Skocz do zawartości
qjin

Cyberpunk 2077

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, Phoenixsuple napisał:

Tylko po co mieliby to robic skoro obrali inny koncept? Przeciez to co pokazales wyglada tragicznie.  Nie ma nic do innego widoku tylko tpp do obecnego projektu gry po prostu nie pasuje.

Najbardziej prozaiczny powód: bo fajnie mieć możliwość wyboru ?

Wygląda tragicznie bo to robota raptem jednej średnio uzdolnionej osoby. Sam mod w tej tragicznej formie ma prawie 200k ściągnięć czyli jak widać jakaś część społeczności takowy wybór też by chciała mieć. Tobie może TPP w CP2077 nie pasuje, ja bym go z chęcią przytulił. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Element Wojny napisał:

Najbardziej prozaiczny powód: bo fajnie mieć możliwość wyboru ?

 

Ty sie dobrze czujesz? Takie rzeczy to ustala sie juz na etapie projektowania gry, a Ty po premierze gry piszesz, ze chcialbys miec mozliwosc wyboru widoku kiedy to trzeba by przeprojektowac cala gre. Z takimi oczekiwaniami i zachciankami to za 100lat ta gra nie bedzie dobra :szczerbaty:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Element Wojny napisał:

Najbardziej prozaiczny powód: bo fajnie mieć możliwość wyboru ?

Wygląda tragicznie bo to robota raptem jednej średnio uzdolnionej osoby. Sam mod w tej tragicznej formie ma prawie 200k ściągnięć czyli jak widać jakaś część społeczności takowy wybór też by chciała mieć. Tobie może TPP w CP2077 nie pasuje, ja bym go z chęcią przytulił. 

Też bym przytulił ale wiem że to niewykonalne, aby była taka opcja trzeba było TPP uwzględnić przy projektowaniu gry od podstaw, co prawdopodobnie przełożyło by się na to iż ani FPP ani TPP nie było by na satysfakcjonującym poziomie. 

Zauważ że tytuły które oferują TPP/FPP zawsze któryś z tych trybów mają lepiej wykonany, a ten drugi to taki jakby zrobiony na doczepkę, czy to tytuły Bethesdy które lepiej ogrywać w FPP czy to R* które lepiej ogrywać w TPP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
7 minut temu, Phoenixsuple napisał:

Ty sie dobrze czujesz? Takie rzeczy to ustala sie juz na etapie projektowania gry, a Ty po premierze gry piszesz, ze chcialbys miec mozliwosc wyboru widoku kiedy to trzeba by przeprojektowac cala gre. Z takimi oczekiwaniami i zachciankami to za 100lat ta gra nie bedzie dobra :szczerbaty:

Czuję się całkiem dobrze, dziękuję. Widzę jednak że ktoś tu szuka powodu do sprzeczki i personalnych podjazdów tylko i wyłącznie z powodu mojego małego marzenia więc na tym zakończę dyskusję z Tobą.

6 minut temu, frog67 napisał:

Też bym przytulił ale wiem że to niewykonalne, aby była taka opcja trzeba było TPP uwzględnić przy projektowaniu gry od podstaw, co prawdopodobnie przełożyło by się na to iż ani FPP ani TPP nie było by na satysfakcjonującym poziomie. 

Zauważ że tytuły które oferują TPP/FPP zawsze któryś z tych trybów mają lepiej wykonany, a ten drugi to taki jakby zrobiony na doczepkę, czy to tytuły Bethesdy które lepiej ogrywać w FPP czy to R* które lepiej ogrywać w TPP.

Spoko, zdaję sobie sprawę że to wymagałoby wysokiej ingerencji w całą strukturę gry ale marzyć chyba nadal można ? ;) Nigdy nie podobała mi się decyzja o rezygnacji z trybu TPP na rzecz FPP na bodajże 2 lata (?) przed premierą, a gdy już dorwałem grę i zobaczyłem możliwości customizacji to ta decyzja nie spodobała mi się jeszcze bardziej. Chyba nigdy nie byłem wielkim fanem gier FPP i wiem że zdecydowanie bardziej preferuję gry które dają mi możliwość gry w trybie TPP. 

Edytowane przez Element Wojny
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Element Wojny napisał:

Czuję się całkiem dobrze, dziękuję. Widzę jednak że ktoś tu szuka powodu do sprzeczki i personalnych podjazdów tylko i wyłącznie z powodu mojego małego marzenia więc na tym zakończę dyskusję z Tobą.

 

Gwiazdki z nieba i gry na życzenie po tym jak już gra powstała to chyba nie w tym stuleciu 😂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Phoenixsuple napisał:

Gwiazdki z nieba i gry na życzenie po tym jak już gra powstała to chyba nie w tym stuleciu 😂

Albo po prostu ten drugi tryb wyraźnie by odstawał od dominującego, to wtedy też wylała by się krytyka (dlaczego TPP tak kuleje! poprawcie to... itd. ) Nie da się inaczej albo wóz albo przewóz.

Mnie to zastanawiam czy patch 1.5 poprawi LoD bo mam wrażenie że najlepiej było na premierę a później to z każdym kolejnym patchem downgrade i cienie dorysowujące się nagle pół metra przed postacią,

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, frog67 napisał:

Też bym przytulił ale wiem że to niewykonalne, aby była taka opcja trzeba było TPP uwzględnić przy projektowaniu gry od podstaw, co prawdopodobnie przełożyło by się na to iż ani FPP ani TPP nie było by na satysfakcjonującym poziomie. 

Zauważ że tytuły które oferują TPP/FPP zawsze któryś z tych trybów mają lepiej wykonany, a ten drugi to taki jakby zrobiony na doczepkę, czy to tytuły Bethesdy które lepiej ogrywać w FPP czy to R* które lepiej ogrywać w TPP.

 

11 minut temu, Element Wojny napisał:

Spoko, zdaję sobie sprawę że to wymagałoby wysokiej ingerencji w całą strukturę gry ale marzyć chyba nadal można ? ;) Nigdy nie podobała mi się decyzja o rezygnacji z trybu TPP na rzecz FPP na bodajże 2 lata (?) przed premierą, a gdy już dorwałem grę i zobaczyłem możliwości customizacji to ta decyzja nie spodobała mi się jeszcze bardziej. Chyba nigdy nie byłem wielkim fanem gier FPP i wiem że zdecydowanie bardziej preferuję gry które dają mi możliwość gry w trybie TPP. 

Też sobie pomarzę i nie obraziłbym się, gdyby tutaj było to zrobione choćby tak jak w grach Bethesdy. Czyli główny zamysł twórców gry to FPP i pod ten tryb gra jest zrobiona, ale jeśli ktoś chce sobie pooglądać postać, to scrollem od myszki może oddalić kamerę i mamy takie gorzej wykonane TPP. Dla mnie mogłoby to nawet nie działać w pomieszczeniach, tylko na zewnątrz ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, skunRace napisał:

 Dla mnie mogłoby to nawet nie działać w pomieszczeniach, tylko na zewnątrz ;)

Zawsze to jakiś kompromis i wyjście, pewno i walka jak i inne mechaniki ograniczone tylko do FPP ale moglibyśmy w wolnym czasie rzucić okiem na postać.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak i w zupełności by mi to wystarczyło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
9 minut temu, frog67 napisał:

Albo po prostu ten drugi tryb wyraźnie by odstawał od dominującego, to wtedy też wylała by się krytyka (dlaczego TPP tak kuleje! poprawcie to... itd. ) Nie da się inaczej albo wóz albo przewóz.

Mnie to zastanawiam czy patch 1.5 poprawi LoD bo mam wrażenie że najlepiej było na premierę a później to z każdym kolejnym patchem downgrade i cienie dorysowujące się nagle pół metra przed postacią,

 

Skoro gość rok po premierze gdzie gra zawiodła na całej lini i nie spełniła żadnych oczekiwany marzy sobie o czymś co wymagałoby dużej ingerencji w grę na etapie projektowania to tak pytam się czy dobrze się czuje bo to trzeba być niezłym fantasta 😂

LOD to podstawa ale tak jak pisałem wcześniej, gra musi dostać natywna wersje na next geny bo każda zamiana w podstawie gry na old geny skutkowała tymi samymi lub podobnymi zmianami na PC w tym gorszym LOD. Te zmiany leciały hurtowo kopiuj wklej chyba na każda platformę. Ja na duże zmiany bym nie liczył w mechanikach gry. Może poprawia AI i kilka innych rzeczy ale głównie to będzie zmiana graficzna na nowe konsole i gra być może zaoferuje wizualnie oczekiwana jakość i brak pustych ulic. Obecnie na dużo się nie nastawiam bo wole się miło zaskoczyć. 

2 minuty temu, skunRace napisał:

Dokładnie tak i w zupełności by mi to wystarczyło.

I dalej byś narzekał bo to nie widok jest problem tej gry tylko wiele innych rzeczy i mechanik. 

Edytowane przez Phoenixsuple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, Phoenixsuple napisał:

Takie rzeczy to ustala sie juz na etapie projektowania gry

I przecież było ustalone na etapie projektowania gry, tylko w pewnym momencie z niego zrezygnowano - najprawdopodobniej dlatego, że po prostu nie zdążyliby z tym, nawet mimo wielokrotnie przekładanej premiery. Nawet w początkowo udostępnionych fragmentach rozgrywki wszystkie cutscenki były z trzeciej osoby. Poza tym gracze i recenzenci wielokrotnie wskazywali na to że sam tryb FPP nie ma sensu, bo co niby z tą dewizą cyberpunka "Styl ponad wszystko" jak nigdy nawet nie widzisz swojej postaci?

W każdym razie - TPP jak najbardziej jest prawdopodobny.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, skunRace napisał:

Też sobie pomarzę i nie obraziłbym się, gdyby tutaj było to zrobione choćby tak jak w grach Bethesdy. Czyli główny zamysł twórców gry to FPP i pod ten tryb gra jest zrobiona, ale jeśli ktoś chce sobie pooglądać postać, to scrollem od myszki może oddalić kamerę i mamy takie gorzej wykonane TPP. Dla mnie mogłoby to nawet nie działać w pomieszczeniach, tylko na zewnątrz ;)

O ile dobrze pamiętam ogłoszono to dopiero w czerwcu 2018r (CD Projekt RED tłumaczy decyzję o widoku FPP w Cyberpunk 2077 • Eurogamer.pl), a sama gra była robiona o wiele dłużej - także wydaje mi się że tryb TPP do jakiegoś momentu był rozwijany/testowany. Może rzeczywiście w trybie TPP nie wyglądało to najlepiej, a może biorąc pod uwagę późniejsze wydarzenia zwyczajnie zabrakło czasu by takowy wprowadzić i usprawnić na tyle by działał. Potem w 2019r. było kolejne info - tym razem że wszystkie cut-scenki też będą tylko w FPP (a przecież cut-scenki z dema E3 były w TPP) więc albo znowu zmieniła im się koncepcja albo znowu były jakieś problemy z wprowadzeniem TPP. 

No ale było minęło. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To fakt CP2077 to oni najpierw muszą wykończyć w 100% aby takie rzeczy nie miały miejsca :E  

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Phoenixsuple napisał:

I dalej byś narzekał bo to nie widok jest problem tej gry tylko wiele innych rzeczy i mechanik. 

Ja nie narzekam, bo jak na razie bawię się w Cyberpunku bardzo dobrze choć dopiero liznąłem fabułę, a choćby takiego trybu jak pisałem mi brakuje.

1 minutę temu, Element Wojny napisał:

O ile dobrze pamiętam ogłoszono to dopiero w czerwcu 2018r (CD Projekt RED tłumaczy decyzję o widoku FPP w Cyberpunk 2077 • Eurogamer.pl), a sama gra była robiona o wiele dłużej - także wydaje mi się że tryb TPP do jakiegoś momentu był rozwijany/testowany. Może rzeczywiście w trybie TPP nie wyglądało to najlepiej, a może biorąc pod uwagę późniejsze wydarzenia zwyczajnie zabrakło czasu by takowy wprowadzić i usprawnić na tyle by działał. Potem w 2019r. było kolejne info - tym razem że wszystkie cut-scenki też będą tylko w FPP (a przecież cut-scenki z dema E3 były w TPP) więc albo znowu zmieniła im się koncepcja albo znowu były jakieś problemy z wprowadzeniem TPP. 

No ale było minęło. 

Bardzo możliwe, już nie pamiętam w którym roku, ale masę rzeczy zostało skasowane/przebudowane i można powiedzieć robili grę od nowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, mag_zbc napisał:

I przecież było ustalone na etapie projektowania gry, tylko w pewnym momencie z niego zrezygnowano - najprawdopodobniej dlatego, że po prostu nie zdążyliby z tym, nawet mimo wielokrotnie przekładanej premiery. Nawet w początkowo udostępnionych fragmentach rozgrywki wszystkie cutscenki były z trzeciej osoby. Poza tym gracze i recenzenci wielokrotnie wskazywali na to że sam tryb FPP nie ma sensu, bo co niby z tą dewizą cyberpunka "Styl ponad wszystko" jak nigdy nawet nie widzisz swojej postaci?

W każdym razie - TPP jak najbardziej jest prawdopodobny.

Dlatego napisałem wyżej ze ja nie neguje innego widoku jakim jest TPP tylko nie w obecnym stanie i projekcie gry kiedy to widok FPP zadomowił się już głęboko w grze. Po co mam się zastanawiać co by było gdyby i pisać o czymś co nigdy nie nastąpi ? Widoku TPP nie ma i nie będzie, gra jest jaka jest i może się podobać lub nie. Jak mam marzyć jak kolega wyżej to o czymś przyziemnym jak naprawa gry, a widok nie jest tu głównym problemem czy nawet pośrednim problemem tej gry. Gdyby gra spełniła oczekiwania to zapewne na widok FPP nikt by nie narzekał lub mniejsza ilość osób, a póki co to uważam ze to już wymyślanie na sile. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ej, ale Redom nie opłaca się przebudowywać tej gry. Swoje zarobili, porobią parę patchy żeby grę załatać, wydać next-gen, potem kilka DLC i nara. Plamy nie zmyją już, ta gra to porażka i tak zostanie zapamiętana.

Lepszym wyjściem będzie dopracowanie nowego Wiedźmina czy innej gry. CP2077 to już trup, chodzący ale trup ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, skunRace napisał:

masę rzeczy zostało skasowane/przebudowane i można powiedzieć robili grę od nowa.

CP2077 był restartowany nie raz ! a to co obecnie mamy to trzecia wersja czyli dwa razy projekt leciał do kosza ! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, skunRace napisał:

Bardzo możliwe, już nie pamiętam w którym roku, ale masę rzeczy zostało skasowane/przebudowane i można powiedzieć robili grę od nowa.

Nie bardzo jest sens teraz tego wracać. Mi brakuje w tej grze TPP i tyle, nie ma sensu tego ruszać bo jak widać niektórzy bardzo się denerwują. 

Teraz trzeba poczekać co CDPR zaprezentuje wraz z next-genem i mieć nadzieję że będzie to coś dobrego. 

Teraz, frog67 napisał:

CP2077 był restartowany nie raz ! a to co obecnie mamy to trzecia wersja czyli dwa razy projekt leciał do kosza ! 

Było gdzieś o tym że chyba ok. 2015r. wszystko co do tamtego czasu zrobiono poszło w kibel bo nie podobało się Badowskiemu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Element Wojny napisał:

Było gdzieś o tym że chyba ok. 2015r. wszystko co do tamtego czasu zrobiono poszło w kibel bo nie podobało się Badowskiemu. 

Dlatego też nie zamówiłem Dying Light 2 w pre-orderze ani nie wezmę w dzień premiery, o cyrkach w Techlandzie, zawirowaniach wokół produkcji i odejściach można było bardzo dużo się naczytać i wygląda to bardzo podobnie do prac nad CP2077.

Nawet jest i podobny przypadek osoby która wielu devsom  niszczy robotę bo ona ma rację i tak ma być, ile w tym racji nie wiadomo bo oczywiście Techland o tym się nie wypowie ani tego nie potwierdzi.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, frog67 napisał:

CP2077 był restartowany nie raz ! a to co obecnie mamy to trzecia wersja czyli dwa razy projekt leciał do kosza ! 

Jakoś tak, pamiętam, jak się ludzie w pewnym momencie obawiali, czy ta gra w ogóle wyjdzie.

1 minutę temu, Element Wojny napisał:

Nie bardzo jest sens teraz tego wracać. Mi brakuje w tej grze TPP i tyle, nie ma sensu tego ruszać bo jak widać niektórzy bardzo się denerwują. 

Teraz trzeba poczekać co CDPR zaprezentuje wraz z next-genem i mieć nadzieję że będzie to coś dobrego. 

Teraz się zastanawiam, skoro nie mam za bardzo zrobionego głównego wątku (dopiero znalazłem Evelyn Parker), czy nie poczekać na ten patch, tylko pytanie, czy faktycznie jest szansa, że on wyjdzie w lutym. Zawsze w tego typu grach się nie spieszę i nie gram na premierę, tylko w miarę połataną grę. Tutaj stwierdziłem, że ponad rok wystarczy i to co jest obecnie, już tak nie boli jak po premierze. Ale skoro jakiś większy patch za rogiem :hmm:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, galakty napisał:

Ej, ale Redom nie opłaca się przebudowywać tej gry.

Opłaca się jak najbardziej, chociażby pod kątem multi, które niby zarzucili, ale w tej prezentacji o reorganizacji studia mówili o tym, że chcą budować kompetencje w tym zakresie żeby docelowo każdy ich projekt posiadał tryb multi. Żaden inny duży projekt nie został jeszcze nawet zapowiedziany, więc raczej logiczne jest że pierwszy będzie cymbregaj.

Druga rzecz to niby koszt produkcji CP zwrócił się z samych preorderów, ale na pewno wiązali duże nadzieje z DLC - Wiedźmin przynosił im hajs przez lata po premierze, więc na pewno nie porzucą nowego IP nad którym pracowali lata, jeżeli w ciągu roku-dwóch mogliby doprowadzić go do jako-takiego stanu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, skunRace napisał:

Jakoś tak, pamiętam, jak się ludzie w pewnym momencie obawiali, czy ta gra w ogóle wyjdzie.

Teraz się zastanawiam, skoro nie mam za bardzo zrobionego głównego wątku (dopiero znalazłem Evelyn Parker), czy nie poczekać na ten patch, tylko pytanie, czy faktycznie jest szansa, że on wyjdzie w lutym. Zawsze w tego typu grach się nie spieszę i nie gram na premierę, tylko w miarę połataną grę. Tutaj stwierdziłem, że ponad rok wystarczy i to co jest obecnie, już tak nie boli jak po premierze. Ale skoro jakiś większy patch za rogiem :hmm:

Jak masz w co grać to ja bym poczekał. Ten 1-2msc już chyba różnicy nie zrobi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

U mnie "kupa wstydu" zawsze jest i zawsze jest w co grać ;) 

 

Edytowane przez skunRace
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
6 minut temu, mag_zbc napisał:

Opłaca się jak najbardziej, chociażby pod kątem multi, które niby zarzucili, ale w tej prezentacji o reorganizacji studia mówili o tym, że chcą budować kompetencje w tym zakresie żeby docelowo każdy ich projekt posiadał tryb multi. Żaden inny duży projekt nie został jeszcze nawet zapowiedziany, więc raczej logiczne jest że pierwszy będzie cymbregaj.

O, kolejny marzyciel.

Tu singiel kuleje, co niby w multi dadzą? Super rozgrywkę?

Maszynka do kasy dla fanboyów, zarobią kolejne dolary i stanu gry to nie zmieni :E

Edytowane przez galakty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, frog67 napisał:

Dlatego też nie zamówiłem Dying Light 2 w pre-orderze ani nie wezmę w dzień premiery, o cyrkach w Techlandzie, zawirowaniach wokół produkcji i odejściach można było bardzo dużo się naczytać i wygląda to bardzo podobnie do prac nad CP2077.

Absolutnie popieram, kupowanie czegoś po zapowiedziach, obietnicach i ładnych trailerach prowadzi do gigantycznych rozczarowań - sądzę że fani serii BF mają w tej kwestii wiele do powiedzenia ;)

9 minut temu, skunRace napisał:

Teraz się zastanawiam, skoro nie mam za bardzo zrobionego głównego wątku (dopiero znalazłem Evelyn Parker), czy nie poczekać na ten patch, tylko pytanie, czy faktycznie jest szansa, że on wyjdzie w lutym. Zawsze w tego typu grach się nie spieszę i nie gram na premierę, tylko w miarę połataną grę. Tutaj stwierdziłem, że ponad rok wystarczy i to co jest obecnie, już tak nie boli jak po premierze. Ale skoro jakiś większy patch za rogiem :hmm:

Ja bym poczekał. Sądzę że ten next-gen update to może być coś naprawdę dobrego. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...