Skocz do zawartości
qjin

Cyberpunk 2077

Rekomendowane odpowiedzi

W większości gier AO jest przesadzone natomiast to z użyciem śledzenia promieni jest bardziej realistyczne. Już ktoś w tym wątku narzekał, że przy włączonym RT nie ma AO w miejscach, gdzie np. nogi stykają się z podłożem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AO na RT w tej grze robi konkretną  robotę. AO na RT ma o niebo większy zasięg działania.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, bleidd napisał:

Klasyczne rednerowanie czyli co masz na myśli? RT będzie odpowiadać tylko z pewne efekty i nic więcej, bo rasteryzacja jest już na tyle doskonała i wydajna że nie ma sensu wszędzie pchać RT bo to marnotrawienie mocy przerobowej. RT jakie prezentuje CP - czyli tylko niektóre elementy - odbicia, okluzja otoczenia, to będzie trend najbliższych lat czyli hybryda. Przypuszczam, że w ciągu najbliższych 20 lat nie przerzucimy się w całości na RT bo to nie ma żadnego uzasadnienia. Pomijając fakt, że wiele gier ma znacznie lepszą okluzję otoczenia bez RT niż CP z RT.

Mam na myśli, że przyszłe gry będą oparte na Path RT - czyli będą wykonane tak jak Minecraft RT. 

Marnowanie zasobów? Przypomnij stare czasy, karta graficzna? A po to komu? TLS, shadery? Bezsens. A co z tesselacją? Głupota, bo się nie dało grać z nią w Crysis2. Do tego 640 KB ramu wystarczy. A teraz mało kto pamięta o tych technologiach, bo są absolutnym standardem. 

RT jest kolejnym naturalnym krokiem w rozwoju. Ten krok jest jeszcze bardziej istotny ze względu, że nie tylko usprawnia grafikę, ale też odciąża pracę grafika. Uzasadnienie jest podwójne. 

 

Z okluzją w CB to mocno pojechałeś ;) 

Tutaj porównanie RT, w tym sporo przykładów z okluzją. 
 

 

Edytowane przez MaxaM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie masz racji. Ja nie chcę się zbytnio rozpisywać. Na jakość obrazu nie ma znaczenia, czy jest renderowany hybrydowo tzn. z użyciem rasteryzacji czy od razu na każdy piksel jest puszczany pierwszy promień od kamery.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, SebastianFM napisał:

Nie masz racji. Ja nie chcę się zbytnio rozpisywać. Na jakość obrazu nie ma znaczenia, czy jest renderowany hybrydowo tzn. z użyciem rasteryzacji czy od razu na każdy piksel jest puszczany pierwszy promień od kamery.

Mam na myśli, że klasyczne metody oświetlenia, cieniowania i odbić będą realizowane tylko za pomocą RT. Ty mówisz o hybrydzie, która się nie wyklucza z tym co napisałem. 

Mam przeczucie, że po prostu pójdą o ten krok dalej, bo tak będzie po prostu wydajniej od strony sprzętowej jak już całkiem ogarną specjalistyczne jednostki do RT ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co jak co, ale całe szczęści, że nie dodali tych projektów w finalnej grze, i, że postacie są jakie są obecnie... OMG Takemura, czy Adam Smasher moim zdaniem lepiej pasują w obecnej grze.

Edytowane przez Pitross20
  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pogrzeb Jackiego to smutna rzecz, w ogóle szkoda mi tego NPC, nawet się z nim zaprzyjaźniłem, fajnie napisana postać, eh no i Misty mi też szkoda, mogła być z nich całkiem ciekawa para, w realnym życiu mam znajomych podobnych jak ta para z gry, tylko to ona jest jak Jeckie on jak Misty. :D:E  Nieźli pozytywnie zakręceni ludzie. :E

Edytowane przez Stjepan666
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Stjepan666 napisał:

Pogrzeb Jackiego to smutna rzecz, w ogóle szkoda mi tego NPC, nawet się z nim zaprzyjaźniłem, fajnie napisana postać, eh no i Misty mi też szkoda, mogła być z nich całkiem ciekawa para, w realnym życiu mam znajomych podobnych jak ta para z gry, tylko to ona jest jak Jeckie on jak Misty. :D:E  Nieźli pozytywnie zakręceni ludzie. :E

Zgadzam się + dobrze było to zrobione można się poczuć jakby rzeczywiście brało się w tym udział

Zwykle w grach to jest - o kurczaczki umiera postać -> no to cześć whatever..

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się z tą postacią nie zdążyłem zżyć i nie poczułem chemii między naszym protagonistą a Jackiem. Nie wspominając już o tym, że sama jego śmierć nie była żadnym zaskoczeniem bo mistrzowie marketingu to sprzedali w trailerach :E Choć to była chyba najciekawsza część historii CP i same zadania były najbardziej rozbudowane. Nic w sumie dziwnego, że to pokazywali w gameolayach, potem tempo siada a i sama historii jest so bólu liniowa.

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, MaxaM napisał:

RT jest kolejnym naturalnym krokiem w rozwoju. Ten krok jest jeszcze bardziej istotny ze względu, że nie tylko usprawnia grafikę, ale też odciąża pracę grafika. Uzasadnienie jest podwójne. 

Tez wlasnie glownie o tym pomyslalem, jezeli efekty beda latwiejsze dla grafikow w implementacji do odtworzenia realistycznego oswietlenia to sie przyjmie. A karty za jakis czas nadgonia.

Tyle ze ja sie na grafice nie znam i nie wiem czy RT jest latwiejsze ?

Edytowane przez Sheeneek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Sheeneek napisał:

 jezeli efekty beda latwiejsze dla grafikow w implementacji do odtworzenia realistycznego oswietlenia to sie przyjmie.

Ale to nie jest kwestia gdybania i "jeśli", bo to 101% pewne.
Stąd ten "pomysł" i "walka" o RT (oprócz kasy dla nv za nowinkę dziś), to za 10 lat nikt nie będzie wiedział / pamiętał, jak oświetlić grę - gdy nie dasz mu RT do dyspozycji.

5 minut temu, Sheeneek napisał:

Tyle ze ja sie na grafice nie znam i nie wiem czy RT jest latwiejsze ?

A testowałeś sobie GPU kiedyś Cinebenchem? ;)

Edytowane przez JeRRy_F3D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak bedzie.

A sa jakies artykuly czy wypowiedzi ze strony ludzi pracujacych w branzy jak i czy RT zmienilo ich prace? Chetnie bym poznal opinie tych ludzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Sheeneek napisał:

Pewnie tak bedzie.

A sa jakies artykuly czy wypowiedzi ze strony ludzi pracujacych w branzy jak i czy RT zmienilo ich prace? Chetnie bym poznal opinie tych ludzi.

Pewnie narzekają, bo muszą robić 2x więcej pracy, implementować to samo po staremu i nowemu :P 

Edytowane przez MaxaM
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, bleidd napisał:

Ja się z tą postacią nie zdążyłem zżyć i nie poczułem chemii między naszym protagonistą a Jackiem. Nie wspominając już o tym, że sama jego śmierć nie była żadnym zaskoczeniem bo mistrzowie marketingu to sprzedali w trailerach :E Choć to była chyba najciekawsza część historii CP i same zadania były najbardziej rozbudowane. Nic w sumie dziwnego, że to pokazywali w gameolayach, potem tempo siada a i sama historii jest so bólu liniowa.

Jackie był zajebisty ale było go za mało i za krótko. Jeśli naprawdę chcieli zbudować jakąś sensowną relację emocjonalną z nim to trzeba było dać nam do pogrania chociaż część z tego pół roku na przewijaniu. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, MaxaM napisał:

Mam na myśli, że przyszłe gry będą oparte na Path RT - czyli będą wykonane tak jak Minecraft RT. 

Marnowanie zasobów? Przypomnij stare czasy, karta graficzna? A po to komu? TLS, shadery? Bezsens. A co z tesselacją? Głupota, bo się nie dało grać z nią w Crysis2. Do tego 640 KB ramu wystarczy. A teraz mało kto pamięta o tych technologiach, bo są absolutnym standardem. 

RT jest kolejnym naturalnym krokiem w rozwoju. Ten krok jest jeszcze bardziej istotny ze względu, że nie tylko usprawnia grafikę, ale też odciąża pracę grafika. Uzasadnienie jest podwójne. 

 

Z okluzją w CB to mocno pojechałeś ;) 

Tutaj porównanie RT, w tym sporo przykładów z okluzją. 
 

 

Masz duzo racji z jednym wyjątkiempowinien byc wybór szczegolnie na konsolach tak jak w nowym re , 4k 60 fps bez rt lub 4k 30 fps rt cos w ten deseń bo wg mnie rt powinno byc na koncu 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt później nie będzie się bawić w robienie 2x tego samego ;) 

Teraz tak robią na konsoli, bo cóż, sprzęt jest zbyt słaby na RT, jedynie na co je stać, to na jeden efekt w 30 fps przy obkrojonej rozdzielczości. 

Tak samo było z tesselacją, możesz ją wyłączyć w nowych grach? Nie da się. Sam efekt tesselacji można osiągnąć ręcznie z większą wydajnością ale nikt w to się już nie bawi ;) W Crysisa2 nie dało się grać z nią, teraz nie da się jej wyłączyć w grach ;) 

Wydajność sprzętu rośnie, a za nią podążają metody generowania grafiki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tesselacji nie da się wyłączyć? W której to grze jest tesselacja i nie da się jej wyłączyć?

Crysis 2 nie dało się grać z tesselacją? Chyba piszesz o kartach AMD i po to miałeś pasek od faktora w sterach by to poprawić nie wyłączać całkowicie tesselacji. Już pomijam, że po Maldo modzie ta gra wygląda lepiej od strony tesselacji i działa lepiej.

Metro Exodus to nawet z lupą ciężko znaleźć efekt tesselacji, a włączenie tesselacji obniża wydajność niezależnie od użytego sprzętu. To samo HW brak jakikolwiek efektów z tym związanym, ale i tak ładnie obniża wydajność to świadczy o problemie od strony gry.

W przyszłości będziemy mieć hybrydę bez możliwości podmianki cieni/AO/GI/odbić na nie realizowane poprzez RT/PT to jest sprawa oczywista. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tesselacji nie da się wyłączyć np. w grach, w których występuje efekt deptanego głębokiego śniegu (np. najnowszy Asasynie).

Oczywiście, że się dało grać w Crysisa 2 z tesselacją. Napisałem trochę przesadnie, bo przecież obecne gry z RT można też spokojnie grać na lepszym sprzęcie, taka analogia ;)

Akurat w Metrze bez tesselacji niektóre okrągłe obiekty takie jak pokrętła od włazów robią się totalnie kwadratowe. To jest bardzo dziwne, że wykorzystują do tego tesselację - na logikę nie powinno być problemu z klasycznym modelowaniem takich przedmiotów. 

Właśnie o to chodzi, że w przyszłości będzie tylko RT z suwakami RT min, med, max ;) 

 

   

Edytowane przez MaxaM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, KurczakPolski napisał:

Kolejny patch do pobrania i ciekawe na którym się skończy:goryl:

 

?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie nie odpalał gry od kilku dni ^^

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lead Quest Designer Paweł Sasko plays Cyberpunk 2077!

 

Wybrał Nomadę. 2 h stream, chyba się nie irytował za bardzo.;) Jak on wszystko tłumaczy, przywiązuje się do każdej postaci to jest mega. :D  Super pozytywna postać z CDPR.  Przez 45 min to nawet nie wyszedł z garażu. :E 

Edytowane przez Jaycob
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Jaycob napisał:

Lead Quest Designer Paweł Sasko plays Cyberpunk 2077!

 

Wybrał Nomadę. 2 h stream, chyba się nie irytował za bardzo.;) Jak on wszystko tłumaczy, przywiązuje się do każdej postaci to jest mega. :D  Super pozytywna postać z CDPR.  Przez 45 min to nawet nie wyszedł z garażu. :E 

Nomadę wybrała większość w ankiecie, którą Sasko wrzucił przed streamem na twitterze.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem 2h tego streamu. Jak to szybki mi zleciało.  Bardziej wyglądało to na wywiad niż na na granie. :E  Miło było go posłuchać. Dużo Redów było i także odpowiadali na pytania, ale szczegółów nie zdradzili.  Paweł wspominał także dlaczego lifepath wygląda jak wygląda.  Przy takim tempie granie to nigdy nie skończy. On tam lizał każdy zakamarek. :E  Atmosfera na czacie raczej przyjazna, ale nie wiem czy nie pod nadzorem. :E;)  Tylko jedna osoba napisała "fix the game". :E 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...