface scattering juz teraz sa dostepne. Aj.

 

Szczerze mowiac to mnie bardziej Landscape interesuje. Powiem szczerze ze do tej pory jedyne co mi spedzalo sen zpowiek w przypadku Unreala to wlasnie przestarzały system terenu :D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra,ładnie wszystko,ale ja chcę zobaczyć gameplay z tego,oby wyciekł jak najszybciej :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z opisu wszystko "wygląda" mocarnie , teraz tylko czekać na nagranie tego gameplayu w 1080p i samemu ocenić :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak się podniecałem kiedy oglądałem obrazki z gier na nadchodzącego X360 i PS3. Teraz znowu czuję ten dreszczyk podniecenia :E Podoba mi się też samo demo. Mam nadzieję, że zrobią z tego grę, bo klimat aż się wylewa z opisów i obrazków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie czy poprawili wydajnosc dynamicznego oświetlenia. Bo aktualnie można powiedzieć, ze defaultowy system jaki tam jest, ma te wydajnośc żałosną :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewidywany sprzęt : GTX 890 i procek Intela w 14nm (2013r.) 8 rdzeni(+HT) po 6GHz :E

 

P.S. Double_G - mam tak samo jak ty :P Ten dreszczyk odnośnie grafiki kolejnej generacji jest the best :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak zasilacze kilowatowe będą potrzebne :D

Double_G podobnie było przed pojawieniem się pierwszego Crysis'a, kiedy zachwycaliśmy się nad screenami :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tak pewnie gry na tym silniku nie przyciągną tak jak stara dobra pikseloza :X

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Montował ktoś wentylatory pod grzejnik?   szukam czegoś w rozmiarze max 120 co by na niskich obrotach w miarę "dmuchało", a nie kosztowało majątku. Wstępnie na myśl przyszły mi Arctic P12. Wstawić tak z 5 wentylatorowi pod długość.  Jest opcja kupna takiego zestawu z wentylatorem krzyżowym i to by było teoretycznie najlepszym rozwiązaniem. https://sklep.regulus.com.pl/pl/products/zephyr-80-wentylator-podgrzejnikowy-475.html Ale niestety pytałem producenta i przy wielkości 80cm przepływ powietrza wynosi 105,3 m3/h przy 24dB. Praktycznie taki wentylator pokrywa mi większą powierzchnię grzejnika, ale mam wysokie sufity (około 3.7m) I obawiam się, że to będzie tylko taki lekki powiew. Celem jest po prostu szybsze rozprowadzenie ciepła w pokoju. macie jakieś pomysły? Pytanie raczej na elektrodę, ale tam zaraz będą mi psioczyć i podważać sens takiego rozwiązania xD
    • Chyba tylko Z690/ Z790.
    • Dużo płyt Asusa ma taką możliwość?
    • Będę w domu to Ci napisze, ale wątpię by trzeba było coś konkretnie ustawiać. https://www.amazon.com/Dough-Spectrum-Black-Gaming-Monitor/dp/B0D2JJP2P4?crid=1EAFQEI5HCBOI&dib=eyJ2IjoiMSJ9.3VibO1QcoERlGo9aNG1Bm10phNwQFONwK6XT74i144wspiRlMPEulOcvZRL_VXBonr7Zghy7HCb1rAWOSJS-fsRE0FSj3tDc18Bxkdwsy9iwGzuNeyI9chDryEIMlV0MDYJgkw1FJXdX5wJ875O28KmRobF_8QpiwGnoxQlg5RCpCH4XiIfIJtUgD2mQZoqofmJVFTGFESrMCX5oyOT_D7fv5uloGmqo64lBt69qij3l3WtGQz-bSpBCF8bC8W6foi3u4Y9ZXPUIlY2CSy1lT7k0CifP9UREUUqUyUOB9fQ.OwECPZzj8uWPYg4-jIrS99ynKlARCEWH4EGIHXjspqI&dib_tag=se&keywords=spectrum+black+27&qid=1730815566&sprefix=spectrum+black+27%2Caps%2C207&sr=8-2 Jakby ktoś chciał WOLED-a z gorilla glass.
    • Jak zamkna offtop to wiele osob pewnie przestanie tam w ogole pisac
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...