Skocz do zawartości
nietopyrz

Klawiatury mechaniczne - dyskusja

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Może być kosmiczna. Ale na odpowiednich switchach. Na pewno nie na Outemu ani na tych totalnie spieprzonych gumowatych Cherry MX Low Profile :E, ale na innych - zależnie od preferencji - już tak. Nawet dobre nożycówki kopały tyłek membranom, dobre mechaniki też mogą. Chociaż fakt, jedne i drugie to białe kruki (ile jest klawiatur na Kailch Choc Red/Brown? ;))

 

Jeszcze zależy jaka membrana, bo jak wezmę membranę od Logitecha i porównam ją do tej najzwyklejszej to się nijak nie umywa, nie wiem czy to takie uczucie nowości czy specjalna konstrukcja, ale takie K120 czy G213 działa wyraźnie lepiej od jakiejś zwykłej membrany :hmm: Albo mi się coś po prostu wydaje :lol2:

 

A jak wygląda sytuacja z Outemu Blue, Brown czy Black oraz całą resztą Outemu? Bo po Redach odnoszę wrażenie, że absolutnie klawiatura nie jest tyle (od 100 zł.) warta, jeśli ma do zaoferowania tylko przełączniki mechaniczne. Z drugiej strony cała reszta już zaczyna ładnie kosztować, a zwłaszcza Cherry, gdzie najtańsza klawa jest po około 350 zł. Tego Choc w ogóle chyba nie ma na rynku. Gaterony za granicą są dużym konkurentem wisienek, bo są tańsze, a u nas kosztuję nawet tyle samo, bo to jakiś unikat.

 

Szkoda, że nie ma promocji jak kiedyś K66 MX Red za chyba 150 zł. :lol2: Teraz Razer z 350 zł. na 330...

Edytowane przez Aspartam K

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zależy jaka membrana, bo jak wezmę membranę od Logitecha i porównam ją do tej najzwyklejszej to się nijak nie umywa, nie wiem czy to takie uczucie nowości czy specjalna konstrukcja, ale takie K120 czy G213 działa wyraźnie lepiej od jakiejś zwykłej membrany :hmm: Albo mi się coś po prostu wydaje :lol2:

 

A jak wygląda sytuacja z Outemu Blue, Brown czy Black oraz całą resztą Outemu? Bo po Redach odnoszę wrażenie, że absolutnie klawiatura nie jest tyle (od 100 zł.) warta, jeśli ma do zaoferowania tylko przełączniki mechaniczne. Z drugiej strony cała reszta już zaczyna ładnie kosztować, a zwłaszcza Cherry, gdzie najtańsza klawa jest po około 350 zł. Tego Choc w ogóle chyba nie ma na rynku. Gaterony za granicą są dużym konkurentem wisienek, bo są tańsze, a u nas kosztuję nawet tyle samo, bo to jakiś unikat.

 

Szkoda, że nie ma promocji jak kiedyś K66 MX Red za chyba 150 zł. :lol2: Teraz Razer z 350 zł. na 330...

 

Outemu Blue w zasadzie się jedynie do czegoś nadaje, jednak głośne to to, jak to Blue. Kailh Choc prawie nie istnieje na rynku, zostały Modecomy (Volcano Blade) i to w zasadzie tyle. Chyba, że gdzieś wyłapiesz jeszcze używkę Sharkoon PureWriter (smutno mi, że się nie załapałem na nią).

 

Gaterony mamy taniej, też w postaci Modecoma (Lanparty 2), ale nie mają numerycznej. Welp.

 

Swoją drogą, jak z Logitechami na Romer-G? Naczytałem się sporo negatywnych opinii o awaryjności urządzeń od Logitecha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skąd takie informacje na temat LG?

 

Romer-G nie są tak dobre jak np. Kailh czy Cherry w użytkowaniu, ale są po ciche jak na mechanika. Na szczęście są już nowe przełączniki GX i sprawują się o wiele lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jaki mechanik polecicie do 700 zł? Gdzieś na Reddit przeczytałem, że liczą się tylko marki takie jak Cooler Master, Ducky i tym podobne (takie mało znane w Polsce) oraz, że reszta brandów to szrot. Miałem już zamówionego Corsaira K70 RGB, ale odmówiłem, bo gość napisał, że Corsaira jakość ssie i jest przedrożony. Rozważałem nawet coś tańszego (jakiś HuperX FPS Alloy czy coś). Jest taki wybór, że nie wiem co wybrać. Do tej pory używałem: CMStorm QuickFire Ultimate Cherry MX Brown -> Byłem z niej mega zadowolony, mam ją od 2014 roku, działa i teraz służy w biurze mimo jednego prania w zmywarce. W domu używam Logitecha G413 Carbon, z którego nie jestem zadowolony, bo wypadają mi z niego klawisze i przełączniki też jakieś takie se, natomiast sama budowa całkiem całkiem. :)

Edytowane przez as1970

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki mechanik polecicie do 700 zł?

 

Jak się sprawuje się ten Razer Huntsman skoro się na niego zdecydowałeś w innym wątku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz RK61 mechanik 60% z brązowymi switcham. Całkiem nieźle się sprawuje, mam ją od 6 miesięcy. Cena około 300 zł w Polsce u Chinczyków taniej, ale wiadomo czas oczekiwania obecnie około 2 miesiące. Ja kupiłem w Polsce.

 

 

1. Materiał keycap: ABS

2. Switch: brązowy przełącznik RK, czerwony przełącznik

3. Połączenie: Bluetooth + USB Wired Dual Mode kabel typu C

4. Układ: 61 klawiszy 60% Układ klawiatury

5. Podświetlany RGB

6. Wymiar: 290 * 100 * 35 mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie od paru tygodni mam problem z double typing na g910 logitech-a , próbowałem wszystkiego co mi polecano i support wyłożył laske. Problem jest na tylę męczący że mam zamiar wymienić klawiature na nową. Najbardziej ciekawa wydaje mi się klawiatura Apex Pro , szczególnie interesują mnie te przełączniki omni , posiada ktoś taką klawiature bo zastanawia mnie czy dobrze rozumiem te technologie i według niej mogę ustawić chociażby sterowanie postaci (prędkość poruszania) pod WASD by działało to na podobnej zasadzie jak na analogach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo źle ją zrozumiałeś.

 

Można ustawić tam punkt aktywacji np. 1.0 mm czy 0.8 mm, a analogi polegają na czymś zupełnie innym.

Edytowane przez Aspartam K

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.06.2020 o 13:05, Szark123 napisał:

Panowie od paru tygodni mam problem z double typing na g910 logitech-a , próbowałem wszystkiego co mi polecano i support wyłożył laske. Problem jest na tylę męczący że mam zamiar wymienić klawiature na nową. [...]

Masz na mysli chattering?

Po pierwsze jezeli uzywasz G HUB to usun go i zainstaluj LGS. Po drugie nagraj film z ekranu + dzwiek z mikrofonu (chodzi o dzwieki z klawiszy) podczas piszesania na tej stronie: https://typing-speed-test.aoeu.eu

Jesli faktycznie jest to chattering to bedzie go na koncu testu widac jak na dloni. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie była to wada techniczna , klawka poszła do szafy i wskoczył K95.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie chcę zakładać nowego tematu,  podepnę się tutaj. 

Poszukuję jak najbardziej cichej klawiatury. Chciałem kupić Corsair na Cherry MX Red w wersji silent ale nigdzie jej nie ma.

Widziałem też jakieś wyciszające podkładki pod przyciski. 

Ktoś może się wypowiedzieć w temacie i coś polecić za rozsądne pieniądze? Klawiatura ma być do codziennego użytkowania, głównie pisanie, czasami gry. Najlepiej jakby nie miała podświetlenia lub będzie można to dziadostwo wyłączyć na stałe  :) i nie za cenę procesora :) dziękuję za pomoc i z niecierpliwością czekam  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oringi, czyli te nakładki, o których mówisz, w praktyce nie zmieniają aż tak wiele, a do tego wg. mnie pogarszają przy co najmniej niektórych przełącznikach feeling podczas pisania. Najwięcej do powiedzenia w tej kwestii mają jednak przełączniki. Podaj budżet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może Romer-G będą dość ciche?

Kupno czegoś takiego za 350 zł. to strata kasy, jeśli najcichsze wersje z oringami są za głośne to pozostaje membrana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz jeszcze zaryzykować z GK61 albo SK61.  Tylko tutaj przełączniki sa optyczne, więc mimo iż wymienne nie ma za wiele alternatyw. Może z czasem się pojawią? :) REDY + Gumki moga być Ciche. Albo raczej "ciche". Dodatkowa gumka wygłusza hałas przy wciskaniu klawisza. 

Gateron Silent mają mini gumki przy wciskaniu, ale też po puszczeniu klawisza jest gumkowaty hamulec w przeciwnym kierunku. Niestety wyrabiają się przynajmniej te co się wciska. U mnie WSAD jest głośniejszy od reszty ale klawa i tak jest cicha.

Przy okazji kolejny efekt wyciszenia masz wtedy, kiedy klawisze nie latają na przełącznikach tylko siedza sztywno. Gumiaka jak przeciągniesz ręką po powierzchni klawiszy to prawie zawsze wszytko grzechocze. Tak bez wciskania klawiszy. Na gateronach mam zero luzu ;)

 

3 rzeczy. Hamulec docisku. Hamulec odbijania. Spasowanie bez luzów. 

 

Jest jeszcze temat stabilizatorów, te nieraz trzeba podkleić ( jeśli latają ) lub przesmarować. Z tym przesmarowaniem to zawsze warto, bo wycisza to przełączniki. 

A i jeszce duża podkładka pod klawiaturę. Jak klawiatura stoi na podkładce zamiast na blacie, to też jest ciszej.

 

Przełączniki Blue to już nawet nie wspominam, że musisz omijać szerokim łukiem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie gruba przesiadka z Genesis r11 za 15 zł na Modecoma Lanparty 2 RGB z brązowymi gateronami

nqo6CLth.jpg

Na razie bawię się ledami :E przypadkiem odkryłem, że da się wyłączyć podświetlenie portu usb, fart bo by mnie to trochę denerwowało oglądając filmy i pewnie bym zakleił taśmą. Chyba będę musiał zainwestować w gumki wyciszające, nie jest uber głośna ale jestem zwierzęciem nocnym. Klawisz enter jest trochę za chudy, czasem trafiam w ukośnik.

Edytowane przez Pentium D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem osłonę przeciw wszelkim kurzom, okruchom itp na klawiaturę z kartonu.

BBCZbJWh.jpg

JTRgl6qh.jpg

u2FLqlfh.jpg

mCgex2xh.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój Drevo Excalibur miał osłonę z plastiku w standardzie. IBM w 1985 chyba też taką mial?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie tak średnio zadowolony jestem z klawiatury bo jest za głośna i klawisze za lekko wchodzą. Bez słuchawek przy pisaniu stukot jest nieznośny, w dzień trochę ginie w tle ale w nocy to jest dramat. Nawet w słuchawkach dokanałowych mi to stukanie przeszkadza. Parę klawiszy wyciszyłem i jest lepiej, ale nadal stuka przy odbiciu klawisza.

Zamówiłem już inną klawiaturę mianowicie Fury Hurricane, jest to podobno jedyna klawiatura TKL na membranie. Jak mi podpasuje to tą zwrócę, jedynie szkoda mi będzie podświetlenia rgb bo to jest naprawdę ładne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema. Czy ktoś się może orientuje czym mogę potraktować switche/keycapy żeby mi nie wypadały? Niestety z racji że moja klawa ma już grubo ponad 6 lat to wielokrotne rozkręcanie i czyszczenie spowodowało że czasem niektóre klawisze potrafią wypaść same z siebie/przy mocniejszym uderzeniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 30.07.2020 o 16:30, Pentium D napisał:

Na razie tak średnio zadowolony jestem z klawiatury bo jest za głośna i klawisze za lekko wchodzą. Bez słuchawek przy pisaniu stukot jest nieznośny, w dzień trochę ginie w tle ale w nocy to jest dramat. Nawet w słuchawkach dokanałowych mi to stukanie przeszkadza. Parę klawiszy wyciszyłem i jest lepiej, ale nadal stuka przy odbiciu klawisza.

Zamówiłem już inną klawiaturę mianowicie Fury Hurricane, jest to podobno jedyna klawiatura TKL na membranie. Jak mi podpasuje to tą zwrócę, jedynie szkoda mi będzie podświetlenia rgb bo to jest naprawdę ładne.

Jednak zostaje przy Lanparty 2. Chwilę pomacałem tą Fury i może jest cichsza ale ma najprostsze malowane klawisze i pewnie by farba zeszła po roku no i już polubiłem to rgb. 

Znacie jakiś sposób jak zdjąć keycapy bez zniszczenia ich poza kupnem specjalnego klucza?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie chce kupić pierwszego mechanika.Kilka dni temu na gorącym strzale kupiłem w xkom Razer Huntsman Clicky Optical Switch.Świetnie wykonana klawa jednak zabiła mnie swoją głośnością i wysokością.Była dla mnie zdecydowanie za wysoka i za głośna.Wysokość jeszcze zniosę bo są podkładki ale głośność mnie zabiła.Czy w tej cenie za jaką ją kupiłem czyli 300zł znajde coś równie dobrego ale zancznie cichszego? wiem że mechanik ma być głośny ale ten razer to była przesada...Czy kltoś byłby w stanie mi doradzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Ale tak bylo od wiekow to na prawde zejdz na ziemie i nie skladaj klockow. Wyplata opodatkowana a podatek od nieruchomopsci to calkowicie odmienne tematy. No masz racje na 2024 co wychodzi na duzy + bo drugi spada na 12% do 85K
    • @kola01Ok, dzięki za ogólne wyjaśnienie jak działają chłodzenia i stwierdzenie czy moje chłodzenie, którego nigdy w życiu na własne uszy nie słyszałeś jest ciche lub głośne😆 Bardzo wiele to zmienia w moim życiu, dobra robota👏  Jak "głośny" jest Fortis 5 dual przy swoim maksymalnym RPM 1400 w porównaniu z różnymi aio możesz przeczytać tutaj:  https://www.purepc.pl/test-silentiumpc-fortis-5-i-fortis-5-dual-fan-coolery-dla-procesorow-z-dobrym-stosunkiem-ceny-do-wydajnosci-i-cichymi-wentylator?page=0,7 Może uwierzysz 
    • Nic sobie nie pomyliłem. Z premedytacją nie użyłem nazwy gdyż mowiny o tanich asrocakch, model nie ma znaczenia. Ogólnie beka bo gdy mówię o karcie dźwiękowej narracja zmieniana jest na taką że dobra karta dźwiękowa nie jest potrzebna, można kupić inna, można kupić dac itp (TO SĄ DODATKOWE KOSZTY). Jak mówię o sekcji zasilania to narracja brzmi że pomylelem się z modelem płyty. Cały dowcip polega na tym że to 400zl to nie wiele jak na różnice w tym co dostajemy w tych mobasach. Tzn lepsza dźwiękowka, lepsza sekcja zasilania, lepsze wyposażenie. OGÓŁEM LEPSZA PŁYTA. Jeśli komuś wystarcza biedny kodek audio czy biedna sekcja zasilania to fajnie ale niech nie mówi że ta płyta jest dobra. Jest WYSTARCZAJĄCA dla niego i to wszystko. To tak jak z tymi bułkami z biedronki, dla kogoś są wystarczające, ja wolę kuoic 3x droższe i nie jest odnrazanego barachła. Argumenty że za 900zl płyty też mają kiepskie kodeki audio jest śmieszny bo wystarczy poszukać w specyfikacji technicznej i znaleźć taka która ma normalne audio, wyposażenie czy co tam nas interesuje. Nadal nikt nie odpowiedział, dlaczego nie polecają tanich asrockow na am4? Bo różnica pomiędzy dobrą płyta jest po prostu mniejsza i mówimy o mniejszej skali.  Edit: teraz spojrzałem na morele, nowy tomahawk kosztuje 871zl. Różnica pomiedzy "wystarczającymi" asrockami zaczyna topnieć wiec za niedługo ten post będzie nieaktualny bo i tak wszyscy będą polecali MSI. Obecnie to już 350zl czyli żaden pieniądz. 
    • Masz calkowita racje. 1 kwietnia lece na Florida zakupic dzialke i zaczac budowe domu. Nie dosc ze tax ma sprzedaz jest 6% to jak dom bedzie jako glowny nie bede placil stanowego podatku od zarobkow w moim wypadku to 10.75% ze stanu NJ. Tym sposobemdom wybuduje sie z tax z NJ.
    • No nie wiem jakim cudem ale w pit masz ustalone progi procentowe od zarobkow/ Kosz pracodawcy pracownika nic nie obchodzi bo to dwie oddzielne dzialalnosci. No to najprostrza droga. Z tego co sie orientuje to jak dobrze sie uczysz to studia nadal w Polsce sa bezplatne?.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...