Skocz do zawartości
Zamknięcie Forum PC LAB

Szanowny Użytkowniku,

Informujemy, że za 30 dni tj. 30 listopada 2024 r. serwis internetowy Forum PC LAB zostanie zamknięty.

Administrator Serwisu Forum PC LAB - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie: wypowiada całość usług Serwisu Forum PC LAB z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.

Administrator Serwisu Forum PC LAB informuje, że:

  1. Z dniem 29 listopada 2024 r. zakończy się świadczenie wszystkich usług Serwisu Forum PC LAB. Ważną przyczyną uzasadniającą wypowiedzenie jest zamknięcie Serwisu Forum PC LAB
  2. Dotychczas zamowione przez Użytkownika usługi Serwisu Forum PC LAB będą świadczone w okresie wypowiedzenia tj. do dnia 29 listopada 2024 r.
  3. Po ogłoszeniu zamknięcia Serwisu Forum od dnia 30 października 2024 r. zakładanie nowych kont w serwisie Forum PC LAB nie będzie możliwe
  4. Wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, tj. dnia 29 listopada 2024 r. nie będzie już dostępny katalog treści Forum PC LAB. Do tego czasu Użytkownicy Forum PC LAB mają dostęp do swoich treści w zakładce "Profil", gdzie mają możliwość ich skopiowania lub archiwizowania w formie screenshotów.
  5. Administrator danych osobowych Użytkowników - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie zapewnia realizację praw podmiotów danych osobowych przez cały okres świadczenia usług Serwisu Forum PC LAB. Szczegółowe informacje znajdziesz w Polityce Prywatności

Administrator informuje, iż wraz z zamknięciem Serwisu Forum PC LAB, dane osobowe Użytkowników Serwisu Forum PC LAB zostaną trwale usunięte ze względu na brak podstawy ich dalszego przetwarzania. Proces trwałego usuwania danych z kopii zapasowych może przekroczyć termin zamknięcia Forum PC LAB o kilka miesięcy. Wyjątek może stanowić przetwarzanie danych użytkownika do czasu zakończenia toczących się postepowań.

azgan

Unreal Engine 5 - DirectX 12 Ultimate i nowa jakość grafiki

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 2.10.2024 o 10:57, *** ChOpLaCz *** napisał:

Ten moment rozwalił mi głowę.

Mnie rozwalił moment gdzie wspominają, że odpalili to na PS5 a jak przyjdzie co do czego to nagle komp za grube tys. ledwo daje radę. Wiadomo, że to demko i wielu rzeczy z "prawdziwej gry" brakuje no ale jak zwykle marketing robi swoje. Wygląda to obłędnie ale poczekam na te bajery w rzeczywistych produktach.  PS5 ma coś pomiędzy RX 5700 XT - 6800 XT. Tak mi podpowiada net.  Czyli "mogę spokojnie spać" z RTX 4070 TI. Co najwyżej włączę FG, DLSS, wszystkie suwaki w lewo i mocno zmrużę oczy. Jak ktoś ma wagę wzroku i niedowidzi to już w ogóle będzie git.

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

100% zgoda. Też patrzę na to przez palce. Niemniej... widzę, jest, działa.
Na czym? Życie zweryfikuje, ale wygląda na tym materiale bajecznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

UE5 to dla mnie głównie dobrze wygląda tylko na demo :E żadna gra na nim jeszcze nie dorasta do tego co było na jakimkolwiek demo UE5 pokazywane. A i bez tego te gry działają tragicznie.

Albo silnik jest tak skopany, albo deweloperzy nie potrafią go dobrze użyć co daje nam punkt pierwszy czyli silnik jest skopany i trzeba z nim jak z jajkiem.

  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisalem juz to w innym temacie. 

Patrzac sie jak dziala i wyglada Decima i UE5 to dochodze do wniosku ze Epic ma szatame z nvidia zeby robic mniej zoptymalizowane silniki zeby karty sie nie nudzily.

Decima dziala cudo nawet na PS4. Zobaczcie jak wyglada i dziala Horizon Forbidden Waste na sprzecie pokroju PS4, biorac pod uwage teraflopy to jest to ewenement!

Dochodzi do tego lenistwo programatorow gdzie ustawiaja chmurki z high na v high nie widac roznicy a masz -30% fps :E 

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O joj 🤭😉

masakra teraz prawie każda gra musi być na Unreal Engine albo przechodzić na niego 🙃

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, azgan napisał:

masakra teraz prawie każda gra musi być na Unreal Engine albo przechodzić na niego 🙃

Może to i lepiej w tym wypadku, po tym co pokazali w Infinite to chyba gorzej być nie może :E

Edytowane przez Kris194
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co za żenujący artykuł:

"Czy są na sali jacyś fani kultowego Dino Crisis? Jeżeli tak, to z pewnością zainteresuje was fakt, że właśnie udostępniono grę Dino Crisis: Rebirth, fanowski projekt na silniku Unreal Engine 5. Już teraz możecie w to zagrać zupełnie za darmo!"

"Gra, a w zasadzie jej wersja demonstracyjna jest dostępna za darmo! Możecie ją pobrać z tego linku:"

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fanowskie TechDemo żeby pokazać jak mógłby wyglądać Dino Crysis. Nie mogą zrobić pełnego Remake na Unreal Engine 5 bo by im Capcom na to nie pozwoli a Demo każdy może pobrać i sprawdzić sobie samemu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.10.2024 o 07:58, skypan napisał:

PS5 ma coś pomiędzy RX 5700 XT - 6800 XT. Tak mi podpowiada net.  Czyli "mogę spokojnie spać" z RTX 4070 TI. 

Aby do końca pozbyć się twoich obaw...
PS5 to praktycznie 1:1 rx6700 10gb + wolno taktowany ryzen 4700 (wydajnościowo ryzen 3600 / i3 12100), ale optymalizacja niekiedy poprawia wydajność RT, np. Cyberpunk, ale to niewielka różnica.
Wszystko wskazuje na to, że PS5 Pro to rx6800 z rdzeniami RT od rx7800xt lub czegoś specjalnego o tej wydajności.

Edytowane przez musichunter1x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@musichunter1x rdzenie RT są z RX8000, a nie 7000 : )

Unreal Engine 5, oglądałem to ich nowe demko. Jest super, generalnie nawet gry potrafią dorównać tym demkom, ale wydajność zwykle leży. 

Pamiętam jak Unreal Engine 3 miał problem ze streamingiem danych, choć wtedy to ja grałem głównie na X360/PS3 i może to głównie problem na konsolach był, że np. tekstury doczytywało po 3 sekundach ; )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, MroczneWidmo napisał:

rdzenie RT są z RX8000, a nie 7000 : )

Właśnie nie byłem pewien co słyszałem, ale prawie na pewno gdzieś było wspominane o wydajności w RT na poziomie rx7800xt, stąd te moje domysły.
Jestem ciekaw w jakim, TDP zamkną się w PS5 Pro.
Dla mnie taki Xbox Series S jest małym cudem, ponieważ pobiera jakieś 100w, tyle co sam gtx1650super, rx6600... Gdyby tylko miał napęd lub można było go złamać :E Gdyby Valve zrobiło Steam box o takie wydajności i ~100w to kupiłbym, a chwila cena, choć steam deck pokazuje że nie byłaby straszna.

Te nowe funkcje w UE5 będą bardzo źle skalować się do XSS.... Chyba że będą robić drugi tryb bez nich.

Edytowane przez musichunter1x

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie pełna zgoda, że tak może być. Co do Nanite to trudno takie coś w grze wyłączyć gdy cały świat jest na tym oparty. Można to optymalizować lub ewentualnie zmniejszyć poziom szczegółów. Jednak Lumen jest większym problemem. W grze cały czas mamy włączone śledzenie promieni. Nie idzie tego wyłączyć. Przynajmniej w jednej gierce co mam na U5. Cały czas muszę mieć włączone śledzenie promieni - w mniejszym lub większym stopniu. Też to jest integralną częścią silnika. Znaczy chyba jest.  Nagle zapomnieli o starym sposobie oświetlania gry ? Nie ma w tym silniku starych rozwiązań gdzie po prostu wyłączamy Lumen  (śledzenie promieni) ? No i tu w sumie dochodzimy do wątku

 

Czy silnik jest tak skonstruowany, że jest tylko i wyłącznie Lumen czy po prostu devsi idą na łatwiznę i nie korzystają ze starych rozwiązań ? Osobiście chciał bym mieć możliwość wyłączenia tej funkcji jak chociażby w CP77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.10.2024 o 21:49, Kris194 napisał:

Może to i lepiej w tym wypadku, po tym co pokazali w Infinite to chyba gorzej być nie może :E

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, azgan napisał:

U mnie chodzi jak masełko, żadnego nawet najmniejszego zacięcia. Co dziwne na monitorze festiwal stuttera a na tv masło 😵💫

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może w TV masz włączony upłynniacz i dlatego masz masełko ?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, skypan napisał:

Może w TV masz włączony upłynniacz i dlatego masz masełko ?

W grach tego nie toleruje.

Generalnie dzisiaj coś zaczęło chrupać, z tą grą coś jest nie tak 🥹

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Warto zaznaczyć dla tych co zdziwieni wchodzą na forum, że w sytuacji kiedy zamykają nam korpo szczury forum to ewakuujemy się na forum ITH. Tam przyjęto nas bardzo ciepło i tam będzie nasz nowy dom IT. https://forum.ithardware.pl/
    • Nie jest. Jak nie masz preferencji na AIO, to lepiej klasyczny air cooler wziąć. Zobacz sobie na testy Thermalright Peerless Assassin i Phantom Spirit, obecnie to są jedne z najmocniejszych chłodzeń, a w cenie dużo niższej niż konkurencja - 190~210pln za warianty SE, 220-240pln za nie-SE. Różnica SE, a "zwykłe" to jedynie wygląd, kosmetyka. Wydajność i głośność bez zmian. Teściki, https://www.tomshardware.com/reviews/thermalright-phantom-spirit-120-review/2 | https://www.tomshardware.com/reviews/thermalright-peerless-assassin-120-se + PA u Gamers Nexus https://youtu.be/Mm4hyIHe1PM?t=992 PS + PA, u Hardware Canucks https://youtu.be/iaJBsQPqxRA?t=589 W Polsce obecnie xkom i hardpc mają te coolery, do niedawna tylko na polskim amazonie były z Niemiec wysyłane. Jeszcze wobec tego co niżej napisałem, oba coolery mają 155mm wysokości, 160mm z wentylem ustawionym pod wyższe RAM'y. Jak masz darmową wysyłkę na amazonie, to tam parę groszy taniej je dostaniesz i mają większą ilość kolorów dostępną.   Zależy od tego: Define 7 Compact Solid i zwykła 7 - jak którykolwiek z komponentów nie zmieści się w tych wymiarach z Compact Solid, to nie masz wyjścia bierzesz większą. Jeszcze jako duży plus zwykła 7'ka ma miejsce na zamontowanie karty graficznej wertykalnie. Jakbyś miał kupić jakąś kobyłę w przyszłości z bardzo ciężkim coolerem to zdecydowanie bezpieczniej dla samej karty jest zamontować ją w ten sposób. Łamanie się laminatu RTX'ów 4080/90 i cięższych 4070'tek pod swoim własnym ciężarem to już "klasyka". Producenci nawet już często dodają podpórki (o tak) pod GPU do zamontowania z tego względu. A fajne to nie jest, jak pęknie laminat to nie uznają gwarancji na to. A wygląda to tak uno, duo, i reszta tego.   Co do zasilacza, Gold/Platinum nie robi aż takiej różnicy. Cokolwiek co ci podpasuje z Corsair/Seasonic/Be Quiet (Pure Power 12 M są super). Fractal i ten tańszy SS GC nie mają wtyczek 12VHPWR pod nowe RTX'y. A adapter Nvidii x3/x4 PCIE -> 12VHPWR jest paskudny i strasznie sztywny+kobyłasty, dużo z nim cyrków historycznie było (topiące się złącza). Tak jak do starszych zasilaczy dostaniesz do zakupu oddzielnie ten kabel, tak jego ceny powodują to nieopłacalne, 100pln do starych Corsair'ów, 90pln do Seasonic'ów, itd. Btw AMD wspominało że w następnej generacji też wstawią już to podłe złącze.   Ogólnie zestaw spoko tylko będziesz musiał poczekać na dostępność 9800X3D, skalperzy wszystko dosłownie wykupili. 7800X3D przy obecnej cenie też nie jest za fajny, idzie w górę od jakoś pół roku. Natomiast nie sądzę żeby niedobór 9800X3D trwał bardzo długo. SSD zostaw przy KC3000 - VP4300 i M482 nie mają własnej pamięci DRAM, a KC3000 ma wbudowane 2GB DDR4. Wpływa to na wydajność i po trochu na wytrzymałość - dyski bez niej używają pamięci NAND na dysku jako "DRAM".
    • @PCLabGPT  Czy znasz osobiście T-800 lub któregoś z następców  ❓
    • Nic nowego, dalej trwają przygotowania do pogrzebu.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...