Skocz do zawartości
andon96

Euro Truck Simulator 2 - wątek zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

Jest zielonkawe.

 

BTW - nie tylko ten głośny deszcz w 1.37 jest do niczego, dźwięki silników też popsuli.

 

Wróciłem do 1.36 i zainstalowałem ProMods 2.43, realne stacje benzynowe chyba średnio działają, Real Companies Reloaded o dziwo tak, chociaż jest pod 1.37...

 

Nie wiem tylko czy z tym ProMods grać. :( Człowiek przyzwyczai się do niektórych fajnych skrzyżowań czy miast, ale jak potem zechce skorzystać z jakichś nowości, które SCS doda powyżej 1.37, to będzie trzeba wrócić na gołą mapę... (ponoć nie ma problemu z sejwami jeśli mamy garaże tylko w miastach z ETS, a nie tych dodanych przez ProMods). Nie kupię przecież jeszcze Road czy Iberii by mi nowy ProMods działał... To może lepiej się nie przyzwyczajać i zostać przy podstawce.

 

BTW - da się zmienić kolor latarni w ProMods? Te stare pomarańczowe to przecież przeżytek, a tu nie tylko w Polsce, ale wszędzie je wsadzili...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wkrótce się przesiadam na 1.37, skompletowałem już wszystkie mody wymagające aktualizacji pod najnowszy patch. Nie chce mi się wierzyć, by dźwięki silników aż tak źle brzmiały, by nie dało się tego znieść...Ja po przesiadce na pewno nie będę wracał na 1.36.

Koloru latarni raczej nie da się zmienić, pliki ProMods są skompresowane, i edycja przez to jest utrudniona. A poza tym, nawet jakbyś jakoś otworzył te pliki, to zabawa z defami w unit/hookup wymaga wiedzy. Można też edytować sam plik graficzny .dds, ale i to wymagałoby zabawy.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. ponoć można spotkać pięć kolorów, trzy odcienie białego plus żółte i pomarańczowe (odpowiednio dla wysoko- i niskociśnieniowych lamp sodowych) ale na razie widzę głównie HPS. No ale mało jeździłem, ponoć w Niemczech powinny być białe, ciekawe co z UK i Skandynawią...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lampy jak lampy - w Dortmundzie na oko z 4000K mają:

21a54e744ea3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Cholera, z niektórymi miejscówkami w ProMods to chyba przesadzili, Świnoujście i te jego uliczki... a ono wcale nie jest najgorsze. :E

Z jednej strony większa różnorodność i w pewnym sensie realizm, z drugiej trochę to kiepsko wygląda w takiej grze, nie spina się jakoś skalą otoczenia i charakterem, w ETS powinno sie jednak iść w imitowanie tylko przemieść z magazynami z prawdziwym miastem gdzieś w tle, co w końcu dobrze zaczęło robić SCS...

 

Z drugiej strony wreszcie komuś chciało się zrobić np. skrzyżowania z wielofazową sygnalizacją... :)

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łopata bo długo nic nie było pisane ? Jakie macie odczucia co do update 1.38 ? Czy ja mam problemy ze słuchem czy skopali dźwięki z zewnątrz i wewnątrz ciężarówek ? Bo te od SCS są blee.Cały czas jeżdżę Scania Next Gen T 620 V8 - Mod prywatny.Wczesniej na wersji 1.36 mody do dźwięku silnika ciężarówki działały bez żadnych problemów teraz aby coś znaleźć graniczy z cudem a co gorsza aby to działało ? Jestem zmuszony grać na 1920x1080 przy skalowaniu 300% stary telewizor na więcej nie pozwoli. Różnica między HD a 4K przy skalowaniu 300% opad szczęki.No nic trzeba czekać aż się wykuruje wtedy będę myślał o 42 calach bądź 55 4K 120Hz i w późniejszym czasie zakup grafy 3090 od EVGA. 

Edytowane przez MrTooth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zostałem na ProMods, więc 1.36, bo nie mam Road... Swoją drogą, jak może kupię w grudniu na wyprzedaży Road, to już będzie Iberia i znowu będę musiał zostać na starej wersji 1.38 dla starszego ProMods... Chyba, że chłopakom długo zajmie zrobienie nwoej wersji, ale że swoja Hiszpanie po prostu całą wywalą, to pójdzie raczej gładko.

Dźwięki w 1.37 to koszmar, nie wiem jak w 1.38.

Swoja drogą ProMods też nie takie równe, wkurzają mnie niektóre zjazdy robione na kanciastych assetach i niektóre miasteczka. Ogólnie jednak większość przerobionych miast, w tym w duzej części Polska, to klasa...

 

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak z czystej ciekawości chciałem zobaczyć wykorzystanie % karty graficznej i jestem w lekkim szoku po za miastem 98% ze spadkami do 88% a w mieście jest jeszcze mniej czym to jest spowodowane ? Silnik gry nie jest odpowiednio zoptymalizowany ? Wsparcie SLI dla tej gry jest ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez modów gra działa jak złoto, odkąd przeskoczyli na x64 i DX 11 nie ma dzikich spadków fps, np. miejscami w Oslo, teraz wszędzie jest płynnie. Oczywiście mowa o graniu bez modów, Promods z tego co wiem jest znany, że przymulania fps ze względu na rozbudowanie i tym samym dodatkowe obciążenie silnika gry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 1440p i 60 Hz, oczywiście wszystko na high, to mi karta siedzi na 1200 MHz i 30-45% użycia... Chociaż... jakieś miasto w Chorwacji w Deszczu mi chrupało i deszcz mam chyba faktycznie na medium.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety taki silnik. W poprzednich odsłonach 18 wheels of steel to samo jest no i w pierwszym ETS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W poprzednich ETS nawet się takimi rzeczami nie interesowałem :P 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zmienić czułość myszki w kabinie, na niższą (istotne dla posiadaczy myszek z większym DPI niż np. 800-1000, bo chyba tylko przy tak niskim DPI myszki, kamera w kabinie nie za...dala jak głupia):

1) Szukamy pliku controls.sii w katalogu profilu np.:
C:\Users\Nazwa Użyszkodnika\Documents\Euro Truck Simulator 2\profiles\4DB3B36A507261496F786E696C

2) Zmieniamy:
 config_lines[22]: "constant c_msens 0.330000"
na
 config_lines[22]: "constant c_msens 0.030000"

- tym sposobem czułość będzie 11x niższa.

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat trochę przycichł, a ja ostatnio sobie przełupałem na kółku dobre kilkadziesiąt h jak wyszedł ostatni DLC :E Ta gra wiecznie żywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym pograł z nowym światełkiem, ale nie mam black sea wymaganego do promodsa ostatniego, bez promodsa to już nie to samo, co z tego, ze nowe obszary są ok, nawet Niemcy po przebudowie, tym bardziej Francja i wyżej, skoro cała Europa Środkowa plus kraje Beneluxu i UK to katastrofa?

A omijać ciągle przez Włochy lub Skandynawię by dojechać na Litwę itp.?...
No a Black Sea nie chcą przecenić o 75%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cha cha... Złamałem się i żeby grać z ProMods i nowym światełkiem, kupiłem Morze Czarne...

No dobrze, doceniam, że chłopaki udowodnili, iż jednak można stworzyć na tym silniku naprawdę duże miasta, rozumiem, że Turasy będą wniebowzięte i SCS oddaliło groźbę zamachu na swoją siedzibę, wszak Stambuł to teraz w grze największa metropolia Euroazji... :E

.. szkoda tylko, że czas poświęcony na stworzenie 20x za dużego względem innych miast Stambułu można było przeznaczyć na update, lekko licząc, całej Europu środkowej :E Austria, Polska, Czechy, Węgry... Bez ProMods (w których coraz więcej baboli na mapie - lewitujące obiekty, migające tekstury, urwane drogi) wszystkie te kraje wyglądają jak kupa, a miasta w nich to juz istny dramat, PorMods przynajmniej część MOCNO rozbudowuje... ale z ProMods też bywa różnie, bo niektóre miasta nadal są niczym jedno osiedle w Stambule :E

K... nie wiem co biorą pepiki, ale chyba jeszcze zapijają najpodlejszym czeskim piwskiem... Ta gra nigdy nie wyjdzie na prostą... Moskwa za to będzie pewnie wielkości połowy Polski, albo całych Czech :E 

I tak, wiem że ten Stambuł to autostrada obstawiona budynkami, ale skoro to takie proste, mogli tak w końcu przerobić resztę...  Niechby to nawet jako DLC wydali, jako remaster... 

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ja dobrze zrozumiałem, czy ets2 stał się wielordzeniowy ? Dawno nie grałem, a wcześniej to gra wisiała na 2 rdzeniach i od nich zależały fps ... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba się obkupić w dlc żeby tego doświadczyć, czy wystarczy update do tej zawartości którą mamy? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No proszę, to teraz 165fps nawet nie drgnie w 1440p i z 400% skalowania :E . W miastach coś tam fps leciały, ale teraz to powinna być rakieta :) . 

Muszę chyba pościągać ... Jestem tylko 2 dlc do tyłu jeśli dobrze kojarzę, a tak mam wszystkie ... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba DLC, gra ogólnie dostała DirectX 11 oraz różne usprawnienia typu antyaliasing SMAA, ambient occlusion SSAO, przebudowany cały system oświetlenia, dodana obsługa FMOD dla całego systemu audio w grze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to dotyczy również ATSa? Zepsułem save z ETSa i trzeba zacząć kręcić od nowa i zastanawiam się czy nie migrować do ATSa. Gra powstała długo po ETSie więc jest ładniejsza i zawsze coś nowego ? Podstawkę mam, dużo stanów do dokupienia ale myślę jakiś black friday powinien być do tego idealny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, avn napisał:

Zepsułem save z ETSa i trzeba zacząć kręcić od nowa

Podobna sytuacja przydarzyła mi się swego czasu w ATS'ie (padnięty SSD).
Od tamtego czasu regularnie robię backupy. ;)

19 godzin temu, avn napisał:

Czy to dotyczy również ATSa? Zepsułem save z ETSa i trzeba zacząć kręcić od nowa i zastanawiam się czy nie migrować do ATSa. Gra powstała długo po ETSie więc jest ładniejsza i zawsze coś nowego ?

To zależy.
Jeżeli mowa o samych podstawkach, to oczywiście ATS > ETS2, bo nie ma aż takich potworków jak Polska czy Wielka Brytania.
Jednak Kalifornia, Arizona i Nevada również zdążyły się już zestarzeć i mocno odstają poziomem od najnowszych dodatków do ATS i ETS2.
Pomimo że w ostatnim czasie północna Kalifornia i niektóre miejscówki (np. Las Vegas) doczekały się przebudowy, to duże obszary ww. stanów "trącą myszką".
Mimo wszystko w komentarzach na blogu SCS, wśród osób które mają stałą styczność z oboma tytułami, powszechne są opinie że w ostatnich latach ATS jest lepiej rozwijany od ETS2.

Osobiście w ETS2 jeździłem trochę w podstawce bardzo dawno temu, a do ATS trafiłem przypadkiem przy okazji jakiegoś Humble Bundle i tak już zostało. :)
Na dwie tego typu gry po prostu nie mam czasu, więc doskonale rozumiem osoby które z podobnych przyczyn ogrywają wyłącznie ETS2.

19 godzin temu, avn napisał:

Podstawkę mam, dużo stanów do dokupienia ale myślę jakiś black friday powinien być do tego idealny.

Warto zakupić dodatki, bo bardzo rozbudowują grę.
Black Friday nie ma nic do rzeczy.
Musisz po prostu poczekać na wyprzedaż Steam (najbliższa w okolicach Haloween), lub promocje gier SCS Software na Steam (są dość często- ostatnia miała miejsce tydzień temu).
Taniej niż bezpośrednio na Steam dodatków nie znajdziesz.
Wyprzedaż bez zbędnego szukania rozpoznasz po cenie 17.49zł za podstawkę (regularna 69.99zł)- wówczas przecenie ulegają wszystkie DLC'ki, poza tymi absolutnie najnowszymi.

Gdzie się da kupuj zestawy, bo one dają dodatkową zniżkę.
Podstawa to:
- Enchanted Bundle (zawiera New Mexico, Heavy Cargo Pack, dodatkowe style na koła i kierownice)
- Pacific Northwest Bundle (Oregon, Washington, Idaho, Forest Machinery, dodatkowe malowania na ciężarówki i przyczepy)
W obu przypadkach od końcowej ceny odliczy Ci podstawkę, którą już posiadasz.
Na podobnej zasadzie warto następnie dokupić:
- Exceptional Cargo Bundle, który podczas wyprzedaży w ww. sytuacji dorzuci Ci Special Transport dosłownie za kilka zł
Wówczas z istotnych DLC będzie Ci brakowało już tylko Utah (19.99zł podczas ostatnich promocji), Colorado (29,99zł) i Wyoming (39,99zł- najnowszy mapowy dodatek, więc pierwszych delikatnych przecen można się spodziewać dopiero w okolicach nowego roku).

Co do jakości poszczególnych stanów- im nowszy tym lepszy.
Choć akurat w przypadku dwóch ostatnich Colorado postawiłbym nieco wyżej niż Wyoming, ze względu na więcej ciekawych terenów.
Największy skok jakości dokonał się wraz z wyjściem Oregonu.
Kilkutysięczne pipidówki z Oregonu, Washingtonu, Utah, Idaho, Colorado i Wyoming wyglądają lepiej niż Los Angeles z podstawki.

Modami z reguły się nie bawię, ale z czystym sumieniem mogę polecić Promods Canada.
Wymaga zainstalowanego Oregonu, Washingtonu i rejestracji.
Zawiera fragment Kolumbii Brytyjskiej i jest w praktyce darmowym dodatkowym stanem o jakości na poziomie najnowszych oficjalnych map od SCS.

W dniu 25.09.2021 o 21:55, caleb59 napisał:

Nie trzeba DLC, gra ogólnie dostała DirectX 11 oraz różne usprawnienia typu antyaliasing SMAA

Antyaliasing to niestety wciąż lipa i trzeba ratować się skalowaniem.
Gram w 2560x1440p/400% i pod względem AA gra wygląda co najwyżej akceptowalnie.
Wciąż widoczne jest migotanie krawędzi i shimmering.
Dopiero w 5120x2880p/400% zaczyna być w miarę ok (choć nadal daleko od ideału), ale takie ustawienia zabijają nawet bardzo mocne karty graficzne.
Ba! Nawet w 2560x1440p/400% mój poprzedni RTX3060Ti nie wszędzie potrafił utrzymać 75fps'ów.
A że gra nie posiada dynamicznego Vsynca, to spadki do 37fps były mocno odczuwalne.
Nowy RT3070Ti w 1440p/400% trzyme owe 75fps praktycznie zawsze, ale w najbardziej zalesionych obszarach karta leci na granicy swoich możliwości.

Edytowane przez Paw79
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Yahoo86 napisał:

--> Art. 2. - [Autorskie prawa zależne] Prawo autorskie i prawa pokrewne

  • 5. Na egzemplarzach opracowania należy wymienić twórcę i tytuł utworu pierwotnego.

Dodaj autora/ów modów (forum/jutub - może być to link) i z mojej strony to wszystko , podpowiem ProMods Credits .

Kompletnie nie wiedziałem. Szanuję każdego Twórcę modów i dla mnie to są osoby zasługujące zawsze na uznanie, nawet jak się nie zgadzam z nimi w kwestiach politycznych :) Poprawione na YT. W sekcji informacje o kanale podałem ten link. Mam nadzieję, że jest już ok. Tak czy inaczej kanał malutki i zero zasięgów, ale jak najbardziej należy wszędzie propsować twórców modów. A co do podpisu na forum to skasowałem już miesiąc temu, ale wciąż się pokazuje. Nie wiem dlaczego.

A na konfederację nie głosuj bo nie mają szans samodzielnie rządzić, a ich program gospodarczy to bliższy jest 3 drodze niż socjalistycznemu PiSowi więc PiS się nigdy nie zgodzi na nic co chce konfa. Bardzo dobry program dla przedsiębiorców ma 3 droga np. dobrowolny ZUS. I powrót do ZUSu sprzed polskiego ładu. Ale oczywiście z kolei z przyczyn obyczajowych konfederacja nie będzie razem z opozycyjną demokratyczną więc po prostu nie ma sensu na nią głosować bo PiS wykupi posłów konfy jak to zrobił z Kukizem i Gowinem. Ale to tak na marginesie bo ja na razie znikam z tematów politycznych.

Edytowane przez hubio
  • Thanks 1
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, hubio napisał:
  1.  Z całym szacunkiem do twórców modów - jak rzeczywiście jesteś z PR to nie rozumiem jak można nie chcieć promowania swojej własnej twórczości. Już FanSim miał problemy, przez jakiegoś fanatyka od Omsi 2 i mu zablokowali kanał. Rezultat taki, że ani WB ani wspomniany FanSim już nie dają nic z Omsi2, które i tak dogorywa.
  2. A co do YT to ja zgłosiłem pół roku temu film z logiem Polsatu do działu prawnego Polsatu. Pełny film - "Jak rozpętałem II wojnę światową" w jakości HD z milionowymi wyświetleniami. Zgłosiłem do YT i nic się nie działo. Nie wiem czy nie dzieje bo po 3 miesiącach dałem sobie spokój. Oczywiście to nie był kanał Polsatu ten na YT. Obecnie na YT łamanie praw autorskich i tona grubo jest tak ogromne, że proszę Cię - nie wyskakuj mi z tym tekstem o modach :) I to ma być niby usprawiedliwienie dla tego, że masz rasistowskie odzywki i słusznie wyleciałeś?
  3. Jeszcze nigdy dotąd nikt mi personalnie nie przyczepił się do moich filmów na YT, a tu proszę.
  1. Tworzę hobbystycznie od czasów Morrowind-a do wielu gier , promować się nie muszę od ponad 15 lat (wątpię aby użytkownik modów za free był zainteresowany wykonaniem schematów/planów mechanicznych/elektrycznych/zagospodarowania za 10-100+ K zł) , z racji polityki Nexus-a mało co tam wrzucam - stąd bardzo sporadycznie mody mojego autorstwa lądują na zamkniętym prywatnym forum dla grupy wybrańców , a o braku czasu nie wspomnę. FanSim/WB czytaj polityka i poszanowanie dla twórców kontentu.
  2. Ostatnie  postępowanie w sprawie łamania praw autorskich , aby nie skłamać to chyba 2005/2006r (tyczy się darmowego kontentu) , od tego okresu mam to gdzieś i szkoda mojego czasu.
  3. Zainteresowałem się Twoimi filmami z racji odpoczynku na forum , a że też bardzo lubię ETSa i pociągi (dawno w niego grałem , wychodziło wtedy chyba DLC z UK) chciałem zobaczyć co się zmieniło. Oglądałem do filmu Iberia ProMods - Valencia (przyznaję się oglądnąłem wszystkie) i dopiero wtedy zwróciłem uwagę że brakuję autorów modyfikacji - młodzi twórcy mogą mieć to za złe , ja się tym nie przejmuję , chciałem tylko wspomnieć.

Życzę szerokiej drogi i prostych torów.

EDIT:

3 minuty temu, hubio napisał:

Jak widziałeś usunąłem tamten post i zrobiłem edycję nowego. Dałem już w sekcji informacje linki do wykorzystywanych modów bo nie wiedziałem nawet o tym. Dziękuję za oglądnięcie, ale od roku nic tam nie robiłem a i kanał ma małe zasięgi.

Młodzi twórcy będą wdzięczni za promowanie ich kontentu , jednocześnie zachęcając ich do kolejnych projektów dzięki osobą doceniającym ich pracę.

PS:

Gdybyś w przyszłości wrzucił następne filmy z ETSa (np. dłuższe na terytorium RP) , to bardzo chętnie obejrzę.

Pozdrawiam

Edytowane przez Yahoo86
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...