Skocz do zawartości
qjin

Cyberpunk 2077

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Twój przykład nie ma nic wspólnego z ostrością, identyczny pokazali w materiale DF. Zmienia się tu kwestia cieni oraz oświetlenia. 

Wrócę z wakacji to sam zrobię porównania bo widzę ze poza materiałem z sieci nikt nie potrafi wrzucic własnych przykładów ;) 

15 minut temu, caleb59 napisał:

Początki tej "technologii", DLSS na początku też miał swoje odpały.

Dzisiaj cały ten PT jest w fazie beta, coś tam starają się to usprawniać robiąc 5 krokow do przodu i dwa kroki w tył jeśli chodzi o błędy. Jednak cały czas do przodu to idzie.

Edytowane przez Phoenix.
  • Like 2
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy odpalić grę bez żadnych protez w natywnej rozdzielczości i to jest referencja. Tak ma gra wyglądać.
Na porównaniu @Smogsmok zabrakło tylko natywnego renderu który wyglądałby najbardziej naturalnie ze wszystkich.

Może ktoś się pokusi o takie porównanie w gifach tych trzech ustawień (Native, DLSS, RR), bo na ustach Pam masakrycznie źle ten RR wygląda.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Popatrz na skórę na policzkach, lub wargi. Zależy od oświetlenia tutaj nie ma jakich dużych różnic, ale wczoraj jak grałem w innym oświetleniu różnica była znacząca.

RR on

RAYiIx2.jpg

RR off

DJSMb3z.jpg

Edytowane przez tomekpcl
  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na filmiku DF praktycznie ze na każdym porównaniu coś było nie tak z RR, a to na teksturach znikały detale, a to przesadne wyostrzenie które często powodowało ze albo coś wygląda nienaturalnie albo dodaje jakieś detale które w ogóle nie powinny być tam tak widoczne. Aż mnie dziwiło że oni tego nie komentowali nie bieżąco bo bardzo się to w oczy rzucało.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, Zielony21122 napisał:

Od 20:31 minuty w materiale DF :

Cyberpunk 2077 2.0 - PC Tech Review - DLSS 3.5 Ray Reconstruction Deep Dive - YouTube

 

Właśnie mówi o tym (dla mnie obrzydliwym i nie do zniesienia) efekcie przestrzenia.

Więc myślę Panowie że w tej kwestii wyjaśnione zostało już wszystko.  

Pewnie jakiś moder się za to weźmie bo podejrzewam ze jest to kwestia ustawień parametrów. Z DLSS zawsze mówiło się ze jest mydło i brak ostrości, z RR za ostre :D Jak żyć 😁

  • Like 1
  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, tomekpcl napisał:

Popatrz na skórę na policzkach, lub wargi. Zależy od oświetlenia tutaj nie ma jakich dużych różnic, ale wczoraj jak grałem w innym oświetleniu różnica była znacząca.

Brałbym tą z góry, ale ta z dołu też nienajgorsza.

  • Like 2
  • Haha 1
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, kadajo napisał:

Na filmiku DF praktycznie ze na każdym porównaniu coś było nie tak z RR, a to na teksturach znikały detale, a to przesadne wyostrzenie które często powodowało ze albo coś wygląda nienaturalnie albo dodaje jakieś detale które w ogóle nie powinny być tam tak widoczne. Aż mnie dziwiło że oni tego nie komentowali nie bieżąco bo bardzo się to w oczy rzucało.

Czy na tych filmikach DF nie stosują przypadkiem 4k DLSS performance + PT + FG + RR?

Ta buźka, co ją @tomekpcl , pokazał wydaje mi się idealna. Może chodzi o jakość materiału wyjściowego? Im lepszy tym artefakty mniej istotne? Muszę się przyjrzeć wieczorem (4k DLSS Q + PT + FG + RR). Z pewnością mam dużo płynniej z PT niż na 1.6x, jakość ogólnie wydaje się lepsza, choć może jest za ostro (ostrość DLSS mam ustawioną na "0"). Sprawdzę jeszcze jak to wygląda z bliska.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, z tego co kojarzę było DLSS Performance, problem w tym ze zwiększenie rozdzielczości wejściowej nie pomaga w usunięciu tych problemów RR. Osobiście jeśli włączam RR to ostrość DLSS ustawiam na 0, wtedy te problemy z ostrością nie rzucają się już tak w oczy.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem już czemu włączenie Ray Reconstruction przy zwykłym RT powoduje spadek wydajności.

Najkrótsza odpowiedź to po prostu śledzenie promieni wtedy jest obliczane w pełnej rozdzielczości, bez użycia szachownicy. Profiler pokazuje, że śledzenie promieni przy obliczaniu oświetlenia i odbić zajmuje 2 razy dłużej.

Użycie szachownicy przy RT polega na tym, że dla połowy pikseli oblicza się oświetlenie a dla drugiej połowy odbicia.

Odszumianie REBLUR, używane do tej pory w Cyberpunk 2077, jest przystosowane do szachownicy. Wychodzi na to, że Ray Reconstruction nie, dlatego śledzenie promieni musi być obliczane w pełnej rozdzielczości.

To wszystko nie dotyczy Path tracingu. W tym trybie od początku jego zaimplementowania w grze śledzenie promieni jest obliczane w pełnej rozdzielczości.

  • Like 6
  • Thanks 1
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takich technicznych ludzi nam trzeba! 😁

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodatek zaczynamy po przejściu głównego wątku, czy jak? 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Czyli mamy odpowiedz dlaczego dali RR tylko do PT bez robienia z tego spisków jak to tu niektórzy pisali :D 

Edytowane przez Phoenix.
  • Like 3
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, joloxx9 napisał:

Dodatek zaczynamy po przejściu głównego wątku, czy jak? 

W trakcie, po przejściu misji z voodoo boys, czy jak tam oni się nazywają.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można tez od razu z głównego menu włączyć dodatek. 

  • Like 2
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Phoenix. napisał:

Czyli mamy Odp dlaczego dali RR tylko do PT bez robienia z tego spisków jak to tu niektórzy pisali :D 

Dobra, dobra - karty RTX 4xxx muszą się sprzedawać, to nie spisek tylko fakt! :E 

  • Like 1
  • Haha 2
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pliki dla dodatku zostały już zaimplementowane wraz z patchem 2.0 czy dopiero 26 września będzie kolejny patch i wtedy będzie dopiero dodatek zaimplementowany ?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, voltq napisał:

Dlatego zalecali grę od nowa xD , coś tak czułem że będą problemy

Wszystko już jasne, był u mnie młodociany kumpel i zaczął ostatnią misję robić i olał po niedługim czasie jeszcze będąc w obozie a sejvy porobiły sie :) no i wtedy nie ma opcji szybkiej podróży, wezwania fury itd :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Zielony21122 napisał:

Panowie pliki dla dodatku zostały już zaimplementowane wraz z patchem 2.0 czy dopiero 26 września będzie kolejny patch i wtedy będzie dopiero dodatek zaimplementowany ?

W dniu premiery Phantom Liberty DLC trzeba będzie pobrać.

36 minut temu, tomekpcl napisał:

W trakcie, po przejściu misji z voodoo boys, czy jak tam oni się nazywają.

Dokładnie - od tego momentu lub w dowolnym późniejszym momencie przed tzw. Punktem bez powrotu czyli misji "Komu bije dzwon" .
Na szczęście mam save gdzie skończyłem wszystko co możliwe (zadania poboczne, dodatkowe misje itd.) oraz mam praktycznie postać na maksa, ale to wszystko przed "Komu bije dzwon".

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, kadajo napisał:

Może ktoś się pokusi o takie porównanie w gifach tych trzech ustawień (Native, DLSS, RR), bo na ustach Pam masakrycznie źle ten RR wygląda.

Zrobiłem coś takiego ale sama jakość GIF dla mnie jest fatalna i w sumie mija się to z celem. No ale wstawię

https://i.imgur.com/nFpp2EJ.gifv

Edytowane przez skypan
  • Like 2
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@Phoenix. Dziękuję Ci dobry człowieku.

Po instalacji pokazuje wersję sterowników jako: 23.20.11.04
Publikacja 21.09.2023

Edytowane przez Lameismyname
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę mało informacji o implementacji OMM a to chyba pierwsza pozycja z tym.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to jest OMM?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Seria40 dostała nowe funkcje dla jednostek RT. OMM przyspiesza obliczenia w miejscach gdzie jest dużo drzew. W materiale DF na samym końcu jest o tym wspomniane, daje boost 11 FPS w Central Park 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...