Skocz do zawartości
qjin

Cyberpunk 2077

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, TheMr. napisał:

To nie moje słowa, tylko osób które już w to grały. 

Podaj źródło bo jestem mocno ciekawy, co dokładnie się nie podobało w warstwie fabularnej, a widziałem wiele materiałów z wrażeń, narzekano niemal na wszystko (każdy ma swój gust) ale raczej nikt nie narzekał na fabułę i zadania więc rzuć linkiem... bo same mówienie że ktoś kto grał i mu się nie podobało to za mało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@TheMr. Nie rozumiesz. Zobacz że się już nastawiasz negatywnie (a nie chłodno jak to napisałeś) bo reagujesz na to co jest w sieci. Czyli już postawiłeś krzyżyk na tym projekcie. I teraz zapytaj sam siebie dlaczego.

Byleś od samego początku negatywnie nastawiony do CP... to by było na tyle ;)

Ja na przykład nie ograłem żadnego Wieśka, ale nie dlatego ze dla mnie to słabe gry (wręcz przeciwnie) ale dlatego ze takie klimaty mnie nie interesują. Ale nie pisze wszędzie ze Wiesiek jest be bo jakaś magia i potwory i gra nie jest taka jak bym chciał.

3 minuty temu, Isharoth napisał:

Czyli powtórka z W3. Chyba nawet na forum w głównym wątku dotyczącym W3 ktoś zrobił ładną, szczegółowo opisaną listę wyciętych rzeczy z gry. I to nie było tak że nie starczyło im czasu, bo projekt był zbyt duży jak na ich studio. Nie starczyło im czasu, bo zarządzanie i planowanie w firmie jest na marnym poziomie. Oni potrafią, tak jak napisałeś, zrobić projekt 3 razy od nowa i wyrzucić do kosza. Można to zwalić na brak doświadczenia, ale mi to wygląda na brak solidnej wizji tego co chce się właściwie stworzyć.

No właśnie a W3 jest uważany za jedna z najlepszych gier w branży.

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem nastawiony negatywnie bo wiem, że będzie to samo co z W1/W2/W3, bo CDPR dla mnie nie jest dobrym devem, ma tylko dobry biały PR w internecie, tylko tyle.

W3 dla mnie to 6/10, jako fan książek, fabuła i dialogi lepsze w W1, combat to dwa przyciski i mashowanie LPMu. Usunięcie wyborów z W2 w W3 to tak lekko -3 punkty do oceny, i robienie z Radowida boga IQ, szachistę który ograł wszystkich :E Scenarzyści z CDPR zapomnieli o paru ważnych kwestiach fabularnych.

 

8 minut temu, frog67 napisał:

Podaj źródło bo jestem mocno ciekawy, co dokładnie się nie podobało w warstwie fabularnej, a widziałem wiele materiałów z wrażeń, narzekano niemal na wszystko (każdy ma swój gust) ale raczej nikt nie narzekał na fabułę i zadania więc rzuć linkiem... bo same mówienie że ktoś kto grał i mu się nie podobało to za mało.

Materiał z naszego podwórka, poszukaj bo nie mogę rzucać linkami do konkurencji w PL. Tutaj w temacie nawet cytaty leciały. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
9 minut temu, kadajo napisał:

No właśnie a W3 jest uważany za jedna z najlepszych gier w branży.

Nie oszukujmy się, w 2015 żeby media i społeczność graczy nazwały grę najlepszą w branży wystarczyło by miała otwarty świat, ładną grafikę i chwytliwą fabułę. Reszta szła w odstawkę. Dopiero dziś ludzie powoli męczą się takimi grami. W3 miał spore problemy fabularne przez powycinaną zawartość np. słaby wątek tytułowego Dzikiego Gonu, słabe przedstawienie postaci Eredina, a ta krótka rozmowa z nim na statku wyglądała komicznie. Teraz porównaj to do genialnej rozmowy z Letho pod koniec W2.

Walka w W3 to dzikie mashowanie przycisków myszki. Rozwój Geralta w połowie gry przestaje mieć jakiekolwiek znaczenie. System losowych nagród był nadużywany, przez co pod tym względem W3 zaczął przypominać Diablo.

Tak naprawdę to podstawka W3 była słabsza niż W2. Dopiero dodatki, szczgólnie SzK mocno podwyższyły poziom.

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Owszem, dodatki to było już 8-9/10, tylko dlatego że CDPR napisał to od podstaw i nie było to związane z książkami fabularnie czy z poprzednimi częściami, tylko lekko nawiązane do świata wykreowanego przez Sapka. 

 

I tutaj będzie znowu podobnie, combat/przemieszczanie będzie słabsze ale gra będzie nadrabiała elementami RPG, fabułą, i przede wszystkim grafiką. Ale jeśli wytną jeszcze parę rzeczy bo nie będą mieli czasu tego zoptymalizować przed drugim przeciąganiem premiery, to niestety ale hype train się wykolei i nie spełni oczekiwań. W3 nie miał żadnych oczekiwań od prasy, pojawił się w odpowiednim momencie posuchy i wybił CDPR na piedestał, Cyberpunk 2077 musi pokazać, że W3 to nie był "fluke", jak na razie nie pokazuje. 

Edytowane przez TheMr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pisze ze nie ma tak naprawdę co oceniać CP bo gra jest po prostu nie gotowa, kto wie może faktycznie będzie tak ze jak gra wyjdzie to gracze będą kręcić nosem i Redzi będą działać aby grę poprawić. Mnie interesuje ostateczny wynik całego projektu. A jak już zostanie zamknięty wtedy można poczytać o jego historii i jak się wszytko zmieniało.

Nakręcanie się teraz ze cos zmienili cos wycieli jest kompletnie pozbawione sensu i mocno zniekształca odbiór gotowego produktu. Ja wiem że tak działa machina reklamowa itd. ale mowie tylko ze tak jak trailery filmów mogą ci bardzo zakrzywić odbiór danego filmu tak śledzenie procesu tworzenia gry może całkowicie ci odebrać przyjemność z jej zagarnia. Dla mnie wystarczy że wiem czym jest CP2077 i że mnie ta tematyka interesuje zdecydowanie bardziej niż Wiedźmin. Resztę zostawiam w rekach Deva i czekam na gotowy produkt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
10 minut temu, TheMr. napisał:

Materiał z naszego podwórka, poszukaj bo nie mogę rzucać linkami do konkurencji w PL. Tutaj w temacie nawet cytaty leciały. 

Tego się obawiałem dlatego takie zarzuty to sorry ale to najniższy poziom, zresztą jeżeli sam narzekasz na fabułę w Wiedzminie i mówisz że po 4h byłeś już w mieście (domyślam się że Novigrad) to znaczy że leciałeś na szybko i guzik fabułę poznałeś.

To tak jak miał bym ci oceniać bo ja wiem Dark Netflixowy na podstawie 1 i  2 odcinka, słabe to naprawdę.

Zresztą jeżeli ogólnie z internetu da się wyłapać z 30-40 relacji z pokazu, i znajdujesz jedną osobę (dwie  ? nie podałeś nic) która na to narzeka to raczej to problem tej osoby i że jej nie podeszło, trochę inna sytuacja niż model jazdy (na ktory narzekało bardzo dużo osób.)

To nie jest ocenianie na chłodno to jakieś wypaczone ocenianie.

Edytowane przez frog67

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, TheMr. napisał:

W3 dla mnie to 6/10, jako fan książek, fabuła i dialogi lepsze w W1, combat to dwa przyciski i mashowanie LPMu.

Nie wiem czy fabuła i dialogi były lepsze w W1. Generalnie trójka ma bardzo dobre dialogi, miejscami dorównujące książkom. Głównie dlatego, że one nie stały na poziomie, którego nie można osiągnąć lub się do niego zbliżyć.

3 minuty temu, Isharoth napisał:

Nie oszukujmy się, w 2015 żeby media i społeczność graczy nazwały grę najlepszą w branży wystarczyło by miała otwarty świat, ładną grafikę i chwytliwą fabułę.

A to w innych latach wymagania co do GOTY były inne, wyższe? ;) Tobie wyraźnie W3 nie siadł, o czym często wspominasz. Można jednak śmiało powiedzieć, że większości graczy (i branży) jednak konkretnie siadł. Zgadzam się z tym, że W2 miał lepszy główny wątek, ustępując trójce na wielu innych płaszczyznach. No i tak, SzK to najlepsza historia w growym świecie wiedźmińskim.

To co się dzieje z C2077 jest z pewnością niepokojące, bo ciężko żeby nie było, jeśli się coś usuwa zamiast dodawać. Na obecnym etapie daleki jestem jednak od obawiania się o wynik końcowy. To już chyba znak czasów, wycinanie contentu względem pierwotnych planów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Vulc napisał:

A to w innych latach wymagania co do GOTY były inne, wyższe? ;) Tobie wyraźnie W3 nie siadł, o czym często wspominasz. Można jednak śmiało powiedzieć, że większości graczy (i branży) jednak konkretnie siadł. Zgadzam się z tym, że W2 miał lepszy główny wątek, ustępując trójce na wielu innych płaszczyznach. No i tak, SzK to najlepsza historia w growym świecie wiedźmińskim.

Mi się W3 podobał i już niejednokrotnie to zaznaczałem. Przeszedłem grę 2 razy, ale robiłem potem więcej podejść, tyle że się zanudziłem bo rozgrywka tyłka nie urywa, a fabułę znam. Przez te 5 lat W3 był często stawiany na piedestale jako najlepsza gra na świecie, zupełny ideał 10/10. Ja tego nie rozumiem i próbuję walczyć z takim nadmiernym optymizmem, ponieważ uznanie W3 za wzór dla przyszłych gier może okazać się opłakane w skutkach dla branży growej. To była dobra gra, ale miała też wiele problemów, które wynikają właśnie z błędów w czasie produkcji, które jak widać Redzi nadal popełniają.

W skrócie: gdyby wszyscy tylko chwalili gry, to by się one nie rozwijały. Zawsze potrzebny jest krytyczny głos i w moim odczuciu, trzeciemu Wiedźminowi takiego głosu często brakuje. Być może właśnie przez brak odpowiedniego feedbacku od graczy, Redzi nadal nie potrafią uczyć się na błędach.

1 minutę temu, Vulc napisał:

To co się dzieje z C2077 jest z pewnością niepokojące, bo ciężko żeby nie było, jeśli się coś usuwa zamiast dodawać. Na obecnym etapie daleki jestem jednak od obawiania się o wynik końcowy. To już chyba znak czasów, wycinanie contentu względem pierwotnych planów.

Tak długie niezdecydowanie co do formy gry rzadko kiedy kończyło się dobrze. Obym się mylił. I tu znów napiszę że CP2077 i tak kupię, bo to moje klimaty, ale nie nakręcam się zbytnio, a już tym bardziej nie po tym co teraz widziałem. Chcę podejść do gry na chłodno i ocenić ją w trakcie grania i po przejściu. Teraz oceniam jedynie studio, proces produkcji i błędy popełniane w przeszłości. ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam po ograniu Dzikiego Gonu napisałem na forum CDP że to taki nietypowy tytuł co mógłbym dać 10/10 i bym to wybronił jak i 6/10 i też bym to wybronił i podparł, co niektórzy się mocno zdziwili.

Chociaż dla mnie fabuła nie była taka najgorsza szczególnie na tle konkurencji, najbardziej kulały mechaniki przynajmniej ich część, rozwój postaci w pewnych miejscach (część skilli ich synergia z innymi i działanie to patologia i amatorka), pewne rozwiązania w walce to do tej pory porażka i zastanawiam się że nikt pewnych rzeczy nie zauważył :E  

Na całe szczęście zapowiada się że walka w CP nie będzie tak irytować jak w Wiedźminie ( tam szczególnie w małych pomieszczeniach) pewne niepokoje można mieć czy znowu nie spartolą drzewka rozwoju postaci.

Jest na to duża szansa, chociaż jak konsultuje się z nimi Mike to może nie będzie absurdów w rozwoju postaci. Obawy mogę mieć co do detekcji kolizji bo każdy Wiedźmin zdarzało się że na to cierpiał, szczególnie "lokowanie się" na przeciwniku w każdej części to był ból (dlatego nauczyłem się bez :E )

W CP raczej nie powinno być jobów z lokowaniem się na przeciwniku

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, frog67 napisał:

Tego się obawiałem dlatego takie zarzuty to sorry ale to najniższy poziom, zresztą jeżeli sam narzekasz na fabułę w Wiedzminie i mówisz że po 4h byłeś już w mieście (domyślam się że Novigrad) to znaczy że leciałeś na szybko i guzik fabułę poznałeś.

To tak jak miał bym ci oceniać bo ja wiem Dark Netflixowy na podstawie 1 i  2 odcinka, słabe to naprawdę.

Zresztą jeżeli ogólnie z internetu da się wyłapać z 30-40 relacji z pokazu, i znajdujesz jedną osobę (dwie  ? nie podałeś nic) która na to narzeka to raczej to problem tej osoby i że jej nie podeszło, trochę inna sytuacja niż model jazdy (na ktory narzekało bardzo dużo osób.)

To nie jest ocenianie na chłodno to jakieś wypaczone ocenianie.

Czego się obawiałeś, tego że nie chce dostać bana na forum przez linki do konkurencji? :E 4h i to nawet się nie spiesząc. Ale wiem, są osoby które spędziły tam 10-20h, są też osoby które nie widzą różnicy między 60 a 144 Hz, inny poziom po prostu, szanuję i rozumiem. 

Nie podałem nic, bo nie mogę. Czy ja wiem czy to problem danej osoby? Może po prostu konstruktywna krytyka?

To jest ocenianie na chłodno, kiedy nie jesteś nahajpowany, jak masz uczucie "hajpu" to już wiedz, że z oceny poniżej 9-10/10 nie będzie Ci łatwo zejść, i nie znajdziesz błędów tam gdzie są. 

 

17 minut temu, Vulc napisał:

Nie wiem czy fabuła i dialogi były lepsze w W1. Generalnie trójka ma bardzo dobre dialogi, miejscami dorównujące książkom. Głównie dlatego, że one nie stały na poziomie, którego nie można osiągnąć lub się do niego zbliżyć.

Bardzo dobre może nie, ale po prostu dobre. No właśnie, książki były co najwyżej dobre i do tego poziomu CDPR dociągnął. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
15 minut temu, Isharoth napisał:

Mi się W3 podobał i już niejednokrotnie to zaznaczałem. Przeszedłem grę 2 razy, ale robiłem potem więcej podejść, tyle że się zanudziłem bo rozgrywka tyłka nie urywa, a fabułę znam. Przez te 5 lat W3 był często stawiany na piedestale jako najlepsza gra na świecie, zupełny ideał 10/10. Ja tego nie rozumiem i próbuję walczyć z takim nadmiernym optymizmem, ponieważ uznanie W3 za wzór dla przyszłych gier może okazać się opłakane w skutkach dla branży growej. To była dobra gra, ale miała też wiele problemów, które wynikają właśnie z błędów w czasie produkcji, które jak widać Redzi nadal popełniają.

W skrócie: gdyby wszyscy tylko chwalili gry, to by się one nie rozwijały. Zawsze potrzebny jest krytyczny głos i w moim odczuciu, trzeciemu Wiedźminowi takiego głosu często brakuje. Być może właśnie przez brak odpowiedniego feedbacku od graczy, Redzi nadal nie potrafią uczyć się na błędach.

Tak długie niezdecydowanie co do formy gry rzadko kiedy kończyło się dobrze. Obym się mylił. I tu znów napiszę że CP2077 i tak kupię, bo to moje klimaty, ale nie nakręcam się zbytnio, a już tym bardziej nie po tym co teraz widziałem. Chcę podejść do gry na chłodno i ocenić ją w trakcie grania i po przejściu. Teraz oceniam jedynie studio, proces produkcji i błędy popełniane w przeszłości. ;)

Pewne elementy W3 można śmiało kopiować, innych zdecydowanie nie, tutaj W3 nie odbiega od pozostałych dużych produkcji. Tak, nadmierne gloryfikowanie jest niewskazane, bo to nie są problemy obok których powinno się przechodzić obojętnie. Nadal lepiej dawać za przykład W3 niż choćby Inkwizycję, która również zgarnęła sporo GOTY. A której kopiowanie dla branży skończyłoby się jeszcze gorzej.

Krytyki w temacie o W3 było sporo swego czasu, nie jest tak, że wszyscy wyłącznie produkcję chwalili. Często niewłaściwie ukierunkowanej, ale sporo też merytorycznych wypowiedzi się tam pojawiło. Czy za mało? Możliwe, patrząc jednak na bardzo ciepłe przyjęcie wśród graczy (zwłaszcza tych zagranicznych) i wychwalania przez branże, nie wiem czy większa ilość coś by zmieniła. Co nie znaczny, że nie powinno się tego robić. 

Setting C2077 jest mi znacznie bliższy niż klimaty fantasy. Dodatkowo pojawia się na rynku znacznie rzadziej, przez co mam konkretne oczekiwania. Równocześnie nie przewiduję taryfy ulgowej i również postaram się ocenić grę na chłodno. Po TLoU2 nie powinno to być problemem. ;)

Edytowane przez Vulc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, TheMr. napisał:

Czego się obawiałeś, tego że nie chce dostać bana na forum przez linki do konkurencji? :E 4h i to nawet się nie spiesząc.

Jakiej konkurencji, przecież PClab już nie istnieje zostało tylko forum ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, TheMr. napisał:

Pytaj tych co grali. Po 4 godzinach w Wiedźminie 3 byłem już w głównym mieście, i chyba już wiedziałem jak ocenić fabułę, czy się klei czy nie, tutaj miałbyś problem? 

 

Pierwsze 4 godziny w Wiedźminie to jest prolog w Kaer Morhen i Białym Sadzie. To jest ledwie ułamek tego, co ta gra oferuje potem. Dotarcie do Novigradu (bo chyba o nim jest mowa) jest możliwe, ale tylko wtedy, gdy przelecisz przez główne zadania i wydostaniesz się z Białego Sadu. I nie uważam, żeby w Białym Sadzie dało się już ocenić fabułę.

Godzinę temu, TheMr. napisał:

Pokaz był tak ustawiony żeby pokazać najlepsze aspekty gry, jeśli CDPR broni się bardzo głęboką fabułą i możliwościami, i są już głosy że tych możliwości po 4 godzinach nie widzieli, to znaczy że coś nie halo?

Demo to są dosłownie pierwsze 4 godziny z gry. Z gry, która będzie znacznie dłuższa. Startujesz w kreatorze postaci i grasz. To nie jest jakieś specjalnie wybrane miejsce ze środka gry, chociaż na pewno ten prolog jest tak skonstruowany, żeby było co pokazywać.

58 minut temu, Isharoth napisał:

Muszę przyznać że jak przeczytałem gdzieś listę rzeczy, które wycięli z gry, to się przeraziłem.

Było tam m.in. :
- widok kamery z perspektywy 3 osoby podczas cutscenek - to mnie najbardziej boli
- chodzenie po ścianach
- robot-pająk i quest z nim powiązany, który był na pierwszym większym pokazie

Co to za bzdury? Quest z robotem-pająkiem cały czas jest i to jest quest z początku gry. Był w demie, i jest widoczny w tym ostatnim trailerze. Chodzenie po ścianach już ktoś wyżej wyjaśnił. A widok TPP w dialogach - trochę szkoda, bo nie zobaczymy swojej postaci, a trochę nie szkoda, bo dzięki temu dialogi będą immersyjne i jeśli będzie to działać tak jak piszą, to jestem pewny że ten element zbierze dużo pochwał.

52 minuty temu, Isharoth napisał:

Czyli powtórka z W3. Chyba nawet na forum w głównym wątku dotyczącym W3 ktoś zrobił ładną, szczegółowo opisaną listę wyciętych rzeczy z gry. I to nie było tak że nie starczyło im czasu, bo projekt był zbyt duży jak na ich studio. Nie starczyło im czasu, bo zarządzanie i planowanie w firmie jest na marnym poziomie. Oni potrafią, tak jak napisałeś, zrobić projekt 3 razy od nowa i wyrzucić do kosza. Można to zwalić na brak doświadczenia, ale mi to wygląda na brak solidnej wizji tego co chce się właściwie stworzyć.

Tak wygląda proces produkcyjny każdej dużej gry. Może się wydawać, że niektóre studia są zorganizowane i że niektóre gry od początku do końca są zachowane w pierwotnym koncepcie, ale to tylko iluzja spowodowana tym, że nie masz informacji o takich rzeczach. Zresztą gdyby nie to, że pewne mechaniki czy elementy zostały już zaprezentowane czy zapowiedziane, to nawet byśmy nie zauważyli ich braku w finalnej grze. To zresztą działa w drugą stronę.

Nie ma się więc co łamać z tego powodu, to zawsze dobra okazja do tego, żeby wydać jeszcze lepszą część drugą, zawierającą wszystkie wycięte rzeczy plus coś całkiem nowego ;)  

Edytowane przez stark2991
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, stark2991 napisał:

Tak wygląda proces produkcyjny każdej dużej gry. Może się wydawać, że nie niektóre studia są zorganizowane i że niektóre gry od początku do końca są zachowane w pierwotnym koncepcie, ale to tylko iluzja spowodowana tym, że nie masz informacji o takich rzeczach. Zresztą gdyby nie to, że pewne mechaniki czy elementy zostały już zaprezentowane czy zapowiedziane, to nawet byśmy nie zauważyli ich braku w finalnej grze. To zresztą działa w drugą stronę.

Nie ma się więc co łamać z tego powodu, to zawsze dobra okazja do tego, żeby wydać jeszcze lepszą część drugą, zawierającą wszystkie wycięte rzeczy plus coś całkiem nowego ;)  

Here we go, tak jak mówiłem, CDPR to inny dev, tylko on pokazuje co wycina a inni ukrywają proces tworzenia gier i nie można porównywać to do innych gier :E Proces wybielania część milionowa. 

 

CDPR jest mistrzem cięć,  u innych devów są cięcia graficzne, ale raz pokazana mechanika zostaje albo zostaje zmodyfikowana, CDPR po prostu wrzuca wszystko do kosza. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, ale to chyba lepiej, że o zmianach mówią otwarcie, a nie trzymają to w tajemnicy do premiery, stosując zagrywki pokroju ND i TLoU2. :E Do premiery sporo czasu, niejedno może się jeszcze zmienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
5 minut temu, Vulc napisał:

Kurczę, ale to chyba lepiej, że o zmianach mówią otwarcie, a nie trzymają to w tajemnicy do premiery, stosując zagrywki pokroju ND i TLoU2. :E Do premiery sporo czasu, niejedno może się jeszcze zmienić.

5 miechów do premiery, a de facto 3 miechy po premierze :E To już powinny być ostatnie szlify a nie niejedno może się zmienić. Co innego trzymać w tajemnicy bomby fabularne na poziomie TLoU2 a co innego wycinać gameplay. Tak otwarcie mówią, że o zmianach w Techie nikt by się skapnął i temat jest pomijany ;) 

Wolałbym żyć w słodkiej niewiedzy, niż się wkurzać że coś co mieli na taśmie (pewnie wykończone w 90%) zostało usunięte. 

Edytowane przez TheMr.
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To przestań śledzić watek tworzenia gry, cały czas o tym pisze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, TheMr. napisał:

Here we go, tak jak mówiłem, CDPR to inny dev, tylko on pokazuje co wycina a inni ukrywają proces tworzenia gier i nie można porównywać to do innych gier :E Proces wybielania część milionowa. 

CDPR jest mistrzem cięć,  u innych devów są cięcia graficzne, ale raz pokazana mechanika zostaje albo zostaje zmodyfikowana, CDPR po prostu wrzuca wszystko do kosza. 

 

Bez przesady... Niczego nie wybielam, tylko mówię jak jest. Nie napisałem że CDPR to jest ogarnięte studio, tylko że każde studio jest nieogarnięte, nawet jeśli sprawia inne wrażenie. Weźmy jako przykład takiego Rockstara.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, kadajo napisał:

To przestań śledzić watek tworzenia gry, cały czas o tym pisze :)

Ciężko nie śledzić wątku tworzenia gry kiedy dostajesz masywne pop-upy praktycznie wszędzie jak się interesujesz grami, PC czy rynkiem IT. :E 

Nie wiem jakbym się zachował jako dev w takiej sytuacji, ale po prostu po premierze gry opisałbym co zostało zmienione, wycięte i zrobić porządny wywiad na poziomie godziny czy dwóch opisując decyzję podczas produkcji gry, niż informować publikę co jakiś czas, że sorry panowie nie dostaniecie tego w pełnej wersji, ale za to będzie dostosowywanie twojego małego i piersi :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@TheMr. Ale to przecież TY klikasz w te popupy, TY czytasz materiały.

Uwierz mi ze porzucenie śledzenia każdej zajawki na jakiś dany temat jest prostsze niż się wydaje. Sam kiedyś bylem od tego "hype'u" wręcz uzależniony ale na szczęście dotarło do mnie ze to więcej szkodzi niż pomaga, szczególnie w dzisiejszych czasach gdzie nawet tytuł jest tak pisany żeby tylko w niego kliknąć. Na mnie to zaczęło działać wręcz odwrotnie i da się. A czas tylko pokazał że nagle gry stały się ciekawsze i lepsze w odbiorze, tak samo  filmy czy inne medium.

P.S.

Wczoraj pierwszy raz obejrzałem Jokera nie widząc wcześniej trailerów i nie wiedząc o filmie nic prócz tego ze jest niezły i opowiada historie wiadomo kogo.
I już dawno nie miałem takiej uczty kinowej a filmowi z czystym sumieniem wystawiłem solidne 8/10.
Jestem pewien ze film nie oddziałał by na mnie tak mocno gdybym sobie go zahypowal wcześniej.

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, TheMr. napisał:

CDPR jest mistrzem cięć,  u innych devów są cięcia graficzne, ale raz pokazana mechanika zostaje albo zostaje zmodyfikowana, CDPR po prostu wrzuca wszystko do kosza. 

Chyba nie wiesz co mówisz, z KAŻDEGO tytułu wylatuje jakaś zawartość przed premierą, tylko CDP mówi o tym otwarcie, zobacz sobie pierwszy trailer z Bioshock Infinite a finalny tytuł, to pod wieloma względami zupełnie inne gry!.

Pierwszy Stalkier to już całkiem jazda bez trzymanki jeżeli mamy zobaczyć to co w grze się nie znalazło! Zresztą nie gadaj głupot zobacz sobie to 

 

Tak jest w każdej grze, później tylko zostają ślady w plikach gry co wyleciało.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Chyba nikt tutaj również nie wspomniał, że została usunięta klasa Techie - jej skille zostały usunięte lub przekazane Netrunnerowi.

A co do robota-pająka, to on się nazywa Flathead i to zostało potwierdzone, że nie będzie grał większej roli w naszej grze - nie będzie możliwości posiadania go jako kompana. Takie informacje można przeczytać z niemieckiego podcastu z Milesem Tostem.

 

Edytowane przez Saberman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, TheMr. napisał:

CDPR jest mistrzem cięć,  u innych devów są cięcia graficzne, ale raz pokazana mechanika zostaje albo zostaje zmodyfikowana, CDPR po prostu wrzuca wszystko do kosza. 

xDDD Po premierze każdej gry AAA znajdziesz ładnie sporządzone zestawienia z wyciętym contentem, ale nie, u innych devów tylko cięcia graficzne xDDDD

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, kadajo napisał:

@TheMr. Ale to przecież TY klikasz w te popupy, ty czytasz materiały.

Uwierz mi ze porzucenie śledzenia każdej zajawki na jakiś dany temat jest prostsze niż się wydaje. Sam kiedyś bylem od tego "hype'u" wręcz uzależniany ale na szczecie dotarło do mnie ze to więcej szkodzi niż pomaga, szczególnie w dzisiejszych czasach gdzie nawet tytuły  jest tak pisany żeby tylko w niego kliknąć. Na mnie to zaczęło zodiacal wręcz odwrotnie i da się. A czas tylko pokazał że nagle gry stały się ciekawsze i lepsze w odbiorze, tak samo  filmy czy inne medium.

Przecież wystarczy sam nagłówek i już wiesz co się dzieje. "Cyberpunk 2077. Usunięte mechaniki. Wykasowana" początek nagłówku, i to jest w news feed na moim telefonie. 

Wtedy już muszę przeczytać czy autor newsa to debil i nie zwracać uwagi na usunięcie czegoś mało ważnego, czy jednak coś ważnego. 

 

5 minut temu, frog67 napisał:

Chyba nie wiesz co mówisz, z KAŻDEGO tytułu wylatuje jakaś zawartość przed premierą, tylko CDP mówi o tym otwarcie, zobacz sobie pierwszy trailer z Bioshock Infinite a finalny tytuł, to pod wieloma względami zupełnie inne gry!.

Pierwszy Stalkier to już całkiem jazda bez trzymanki jeżeli mamy zobaczyć to co w grze się nie znalazło! Zresztą nie gadaj głupot zobacz sobie to 

 

Tak jest w każdej grze, później tylko zostają ślady w plikach gry co wyleciało.

SA powstawał 2 lata? :E Co innego mieć czas i środki (CP 2077), a co innego usunąć mechanik czyli podstaw gameplayu, deskorolek czyli mało znaczącą rzecz. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • A tak się zastanawiam. Pokazują różne reklamy i promocje. Np. w Lidlu 1kg piersi z kurczaka 8-9zł. Udka z kurczaka z kością 5zł. Czemu to takie tanie. Powietrzem karmione?
    • Najchętniej wszystko z Komputronik. Rozdzielczość 1440p. Płyta fajnie jakby miała WiFi ale najwyżej dokupię kartę WiFi jeśli będzie można dzięki temu złożyć coś fajniejszego 
    • I nawet nie wiesz jaki model  Jeśli chodzi o test Liptona to był tam M-H, a nie HDV. ZUPEŁNIE inne płyty. Asrock b650MH oraz hdv, ale na A620 to lipa, natomiast ta B650m-HDV już jest sprawdzona przez min. hardware unboxed. Nieruszany bios, który ucina 3% wydajności takiemu 7950x pozwala utrzymać 70 stopni, zmieniając jedną opcję w biosie na stadardowy limit temperatur, rośnie to do 79 stopni. Każde kolejne 4 rdzenie to około 50-60w, więc taki 7900x, pewnie będzie miał 65-70 stopni, a 7800x3d ~60 stopni na sekcji zasilania. Ale tak, lepiej kupować płyty za 900 zł, niż douczyć się nazw płyt i spojrzeć w angielskiego youtuba + zestawienie specyfikacji sekcji.
    • Ale nawet jak nie znajdziesz kosztów, prawdziwych czy lewych, to i tak podatek od sprzedaży nieruchomości wynosi tyle samo co podatek Belki, a stopa zwrotu dużo większa, więc nic tylko flipować. Mają rozmach ...
    • W sumie to są mody i są mody. Z jednej strony jest taki np. M&B: Bannerlord, gdzie podstawowa gra jest bardzo dobra, a mody to czasami taki Eagle Rising, czyli kompletna przeróbka. Na drugim końcu spektrum mamy np. gry Paradoxu, gdzie na czoło wysuwa się Cities: Skylines 2,  gdzie gra jest goła i Paradox wprost wręcz oczekuje, że community naprawi grę modami, bo sama gra jest goła. Bethesda wpada w tę drugą kategorię.   W takim razie wychodzi na to że nie każde modowanie to frajerstwo, jak samo studio swoją grę wspiera, poprawia i rozszerza, to OK - ale w przypadku Bethesdy, która wydała bubel bo przecież moderzy naprawią, to już jak najbardziej frajerstwo.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...