Skocz do zawartości
qjin

Cyberpunk 2077

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, azgan napisał:

Potrafi być nawet 60 z RT np. DLC do Spider-Man (dodali nowy tryb) a też otwarty świat jak WD:L albo Demo Resident Evil Village ale to już inny typ gry. Jak pojawi się jakiś odp. DLSS czy jakaś dobra metoda rekonstrukcji obrazu typu Checkerboard Rendering 2.0 powinno być jeszcze lepiej. To są świeże systemy które nawet nie miały okazji zostać dobrze wykorzystane. CDPR dał d... z portami na stare konsole ale gra na każdej platformie tonie w błędach.

Jak oni nie ogarnęli głównej platformy to gdzie mieli ogarnąć te kalkulatory? :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, JeRRy_F3D napisał:

to był jakiś stażysta - już tam nie pracuje pewnie ;) 

Nie trafiłeś to był Miles Tost, zatrudniony w studiu CD Projekt RED jako projektant poziomów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, azgan napisał:

Nie trafiłeś to był Miles Tost, zatrudniony w studiu CD Projekt RED jako projektant poziomów ?

żarcik to był frywolny... ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, kadajo napisał:

Jak oni nie ogarnęli głównej platformy to gdzie mieli ogarnąć te kalkulatory? :E

I o to chodzi. Te szumne zapowiedzi o dużych "Paczach" po nowym roku i ta tabelka z planem naprawczym poprzedzona wystąpieniem prezesa wygląda teraz śmiesznie w kontekście tego co zrobili przez 1,5 miesiąca. Zwykły HotFix w dodatku bardziej pasuje niż naprawia :E

PS> Nie zrobiłem jeszcze refunda a Ty ??

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, lukadd napisał:

w przypadku konsol poprzedniej generacji o których mówimy i na które był tworzony CP 2077

Ja tak do końca nie wierzę że CP był na nie tworzony/projektowany :cool: Raczej próbowali coś tam na nie upchnąć

Edytowane przez Wu70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, JeRRy_F3D napisał:

Każdy "normalny" wie, że dzisiejsze (nowe) gry cisną po wszystkim. Po GPU, CPU, RAMie i... od jakiegoś czasu też po nośniku i transferze. Gdyby napisano w min. że wymagany SSD, to też (przewrotnie, ale i dosłownie) należałoby założyć, że na HDD się nie odpali (co nie jest prawdą).

Ale nie o to chodzi że nie można odpalić - jeżeli podajesz minimalne WYMAGANIA to nikt kto się w nich nie mieści nie może potem z żadnego tytułu reklamować produktu, jeśli świadomie kupił go wiedząc że jego sprzęt jest poniżej podanej specyfikacji. Jak kupisz buty o rozmiarze 44 wiedząc że masz stopę 45 to kogo to wina ? Nogę jakoś włożysz, ale jaki potem komfort chodzenia ?

Kiedyś było łatwiej, Doom działał od 4MB Ram i choćbyś stanął na głowie na 2MB Ram go nie uruchomiłeś (wiem bo sam walczyłem z tym prawie 3 miesiące jeszcze w DOSie). 

REDzi sami się uwalili z tym HDD i teraz muszą kombinować. Powinni wpisać wymagane SSD, zalecane NVME. Sam mając dwa SSD'ki kupiłem właśnie NVME w promocji Black Friday z myślą o CP :) 

 

Edytowane przez Element Wojny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, azgan napisał:

I o to chodzi. Te szumne zapowiedzi o dużych "Paczach" po nowym roku i ta tabelka z planem naprawczym poprzedzona wystąpieniem prezesa wygląda teraz śmiesznie w kontekście tego co zrobili przez 1,5 miesiąca. Zwykły HotFix w dodatku bardziej pasuje niż naprawia :E


Teraz się będziemy tłukli co to znaczy duża paczka... :E
Chryste panie, zrozum, jest lockdown wszyscy dostają już świra, nawet developer. Ludzie kupują karty za prawie 4 tys. i mówią jeszcze ze to okazja :E Jak to nie jest objaw szaleństwa i obłędu to nie chce wiedzieć co jest :E
CP2077 to idealny symulator naszego społeczeństwa, niby wszystko jest na miejscu ale nic nie działa jak należy a NPC zachowują się jak debile :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Element Wojny napisał:

W zimie dobrze mieć sprzęt od AMD bo nie trzeba w chacie tyle grzać ale latem to już jest problem...

na geforcach też są pewnie takie temperatury tylko nvidia nie dała tylu czujników temeratury co AMD . RTX nawet nie mają pomiaru temeratury vramu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Dario+ napisał:

na geforcach też są pewnie takie temperatury tylko nvidia nie dała tylu czujników temeratury co AMD . RTX nawet nie mają pomiaru temeratury vramu ?

Może. Ja tam sporo zainwestowałem w chłodzenie (w środku 4 wiatraki od Noctua + Scythe Mugen na procku), na grafie zrobiłem undervolt i od tamtej pory raz mi się zdarzyły 64 stopnie w Wieśku (wszystko ultra oprócz hairworks) ale to po ostrym modowaniu i ReShade, w CP miałem średnio 58-60 stopni. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, lukadd napisał:

Wyjdzie wersja Cp2077 na nowe konsole to zobaczymy co zdziałali, ale raczej cudów się nie spodziewam na przykładzie chociażby WD3, którego pod konsole nowej generacji musieli bardzo mocno skroić i pod względem graficznym i pod względem rozdzielczości, aby chociaż te 30fps trzymało.

Jak to są tacy "mistrzowie kodu" że nawet na PC nie ogarniają i trzeba w plikach gry czy tam exe. zmieniać wpisy pod procki z odpowiednią ilością rdzeni czy tam wątków lub o problemach z ogarnięciem własnego silnika który rozwijają przez lata nie wspominającą to nie stawiałbym ich jako wzór do naśladowania a tymbardziej wyznacznik możliwości tego co potrafią nowe sprzęty. Od tego są dużo lepsze studia i bardziej ogarnięci devsi. 

Może najpierw niech ogarną te błędy zanim zaczną grzebać przy Next-Genach bo na razie nawet tego nie potrafią zrobić dobrze.

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Element Wojny napisał:

Ale nie o to chodzi że nie można odpalić - jeżeli podajesz minimalne WYMAGANIA to nikt kto się w nich nie mieści nie może potem z żadnego tytułu reklamować produktu,

Niestety określenie "minimalne" nie jest tak "zerojedynkowo_policzalne" jak przykład z butem 44. But 44 to but 44. Ani mniej, ani więcej. Co jest wymogiem "minimalnym"? Odpalenie gry? Sensowne pogranie? Czy pogranie na wypasie? (no to już raczej odpada). ;) Dla mnie minimalne, to wymagane do odpalenia i "pogrania" (nie komfortowego grania).

24 minuty temu, Element Wojny napisał:

Powinni wpisać wymagane SSD, zalecane NVME. Sam mając dwa SSD'ki kupiłem właśnie NVME w promocji Black Friday z myślą o CP :) 

I wnosi coś NVME (vs SSD)? 
Pytam poważnie.

Edytowane przez JeRRy_F3D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, azgan napisał:

Jak to są tacy "mistrzowie kodu" że nawet na PC nie ogarniają i trzeba w plikach gry czy tam exe. zmieniać wpisy pod procki z odpowiednią ilością rdzeni czy tam wątków lub o problemach z ogarnięciem własnego silnika który rozwijają przez lata nie wspominającą to nie stawiałbym ich jako wzór do naśladowania a tymbardziej wyznacznik możliwości tego co potrafią nowe sprzęty. Od tego są dużo lepsze studia i bardziej ogarnięci devsi. 

Ja tam na intelu nic nie musiałem robić. W cfg jedynie sobie jeszcze bardziej podrasowałem zasięg rysowania etc. Czyli poprawiłem graficzkę jeszcze, poza to co oferują suwaczki w menu gry.

A co do procków AMD to oficjalny komunikat Redów zawarty w jednym z patchów:E

Cytat


[AMD SMT] Zoptymalizowano domyślne zużycie rdzeni w procesorach 4- i 6-rdzeniowych AMD Ryzen (tm). Procesory 8-, 12- i 16-rdzeniowe pozostają bez zmian i działają jak zamierzono. Ta zmiana została zaimplementowana we współpracy z AMD, bazując na obustronnych testach, które wykazały poprawę wydajności wyłącznie na procesorach posiadających 6 lub mniej rdzeni. 

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, JeRRy_F3D napisał:

I wnosi coś NVME (vs SSD)? 
Pytam poważnie.

Raczej oprócz minimalnie lepszych czasów wczytywania to nie. Oczywiście jak Sata SSD to nie jakiś najwolniejszy paździerz, a coś z przyzwoitej półki.

Ale ja sam tylko chwilę testowałem CP na SSD, tak mam na Nvme, a teraz jeszcze sobie wrzuciłem 2x sata w Raid na te większe gierki.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tyle odnośnie patcha na konsoli Sony, jutro ma wyjść filmik odnośnie Xboxa, szukam info i porównania na PC, ale raczej obstawiam, że jest "tak samo albo gorzej"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, lukadd napisał:

Raczej oprócz minimalnie lepszych czasów wczytywania to nie. Oczywiście jak Sata SSD to nie jakiś najwolniejszy paździerz, a coś z przyzwoitej półki.

Ale ja sam tylko chwilę testowałem CP na SSD, tak mam na Nvme, a teraz jeszcze sobie wrzuciłem 2x sata w Raid na te większe gierki.

No właśnie. Dlatego pytam, bo zmieliłem miliard testów SSD vs NVME i w zasadzie zysk był "pomijalny". Tyle, że ludzie często mylą fakty ;) i czym innym jest "ładowanie save" a czym innym transfer / czas dostępu i strumieniowanie (gdzie "nanosekundy" mogą mieć wpływ na np. płynne i na czas doczytywania tekstur).

Zresztą podobnie, jak wielu tak ocenia CPU. ;). Po co mi 2x droższy CPU dla 5 fps więcej w max - tylko "gupi to kupi" :) 
(bo nie wie, że w max fps może nie i zyska za wiele, ale za to bardzo podskoczy mu min. FPS w miejscach procesorowych). ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, JeRRy_F3D napisał:

I wnosi coś NVME (vs SSD)? 
Pytam poważnie.

Mam dwa SSD'ki - ADATA SU800, Samsung 860 EVO i NVME WD Blue SN550. Parametrami to ten NVME bije SSD'ki na łeb na szyję, a w życiu ?

Czasy wczytywania są nieco lepsze, w pełni zmodowany Wiesiek 3 ładuje się jakieś 3-4 sekundy od momentu kliknięcia KONTYNUUJ, Cyberpunk ładował się podobnie.

Największa różnica przy transferze plików, wtedy przewaga NVME jest znaczna. 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Element Wojny napisał:

Największa różnica przy transferze plików, wtedy przewaga NVME jest znaczna. 

Bardziej interesuje mnie właśnie "zysk" w żywym graniu.
Transfery plików w użytkowym znaczeniu = wiadomo.

 

7 minut temu, Reddzik napisał:

To tyle odnośnie patcha na konsoli Sony, jutro ma wyjść filmik odnośnie Xboxa, szukam info i porównania na PC, ale raczej obstawiam, że jest "tak samo albo gorzej"

Wersja na PS4, to jakaś farsa! Paskudne! 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Element Wojny napisał:

Coś im ten patch nie wyszedł.

Wiesz. Teraz będzie długo jazda - i jak kolo z filmu mówi - "wydajemisiów" będzie wielu.
Dla mnie KPINĄ jest to, co pewnie kosztuje 30 sek. modyfikacji (tylko trzeba się nad tym pochylić wogóle) = bindowanie klawiszy.
Serio nie do przeskoczenia? IMO Banał - tyle że zlany sikiem letnim. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Element Wojny napisał:

O Panie, a ja miałem nerwa jak mi mój GTX dobijał do 70 stopni i mu zrobiłem undervolt :)

Mnie RTX do 75 z RT dobijał w Control, przy wiatrakach na 70% :E
Dlatego dałem sobie spokój z RT, poza szybami, tych jest mało, to czasem temp może skoczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, JeRRy_F3D napisał:

Wiesz. Teraz będzie długo jazda - i jak kolo z filmu mówi - "wydajemisiów" będzie wielu.
Dla mnie KPINĄ jest to, co pewnie kosztuje 30 sek. modyfikacji (tylko trzeba się nad tym pochylić wogóle) = bindowanie klawiszy.
Serio nie do przeskoczenia? IMO Banał - tyle że zlany sikiem letnim. :(

Albo modyfikacja ustawień językowych by je zapamiętywało. Ile może trwać naprawa czegoś takiego ? 5 minut ?

Z tym patchem coś ostro nie tak. Nie dość że zawartością bardzo przypomina hotfix, do tego co najmniej kilka rzeczy z listy naprawionych nie naprawia, a do tego jeszcze wali game-breaking bugiem. 

 

7 minut temu, Zas napisał:

Mnie RTX do 75 z RT dobijał w Control, przy wiatrakach na 70% :E
Dlatego dałem sobie spokój z RT, poza szybami, tych jest mało, to czasem temp może skoczyć.

Ja nadal siedzę w Pascalach, seria Ampere wciąż dla mnie za droga. 

Edytowane przez Element Wojny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Element Wojny napisał:

Albo modyfikacja ustawień językowych by je zapamiętywało. Ile może trwać naprawa czegoś takiego ? 5 minut ?

Z tym patchem coś ostro nie tak. Nie dość że zawartością bardzo przypomina hotfix, do tego co najmniej kilka rzeczy z listy naprawionych nie naprawia, a do tego jeszcze wali game-breaking bugiem. 

Niestety. REDzi najpierw doyebali samą jakością wydania, dramatem na oldgenach, teraz dają po rajtuzach pachami, które naprawiają 15 błedów generując 20 kolejnych. Do tego zlew banałów. Naprawdę - to twórcy W3! - ojcowie "mojej" gry (!), ale... cierpliwość i szacun mają granice. Coś mi chyba czarne chmurki zmierzają nad ich głowy (a nie chciałbym).

Edytowane przez JeRRy_F3D
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To na PS4 wyglada jak jaks texturowa breja soprzed 10lat :D Jak jakas gra w okresie pre-alpha, textury i nic wiecej.

Edytowane przez Phoenixsuple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, JeRRy_F3D napisał:

Niestety. REDzi najpierw doyebali samą jakością wydania, dramatem na oldgenach, teraz dają po rajtuzach pachami, które naprawiają 15 błedów generując 20 kolejnych. Do tego zlew banałów. Naprawdę - to twórcy W3! - ojcowie "mojej" gry (!), ale... cierpliwość i szacun mają granice. Coś mi chyba czarne chmurki zmierzają nad ich głowy (a nie chciałbym).

Wiesz zastanawiam się jak naprawdę wygląda teraz sytuacja u RED'ów, ale nie w dziale finansowym czy u szefostwa ale u zwykłych pracowników. Czy były jakieś odejścia, przetasowania, rzucanie wypowiedzeń albo L4 itd ? Przecież wielu ludzi naprawdę ciężko harowało przez wiele lat i Ci sami ludzie teraz czytają to co piszemy na forach - niejeden mógłby się załamać tylko po przeczytaniu jednej strony z oficjala czy z tego forum. Kto wie ilu ludzi realnie teraz pracuje nad tymi poprawkami...

Pamiętaj też że sporo ludzi odeszło z CDPR. To tak jak z BioWare - nazwa została, a 90% ludzi pracujących nad trylogią czy DA1/DA2 już dawno tam nie ma. 

Edytowane przez Element Wojny
  • Sad 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Element Wojny napisał:

Wiesz zastanawiam się jak naprawdę wygląda teraz sytuacja u RED'ów, ale nie w dziale finansowym czy u szefostwa ale u zwykłych pracowników. Czy były jakieś odejścia, przetasowania, rzucanie wypowiedzeń albo L4 itd ? Przecież wielu ludzi naprawdę ciężko harowało przez wiele lat i Ci sami ludzie teraz czytają to co piszemy na forach - niejeden mógłby się załamać tylko po przeczytaniu jednej strony z oficjala czy z tego forum. Kto wie ilu ludzi realnie teraz pracuje nad tymi poprawkami...

Trudne do "oszacowania" i pewnie jedyne czego się dowiemy, to plotek od wujka sąsiada, co to jego sprzątaczka ma znajomego na pośredniaku i od niego... ;)
Należy twórców i ich (zapewne) frustracje, żal, itd. zrozumieć. W końcu gra, to proces i produkt "twórczy" i "artystyczny". Powinien cieszyć autora i dawać radość graczom. Gdy ktoś wylał wiadro potu, okupił życiem prywatnym, brakiem kontaktu z bliskimi, itd.,  a efekt jest opluwany i przydymiony przez ewidentne błędy zarządcze - z pewnością bardzo boli.

Z drugiej strony. Koszula bliska ciału (nasze klimaty), ale - branża, jak każda. Czy ktoś zastanawia się, co czuje górnik, hutnik czy stoczniowiec, jak przez gównodecyzje zarządu zamyka się stocznie albo kopalnie. Nie. Choć wiem, że nie są to porównywalne wkłady emocji w pracę. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...