Skocz do zawartości
Colicab

Co się dziś zepsuło w Twoim aucie?

Rekomendowane odpowiedzi

Pierburg lub Bosch. Masz polifta  - czyli tutaj VDO albo Pierburg.

Sprawdź tylko po numerach ze starego czy pasują bo to na szybko. Ewentualnie vin puść to pod wieczór sprawdzę.

I standardowo z przepływką obowiązkowo nowy filtr powietrza - weź w tym samym sklepie/hurtowni co przepływkę aby w razie kuku było na papierze, że wymiana zgodnie ze sztuką.

Edytowane przez bergercs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza "gruba" awaria (nie liczę sprzęgła, które zajechałem chipem :E ) od 5 lat w awaryjnym francuzie...przegub zewnętrzny prawy w C5 się kończy.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aktualizacja - raczej to nie przepływka. Dzisiaj wróciły wszystkie błędy jakie były oraz inne problemy, które zauważyłem też przy mojej przepływce: auto ciężko odpala od razu jak się włoży kluczyk do stacyjki i próbuje odpalić - albo odpala i od razu gaśnie, albo przez kilka sekund chodzi ciężko i dopiero po chwili się uspokaja. Problem ten nie występuje jak chwilę potrzymam na zapłonie i dopiero wtedy odpalę. A drugi problem to ten, że do 2500 obrotów nie ma mocy. Ponadto mocno śmierdzi benzyną z wydechu. Diagnoza jest taka (w zasadzie już wcześniej była), że pompa paliwa niedomaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, bergercs napisał:

Metelli 15-1636

Mówisz żeby to brać? Nie wiem czemu ta marka mi się kojarzy z czymś pokroju harta. Być może niesłusznie.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

baba mi wymusiła na rondzie i deptając hamulec pękł mi przewód hamulcowy w oplu :( - wymienię, wszystkie, bo nigdy nie wiadomo... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie wymieniałeś już ich?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, jarux napisał:

A nie wymieniałeś już ich?

wymieniałem, ale w czarnej astrze :D

w srebrnej nie robiłem tego jeszcze ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.07.2021 o 17:20, Yab napisał:

aktualizacja - raczej to nie przepływka. Dzisiaj wróciły wszystkie błędy jakie były oraz inne problemy, które zauważyłem też przy mojej przepływce: auto ciężko odpala od razu jak się włoży kluczyk do stacyjki i próbuje odpalić - albo odpala i od razu gaśnie, albo przez kilka sekund chodzi ciężko i dopiero po chwili się uspokaja. Problem ten nie występuje jak chwilę potrzymam na zapłonie i dopiero wtedy odpalę. A drugi problem to ten, że do 2500 obrotów nie ma mocy. Ponadto mocno śmierdzi benzyną z wydechu. Diagnoza jest taka (w zasadzie już wcześniej była), że pompa paliwa niedomaga.

błędów jednak nie powodowała ani pompa ani przepływomierz, tylko podciśnienia były źle podłączone po zmontowaniu silnika. Znaczy się pompa też została ostatecznie wymieniona, bo już nie dawała odpowiedniego ciśnienia i prawdopodobnie przez to wtryski lały (widać było lejące wtryski po tłokach po zdjęciu głowicy).

No i żeby nie było, niemieckie premium dalej nie odpuszcza, teraz urwał się trzpień mocujący wkład lusterka zewnętrznego kierowcy :E

Edytowane przez Yab
  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurła, z niemieckich rzeczy to jedynie piwo i curry wurst z frytkami 8:E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, katystopej napisał:

Kurła, z niemieckich rzeczy to jedynie piwo i curry wurst z frytkami 8:E

mógł kupic jedyną prawdziwą markę Premium jaką jest Audi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, huudy napisał:

mógł kupic jedyną prawdziwą markę Premium jaką jest Audi

Zależy czy utożsamia się z zerem 8:E

48 minut temu, Trepcia napisał:

Czolgi tez maja dobre, pod warunkiem, ze nie jada na Warszawe :E

Fakt, zapomniałem o Leopierdach :E

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam hit - wkład lusterka wklejony na silikon :E

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poukręcane odpowietrzniki, uchwyty wydechu, mocowania przewodów hamulcowych w rdzoplu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakieś kropki oleju pod silnikiem się pojawiają ciekawe co tym razem :E 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pug znaczy teren olejem do 30min po zgaszeniu silnika vel spłynięcia oleju poniżej miejsca wycieku... :E także jeździć / obserwować :lol2: (no i podkładać kartonik);

Tymczasem w G-Punto pora na wymianę krzyżaka przegubu wewnętrznego po stronie kierowcy; Od strony pasażera wymieniany w zeszłym roku;
Ot silne wibracje przy przyśpieszaniu, typowy problem 500 / GP;
Przy okazji w aucie będzie weryfikacja wszystkich fabrycznych poduszek (jedna od skrzyni wymieniana w 2019r, była rozerwana) i zapewne wleci nowa dwumasa (w aucie fabryczna po 194 tys. km przebiegu);


Apdejt w GP po badaniach tech:
- fabryczne wahacze przednie (198 tys. km) wykazują silne spękanie i zmęczenie jednej pary tulei ('tylnej'), sworznie druga para tulei ok; dodatkowo spory nalot rdzy na wahaczach
- zapocenie / olej na obudowie skrzyni biegów, do weryfikacji dalszej

Edytowane przez serwal4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sonda padła, dziwne. Dopiero co 310kkm pękło 8:E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co ale już drugi raz w ciągu trzech dni nie odpalił - pierwszym razem rozrusznik raz zakręcił i głucho, dziś w ogóle nic po przekręceniu na zapłon tylko błyskał "samochód z kluczykiem" :D nie mam interfejsu żeby odczytać błędy teraz więc szklana kulo - czujnik położenia wałka? Powrót do pozycji off i ponowne odpalenie - bez problemu.

Edytowane przez lesiu155

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej coś z immo. Ale to opel, może być coś innego. Na dzień dobry wziąłbym drugi kluczyk i potestował. No i odczytać błędy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Deszczowy dzień - idealny na awarię silniczka wycieraczek :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś metalicznie stuka przy przejeździe przez krawężnik, próg zwalniający. Ciekawe co się wyrąbało, wcześnie zaliczyłem srogą dziurę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diagnozę już postawiłem, skręciłem prawe koło, złapałem za łącznik stabilizatora, lata jak stara ku... :D

Tym razem kupiłem jeden bo w tym roku wymieniałem oba, ale prawym kołem zaliczyłem taką dziurę, że aż plomby chciały wypaść :D

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawy tylny głośnik zaczął trzeszczeć przy większej głośności. No nic, po 11 latach miał prawo. Trzeba poszukać coś na wymianę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale kolejne ściąganie i zakładanie - już wcześniej drutowanej - ori osłony plastikowej ją dobiło (W GP); Jak i cykliczne ocieranie się nią o koleiny czy nierówności nawierzchni :E 
Plus, że Mamie przy "prędkości autostradowej" na A1 utrzymała się na bocznych mocowaniach i oparła o zderzak...

Po 195tys km. / 12 latach pora na nowy zestaw;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Mam problem z autem żony. Aygo z 2016 roku. Przebieg 35 tys. od nowości u nas. Od dwóch lat lany własnoręcznie olej Shell 0w20.

Ostatnia zmiana w maju tego roku. 2 dni temu sprawdzam poziom oleju (przejechane od zmiany 2 tyś km.) i mam benzynę w oleju i to dość sporo.

Ponad 3 cm na miarce ponad max.

Auto normalnie odpala, jeździ. Po podłączeniu kostki odb  i zczytaniu błędów, mam tylko jeden P1604. Nic szczególnego w internecie o nim nie piszą. 

Trudno mi powiedzieć od kiedy taki stan oleju jest, ale w połowie wakacji sprawdzałem i na 100 % było w normie. Auto używane tak jak zawsze od 5 lat czyli krótkie odcinki do kilku km - rzadko większe trasy do 50km.

Co mu dolega?. Nabyłem nowy olej, w weekend zmienię i będę obserwował. Ale co jeszcze mogło paść, że jest przelewany? Wtryski ? sonda? tylko że one żadnych błędów nie zgłaszają.....

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Niektóre programy z XP działają na Win11, więc może nie byc konieczne az takie kombinowanie.  W ostateczności zrób wirtualkę bez dostępu do sieci (ze względów bezpieczeństwa)..
    • Cześć, mam na sprzedaż nowy laptop Dell G15 5530. Laptop dostałem w prezencie od rodziny, niestety nie jest mi potrzebny bo kupiłem niedawno komputer stacjonarny. Dokument zakupu z marca tego roku. Laptop wyciągnięty z pudełka w celu zrobienia zdjęć. Laptop uruchomiony raz w celu sprawdzenia czy działa. Dokładna specyfikacja sprzętu poniżej: Procesor - Intel® Core™ i7-13650HX (14 rdzeni, 20 wątków, 3.60-4.90 GHz, 24 MB cache) Pamięć - RAM 16 GB (DDR5, 4800 MHz) Dysk - SSD M.2 PCIe 1TB Rozdzielczość ekranu 1920 x 1080 (Full HD) Częstotliwość odświeżania ekranu 340 Hz Karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 4060 System operacyjny Microsoft Windows 11 Home Zasilacz 330 W Zdjęcia mogę podesłać na priv. Cena 6500zł + ewentualne koszta wysyłki / Odbiór osobisty na terenie Olsztyna. W razie potrzeby możliwość wystawienia na allegro. Pozdrawiam.
    • Wyedytuj post, bo jakieś dziwne rzeczy piszesz. Z tego co wyczytałem chcesz zrobić obraz dysku z XP i przenieść go na nowego lapka też z XP, ale potem pytasz się, że j zrobić obraz Win 7 i przenieść go na W11... Zrób ze starego systemu wirtualkę: https://www.veeam.com/blog/how-to-convert-physical-machine-hyper-v-virtual-machine-disk2vhd.html
    • Miałem Asusa GTX 660 w wersji OC, która była niestabilna na domyślnych ustawieniach. Całe szczęście można było modyfikować bios za pomocą zmiany w tablicy napięć.
    • ad1 I wszystko w temacie, to są właśnie te paskudne sterowniki AMD, nie ma tutaj winy użytkownika robiącego zmianę karty poprzez DDU.  ad 2 Ale nie zrobiłem formatu, tylko oddałem kartę, bo jest uszkodzona, zła i w ogóle AMD nie powinno istnieć.  ad 3 Może dlatego, że w systemie nadal istniały "śmieci po nV" i system nie widział problemu.  ad 4 Problemy to wy macie, to tak samo jak w samochodzie, zmienię sobie silnik z 1.0 na 3.8 L ale zostawię stary EPU, starą skrzynie biegów i 10L zbiornik paliwa. koloryzowane by uwydatnić problem.    Nie cierpię po prostu takich postów, gość kombinował trzy dni zapewne bez formatu, no bo na dysku C trzyma pracę magisterską i nie mógł formatu zrobić, ale zaraz się okaże, że format był od xp do 11 a i tak nic to nie dało. Ahh te paskudne AMD. 🤣😇
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...