Skocz do zawartości
qjin

Cyberpunk 2077

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Dopiero w tym tygodniu zacząłem swoją przygodę z Cyberpunkiem. Grę kupiłem przed premierą, ale z braku czasu i chęci ogrania AC Valhalla do samego końca oraz po opiniach jak gra technicznie jest spieprzona postanowiłem przeczekać do łatki 1.2. Jestem jeszcze w Akcie 1 po zdobyciu flathead’a i po pierwszym Braindance w Lizzy’s Bar. Teraz czyszczę trochę mapę żeby zarobić kasę (ciągle jej mało) i kupić parę fajnych wszczepów. Gram na poziomie trudnym. Moje wrażenia są bardzo pozytywne. Fabuła jest na bardzo wysokim poziomie i mega wciąga. Już się nie mogę doczekać wizyty u Yoribu Arasaki :) Nie wiem jak było przed patchem 1.2, ale jeśli chodzi o błędy to po 12 godzinach miałem tylko glitcha z Evelyn Parker gdzie podczas końcowej rozmowy po misji z braindancem jej ręka zespoiła się z jej torebką. W takiej Valhalli miałem sporo niespodziewanych crashy do pulpitu (glitchy również), co na szczęście w CP2077 nie zdarzyło mi się ani razu. Jeśli chodzi o grafikę to jest to dla mnie najładniejsza gra w jaką grałem (do tej pory było nią RDR2) i najlepiej zaimplementowany Ray Tracing w grze (Jestem szczęśliwym posiadaczem RTX 3080 Gaming X Trio który kupił kartę w listopadzie u Janusza za 4800zł ;). Ta gra sporo traci wizualnie bez RT. Miasto wygląda fenomenalnie szczególnie w nocy w deszczu. Zobaczymy jak będzie dalej. Pozdro!

  • Like 1
  • Confused 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, maciek0804 napisał:

Cześć. Dopiero w tym tygodniu zacząłem swoją przygodę z Cyberpunkiem. Grę kupiłem przed premierą, ale z braku czasu i chęci ogrania AC Valhalla do samego końca oraz po opiniach jak gra technicznie jest spieprzona postanowiłem przeczekać do łatki 1.2. Jestem jeszcze w Akcie 1 po zdobyciu flathead’a i po pierwszym Braindance w Lizzy’s Bar. Teraz czyszczę trochę mapę żeby zarobić kasę (ciągle jej mało) i kupić parę fajnych wszczepów. Gram na poziomie trudnym. Moje wrażenia są bardzo pozytywne. Fabuła jest na bardzo wysokim poziomie i mega wciąga. Już się nie mogę doczekać wizyty u Yoribu Arasaki :) Nie wiem jak było przed patchem 1.2, ale jeśli chodzi o błędy to po 12 godzinach miałem tylko glitcha z Evelyn Parker gdzie podczas końcowej rozmowy po misji z braindancem jej ręka zespoiła się z jej torebką. W takiej Valhalli miałem sporo niespodziewanych crashy do pulpitu (glitchy również), co na szczęście w CP2077 nie zdarzyło mi się ani razu. Jeśli chodzi o grafikę to jest to dla mnie najładniejsza gra w jaką grałem (do tej pory było nią RDR2) i najlepiej zaimplementowany Ray Tracing w grze (Jestem szczęśliwym posiadaczem RTX 3080 Gaming X Trio który kupił kartę w listopadzie u Janusza za 4800zł ;). Ta gra sporo traci wizualnie bez RT. Miasto wygląda fenomenalnie szczególnie w nocy w deszczu. Zobaczymy jak będzie dalej. Pozdro!

 

Zobacz na moje screeny w tym temacie

  gram bez RT, mam ponad 70h dużo glitchy widziałem, ale są gra ma klimat i są mody które dużo poprawiają np. wygląd V, gram Valerią to wiadomo, dla mnie nawet ma znacznie manicure i pedicure u laski. :E mod poprawił brzydkie stopy, teraz są ładne damskie stopki. :E  

  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Stjepan666 napisał:

Zobacz na moje screeny w tym temacie

  gram bez RT, mam ponad 70h dużo glitchy widziałem, ale są gra ma klimat i są mody które dużo poprawiają np. wygląd V, gram Valerią to wiadomo, dla mnie nawet ma znacznie manicure i pedicure u laski. :E mod poprawił brzydkie stopy, teraz są ładne damskie stopki. :E  

Dodam, że użyłem ustawień z neta odnośnie tego reshade z nVidii, do tego też mam sporo modów, i też gram "Vanessą"- preset z nexusa i wszystko co było wymagane, fryzy, dodatkowo ulepszony driving, zmieniony motorek :Paut nie używam-jeszcze nic nie kupiłem. Gram z zablokowanym 40fps, dwie opcje średnie- chmury i kaskadowe cienie, odbicia na Wysokie, reszta max, 1080p i gram na padzie.
np:
https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/1818  + https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/2080 + https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/856

Na razie żadnych crashych- odpukać, w jednym queście Jackiemu coś odwaliło ale to po chwili się naprawiło wczytaniem zapisu, ogólnie nie tak źle, było gorzej na 1.1 jak testowałem na piracie.
Wiadomo, że do ideału brakuje i będzie brakować nawet za rok. Najbardziej kuje w oczy ten balans, niby bardzo trudny a po kilku poziomach tego nie czuć, mając broń Lizzie podniesiona do legendy.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
4 godziny temu, maciek0804 napisał:

Ta gra sporo traci wizualnie bez RT.

 

nie zgodze sie w tej kwestii, są pewne miejsca w których wyraznie widać efekt RT

cakXCIj.jpg

IGoXZsL.png

 

ale w wielu przypadkach gra wygląda bardzo dobrze bez RT

 

CEicUZ6.png

9w5ONQi.jpg

6aHAoJP.jpg

I4x6mxX.jpg

 

 

Edytowane przez Azakiel
  • Like 2
  • Thanks 1
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

To, że w niektórych miejscach nie widać różnicy, to nie oznacza, że gra jednak niedużo traci bez RTX ;) 

Takie porównywanie na screenshotach prowadzi tylko do błędnego wniosku, co nagminnie to widać w Internetach. Najwięcej mają do powiedzenia ci, co nigdy nie widzieli na własne oczy RTX ON. 

Liczą się detale, które mózg przetwarza na żywo w ruchu. Na tych ujęciach np. samochody 'świecą' pod podwoziem. Mało zauważalne na ujęciach, ale podczas grania w ruchu od razu rzuca się w oczy ;) 

To samo z odbiciami. Na ujęciach mała różnica, a w praktyce idziesz postacią i geometria odbicia jest kompletnie popsuta, odbicia przesuwają się nienaturalnie, od razu rzuca się w oczy przekłamanie.

Właśnie takie niuanse budują efekt RTX, a nie statyczne porównanie obrazu ;) 

 

To samo tyczy się DLSS, statyczne porównanie robi ogromne wrażenie, a w ruchu jednak już traci na jakości ;) 

 

RTX to przyszłość. Niestety na razie obarczona bardzo wysokimi wymaganiami. Obstawiam, że wraz z przyszłą generacją konsol przyszłe gry będą pisane tylko pod RT. Zapomnimy o RTX OFF, klasyczne renderowanie będzie historią.

Edytowane przez MaxaM
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klasyczne rednerowanie czyli co masz na myśli? RT będzie odpowiadać tylko z pewne efekty i nic więcej, bo rasteryzacja jest już na tyle doskonała i wydajna że nie ma sensu wszędzie pchać RT bo to marnotrawienie mocy przerobowej. RT jakie prezentuje CP - czyli tylko niektóre elementy - odbicia, okluzja otoczenia, to będzie trend najbliższych lat czyli hybryda. Przypuszczam, że w ciągu najbliższych 20 lat nie przerzucimy się w całości na RT bo to nie ma żadnego uzasadnienia. Pomijając fakt, że wiele gier ma znacznie lepszą okluzję otoczenia bez RT niż CP z RT.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, bleidd napisał:

Pomijając fakt, że wiele gier ma znacznie lepszą okluzję otoczenia bez RT niż CP z RT.

Ale żeś teraz pojechał :szczerbaty:. Podaj chociaż przykład 1 gry która ma lepsze AO niz CP z RT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, bleidd napisał:

Klasyczne rednerowanie czyli co masz na myśli? RT będzie odpowiadać tylko z pewne efekty i nic więcej, bo rasteryzacja jest już na tyle doskonała i wydajna że nie ma sensu wszędzie pchać RT bo to marnotrawienie mocy przerobowej. RT jakie prezentuje CP - czyli tylko niektóre elementy - odbicia, okluzja otoczenia, to będzie trend najbliższych lat czyli hybryda. Przypuszczam, że w ciągu najbliższych 20 lat nie przerzucimy się w całości na RT bo to nie ma żadnego uzasadnienia. Pomijając fakt, że wiele gier ma znacznie lepszą okluzję otoczenia bez RT niż CP z RT.

Też tak myślę, by renderować każdy foton światła osobno w czasie rzeczywistym to jeszcze karty graficzne mają za mało mocy w tak wielkiej grze jaką jest CP 2077.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W większości gier AO jest przesadzone natomiast to z użyciem śledzenia promieni jest bardziej realistyczne. Już ktoś w tym wątku narzekał, że przy włączonym RT nie ma AO w miejscach, gdzie np. nogi stykają się z podłożem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AO na RT w tej grze robi konkretną  robotę. AO na RT ma o niebo większy zasięg działania.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, bleidd napisał:

Klasyczne rednerowanie czyli co masz na myśli? RT będzie odpowiadać tylko z pewne efekty i nic więcej, bo rasteryzacja jest już na tyle doskonała i wydajna że nie ma sensu wszędzie pchać RT bo to marnotrawienie mocy przerobowej. RT jakie prezentuje CP - czyli tylko niektóre elementy - odbicia, okluzja otoczenia, to będzie trend najbliższych lat czyli hybryda. Przypuszczam, że w ciągu najbliższych 20 lat nie przerzucimy się w całości na RT bo to nie ma żadnego uzasadnienia. Pomijając fakt, że wiele gier ma znacznie lepszą okluzję otoczenia bez RT niż CP z RT.

Mam na myśli, że przyszłe gry będą oparte na Path RT - czyli będą wykonane tak jak Minecraft RT. 

Marnowanie zasobów? Przypomnij stare czasy, karta graficzna? A po to komu? TLS, shadery? Bezsens. A co z tesselacją? Głupota, bo się nie dało grać z nią w Crysis2. Do tego 640 KB ramu wystarczy. A teraz mało kto pamięta o tych technologiach, bo są absolutnym standardem. 

RT jest kolejnym naturalnym krokiem w rozwoju. Ten krok jest jeszcze bardziej istotny ze względu, że nie tylko usprawnia grafikę, ale też odciąża pracę grafika. Uzasadnienie jest podwójne. 

 

Z okluzją w CB to mocno pojechałeś ;) 

Tutaj porównanie RT, w tym sporo przykładów z okluzją. 
 

 

Edytowane przez MaxaM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie masz racji. Ja nie chcę się zbytnio rozpisywać. Na jakość obrazu nie ma znaczenia, czy jest renderowany hybrydowo tzn. z użyciem rasteryzacji czy od razu na każdy piksel jest puszczany pierwszy promień od kamery.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, SebastianFM napisał:

Nie masz racji. Ja nie chcę się zbytnio rozpisywać. Na jakość obrazu nie ma znaczenia, czy jest renderowany hybrydowo tzn. z użyciem rasteryzacji czy od razu na każdy piksel jest puszczany pierwszy promień od kamery.

Mam na myśli, że klasyczne metody oświetlenia, cieniowania i odbić będą realizowane tylko za pomocą RT. Ty mówisz o hybrydzie, która się nie wyklucza z tym co napisałem. 

Mam przeczucie, że po prostu pójdą o ten krok dalej, bo tak będzie po prostu wydajniej od strony sprzętowej jak już całkiem ogarną specjalistyczne jednostki do RT ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Co jak co, ale całe szczęści, że nie dodali tych projektów w finalnej grze, i, że postacie są jakie są obecnie... OMG Takemura, czy Adam Smasher moim zdaniem lepiej pasują w obecnej grze.

Edytowane przez Pitross20
  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Pogrzeb Jackiego to smutna rzecz, w ogóle szkoda mi tego NPC, nawet się z nim zaprzyjaźniłem, fajnie napisana postać, eh no i Misty mi też szkoda, mogła być z nich całkiem ciekawa para, w realnym życiu mam znajomych podobnych jak ta para z gry, tylko to ona jest jak Jeckie on jak Misty. :D:E  Nieźli pozytywnie zakręceni ludzie. :E

Edytowane przez Stjepan666
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Stjepan666 napisał:

Pogrzeb Jackiego to smutna rzecz, w ogóle szkoda mi tego NPC, nawet się z nim zaprzyjaźniłem, fajnie napisana postać, eh no i Misty mi też szkoda, mogła być z nich całkiem ciekawa para, w realnym życiu mam znajomych podobnych jak ta para z gry, tylko to ona jest jak Jeckie on jak Misty. :D:E  Nieźli pozytywnie zakręceni ludzie. :E

Zgadzam się + dobrze było to zrobione można się poczuć jakby rzeczywiście brało się w tym udział

Zwykle w grach to jest - o kurczaczki umiera postać -> no to cześć whatever..

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się z tą postacią nie zdążyłem zżyć i nie poczułem chemii między naszym protagonistą a Jackiem. Nie wspominając już o tym, że sama jego śmierć nie była żadnym zaskoczeniem bo mistrzowie marketingu to sprzedali w trailerach :E Choć to była chyba najciekawsza część historii CP i same zadania były najbardziej rozbudowane. Nic w sumie dziwnego, że to pokazywali w gameolayach, potem tempo siada a i sama historii jest so bólu liniowa.

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
5 godzin temu, MaxaM napisał:

RT jest kolejnym naturalnym krokiem w rozwoju. Ten krok jest jeszcze bardziej istotny ze względu, że nie tylko usprawnia grafikę, ale też odciąża pracę grafika. Uzasadnienie jest podwójne. 

Tez wlasnie glownie o tym pomyslalem, jezeli efekty beda latwiejsze dla grafikow w implementacji do odtworzenia realistycznego oswietlenia to sie przyjmie. A karty za jakis czas nadgonia.

Tyle ze ja sie na grafice nie znam i nie wiem czy RT jest latwiejsze 😁

Edytowane przez Sheeneek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
5 minut temu, Sheeneek napisał:

 jezeli efekty beda latwiejsze dla grafikow w implementacji do odtworzenia realistycznego oswietlenia to sie przyjmie.

Ale to nie jest kwestia gdybania i "jeśli", bo to 101% pewne.
Stąd ten "pomysł" i "walka" o RT (oprócz kasy dla nv za nowinkę dziś), to za 10 lat nikt nie będzie wiedział / pamiętał, jak oświetlić grę - gdy nie dasz mu RT do dyspozycji.

5 minut temu, Sheeneek napisał:

Tyle ze ja sie na grafice nie znam i nie wiem czy RT jest latwiejsze 😁

A testowałeś sobie GPU kiedyś Cinebenchem? ;)

Edytowane przez JeRRy_F3D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak bedzie.

A sa jakies artykuly czy wypowiedzi ze strony ludzi pracujacych w branzy jak i czy RT zmienilo ich prace? Chetnie bym poznal opinie tych ludzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
9 minut temu, Sheeneek napisał:

Pewnie tak bedzie.

A sa jakies artykuly czy wypowiedzi ze strony ludzi pracujacych w branzy jak i czy RT zmienilo ich prace? Chetnie bym poznal opinie tych ludzi.

Pewnie narzekają, bo muszą robić 2x więcej pracy, implementować to samo po staremu i nowemu :P 

Edytowane przez MaxaM
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, bleidd napisał:

Ja się z tą postacią nie zdążyłem zżyć i nie poczułem chemii między naszym protagonistą a Jackiem. Nie wspominając już o tym, że sama jego śmierć nie była żadnym zaskoczeniem bo mistrzowie marketingu to sprzedali w trailerach :E Choć to była chyba najciekawsza część historii CP i same zadania były najbardziej rozbudowane. Nic w sumie dziwnego, że to pokazywali w gameolayach, potem tempo siada a i sama historii jest so bólu liniowa.

Jackie był zajebisty ale było go za mało i za krótko. Jeśli naprawdę chcieli zbudować jakąś sensowną relację emocjonalną z nim to trzeba było dać nam do pogrania chociaż część z tego pół roku na przewijaniu. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, MaxaM napisał:

Mam na myśli, że przyszłe gry będą oparte na Path RT - czyli będą wykonane tak jak Minecraft RT. 

Marnowanie zasobów? Przypomnij stare czasy, karta graficzna? A po to komu? TLS, shadery? Bezsens. A co z tesselacją? Głupota, bo się nie dało grać z nią w Crysis2. Do tego 640 KB ramu wystarczy. A teraz mało kto pamięta o tych technologiach, bo są absolutnym standardem. 

RT jest kolejnym naturalnym krokiem w rozwoju. Ten krok jest jeszcze bardziej istotny ze względu, że nie tylko usprawnia grafikę, ale też odciąża pracę grafika. Uzasadnienie jest podwójne. 

 

Z okluzją w CB to mocno pojechałeś ;) 

Tutaj porównanie RT, w tym sporo przykładów z okluzją. 
 

 

Masz duzo racji z jednym wyjątkiempowinien byc wybór szczegolnie na konsolach tak jak w nowym re , 4k 60 fps bez rt lub 4k 30 fps rt cos w ten deseń bo wg mnie rt powinno byc na koncu 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt później nie będzie się bawić w robienie 2x tego samego ;) 

Teraz tak robią na konsoli, bo cóż, sprzęt jest zbyt słaby na RT, jedynie na co je stać, to na jeden efekt w 30 fps przy obkrojonej rozdzielczości. 

Tak samo było z tesselacją, możesz ją wyłączyć w nowych grach? Nie da się. Sam efekt tesselacji można osiągnąć ręcznie z większą wydajnością ale nikt w to się już nie bawi ;) W Crysisa2 nie dało się grać z nią, teraz nie da się jej wyłączyć w grach ;) 

Wydajność sprzętu rośnie, a za nią podążają metody generowania grafiki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Bo ja wiem... "Nowy ład" wiele zmieni, wielodzietni kupią swoje mieszkania. Ci, którzy zostaną wyruchani (brak dopłat) to będą single i pary bezdzietne, często młodzi ludzie. A takie osoby statystycznie wolą mniejsze mieszkania i bliskość centrum właśnie przy wynajmie. No niestety, 600k brzmi już gorzej. Generalnie wykończenie 60m^2, garaż i komórka to dodatkowo 100k, i to zakładając słabe materiały. 100m^2 domu do stanu deweloperskiego bez reku/klimy/PV których w mieszkaniach też  nie ma to jakieś 450k PLN. Do tego musisz oczywiście doliczyć działkę i wykończenie. Pod W-wą sumarycznie taniej, niż za 800-900k się już w zasadzie nie da (chyba, że masz połowę rodziny budowlańców, ale robocizna to i tak jakieś 25% ceny tylko, a i rodzina za frajer robić nie będzie). W sumie jeśli np. mieszkasz we Wrocławiu to możesz kupić całkiem tanio działkę wciąż, np. https://www.otodom.pl/pl/oferta/dzialka-w-sw-katarzynie-doskonala-lokalizacja-ID49O87.html#1dd1bd869a Razem z prowizją agencika i PCC dasz 150k, wciąż dużo taniej niż pod W-wą, dom zrobisz za 450k i dorzucisz systemy i wykończenie, zamkniesz się w 700k jak się mocno postarasz czyli w cenie mieszkania a dojazd do centrum Wrocławia z takiej sypialni jst super z tego co widzę. W W-wie masz najgorszej, sypialnie są przeraźliwie drogie i są daleko z uwagi na rozmiary W-wy. To zrozumiałe, bo studenci (największa grupa zainteresowana pokojami) są obecnie wyłączeni z gry. Ale to się pewnie zmieni. Aha, czyli centrala wentylacyjna. No cóż, przynajmniej działa w upały, czego o gównowentylacji "grawitacyjnej" nie da się powiedzieć (fizyka)...
    • poprzedni monitor miał rozdzielczość 1280x1024. I chciałbym pozostac przy tej wielkośći czcionki. Karta szału nie robi Intel® HD Graphics 2500
    • No to jak wiekszy procent będzie płacił minimalne to jest szansa, że wyjdziemy na plus.
    • wydaje mi się ze pełne , to zwykłe 3070 są też 3070ti za 999euro  
    • Cóż, oranie trwa... Biorąc pod uwagę dotychczasowy przebieg wydarzeń to nie mam wątpliwości, że  to pcl zostanie wchłonięty przez KŚ, a nie na odwrót.  Migracje gamezilli i ks-ekspert to przykłady jak to będzie wyglądać w praktyce .
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...