Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
43 minuty temu, sabaru napisał:

Nie bardzo rozumiem. Wielka Brytania wyszła prawie rok temu z Unii. Według Google 31 stycznia 2020 roku. To czemu dopiero te problemy z benzyną i podobno z brakiem kierowców dopiero teraz się zaczynają. Przecież to już praktycznie po kilku tygodniach powinno się zacząć dziać.

Po opuszczeniu EU do końca 2020 roku trwał jeszcze okres przejściowy w którym w sumie prawie wszystko gospodarczo działało jakby nad byli w EU.

Ten rok to był również czas na ustalanie warunków na jakich ma się odbywać dalsza współpraca gospodarcza cła itd po opuszczeniu unii.

Więc w sumie dopiero od tego roku UK czuje realne skutki opuszczenia EU.

 

A i jeszcze tam był taki motyw że masa migrantów zaczęła opuszczać UK od 2020 roku, powody były dwa, bajzel związany z wyjściem z EU i szopka covidowa, którą zaserwował tam rząd. Kilka czynników się złożyło na to co teraz tam wychodzi.

Ogólnie to z tego co tam szacowali to do początku 2021 roku mogło opuścić ten kraj nawet ponad 1milion ludzi, często ludzi młodych i pracujących.

 

Edytowane przez lukadd
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, sabaru napisał:

Nie bardzo rozumiem. Wielka Brytania wyszła prawie rok temu z Unii. Według Google 31 stycznia 2020 roku. To czemu dopiero te problemy z benzyną i podobno z brakiem kierowców dopiero teraz się zaczynają. Przecież to już praktycznie po kilku tygodniach powinno się zacząć dziać.

https://www.money.pl/gospodarka/brytyjski-rzad-lagodzi-przepisy-imigracyjne-wszystko-przez-dotkliwy-brak-rak-do-pracy-6687017121970848a.html

Technicznie nie ma problemów z benzyną. Jest problem z dowozem benzyny i paniką klientów. 
Problemy z brakiem kierowców nie "zaczynają się dopiero teraz". Przykładowo, parę miesięcy temu winę za ich brak zwalano na tzw. ping gate (że niby tak dużo kierowców jest na izolacji z powodu kontaktu z wirusem, że aż to wpływa na zdolność transportową ogólnie).
Po paru tygodniach 'nagle' kierowcy się uodpornili na wirusa, albo może 'odinstalowali' apki* do monitorowania kontaktów i pula wymówek jest pusta :E Pozostała prawda: nie ma wystarczająco kierowców, a warunki pracy są do pupci**

*oczywiście że kurła tej apki kierowcy nie instalowali. To zawód, w którym mijasz/spotykasz tak dużo ludzi, że byś chyba nie wyjechał z bazy, gdybyś miał się przejmować Test & Trace jego mać.

**nie tak dawno temu 'wyjszla' sprawa kierowców dostawczaków 'małych zakupów' z rekordowo sobie radzącego Ocado: Ocado ich wypchnęło do firmy trzeciej, firma trzecia traktuje ich jak zwierzęta; kombinuje z wypłatami (kontrakty samozatrudnienia itd) więc niektórzy kierowcy w zasadzie to nie zarabiają nawet legalnej minimalnej krajowej. Oczywiście, kraj i mainstream mediów ma wywalone na jakichś biedaków dowożących im bułki i kraty piwa. No chyba że nie będzie miał kto dowieźć kraty piwa. Wtedy zaczną się zastanawiać ;)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyspiarze mają braki z kierowcami, to zawsze mogą przyuczyć swoją złotą młodzież do zawodu 😃

chav2.jpg

  • Haha 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No Abdulowi trochę strach dać ciężarówkę.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, jagular napisał:

Na chwilę obecną ę ą rząd BoJo klęka i majaczy o....tymczasowych wizach pracowniczych dla kierowców z UE. Już to, k***a widzę: Zenek jeździł 5 lat TIRem w UK, po Brexicie się wkur*ił, wrócił do Polski, albo wyjechał do Niemiec, tam znalazł pracę i tam sobie jeździ. I teraz Wielki Rząd Imperium łaskawie mu pozwala wrócić na parę miesięcy, jak śmieciowi, tymczasowo, w trybie awaryjnym, żeby ratować Imperium. Czy Zenek rzuci wszystko i przyjedzie na 4 miesiące do UK? No, jak myślicie?

 

Jeju, jak to jest pięknie ujęte :). Crème de la crème czytać taki post, dla przeciętnego ryżego z UK, to musi być ostry szok.

48 minut temu, jagular napisał:

Pozostała prawda: nie ma wystarczająco kierowców, a warunki pracy są do pupci**

**nie tak dawno temu 'wyjszla' sprawa kierowców dostawczaków 'małych zakupów' z rekordowo sobie radzącego Ocado: Ocado ich wypchnęło do firmy trzeciej, firma trzecia traktuje ich jak zwierzęta; kombinuje z wypłatami (kontrakty samozatrudnienia itd) więc niektórzy kierowcy w zasadzie to nie zarabiają nawet legalnej minimalnej krajowej. Oczywiście, kraj i mainstream mediów ma wywalone na jakichś biedaków dowożących im bułki i kraty piwa. No chyba że nie będzie miał kto dowieźć kraty piwa. Wtedy zaczną się zastanawiać ;)

Od razu przypomina się naprawdę niezły angielski film "nie ma nas w domu" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli skończy się paliwo na stacjach benzynowych i armageddon.

Londyn płonie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Tak to jest, gdy znaczny % lokalsów od pokoleń żyje na socjalu.

Nagle się okazuje, że pomimo znacznej ilości importowanych kolorowych nie ma komu robić.

 

M.in. dlatego żałuję, że PIS, aby dorwać się do koryta, otworzył w PL puszkę pandory pt. socjal.

Edytowane przez Kaiketsu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, ghostdog napisał:

Imperium wstaje z kolan 😄

 

Raczej Imperium kontrataluje :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że ta hołota jest odizolowana na wyspie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oni chociaż o benzynę. U nas takie walki są o karpia w Lidlu. 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
4 godziny temu, sabaru napisał:

Nie bardzo rozumiem. Wielka Brytania wyszła prawie rok temu z Unii. Według Google 31 stycznia 2020 roku. To czemu dopiero te problemy z benzyną i podobno z brakiem kierowców dopiero teraz się zaczynają. Przecież to już praktycznie po kilku tygodniach powinno się zacząć dziać....

 

Też nie rozumiem jednej rzeczy. Co się stało z rodzimymi brytyjskimi kierowcami po Brexicie? Tak nagle wszyscy rzucili papierami i wyemigrowali? Ze zagranicznych nie ma mogę zrozumieć....

Czyli, że cały ten kryzys opiera się w sumie tylko na załamaniu łańcucha dostaw?

Edytowane przez Flik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Tam ogólnie z tego co wyliczają to w różnych sektorach(głównie najniżej płatnych) to brakuje teraz po brexicie ~miliona pracowników.

A z lokalsami na ciężarówkach nic się nie stało, dalej jeżdżą, no pewnie jakaś część poszła na socjal :E ale ci co zostali to jest zdecydowanie za mało, aby to wszystko ogarnąć. Tam brakuje teraz nawet 80-90k kierowców ciężarówek.

Jak byli w EU to pierwsza lepsza np. Polska firma transportowa mogła im rzucić swoje ciężarówki czy kierowców i wykonywać zlecenia na terenie ich kraju, teraz nie jest tak hop siup.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tłudno, było wiedzieć że państwo to powiązane naczynia. Nie policzono ilu obcokrajowców z UE pracowało na nich, tak że pech.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Spokxik napisał:

Tłudno, było wiedzieć że państwo to powiązane naczynia. Nie policzono ilu obcokrajowców z UE pracowało na nich, tak że pech.

Bardziej raczej nie uwzględniono tego, że zagraniczni pracownicy nie są równo rozłożeni po wszystkich branżach i niektóre zawody były znacznie częściej reprezentowane przez imigrantów. Tym niemniej za głupotę (brexit) się płaci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do tego masę prac wykonywali pracownicy "tymczasowi" zatrudniani i wysyłani tam przez agencję z inny europejskich krajów. Również i kierowcy z różnych krajów EU. Po wyjściu UK z EU skończyły się agencje pracy.

A wszyscy obcokrajowcy, którzy tam przebywali musieli składać papiery o status osiedleńca. Wielu to olało, pracy w EU jest masa i to często lepiej płatnej i w krajach o niższych kosztach życia. Szopka covidowa jaką kręciło UK też na pewno nie zachęcała ludzi do pozostania tam więc wyjebali :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
4 godziny temu, Kaiketsu napisał:

Tak to jest, gdy znaczny % lokalsów od pokoleń żyje na socjalu.

Nagle się okazuje, że pomimo znacznej ilości importowanych kolorowych nie ma komu robić.

 

M.in. dlatego żałuję, że PIS, aby dorwać się do koryta, otworzył w PL puszkę pandory pt. socjal.

Tak, część lokalsów żyje na socjalu. O zgrozo, część żyje na socjalu od pokoleń. To jest najgorsze rozwiązanie społeczne - to buduje podklasy społeczne totalnie wykluczone z systemu, od "maleńkości" do śmierci. W końcu, jak się rodzisz i wychowujesz w domu, w którym rodzice i dziadkowie nie pracowali...to jakie jest prawdopodobieństwo, że zechcesz miec ochotę na ruszenie tyłka do roboty?
Sytuacja globalna obecnie jest kuriozalna: jednocześnie śmiecio-propagandówka w rodzaju Daily M(F)ail płacze, że brakuje prawie 2mln (!!) pracowników, oraz robi się wielką dramę z powodu tego, że rząd chce obciąć benefity*.
W tym kraju, z powodu nawarstwienia problemu, jest bardzo ciężko krzyknąć: wypier***ć do roboty. Nim przyjszly problemy, nie było problemu z utrzymaniem nierobów**. Ale to przeszłość...

*podczas pandemii tymczasowo podwyższono tzw. Universal Credit (nazwa zbiorczego zestawu benefitów) o 20 funciaków. Teraz ta podwyżka ma być cofnięta. Od samego początku była określona jako tymczasowa. Rząd od samego początku twierdził, że chce ludzi wysłać do pracy. Robi się jednak z tego dramę i element walki politycznej.
**nie, nie wszyscy korzystający z benefitów to matoły i nieroby. UK to kraj brutalnego kapitalizmu zmiksowanego z lekką dawką socjalu. Brutalny kapitalizm nie lubi np. samotnych matek, które nie skończyły Eton College :)

2 godziny temu, Flik napisał:

Też nie rozumiem jednej rzeczy. Co się stało z rodzimymi brytyjskimi kierowcami po Brexicie? Tak nagle wszyscy rzucili papierami i wyemigrowali? Ze zagranicznych nie ma mogę zrozumieć....

Wyżej pisałem: to zestaw czynników:
- DVLA podczas pandemii zaliczyła totalnego, modelowego fuckupa. Na wielu płaszczyznach, bo jak zaczęli w końcu pracować to zostali firmą z największą ilością zakażeń covidowych, firmą w której w stanie agonalnym miałeś przyjść do pracy i nie ma że k****a umierasz :E
W każdym razie, taki przykładowo kierowca certyfikowany do przewozu paliwa to nie jest aż taki random od wujka Mirka - trzeba mu certyfikatów, trzeba mu odnawiać te certyfikaty. Się nie dało się tego zrobić.
- z racji tego, że praca TIRowca to hardkor, część kierowców w UK nie była brytyjska. Część z nich pokazała środkowy palec pracodawcy w ciągu ostatnich lat. Z wielu powodów: od Brexitu, przez zmiany kontraktów do skutków dynamicznych i brutalnych zmian na rynku (górki i dołki zapotrzebowania na usługi transportowe).
- mimo wszystkiego, gospodarka odpaliła, i to ostro. Czyli, jest zapotrzebowanie na wyncej. Wyncej wszystkiego. Czyli wyncej transportu tego wyncej wszystkiego.

 

Edytowane przez jagular

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, jagular napisał:

Tak, część lokalsów żyje na socjalu. O zgrozo, część żyje na socjalu od pokoleń. To jest najgorsze rozwiązanie społeczne - to buduje podklasy społeczne totalnie wykluczone z systemu, od "maleńkości" do śmierci. W końcu, jak się rodzisz i wychowujesz w domu, w którym rodzice i dziadkowie nie pracowali...to jakie jest prawdopodobieństwo, że zechcesz miec ochotę na ruszenie tyłka do roboty?
Sytuacja globalna obecnie jest kuriozalna: jednocześnie śmiecio-propagandówka w rodzaju Daily M(F)ail płacze, że brakuje prawie 2mln (!!) pracowników, oraz robi się wielką dramę z powodu tego, że rząd chce obciąć benefity*.
W tym kraju, z powodu nawarstwienia problemu, jest bardzo ciężko krzyknąć: wypier***ć do roboty. Nim przyjszly problemy, nie było problemu z utrzymaniem nierobów**. Ale to przeszłość...

*podczas pandemii tymczasowo podwyższono tzw. Universal Credit (nazwa zbiorczego zestawu benefitów) o 20 funciaków. Teraz ta podwyżka ma być cofnięta. Od samego początku była określona jako tymczasowa. Rząd od samego początku twierdził, że chce ludzi wysłać do pracy. Robi się jednak z tego dramę i element walki politycznej.
**nie, nie wszyscy korzystający z benefitów to matoły i nieroby. UK to kraj brutalnego kapitalizmu zmiksowanego z lekką dawką socjalu. Brutalny kapitalizm nie lubi np. samotnych matek, które nie skończyły Eton College :)

Wyżej pisałem: to zestaw czynników:
- DVLA podczas pandemii zaliczyła totalnego, modelowego fuckupa. Na wielu płaszczyznach, bo jak zaczęli w końcu pracować to zostali firmą z największą ilością zakażeń covidowych, firmą w której w stanie agonalnym miałeś przyjść do pracy i nie ma że k****a umierasz :E
W każdym razie, taki przykładowo kierowca certyfikowany do przewozu paliwa to nie jest aż taki random od wujka Mirka - trzeba mu certyfikatów, trzeba mu odnawiać te certyfikaty. Się nie dało się tego zrobić.
- z racji tego, że praca TIRowca to hardkor, część kierowców w UK nie była brytyjska. Część z nich pokazała środkowy palec pracodawcy w ciągu ostatnich lat. Z wielu powodów: od Brexitu, przez zmiany kontraktów do skutków dynamicznych i brutalnych zmian na rynku (górki i dołki zapotrzebowania na usługi transportowe).
- mimo wszystkiego, gospodarka odpaliła, i to ostro. Czyli, jest zapotrzebowanie na wyncej. Wyncej wszystkiego. Czyli wyncej transportu tego wyncej wszystkiego.

 

Jedno pytanie, bo pewnie siedzisz w UK, więc wiesz lepiej.

Jaki to jest ten socjal? Ile on wynosi, za co dokładnie itp. Pytam z ciekawości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, jagular napisał:

*podczas pandemii tymczasowo podwyższono tzw. Universal Credit (nazwa zbiorczego zestawu benefitów) o 20 funciaków. Teraz ta podwyżka ma być cofnięta. Od samego początku była określona jako tymczasowa. Rząd od samego początku twierdził, że chce ludzi wysłać do pracy. Robi się jednak z tego dramę i element walki politycznej.

U nas dla odmiany podwyżka VAT-u miała być tymczasowa na 2 lata, a minęła dekada i powrotu do poprzedniej stawki nie widać :E

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brexit miał też ogromny wpływ na wszelakie opcje finansowe. Dla przykladu podam choćby zwykłe konto w Revolucie lub TransferWise (obecnie Wise). O ile jeszcze rok temu przelewy były robione momentalnie, tak szczególnie tym drugim już trzeba czekać od 2 do 3 dni roboczych.

Mam nadzieję, że kiedyś ludzie otrzeźwieją i zrozumieją, że tylko wspólna Europa, albo żadna. Ruscy i Chiny tylko czekają na każde podziały u nas. Popatrzcie co się stało z Faragem po głosowaniu ws Brexitu. Osunął się w cień, bo zadanie wykonane. Pieprzony ruski agent.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brawo Szwajcaria:

 

Cytat

Szwajcarzy powiedzieli "tak" małżeństwom par homoseksualnych.

Ponad 64% Szwajcarów poparło w referendum wprowadzenie małżeństw homoseksualnych. Związki partnerskie są w Szwajcarii legalne od 2007 ale od teraz pary tej samej płci będą mogły m.in. adoptować dzieci czy móc otrzymać obywatelstwo partnera.

https://www.swissinfo.ch/eng/voters-have-last-word-on--marriage-for-all--bill/46969634

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i to jest demokracja w prawdziwej postaci. Jeśli ludzie tak zdecydowali to super. Tak powinno być wszędzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Winter™ napisał:

Brexit miał też ogromny wpływ na wszelakie opcje finansowe. Dla przykladu podam choćby zwykłe konto w Revolucie lub TransferWise (obecnie Wise). O ile jeszcze rok temu przelewy były robione momentalnie, tak szczególnie tym drugim już trzeba czekać od 2 do 3 dni roboczych.

Mam nadzieję, że kiedyś ludzie otrzeźwieją i zrozumieją, że tylko wspólna Europa, albo żadna. Ruscy i Chiny tylko czekają na każde podziały u nas. Popatrzcie co się stało z Faragem po głosowaniu ws Brexitu. Osunął się w cień, bo zadanie wykonane. Pieprzony ruski agent.

Pogrubienie moje. To nie są tylko czcze oskarżenia. Powiązania całego ruchu Leave.EU z rosyjską ambasadą w Londynie są dobrze zbadane i udokumentowane. Tutaj dość rozległy artykuł na ten temat a było tego więcej.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, rosyjskie wpływy są zauważalne: od rosyjskich botów pro-leave podczas kampanii przed referendum po wszelkie 'dotacje' podczas 'imprez charytatywnych' od ludzi powiązanych z, lub po prostu będących rosyjskimi bogaczami.

O potencjalnej skali zjawiska i wrażliwości na 'dotacje' może świadczyć chociażby fakt, że Pan Wielki Błaz....znaczy Premier, Borys J. nie tak dawno temu szukał chętnych do opłacenia mu remontu jego mieszkania (!!).
Wypłynęły też sms-ki, jakie wymienił z jednym z dużych przedsiębiorców, panem Dysonem, w których, jak wierny sługa, gwarantuje zmianę ustawodastwa na wniosek Dysona.

9 godzin temu, Winter™ napisał:

Jedno pytanie, bo pewnie siedzisz w UK, więc wiesz lepiej.

Jaki to jest ten socjal? Ile on wynosi, za co dokładnie itp. Pytam z ciekawości.

Socjal ma kilka elementów, ale nie wiem, ile dostaje się dokładnie, będąc w jakiejś tam konkretnej sytuacji - nie należy mi się nic, więc się kwotami nigdy nie interesowałem. Myślę, że da się za to przetrwać, zwłaszcza jeżeli zrobić sobie bambino i podnieść płacz w rodzaju "jak mi nie dacie to moje dziecko wyląduje na ulicy!!!aaaaaa".
Rządowa strona z podstawowymi informacjami i linkami do kalkulatorów benefitów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...