Skocz do zawartości
qjin

Cyberpunk 2077

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, AndrzejTrg napisał:

Do tego w wiedźminie było co robić, a że poza miastami było ganc pusto, to też się w oczy nie rzucało, świat wiedźmina to nie metropolia. Jeszcze questy, poboczne questy, całokształt fabuły, mistrzowski pl dubbing, i wiele dobrych rzeczy których CP nie miał, i rok po premierze jest crapem dalej, gdzie W3 połatali i chyba już duże DLC wyszlo, to taki CP przy W3 jest 3 km pod ziemią. 

Póki co jest, ale zobaczymy co przyniesie ten next-gen update i jak będzie wyglądać sprawa z dodatkami. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Element Wojny napisał:

Póki co jest, ale zobaczymy co przyniesie ten next-gen update i jak będzie wyglądać sprawa z dodatkami. 

Taaa, czekam z niecierpliwością, co pokażą... 🙂 nowe auto, ciuchy i jak ogarną to za rok dostaniecie next-gen updated, z tą wyciętą zawartością co miała być od początku... Nie no progress niesamowity 😂 A jak ktoś ich jeszcze broni i liczy na coś dobrego, to gratuluję wiary... Błogosławieni Ci co nie widzieli, a uwierzyli. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, AndrzejTrg napisał:

Taaa, czekam z niecierpliwością, co pokażą... 🙂 nowe auto, ciuchy i jak ogarną to za rok dostaniecie next-gen updated, z tą wyciętą zawartością co miała być od początku... Nie no progress niesamowity 😂 A jak ktoś ich jeszcze broni i liczy na coś dobrego, to gratuluję wiary... Błogosławieni Ci co nie widzieli, a uwierzyli. 

Bronić to ja ich nie będę bo dlaczego miałbym to robić - sami są sobie winni. A czy na coś liczę ? Cóż, już tyle miesięcy pracują nad tym next-genem i jeszcze ładnych parę przed nimi więc byłaby niezła lipa gdyby się finalnie okazało że tyle czasu poszło na jakieś drobne zmiany. Czas pokaże. 

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oby ten ich hehe "next gen" nie podbił dodatkowo wymagań sprzętowych bo i tak już sama gra działa jak gówno - wydajność na poziomie deski od sracza i to nawet na psich średnich detalach, a tfu.

Edytowane przez caleb59

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co ma podbić wymagania skoro to wlasnie na PC masz tego "next gena" a konsole dostaną wiadomo co  :E 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, caleb59 napisał:

Oby ten ich hehe "next gen" nie podbił dodatkowo wymagań sprzętowych bo i tak już sama gra działa jak gówno - wydajność na poziomie deski od sracza i to nawet na psich średnich detalach, a tfu.

A czego oczekujesz jak za chwile grx 1070 bedzie mial 6lat, przeciez to juz zlom, a Ty co nowa gierke w kazdym temacie dostajesz padaczki, ze slabo gry dzialaja :szczerbaty: Moze wypadaloby zmienic karte i przestac narzekac ;)

1 godzinę temu, dawidoxx napisał:

A co ma podbić wymagania skoro to wlasnie na PC masz tego "next gena" a konsole dostaną wiadomo co  :E 

Gosc zatrzymal sie w czasie i mysli , ze na prawie 6letnim zlomie kazda nowa gra bedzie dzialac jak w dniu premiery ;)

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeciez bez RT gra ma znosne wymagania co do tego jak sie prezentuje graficznie. Sam ogrywalem na rx5700xt i dzialala bardzo dobrze w 1440p.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze przejście gry zrobiłem na GTX 1070 ti i byłem bardzo zadowolony, jak ta gra chodziła w FULL HD. Być może to jednak OLED i HDR robiły robotę. Też uważam, że jak na poziom graficzny, który prezentuje Cyberpunk, wymagania nie są wysokie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Phoenixsuple napisał:

A czego oczekujesz jak za chwile grx 1070 bedzie mial 6lat, przeciez to juz zlom, a Ty co nowa gierke w kazdym temacie dostajesz padaczki, ze slabo gry dzialaja :szczerbaty: Moze wypadaloby zmienic karte i przestac narzekac ;)

Gosc zatrzymal sie w czasie i mysli , ze na prawie 6letnim zlomie kazda nowa gra bedzie dzialac jak w dniu premiery ;)

Sam jesteś złom, to jest cały czas bardzo dobra karta do 1080p, detale High w 95% gier - cała reszta to techniczno - optymalizacyjne gnioty.

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, caleb59 napisał:

Sam jesteś złom, to jest cały czas bardzo dobra karta do 1080p, detale High w 95% gier - cała reszta to techniczno - optymalizacyjne gnioty.

I co chcial bys zeby poziom jakosci i skomplikowania grafiki zatrzymal sie na tej wspanialej karcie?

Nowe konsole maja mocniejsze gpu😉 i juz maja rok.

Edytowane przez Sheeneek
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem graficznie gry od dawna stoją w miejscu i nic się nie zmieniło, a takie PS5 póki co żyje głównie tylko dzięki wypuszczaniu remasterów i patchy dla starszych gier z PS4. Xboxa nawet nie liczę bo ta konsola idzie w parze z PC z racji polityki wydawania gier Microsoftu również na Windows 10.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sory ale jestes w bledzie, nie stoja.

Najwiecej widac po oswietleniu jak daleka droge gry przeszly od momentu kiedy twoja karta wyszla, i nie mowie tu nawet o RT. Cala reszta tez poszla do przodu.

Argumentu z ps5 wogole nie rozumiem, czemu tylko patrzysz na exy? Przeciez wszystkie nowe multiplatformy wychodza na nia, i podejrzewam ze w tej samej rozdzielczosci twoja karta jest w tyle patrzac z perspektywy gier z ostatniego roku.

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie oświetlenie i gdzie? Że niby Screen Space Reflections? To jest stara technologia.

RT to wiadoma sprawa i nowość ale też o kant dupy rozbić bo żre fps na potęgę i klasyfikuję to osobiście w moim prywatnym rankingu kołtuństwa programistycznego obok gównianych bibliotek Nvidia Gameworks, które słusznie odeszły do lamusa.

Moja karta nadaje się tylko do 1080p - w tym segmencie nic karcie nie brakuje, zresztą zobacz sobie np. tutaj - dosyć świeży materiał:

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, caleb59 napisał:

Moja karta nadaje się tylko do 1080p - w tym segmencie nic karcie nie brakuje, zresztą zobacz sobie np. tutaj - dosyć świeży materiał:

Hardware Unboxed zwykle dobrze pokazuje relacje pomiędzy kartami, ale nie brałbym dosłownie ich miejsc testowych jako wyznaczników wydajności.
Sam dobrze wiesz jak wygląda wydajność w Horizon Zero Dawn w benchu, który u nich jest podstawą wyników, a jak to wygląda realnie w grze.

Mimo wszystko to jest wciąż niezła karta do FullHD w dobrze zoptymalizowanych tytułach, ale Pascal mocno dostaje przez brak odpowiedniego wsparcia dla DX12.
Dlatego np. taki GTX1660Ti który na starcie był na poziomie 1070'tki, w nowych tytułach potrafi objechać GTX'a 1080.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, w Pascalach jest problem z tego co pamiętam głównie z Async Compute dla DX 12.

Miłym akcentem było dodanie AMD FSR do Horizon Zero Dawn i szkoda, że do CP 2077 nikt nie wpadł na pomysł by to dodać - zawsze to ekstra ~10-15fps w najbardziej optymistycznych warunkach w zależności od miejscówki.

Edytowane przez caleb59

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, caleb59 napisał:

Sam jesteś złom, to jest cały czas bardzo dobra karta do 1080p, detale High w 95% gier - cała reszta to techniczno - optymalizacyjne gnioty.

Możesz sobie pisać co chcesz ale choćby skaly sr... to ta karta ma prawie 6lat i może to do ciebie dotrze w końcu, ze coraz częściej i gorzej będą gry działały. To ty chyba grasz w te 5% gier bo co widzę twoje posty to narzekasz na wydajność.

2 godziny temu, caleb59 napisał:

Tak, w Pascalach jest problem z tego co pamiętam głównie z Async Compute dla DX 12.

Miłym akcentem było dodanie AMD FSR do Horizon Zero Dawn i szkoda, że do CP 2077 nikt nie wpadł na pomysł by to dodać - zawsze to ekstra ~10-15fps w najbardziej optymistycznych warunkach w zależności od miejscówki.

FSR w 1440p wyglada jak kupa a Ty byś chciał jescze tego używać w 1080p 😂 To już faktycznie lepiej konsole kupić. 

8 godzin temu, Sheeneek napisał:

Argumentu z ps5 wogole nie rozumiem, czemu tylko patrzysz na exy? Przeciez wszystkie nowe multiplatformy wychodza na nia, i podejrzewam ze w tej samej rozdzielczosci twoja karta jest w tyle patrzac z perspektywy gier z ostatniego roku.

Taki nowy Asasyn działa w okolicach 1440p z dobrymi detalami w 60fps. Spróbuj na tym złomie to odpalić w podobnej jakości 😉  Zreszta na konsoli większość gier działa dużo lepiej i dużo wyższej rozdziałce. 

Edytowane przez Phoenixsuple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem narzekam bo jest na co narzekać w dobie dzisiejszych mega (early access) produkcji AAA za grubą kasę.

AMD FSR używam śmiało w 1080p i dla mnie to jest prawie ten sam poziom mydła co antyaliasing TAA, czyli w granicach akceptacji w zamian za ~10-15fps więcej.

Żadna to tajemnica (co zresztą potwierdzają testy), że Valhalla działa lepiej na sprzętach od AMD, w tym na konsolach. Gra na PC działała lepiej w wersji 1.0.4, czyli zdaje się przy okazji drugiej aktualizacji po premierze niż obecnie kiedy wyszło ich znacznie więcej, doszły festiwale itp. głupoty, które potrafiły przymulić nawet osadę w Ravensthorpe. Zresztą co tu gadać, ta gra w wersji na PC to ogólnie techniczne gówno, co potwierdzają tysiące graczy tyle, że trzeba otworzyć szerzej oczy by to zobaczyć i nie mieć klapek na oczach.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, caleb59 napisał:

Zresztą co tu gadać, ta gra w wersji na PC to ogólnie techniczne gówno, co potwierdzają tysiące graczy tyle, że trzeba otworzyć szerzej oczy by to zobaczyć i nie mieć klapek na oczach.

Taaa, jak mówisz... Trza otworzyć oczy również na to że gra działa setkom tysięcy graczy bez problemu. No ale tzreba klapki ściągnąć 🙂

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, caleb59 napisał:

Moim zdaniem graficznie gry od dawna stoją w miejscu i nic się nie zmieniło,

Jedyne co stoi w miejscu to Twoja wiedza ;) 

Z każdą nową generacją GPU wprowadzany jest szereg usprawnień wewnątrz architektury i z tego głównie bierze się wzrost wydajności z generacji na generację. Jeśli producenci zaczynają optymalizować swoje gry pod konkretne usprawnienia nowych architektur to stare generacje niestety nie zyskają na wydajności.  Dla przykładu podam Ci, że Pascal ma prawie 2x gorszą wydajność w obliczeniach FP16 względem Turinga. Jeśli producent danej gry zdecydował się (a tak na pewno zrobił) część efektów np. cieniowanie dalszego planu obliczać przy użyciu FP16 to ten efekt nie wpłynie na wydajność Pascala ale będzie działał zauważalnie lepiej na Turingu czyta Turing będzie miał znacznie wyższą wydajność. 

 

Tutaj jest stary test Test GeForce RTX 2060 - Następca GTX 1060 dogania GTX 1080 (strona 15) | PurePC.pl

Przeanalizuj wyniki GTX1070, RTX2060 i RX580. Zobacz co się dzieje w grze Wolfenstein II, która wtedy jako jedna z nielicznych gier, część efektów opierała na FP16. 

Dzisiaj prawie każda gra bazuje na FP16 ;) 

Edytowane przez DjXbeat
  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, caleb59 napisał:

Owszem narzekam bo jest na co narzekać w dobie dzisiejszych mega (early access) produkcji AAA za grubą kasę.

AMD FSR używam śmiało w 1080p i dla mnie to jest prawie ten sam poziom mydła co antyaliasing TAA, czyli w granicach akceptacji w zamian za ~10-15fps więcej.

Moze wlasnie ty dlatego nie widzisz postepu graficznego jak grasz FSR 1080p, przeciez nawet w ultra quality ktore jest jakies x1.3 masz wtedy render ~1476x830.

Ja rozumiem ze sie lubi co sie ma, no ale co ty naprawde zobaczysz z tej oprawy graficznej przy takich rozdzielczosciach? Naprawde rozwaz konsole i nie bedziesz na ceny gier tez marudzil.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Sheeneek napisał:

Moze wlasnie ty dlatego nie widzisz postepu graficznego jak grasz FSR 1080p, przeciez nawet w ultra quality ktore jest jakies x1.3 masz wtedy render ~1476x830.

Ja rozumiem ze sie lubi co sie ma, no ale co ty naprawde zobaczysz z tej oprawy graficznej przy takich rozdzielczosciach? Naprawde rozwaz konsole i nie bedziesz na ceny gier tez marudzil.

Jak kupi konsole może tam się przeniesienie i będzie wtedy prowadził swoją krucjatę, na temat optymalizacji, błędów itp itd ,a ten dział zostawi w spokoju.

Nie powiem, nie raz dobrze prawi, ale od tego narzekania to się już żygać chce.

Edytowane przez AndrzejTrg
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyną rzeczową odpowiedź w temacie udzielił @DjXbeat za co dziękuję bo chociaż dowiedziałem się czegoś sensownie konkretnego (przy okazji to Wolfa 2 ograłem normalnie na detalach Mein Leben! i nie było problemów przez całą grę).

AMD FSR czy to się komuś wizualnie podoba czy nie to taki "bonus" dla ekstra wydajności - wiem, rozumiem i znam jego plusy i minusy, nie trzeba mnie pod tym względem edukować ale tak jak wspomniałem jestem w stanie zaakceptować tego typu skalowanie kiedy mogę dzięki temu uzyskać 10-15fps więcej bez cięcia detali grafiki - dla mnie to kompromis taki sam jak w przypadku DLSS ale tam jest to po prostu lepsza i bardziej dopracowana technologia.

Jeśli ten patch "next gen" wprowadzi do CP 2077 AMD FSR to na pewno skorzystam i sprawdzę jaki to daje wpływ na wydajność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, AndrzejTrg napisał:

Taaa, jak mówisz... Trza otworzyć oczy również na to że gra działa setkom tysięcy graczy bez problemu. No ale tzreba klapki ściągnąć 🙂

No tak.. ja np. na swoje kilkadziesiąt godzin gry miałem chyba tylko jedno wysypanie  i to przez sterownik nvidii, ale z kolejnym wydaniem sterów naprawili ten błąd i dodali info w changelogu.
 

Wczesniej miałem comet lake, teraz aldera + rózne GPU i nadal gra działa bez problemowo więc nie wiem :E  Wierze że u kogoś może się sypać, ale w większości przypadków wina leży po stronie innego oprogramowania, gryzących się sterowników , ogólnego bajzlu w systemie lub kiepskiego OC CPU/RAMU/GPU, które wychodzi podczas grania akurat w ten tytuł - ile to osób ma zrobione na odpierdziel OC.

Sam miałem podobny przypadek z metro exodus - wszystkie inne gry smigały bez problemowo a metro potrafiło mi się wywalić po parunastu minutach grania - też mogł bym wieszać psy na developerach jaki to szit zrobili, ale poszperałem troche w necie i znalazlem przypadkiem temat z podobnym problemem oraz rozwiązaniem..   Jak się później okazało to rzeczywiście winny był RAM i profil xmp , po ręcznym ustawieniu pamięci miód malina gierka skończona bez crasha także argument w stylu "bo inne gierki działają mi dobrze" nie do konca tbiorę pod uwagę  :) 

Edytowane przez dawidoxx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla ludzi którzy nie operują na najwyższych modelach RTX'ów 30XX/20XX czy Radków 60XX każdy taki ficzer typu FSR czy DLSS jest na wagę złota. Oczywiście tutaj zawsze obowiązuje zasada COŚ ZA COŚ, ale wzrost fps'ów o 20-30% (przy trybach quality) jest odczuwalny i czasami warto pójść na kompromis, zależy oczywiście od gry. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...