Skocz do zawartości
qjin

Cyberpunk 2077

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, Saberman napisał:

Chyba nikt tutaj również nie wspomniał, że została usunięta klasa Techie

Pisałem wczoraj o tym.. i jeszcze wcześniej, ale widać u nas serwisy i część osób na forum to nieinteresuje :E  

ważne że furmanki nie odpicujemy, o ile Techie jakoś przeżyje (bo w zasadzie nic się nie zmienia jeżeli system klas jest płynny, a jego umiejętności dostał netrunner) tak z robotem już gorzej, co prawda pojawia się w zadaniu, jest ale interakcji z nim nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, TheMr. napisał:

Przecież wystarczy sam nagłówek i już wiesz co się dzieje. "Cyberpunk 2077. Usunięte mechaniki. Wykasowana" początek nagłówku, i to jest w news feed na moim telefonie. 

Wtedy już muszę przeczytać czy autor newsa to debil i nie zwracać uwagi na usunięcie czegoś mało ważnego, czy jednak coś ważnego.

I to jest własnie twój największy błąd. I własnie dlatego te newsy są dziś tak konstruowane. Tak jak pisałem na mnie to dziś działa wręcz przeciwnie. Widząc taki tytuł nie kliknę w niego już na 100%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 minuty temu, kadajo napisał:

I to jest własnie twój największy błąd. I własnie dlatego te newsy są dziś tak konstruowane. Tak jak pisałem na mnie to dziś działa wręcz przeciwnie. Widząc taki tytuł nie kliknę w niego już na 100%.

Czyli uwierzysz w nagłówek, chociaż może to być największa bzdura. Wydaje mi się, że to twój błąd nie weryfikować nagłówków, więc dla ciebie są skonstruowane nagłówki.

 

5 minut temu, mag_zbc napisał:

xDDD Po premierze każdej gry AAA znajdziesz ładnie sporządzone zestawienia z wyciętym contentem, ale nie, u innych devów tylko cięcia graficzne xDDDD

Content czy mechanika? Bo jest różnica. CDPR usuwa ważne mechaniki. 

Edytowane przez TheMr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, kadajo napisał:

I to jest własnie twój największy błąd. I własnie dlatego te newsy są dziś tak konstruowane. Tak jak pisałem na mnie to dziś działa wręcz przeciwnie. Widząc taki tytuł nie kliknę w niego już na 100%.

Daj spokój przeczyta nagłówek, ale nie przeczyta newsa, albo sam serwis napisze na odpie...Przecież już było wałkowanie nie raz że wyleciała z gry sama eksploracja po ścianach, w walce dalej można sobie wejść na ścianę i zdjąć przeciwnika, ale nasze  tanie serwisy wolą clickbaity.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zniknęła również możliwość wizualnego personalizowania pojazdów i zrezygnowano z funkcji podróży metrem (która pojawiała się na materiałach promocyjnych). Wcześniej miało to być czymś na wzór przejazdów w Marvel's Spider-Man (2018), gdzie obserwowaliśmy podróż i, co ważne, płaciliśmy za nią. Teraz wydaje się, że będzie to standardowa, darmowa "Szybka Podróż" - jeden przycisk i już. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
4 minuty temu, TheMr. napisał:

Czyli uwierzysz w nagłówek, chociaż może to być największa bzdura. Wydaje mi się, że to twój błąd nie weryfikować nagłówków, więc dla ciebie są skonstruowane nagłówki.

Wręcz przeciwnie, ja po prostu to ignoruje. Jeśli miałbym wierzyć we wszytko co piszą w internecie to... ? 
Trzeba sobie wyrobić odporność na te clickbait't inne mało ciekawe informacje które więcej zamieszania wprowadzają niż pozytywnego kontentu.

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, frog67 napisał:

Daj spokój przeczyta nagłówek, ale nie przeczyta newsa, albo sam serwis napisze na odpie...Przecież już było wałkowanie nie raz że wyleciała z gry sama eksploracja po ścianach, w walce dalej można sobie wejść na ścianę i zdjąć przeciwnika, ale nasze  tanie serwisy wolą clickbaity.

To chyba musisz weryfikować informację.

"Częścią 48-minutowej prezentacji Cyberpunk 2077 z sierpnia 2018 roku był fragment, w trakcie którego główna bohaterka wykorzystała w walce bieg po ścianie. Od tego czasu deweloperzy nie wspominali o funkcji, ale teraz okazuje się, że z pomysłu zrezygnowano." Słowo klucz to walka. 

W walce usunięto, w normalnej eksploracji gry normalnie dalej jest. 

 

I kto tu czyta nagłówki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Saberman napisał:

Zniknęła również możliwość wizualnego personalizowania pojazdów i zrezygnowano z funkcji podróży metrem (która pojawiała się na materiałach promocyjnych). Wcześniej miało to być czymś na wzór przejazdów w Marvel's Spider-Man (2018), gdzie obserwowaliśmy podróż i, co ważne, płaciliśmy za nią. Teraz wydaje się, że będzie to standardowa, darmowa "Szybka Podróż" - jeden przycisk i już. 

Podróż ze scenkami jest dobra na początku, później zaczyna być męcząca. Według mnie jedynie przycisk Szybka Podróż jest ok.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Saberman napisał:

Zniknęła również możliwość wizualnego personalizowania pojazdów i zrezygnowano z funkcji podróży metrem (która pojawiała się na materiałach promocyjnych). Wcześniej miało to być czymś na wzór przejazdów w Marvel's Spider-Man (2018), gdzie obserwowaliśmy podróż i, co ważne, płaciliśmy za nią. Teraz wydaje się, że będzie to standardowa, darmowa "Szybka Podróż" - jeden przycisk i już. 

Trudno mówić o usunięcie czegoś, czego nawet nie zapowiadano (w odniesieniu do modyfikacji pojazdów). 

Wiele osób w ogóle nie zdaje sobie sprawy, że usuwanie z gry lub dodawanie do niej kolejnych elementów jest czymś naturalnym w trakcie produkcji gry. Zostawia się i dodaje to, co ma sens. Jeśli coś jest zbędne albo nie warto poświęcać temu czas i uwagę, bo można w to miejsce zrobić coś innego, to się tak robi. Dlatego np. zwykle rozgrywkę na wczesnym etapie pokazuje się za zamkniętymi drzwiami, bo w internecie jest pełno ignorantów, którzy kompletnie nie rozumieją procesu tworzenia gier i potem wypisują jakieś brednie pokroju "wszystko usuwają, zaraz nic nie zostanie z gry, bo trzy lata wcześniej było coś, czego nie będzie w pełnej wersji". :E Gra się zmienia z roku na rok, więc siłą rzeczy dochodzi do takich decyzji - chyba twórcy wiedzą lepiej, co pasuje do gry i na co warto spożytkować cenny czas (a zawsze go brakuje, by wrzucić do gry tyle, ile by się chciało i np. niektóre trafne pomysły mogą być wykorzystane w kontynuacji). 

Godzinę temu, jg77xfx napisał:

Podróż ze scenkami jest dobra na początku, później zaczyna być męcząca. Według mnie jedynie przycisk Szybka Podróż jest ok.

Otóż to. Wystarczy przypomnieć, jak narzekano, że w RDR 2 nie ma szybkiej podróży (co jest bzdurą)... :D Scenka podróży dyliżansem tak naprawdę zastępowała ekran wczytywania. 

  • Like 2
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Jest duży hype a twórcy coraz mocniej rozczarowują. Żeby gra nie okazała się największym rozczarowaniem roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, TheMr. napisał:

5 miechów do premiery, a de facto 3 miechy po premierze :E To już powinny być ostatnie szlify a nie niejedno może się zmienić. Co innego trzymać w tajemnicy bomby fabularne na poziomie TLoU2 a co innego wycinać gameplay. Tak otwarcie mówią, że o zmianach w Techie nikt by się skapnął i temat jest pomijany ;) 

Wolałbym żyć w słodkiej niewiedzy, niż się wkurzać że coś co mieli na taśmie (pewnie wykończone w 90%) zostało usunięte. 

Czyli 5 miesięcy do premiery, bo tyle czasu więcej potrzebują. Właśnie na ostatnie szlify, ale jak widać również na zmiany gameplay'owe, bo jeśli - tak jak piszesz - coś było wykończone w 90%, nie usuwają tego bez powodu. Nie pasuje im do wizji gry, albo zostało stworzone tylko na potrzeby prezentacji, etc. Wolałbyś żyć w niewiedzy i na premierę psioczyć, że zostałeś okłamany? :E Usuwają coś, więc o tym piszą, nie ma w tym nic zaskakującego, to nie jest nieznana wcześniej praktyka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem że zaraz będzie pisanie w stylu "ty nie rozumiesz jak wygląda proces produkcji gry", w "każdym studiu robi się tak samo". Otóż robi się, ale nie w takim stopniu. Kilkukrotne przeprojektowywanie w długim czasie, to najgorsze co można robić. Rozumiem brak doświadczenia, tworzenie czegoś przez rok / dwa lata i dojście do wniosku że to nie tak powinno wyglądać. Ale takie niezdecydowanie jakim cechują się Redzi pociągnęło już niejedno studio w dół.

Interesuję się gamedevem i zdaję sprawę z tego że w grach wycina się różne rzeczy, nawet na ostatnią chwilę, ale mi chodzi o całkowitą zmianę fundamentów rozgrywki. A o tym że zrobiono to już kilkukrotnie w procesie produkcyjnym CP2077 było wiadomo już dawno. Mam wrażenie że Redzi nawet do teraz nie są pewni tego co stworzyli, więc moje obawy nie wzięły się znikąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Isharoth napisał:

Mam wrażenie że Redzi nawet do teraz nie są pewni tego co stworzyli, więc moje obawy nie wzięły się znikąd.

Podobne wrażenie mam w stosunku do Gwinta. W czasie tworzenia gry (wersja beta) gra miała wielki potencjał, niestety przeszła już tyle znaczących zmian w gameplayu, że odechciało mi się już to wszystko śledzić, tym bardziej ogrywać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Isharoth napisał:

Wiedziałem że zaraz będzie pisanie w stylu "ty nie rozumiesz jak wygląda proces produkcji gry", w "każdym studiu robi się tak samo". Otóż robi się, ale nie w takim stopniu. Kilkukrotne przeprojektowywanie w długim czasie, to najgorsze co można robić. Rozumiem brak doświadczenia, tworzenie czegoś przez rok / dwa lata i dojście do wniosku że to nie tak powinno wyglądać. Ale takie niezdecydowanie jakim cechują się Redzi pociągnęło już niejedno studio w dół.

Interesuję się gamedevem i zdaję sprawę z tego że w grach wycina się różne rzeczy, nawet na ostatnią chwilę, ale mi chodzi o całkowitą zmianę fundamentów rozgrywki. A o tym że zrobiono to już kilkukrotnie w procesie produkcyjnym CP2077 było wiadomo już dawno. Mam wrażenie że Redzi nawet do teraz nie są pewni tego co stworzyli, więc moje obawy nie wzięły się znikąd.

Czego się wzdrygasz, skoro to prawda i znaczna część ludzi nie ma o tym pojęcia. Piszesz tak, jakby to się do Ciebie konkretnie odnosiło. Otóż nie. Wypowiedź miała charakter ogólny. Nawet nie wiem, co pisałeś, bo nie przeglądałem wątku. Nie widzę tu żadnego niezdecydowania ze strony zespołu deweloperskiego, wiadomo, że sprawdzali różne opcje na przestrzeni lat, co sie do gry nadaje, a co nie, co sie sprawdza, a co niekoniecznie. Zresztą trudno w ogóle dojść do takich wniosków na podstawie tych "wycinków", które trafiają do sieci, co ostatecznie do gry trafi bądź nie, bo żeby znać szczegóły, co konkretnie zmieniło się podczas produkcji, trzeba byłoby nad nią pracować. 

Treść odnosiła się  przecież do usuwania metra i modyfikacja aut, która NIE została w ogóle zapowiedziana, a to nie jest całkowita zmiana fundamentów rozgrywki... to de facto drobnostki, które usunięcie niespecjalnie powinno dziwić albo budzić wątpliwości co do samego tytułu, a niektórzy sugerują, jakby z zapowiadanej gry dostaliśmy jedynie namiastkę tej zapowiedzi... Wnioski niezmiernie ciekawe, tylko szkoda, że niepodparte niczym sensownym. Ktoś wcześniej przytaczał, że wyrzucili jakąś ścieżkę i umiejętności - otóż nie, nadal da się tak grać i korzystać z nich, tylko przerzucili je do innego drzewka z powodu podobieństw do innej "klasy" postaci i o niczym złym to nie świadczy. Fundamentalną zmianą rozgrywki moglibyśmy nazwać, gdyby CD Projekt RED zrobiło z Cyberpunka 2077 grę akcji zamiast RPG-a, co zresztą w ubiegłym roku co niektórzy sugerowali, bo studio zmieniło hasło reklamowe... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Skoro gra jest taka wspaniała to dlaczego dalej nie doczekaliśmy się czegoś takiego?

Skoro miasto miało robić takie wrażenie to dlaczego jeszcze tego nie pokazali? Wręcz przeciwnie, wygląda na to, że wiele budynków nie ma wnętrz. Od roku słyszę, że grę można ukończyć ale mam wrażenie, że CDPR cały czas nie wie co oni tak w końcu stworzyli.

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@qjin Akurat nie pisałem do ciebie, ale zgadzam się z tym że modyfikacja aut nie była obiecywana, poza tym nie jest jakoś specjalnie potrzebna. CP2077 to nie GTA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Swoją drogą nie wiem kto pamięta ale nasza przeszłość miała nam dawać dostęp do pewnych możliwości w trakcie gry. Teraz już jest to promowane tylko tak.

Cytat

“We felt it’d be really cool for players to be able to not only choose V’s origin, but let them experience its events first-hand as a participant. So when players first start the game, they’re presented with a choice of the three life paths — Street Kid, Nomad, and Corpo. Each one starts you off in a completely different place and features an alternative set of prologue quests.

“The characters you meet on your adventure will also take notice of where you hail from, with your life path sometimes giving you access to certain dialogue options unique to this background. Our goal was to equip players with as many customization and roleplay options while also fleshing out these totally different perspectives on Cyberpunk 2077’s world for V as a character. I think the life paths system is something that helped us do just that.”

Już nie mówi się o możliwościach a jedynie o unikalnych opcjach dialogowych oraz innym zestawie zadań w prologu :E

 

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Kris194 napisał:

Swoją drogą nie wiem kto pamięta ale nasza przeszłość miała nam dawać do pewnych możliwości w trakcie gry. Teraz już jest to promowane tylko tak.

Już nie mówi się o możliwościach a jedynie o unikalnych opcjach dialogowych :E

 

Przecież są unikalne questy dostępne tylko na Nomada/Korpo/street-kida jeszcze Paweł Sasko sam o tym mówił podczas podcastów więc spokojnie, chyba że się sam zagalopował :E  

Poza tym część opcji romansowych tez jest obwarowana naszym origin jak i dostęp do unikalnych sprzedawców czy broni.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Isharoth napisał:

Interesuję się gamedevem i zdaję sprawę z tego że w grach wycina się różne rzeczy, nawet na ostatnią chwilę, ale mi chodzi o całkowitą zmianę fundamentów rozgrywki.

Tyle że nie dokonano całkowitej zmiany fundamentów rozgrywki. To czy wprowadzone zmiany wyjdą grze na dobre, dowiemy się jak zwykle po premierze. Na razie zakładam, że mieli w tym jakiś określony cel, bo co więcej można powiedzieć. Jak pisałem wcześniej, obawy mam, ale czarnych scenariuszy pisać nie będę.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Akurat to bieganie po ścianach jest potrzebne wg mnie jak kotu buty co nie zmienia faktu, że faktycznie martwię się o całokształt projektu. Brakuje jednego spójnego przekazu.

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Kris194 napisał:

Akurat to bieganie po ścianach jest potrzebne wg mnie jak kotu buty co nie zmienia faktu, że faktycznie martwię się o całokształt projektu. Brakuje jednego wspólnego przekazu.

Przed premierą Dzikiego Gonu lepsze cyrki się działy i plotki chodziły, jestem dobrej myśli :E 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, Vulc napisał:

Tyle że nie dokonano całkowitej zmiany fundamentów rozgrywki. To czy wprowadzone zmiany wyjdą grze na dobre, dowiemy się jak zwykle po premierze. Na razie zakładam, że mieli w tym jakiś określony cel, bo co więcej można powiedzieć. Jak pisałem wcześniej, obawy mam, ale czarnych scenariuszy pisać nie będę.

Dokonano ale wcześniej. To z czym mamy obecnie do czynienia, to zwykłe wycinanie elementów, których nie zdążyli zrobić do końca. Nic dziwnego w procesie produkcji gier, chociaż dla mnie część z tych decyzji jest niezrozumiała np. brak kamery trzecioosobowej w cutscenkach.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do braku kamery trzecioosobowej w cutscenkach to zobaczymy jak im to wyszło bo kamera pierwszoosobowa w tym wypadku to o wiele większe wyzwanie żeby zrobić to porządnie.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rezygnacja z kamery trzecioosobowej to nie jest dealbreaker, ale decyzja faktycznie co najmniej dziwna. Tak czy inaczej wcześniejszych zmian również nie nazwałbym fundamentalnymi, choć wyraźnie widać brak klarownej wizji i sporo eksperymentowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...