Skocz do zawartości
qjin

Cyberpunk 2077

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie - u was też na kartach z 8G vram też po pewnym czasie fpsy lecą na pysk? Mus resnąć gierkę i na jakiś czas jest spokój. Któryś raz to widzę podczas buszowania w mieście:hmm:

e: Przestawię na próbę tekstury na medium. 

Edytowane przez Kelam
  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
33 minuty temu, Kelam napisał:

Panowie - u was też na kartach z 8G vram też po pewnym czasie fpsy lecą na pysk? Mus resnąć gierkę i na jakiś czas jest spokój. Któryś raz to widzę podczas buszowania w mieście:hmm:

e: Przestawię na próbę tekstury na medium. 

Opinia w branzy o tym silniku jest taka, ze jest to kompletny syf. Takze pewnie masz memory leak jakis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak włączyłem wersję 1.03 bodaj Cyberpunka grubo ponad rok temu by sprawdzić "co to" a grałem na laptopie z 1650Ti to tylko bluzgałem jaki to szajs. Nie dość, że nie działało to jeszcze glicze i bugi zjadały mi całą frajdę z gry.
Teraz gdy w końcu mam działający jako taki PC i włączam Cyberpunka w wersji 1.6 to mam frajdę z gry. Nie jestem fanem tego uniwersum ale same misje poboczne, fabuła ogólnie, żyjące (choć daleko mu choćby do GTA V) miasto dają mi satysfakcję.
I teraz najlepsze - zainstalowałem sobie także wersję premierową z grudnia 2021 i włączam by pośmiać się z bugów. To też dla mnie robi robotę ;)

Co do RT - podczas gdy jak załatwiam misje lub wczytuje się w to co na ekranie jest napisane itd. to mi to w ogóle tu do szczęścia nie potrzebne. Gram na max (bez RT) z DLSS na auto i mam 60-70fps i jest cacy.
Gdy chcę pooglądać miasto to i tak nie ma sensu teraz włączać RT z DLSS bo mydło i klatki spadają niemiłosiernie i tak. Może kiedyś jak będzie można używać RT na Ultra bez DLSS, ale wtedy zakładam, że już nikt o CP nie będzie pamiętał...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Kelam napisał:

Panowie - u was też na kartach z 8G vram też po pewnym czasie fpsy lecą na pysk? Mus resnąć gierkę i na jakiś czas jest spokój. Któryś raz to widzę podczas buszowania w mieście:hmm:

e: Przestawię na próbę tekstury na medium. 

Czyli nadal nie naprawili memory leak'a, a to banda nieudaczników. Wiele osób im to zgłaszało na oficjalnym forum gry i nadal nic, jeszcze pamiętam jak sami pisali "wiemy o problemie i szukamy rozwiązania".

No cóż, może w 1.7. :E 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o zbyt mocne rozmycie odbić i smużenie to występuje to od wersji 1.5, kiedy zaczęto używać nowszej wersji REBLUR. Odbicia przed odszumianiem są prawidłowe więc jest to błąd lub nieprawidłowa konfiguracja samego REBLUR. Pewnie już niedługo to poprawią. ?

13 godzin temu, Phoenixsuple napisał:

Dopiero po tej nowej łatce będą odbicia RT w pełnej rozdzialce w końcu :D 

Odbicia w pełnej rozdzielczości można włączyć od samego początku, za pomocą jednego wpisu w pliku .INI. Tak samo można wyłączyć korzystanie przy śledzeniu promieni z częściowego SSR, czyli pobierania danych z poprzedniej klatki, jeżeli promień trafi w miejsce, które było widoczne na ekranie.
Jak ktoś chce poczuć namiastkę nowego trybu śledzenia promieni Overdrive i ma zapas mocy na karcie graficznej to może sobie dodać plik np. overdrive0.ini w katalogu engine\config\platform\pc i wpisać w nim:
[RayTracing/Reflection]
UseScreenSpaceData = false
EnableHalfResolutionTracing = 0

Google domyślnie tłumaczy overdrive jako zajechać. ?

TiGx8sj.png

Hha9lQv.png

Edytowane przez SebastianFM
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, zrobiłem swoje porównanie.
Wersja 1.6, 2560x1440, ustawienia Digital Foundry optimized.
Od lewej:
1. SSR Psycho, RT off, DLSS off
2. SSR off, RT Ultra, DLSS off
3. SSR off, RT Ultra, DLSS Q
Uwaga- duże obrazki (7672x1440, 5.5MB):

Obrazek 1

DLSS rozmiękcza i gubi pewne elementy, ale z drugiej strony w tej scenie maskuje nieco szum na wodzie.

Obrazek 2

Kamera w dół i SSR "zapomina" o odbiciu komina na wodzie, nie wspominając o jakości odbicia statku.

1. SSR Psycho potrafi ubijać fps-y niewiele gorzej od RT, więc realnie nikt powyżej ultra tego raczej nie będzie ustawiał.
Po prostu chciałem pokazać tę technikę z jak najlepszej strony.

2. W przypadku DLSS rozmiękczanie tekstur czy gubienie niektórych elementów to najmniejsze zmartwienie.
Gdyby to była jedyna wada, to możnaby ją w sumie olać i cieszyć się możliwością włączenia Ray Traycing'u.
Niestety- prawdziwym problemem są artefakty w ruchu, które ciężko wyłapać na statycznych screenach:
- Antyaliasing w locie - przy jeździe samochodem czy obrocie kamery dosłownie widać jak ząbki na krawędziach "wyrównują" się na naszych oczach dopiero po chwili.
Efekt ten jest widoczny również w natywce, ale w dużo mniejszym stopniu.
- Ghosting - o ile poradzono sobie z tym elementem wokół samochodu, tak wszelkie krawędzie na tle nieba ciągną za sobą widoczną smugę.
Generalnie obraz w ruchu bez DLSS'a jest znacznie "czystszy".

3. Z drugiej strony przy włączonym RT dostajemy wyraźnie lepsze świało.
Naturalność, wypełnienie i głębia sceny, dynamiczne oddziaływanie z obiekatami są na znacznie wyższym poziomie niż w przypadku SSR.
To coś, co również niełatwo jest wyłapać na zrzutach, ale w ruchu jest bardzo widoczne.
Gra z SSR'em wciąż wygląda bardzo dobrze, ale dopiero z RT można powiedzieć że wygląda super.

4. Do wyboru jest więc czysty obraz z SSR + natywka lub świetne światło z RT + DLSS Q.
Gdybym chciał pograć w 1440p/DF optimized w RT + natywka, to potrzebowałbym ok. 200-300% mocy mojej RTX 3070Ti (w zależności od liczby i poziomu włączonych efektów RT, IMO zdecydowanie najważniejsze są odbicia).

5. Z tych powodów wolałbym żeby w przypadku DLSS 3.0 skupiono się na poprawianiu jakości (eliminacji efektu AA w locie i ghostingu), zamiast na poprawianiu wydajności, której przecież serii 4xxx nie powinno brakować.

Edytowane przez Paw79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja - gram już dzisiaj ponad 2h - głównie w centrum biegam i problemu nie ma. Tylko mam zmienione tekstury z high na mid. Czyli co - 8G vramu to za mało do 1080p bez rt :hmm:. A może serio jakieś wycieki. Ale póki co jest dobrze na tych niższych teksturach. 

Edytowane przez Kelam
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeden z nieoficjalnych fixów na ten problem to ustawienie tekstur na średnie, patent znany w kręgach ludzi dotkniętych tym problemem.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po skończeniu anime zacząłem doceniać bardziej ten track:
 

:D

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Reddzik napisał:

Prędzej zobaczysz DLSS 3.0 :szczerbaty:

Raczej W4 ?

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Imponujący wynik!  Sam się dołożyłem do tego grając po kilka razy od nowa. Uwielbiam tą grę, szczególnie po wszystkich aktualizacjach. 

  • Like 4
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie będę zaczynał drugi raz, pewnie jak większość - po obejrzeniu świetnego Edgerunners. Ostatni wieczór spędziłem na instalacji modów, nie ma może jakichś super wybitnych tych modów, ale coś tam mimo wszystko jest, udało mi się nawet zajechać PC'ta modem na większy ruch uliczny, czego się nie spodziewałem XD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, Przemcio666 napisał:

udało mi się nawet zajechać PC'ta modem na większy ruch uliczny

 Czasami myślę, że jest za duży, szczególnie w centrum gdzie nie ma się jak przycisnąć. :E 

 

27 minut temu, *** ChOpLaCz *** napisał:

lol, cena jak na premierę. :E  jeszcze wczoraj widziałem za 99 zł.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Jaycob napisał:

 Czasami myślę, że jest za duży, szczególnie w centrum gdzie nie ma się jak przycisnąć. :E 

 

lol, cena jak na premierę. :E  jeszcze wczoraj widziałem za 99 zł.

Zrobili by tak przed premierą serialu z flixa, to by były lepsze kokosy?

23 godziny temu, voltq napisał:

 

A tu widać jak łatają tą grę ?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o co ta drama jeśli idzie o keyshopy to po prostu wyprzedali zapasy - i jeśli idzie o oficjalna dystrybucję ceny wynosiły odpowiednio 199 na steam i gog

Cytat

Cena Cyberpunk 2077 w keyshopach niemal zrównała się z oficjalną ceną na Ste amie. Klucz GOG kosztuje tylko 43 grosze mniej niż CP2077 na platformie Valve

Jaki wpływ Cdp ma na keyshopy? 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Była przecena na steam po 100zł to po co kupowac w keyshopach. Pewnie cenę teraz będą trzymali wyżej, a zrobia spore promocje przed DLC, żeby ludzie pakiet kupowali. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam PC z i7 4790, 16 GB RAM 1600 Mhz i dyskami SSD, chciałbym pograć w CP, więc myślę nad zakupem 2060 lub 3060 Ti. Pierwszą mogę mieć za 1150, a drugą za 1550, która opcja byłaby lepsza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja  kupowałem w GOGu na PC za 99 zł i to kilka miesięcy temu. Zgarniają śmietankę po rak któryś :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, WasilijCzapajew napisał:

Mam PC z i7 4790, 16 GB RAM 1600 Mhz i dyskami SSD, chciałbym pograć w CP, więc myślę nad zakupem 2060 lub 3060 Ti. Pierwszą mogę mieć za 1150, a drugą za 1550, która opcja byłaby lepsza?

3060 TI, ale dla 1080p przy tym procesorze to dużo byś stracił. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...