Skocz do zawartości
azgan

Unreal Engine 5 - DirectX 12 Ultimate i nowa jakość grafiki

Rekomendowane odpowiedzi

31 minut temu, Ghost54 napisał:

ciekawe czy zastosują jakąś technikę odbić psotaci gracza czy NPC, tak jak miel iw zwyczaju w swojej pierwszej wersji silnika z 1998 r.

Skończ już... 

Masz Swój temat gdzie powinnaś zrozumieć co się do Ciebie pisze, ale nie Ty na odwrót...

Więc nie zaśmiecaj innych wątków, Twoim myśleniem.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wszystko to w grach po 500GB już za pięć lat... optymistycznie :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Zas napisał:

A wszystko to w grach po 500GB już za pięć lat... optymistycznie :E

Po co 500GB taki Ryzen 8060 będzie w locie dekompresował tekstury, z szybkimi pamięciami i RTX 50X0 oraz RX 8XXX max 200GB, to że Acti nie umie w kompresje to czemu inni mają nie umieć. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Zas napisał:

A wszystko to w grach po 500GB już za pięć lat... optymistycznie :E

Za kilka lat, jak tak dalej pójdzie, to grania na PC będzie już tylko wspomnieniem i problem rozwiązany ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, AndrzejTrg napisał:

Skończ już... 

Masz Swój temat gdzie powinnaś zrozumieć co się do Ciebie pisze, ale nie Ty na odwrót...

Więc nie zaśmiecaj innych wątków, Twoim myśleniem.

 

Wątek jest powiązany. I to i to dotyczy pewnego efektu, ktory urealnia grę - dlatego stosuje się dynamiczne cieni czy oświetlenie, którym tak wszyscy przyklaskują i nie wyobrażają sobie chyba już gier bez tego. Jestem ciekaww czy wrócą do korzeni, oczywiście już w innej technologii.

  • Confused 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Stjepan666 napisał:

Po co 500GB taki Ryzen 8060 będzie w locie dekompresował tekstury, z szybkimi pamięciami i RTX 50X0 oraz RX 8XXX max 200GB, to że Acti nie umie w kompresje to czemu inni mają nie umieć. ;)

I będzie pobierało 1kw i będzie go trzeba chłodzić wodospadem niagara ?

2 minuty temu, Ghost54 napisał:

 

Wątek jest powiązany. I to i to dotyczy pewnego efektu, ktory urealnia grę - dlatego stosuje się dynamiczne cieni czy oświetlenie, którym tak wszyscy przyklaskują i nie wyobrażają sobie chyba już gier bez tego. Jestem ciekaww czy wrócą do korzeni, oczywiście już w innej technologii.

Mam nadzieje ze cofną się do sprite'ow to zapomniana i bardzo niedoceniona technologia urealniająca wszytko.

  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Ghost54 napisał:

ciekawe czy zastosują jakąś technikę odbić psotaci gracza czy NPC, tak jak miel iw zwyczaju w swojej pierwszej wersji silnika z 1998 r.

Z ciebie jest totalny beton. Nic do ciebie nie dociera.

Już UE4 umożliwia generowanie odbić na wiele sposobów i gry to wykorzystują.

W większości gier są odbicia. Czemu ty to negujesz? Chropowate powierzchnie też odbijają światło tylko odbicie jest wtedy rozmyte.

W twoim temacie zamieściłem screen z Cyberpunk 2077. Naprawdę nie widzisz na nim żadnych odbić?

0LYXMC0.png

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, kadajo napisał:

będzie pobierało 1kw i będzie go trzeba chłodzić wodospadem niagara

Lodówka Xbox - mówi ci to coś? Insiderzy wiedzą, że to nie lodówka tylko obudowa nowego Xboxa... :E

Edytowane przez Zas
  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.06.2021 o 10:52, Ryszawy napisał:

Za kilka lat, jak tak dalej pójdzie, to grania na PC będzie już tylko wspomnieniem i problem rozwiązany ?

Aż tak źle to chyba nie będzie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko Lumen, a więc różnica nie jest powalająca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie, widocznie oryginał był dobrze wypieczony :E A tutaj już real time... Tylko ze ME3 nie zobaczymy :( 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie byłbym taki pewien Catalyst też po cichu robili wiele lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.06.2021 o 14:23, sideband napisał:

Tylko Lumen, a więc różnica nie jest powalająca.

Robi, robotę ten Lumen ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie to Lumen prezentuje sie w akcji o wiele realistyczniej niz ten cały realtimowy RT jaki jest obecnie w grach (z wyjątkiem takich baboli jak np odbicia)

  • Like 1
  • Confused 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jakiej akcji? Jak pominiesz te tragiczne odbicia to zostaje ci tylko niedoskonałe GI, które zmienia się w zależności od ruchu kamery.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego ty tak za wszelka cenę wszędzie próbujesz na sile wręcz udowadniać że sprzętowy RT jest taki super?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nic nie pisałem o sprzętowym śledzeniu promieni. Odniosłem się tylko do jego zachwytów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale jak ktoś się odniesie do twoich zachwytów sprzętowym RT to zaraz jest oburzenie z twojej strony i posty na pół ekranu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może wypowiesz się w temacie? Co ty sądzisz o jakości i realiźmie globalnego oświetlenia generowanego za pomocą Lumen? Zgadzasz się z @Azakiel'em, że jest lepszy niż to co aktualnie w grach? Gry z globalnym oświetleniem obliczanym w czasie rzeczywistym z użyciem śledzenia promieni to Quake II RTX, Cyberpunk 2077, Metro Exodus Enchanced Edition. W Control jest tylko częściowe GI. Jeszcze jakieś inne?

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się ze Lumen wygląda bardzo dobrze i jest świetną alternatywa dla sprzętowego RT który jest o wiele bardziej zasobnożerny a nie jest za to wyraźnie lepszy.
Gdybym był w tej chwili developerem gry wybrałbym Lumena nad RT. Dlaczego ? Ano dlatego ze dzięki temu rozwiązaniu nie ograniczam swojego produktu do garstki GPU które sobie z nim poradzą, dlatego ze daje mi to wyraźnie lepszą wydajność a to jest równie ważne jak nie ważniejsze od jakość. Tak jak z DLSS, lepsza wydajność kosztem jakości obrazu, gdzie praktycznie tego nie widać, a jak nie widać to po co przepłacać marnowaniem mocy.

Powiedz mi co jest rewelacyjnego w sprzętowym RT jak wymaga ciężkiego GPU które i tak jest średnio w nim wydajne ? Już ci raz pisałem ze ty zachwycasz się możliwościami RT ale czysto teoretycznymi. W tworzeniu gier wydajność zawsze będzie stała wyżej nad jakością, co mi po jakości jak będzie to ledwo zipać albo wymagać jakiś nieekonomicznych nakładów mocy (sławetny już przykład Crysis'a). To co pokazuje UE5 i lumen to jest po prostu rewelacja ze można osiągnąć tak dobre oświetlenie nie korzystając ze sprzętowego wsparcia RT. Nawet jeśli sprzętowe RT jest lepsze to nie ma to znaczenia bo Lumen jest na tyle dobry żeby nie robiło to różnicy a jest WYRAZNIE wydajniejszy.

Na koniec pokaz grę ze sprzętowym wsparciem RT która ma taka jakość oświetlenia jak UE5 i Lumen. Nie ma. A wiesz dlaczego ? Bo każdy RTX by klękną nawet z DLSS gdyby mu dać takie RT do przeliczenia.

A piękną wisienka na tym torcie będzie jak Lumen wykorzysta moc sprzętowej akceleracji RT aby go przyspieszyć. I to jest prawdziwa rewolucja.

Edytowane przez kadajo
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To sobie historyjkę wymyśliłeś. Lumen został przygotowany stricte pod konsole, są za słabe na coś bardziej zaawansowanego. Restir masakruje Lumen tylko Lumen z odbiciami to 8ms, a Restir 50ms. Nie ma nic za darmo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam się nie znam ale ten Lumen też potrafi zajechać kartę graficzną

Ale swoją drogą las jak żywy :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lumen wygląda bardzo dobrze i tylko to się liczy. Reszta to teoretyzowanie co by było gdyby.

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, kadajo napisał:

Zgadzam się ze Lumen wygląda bardzo dobrze i jest świetną alternatywa dla sprzętowego RT który jest o wiele bardziej zasobnożerny a nie jest za to wyraźnie lepszy.
Gdybym był w tej chwili developerem gry wybrałbym Lumena nad RT. Dlaczego ? Ano dlatego ze dzięki temu rozwiązaniu nie ograniczam swojego produktu do garstki GPU które sobie z nim poradzą, dlatego ze daje mi to wyraźnie lepszą wydajność a to jest równie ważne jak nie ważniejsze od jakość. Tak jak z DLSS, lepsza wydajność kosztem jakości obrazu, gdzie praktycznie tego nie widać, a jak nie widać to po co przepłacać marnowaniem mocy.

Powiedz mi co jest rewelacyjnego w sprzętowym RT jak wymaga ciężkiego GPU które i tak jest średnio w nim wydajne ? Już ci raz pisałem ze ty zachwycasz się możliwościami RT ale czysto teoretycznymi. W tworzeniu gier wydajność zawsze będzie stała wyżej nad jakością, co mi po jakości jak będzie to ledwo zipać albo wymagać jakiś nieekonomicznych nakładów mocy (sławetny już przykład Crysis'a). To co pokazuje UE5 i lumen to jest po prostu rewelacja ze można osiągnąć tak dobre oświetlenie nie korzystając ze sprzętowego wsparcia RT. Nawet jeśli sprzętowe RT jest lepsze to nie ma to znaczenia bo Lumen jest na tyle dobry żeby nie robiło to różnicy a jest WYRAZNIE wydajniejszy.

Na koniec pokaz grę ze sprzętowym wsparciem RT która ma taka jakość oświetlenia jak UE5 i Lumen. Nie ma. A wiesz dlaczego ? Bo każdy RTX by klękną nawet z DLSS gdyby mu dać takie RT do przeliczenia.

A piękną wisienka na tym torcie będzie jak Lumen wykorzysta moc sprzętowej akceleracji RT aby go przyspieszyć. I to jest prawdziwa rewolucja.

Jak piszesz o jakości oświetlenia Lumen to określ o którą jego część ci dokładnie chodzi. @Azakiel pisał, że odbicia pomija. Ja się z tym zgadzam, że aktualnie ich jakość jest nie do przyjęcia.

Oświetlenie odbite generowane przez Lumen jest bardzo niskiej jakości i nadaje się właściwie tylko do bardzo chropowatych powierzchni, gdzie odbicia są rozmyte. Opiera się głównie na SSR a braki w odbiciach uzupełnia śledzeniem promieni na modelach o bardzo niskiej jakości.

Oświeltenie rozproszone czyli globalne obliczane przez Lumen ma bardzo niską jakość. Tak jak pisałem, potrafi się zmieniać np. przy zmianie kierunku widoku. Nie uwzględnia też części obiektów, które są poza zasięgiem kamery lub w większej odległości. Bardzo długo się aktualizuje. Metro Exodus Enchanced Edition dokładniej oblicza oświetlenie globalne. Cyberpunk 2077 też.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...