Skocz do zawartości
Colicab

Co się dziś zepsuło w Twoim aucie?

Rekomendowane odpowiedzi

EDIT: nie tu

7 godzin temu, Petru23 napisał:

Nie zepsuło się jeszcze ale się zepsuje i stąd decyzja o prewencji. 

Klapki w kolektorze będę wywalał w przyszłym tygodniu.

w czym C-Maxie? Po co wywalać? Nie lepiej wymienić?

Edytowane przez Yab

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.07.2020 o 23:51, Yab napisał:

EDIT: nie tu

w czym C-Maxie? Po co wywalać? Nie lepiej wymienić?

no podobno nie, lepiej wywalić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak samo w 1.9 CDTI. Też lepiej się klapek pozbyć ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, seeba03 napisał:

Tak samo w 1.9 CDTI. Też lepiej się klapek pozbyć ;)

Tylko w dieslu spełniają one trochę inną role niż w wolnossącej benzynie :) Tutaj przestawiane jest coś na kształt pojemności komory rezonacyjnej (tak wynika z tego co widzę) i szczerze przy automacie nie odważyłbym się tego wywalić bo można się zdziwić zmianą pracy skrzyni ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat. Dziad się zaczął zbyt wcześnie otwierać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam znowu problem z temperaturą w 205, zazwyczaj sie przegrzewa i wentylator sie nie włącza ale był dzień że sie w ogóle nie dogrzał do temperatury roboczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach


Miałem dziś dziwną sytuację. Jadąc sobie spokojnie nagle zaświeciła się kontrolka ESP i wywaliło komunikat o usterce układu ESP. Po chwili podczas przyspieszania skrzynia mocno uderzyła przy zmianie biegu na wyższy. I tak kilkukrotnie przy zmianie biegu. Do tego chcąc zmienić tryb skrzyni na manualny skrzynia nie zareagowała, tzn wciąż pracowała w trybie automatycznym. Po kilkuset metrach praca skrzyni się uspokoiła, wrócił tryb manualny oraz biegi zmieniały się już płynnie.
Po zgaszeniu silnika (wizyta w sklepie kilka min) i ponownym jego odpaleniu po usterce brak śladu. Nie zaświecił się check ani wcześniej ani teraz, skrzynia pracuje jak trzeba, test ESP wykonał (ten zgrzyt przy pierwszym ruszeniu i przekroczeniu 20km/h) i podczas późniejszego hamowania usterka się nie pojawiła.

Szukam w pamięci np kałuży, ale jedyna jaka kojarzę to owszem, większa ale znajdująca się przy skrzyżowaniu, także wjazd na nią jest w momencie zatrzymania auta (podporządkowana droga). Kałuży później nie złapałem. Osłona silnika jest od spodu.

Jedyne co wiążę z sytuacja to niedawna wymiana klockow z tyłu oraz ok miesiąc temu olej w skrzyni (statycznie u Zapały w Leszczynach koło Kielc, wlany motul spełniający normy. Zlany olej czyściutki, skrzynia w stanie bdb)

Pacjent 2006, 2.0 Duratec, 4f27e, 180tys gwoli przypomnienia. 

Edytowane przez Petru23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.07.2020 o 10:17, Grzechu_1990 napisał:

A ja mam znowu problem z temperaturą w 205, zazwyczaj sie przegrzewa i wentylator sie nie włącza ale był dzień że sie w ogóle nie dogrzał do temperatury roboczej.

Pamiętam, że wujek w swojej 205 miał taki prosty włącznik zrobiony do wentylatora chłodnicy. Włącznik taki jak do światła w domu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj chce odpalić auto od razu, zanim się kontrolki zapala i bach - usterka ECU. Zgasiłem, chce raz jeszcze odpalić i brak prądu. Namierzyłem luźna klemę na aku, dokręciłem i na razie spokój. 

Możliwe, że luźna klema powodowała takie dziwne zachowanie elektroniki? 

Edytowane przez Petru23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Petru23 napisał:

Wczoraj chce odpalić auto od razu, zanim się kontrolki zapala i bach - usterka ECU. Zgasiłem, chce raz jeszcze odpalić i brak prądu. Namierzyłem luźna klemę na aku, dokręciłem i na razie spokój. 

Możliwe, że luźna klema powodowała takie dziwne zachowanie elektroniki? 

Jak najbardziej 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz się okaże, że była przyczyną wszystkich problemów :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa wtryskowa w 205 sie rozszczelniła i sika pod siebie ropą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylny lewy amor upuścił krwi, odebrałem z paczkomatu nowe, TRW, 200zł. Za komplet ? i wyglądają na ori ?, jutro mogę wrzucić zdjęcia, sam jestem w lekkim szoku bo spodziewałem się tandetnie zrobionych podróbek w tej cenie, kupione w motostacji z krakowa na allegro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z Motostacji ja czy Znajomy kupowaliśmy parę razy i wszystko wydawało się 'legitne';

A w GP też amortyzatory (tylne) uznały że już ich pora;
O ile do 118 tys km nie były wymieniane w DE (od nowości) to była to fabryczna para po 182 tys km przelotu / ~40 tys km w komplecie ze sprężynami H&R -30mm;
Amory suche, wizualnie (silny) nalot rdzy na nich; Natomiast zacząłem odczuwać na fotelu że auto od pewnego czasu myszkuje na jezdni a i coś dziwnie amortyzuje.

Zbieżność / geometria z przodu ok (robiona 10.2019, dzisiaj weryfikowana), luzów w zawieszeniu brak;
No - z tyłu to ew. dwie tuleje w belce ale one trzymają się ok. Przednie amortyzatory ~40 tys przelotu;
Ciśnienie w kołach dobite ponad zalecane wręcz.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I chyba jutro kupie przód TRW bo też mają za 200zł komplet, aż się w głowie nie mieści ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

10 godzin temu, katystopej napisał:

Tylny lewy amor upuścił krwi, odebrałem z paczkomatu nowe, TRW, 200zł. Za komplet ? i wyglądają na ori ?, jutro mogę wrzucić zdjęcia, sam jestem w lekkim szoku bo spodziewałem się tandetnie zrobionych podróbek w tej cenie, kupione w motostacji z krakowa na allegro.

9 godzin temu, katystopej napisał:

I chyba jutro kupie przód TRW bo też mają za 200zł komplet, aż się w głowie nie mieści ?

Poczekaj trochę. Na grupie Laguny też był szał na nie bo takie tanie, a nagle okazywało się, że bardzo szybko  zaczynają pukać, nie trzymać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też muszę pomyśleć o tylnych amorach, bo zaczyna auto lekko myszkować przy jeździe na nierównościach. To też się potwierdza niejako na szarpakach, bo wyszło lekko ponad 30%

Jako, że wszystkie ceny są zbliżone do siebie, co brać? Sachs, Kayaba,  Bilstein, Monroe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do naszego GP na tył wpadł zestaw Kayaby (amor / osłony / łożyska (poduszki) z racji KYB założonych na przodzie -> żeby każdy amor był tego samego producenta / serii;
Nie poparte żadnym innym argumentem;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 3 samochodach tylko na Bilsteinie się nie zawiodłem. Może takie miałem szczęście, ale szybko do nich wracałem ;) 

A to jest niespełna roczny kyb sygnowany jako Renault:

1595576384946.thumb.jpg.1b717634154088e0bb6edbe7ce2f9b94.jpg

Edytowane przez DamianH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o to nie pocieszyłeś mnie. Miałem brać do swojego auta TRW bo są 40% tańsze od innych producentów, w Mercedesie sprawowały się bardzo dobrze. Ale może TRW pakuje te amorki od różnych producentów i do innych modeli aut są innej jakości?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z bergerem jak brałem amorki do BMW - prawdopodobnie TRW pakuje tylko to co dostaje, ja wziąłem Sachs.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...