Skocz do zawartości
andon96

Euro Truck Simulator 2 - wątek zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

Ona nie jest chora, ten silnik ma już ponad 10 lat.

Popularnie stosowana praktyka. Nowy engine = dużo pieniędzy na development. Wolą stare ulepszyć i dalej kosić hajsiwo ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś był zainteresowany to ukazał się filmik z American Truck Simulator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś był zainteresowany to ukazał się filmik z American Truck Simulator

Silnik z ETS2, nadal migotanie tekstur i niedziałające wygładzanie krawędzi. Ma się wrażenie, że podmienili mapę w ETS2, ciężarówki wzięli z ALH. Przed nimi sporo roboty, bo w obecnej fazie widać sporo błędów i niedociągnięć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczesna alpha także mnie to nie dziwi.

Cytat z bloga:

Don't forget that American Truck Simulator is still very much under development and features and environments may change prior to the official release.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale praca na silniku z ETS2, który ma problemy z poprawnym wyświetlaniem tekstur nie wróży nic dobrego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

steam->biblioteka gier->klikasz prawym na grę, dajesz właściwości i ustawiasz wszystko zakładce "aktualizacje" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już sprawdzałem wcześniej i mam tam takie opcje:

Zawsze aktualizuj

Aktualizuj grę po jej uruchomieniu

Wysoki priorytet aktualizuj tą grę jako pierwszą

A opcji o wyłączeniu aktualizacji brak :/ Zawsze mogę przestawić steama w tryb offline ale wolałbym tego uniknąć a pamiętam że kiedyś każda moja gra na steam miała opcje wyłączenia aktualizacji a teraz w żadnej grze tego nie widzę.

Edytowane przez Godlike_(UT)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie tez mnie wkurza brak tej opcji wylaczenia aktualizacji ;/

Masakra :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już sprawdzałem wcześniej i mam tam takie opcje:

Zawsze aktualizuj

Aktualizuj grę po jej uruchomieniu

Wysoki priorytet aktualizuj tą grę jako pierwszą

A opcji o wyłączeniu aktualizacji brak :/ Zawsze mogę przestawić steama w tryb offline ale wolałbym tego uniknąć a pamiętam że kiedyś każda moja gra na steam miała opcje wyłączenia aktualizacji a teraz w żadnej grze tego nie widzę.

 

ETS 2 jest w każdej aktualizacji poprawiany, oraz dodawane są nowe rzeczy, więc niby dlaczego chcesz zablokować aktualizacje? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ETS 2 jest w każdej aktualizacji poprawiany, oraz dodawane są nowe rzeczy, więc niby dlaczego chcesz zablokować aktualizacje? ;)

Sprawa prosta, bo gramy na singlu na modach? Ja NP jezdze na TSM map, nie gram w multi bo debile jezdza itd, a aktualizacje do map modowanych dlugo wychodza ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma działający na 1.15 mod przenoszący Road Advisor na górę ekranu?

W 1.9.22 działał jeden z modów od Hamila, ale w nowszych patchach SCS dodało kolejne linijki kodu, przepisali coś i teraz nie działa. Tak to wyglądało na patchu 1.9.22, żadnych zmian po prostu czyste przeniesienie advisora

 

xzttupal.jpg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ETS 2 jest w każdej aktualizacji poprawiany, oraz dodawane są nowe rzeczy, więc niby dlaczego chcesz zablokować aktualizacje? ;)

 

W 1.15.1 gra mi się dobrze a 1.16 choć pewnie przyniesie wzrost fps to namiesza na mapach a na aktualizację TSM będzie trzeba poczekać bo pewnie będą crashe o rusmap się nie martwie bo raczej tą mapkę akurat szybko zaktualizują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co poprawiają?

 

 

VMkk2pv.png

 

 

Jedziemy zieloną ścieżką i... dostajemy strzała w bok bo jadący czerwoną, zjeżdżając z autostrady, nie reagują na ruch poprzeczny.

Na jakiej autostradzie, trasie szybkiego ruchu mamy nagle zwężenie do jednego psa na wprost, bo drugi umożliwia tylko zjazd z drogi?

Jedziemy skrajnym pasem ale musimy wyprzedzić inny samochód. Włączamy kierunkowskaz, w lewym lusterku pusto, wjeżdżamy na środkowy pas i... nagle strzał od tyłu - AI nie zareagował na pojazd na swoim pasie. Do patcha 1.9.22 tego nie było, teraz to niemalże codzienność.

Koleś na lewoskręcie wjeżdża na skrzyżowanie, staje i... czeka choć z przeciwnej strony nic nie jedzie. Ty stojąc za nim łapiesz mandat, bo zielone dla Ciebie się skończyło a długi zestaw kończy się przed światłami.

Dziwne podbicia na łączeniu elementów dróg (polecam okolice Ostrawy i droga na Brno)

Dziwne ścinki gdy wjeżdżamy w obszar z ograniczeniem prędkości. Mam wyłączoną opcję pokazywania na GPS aktualnego limitu prędkości.

Co takiego naprawili w patchach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma działający na 1.15 mod przenoszący Road Advisor na górę ekranu?

W 1.9.22 działał jeden z modów od Hamila, ale w nowszych patchach SCS dodało kolejne linijki kodu, przepisali coś i teraz nie działa. Tak to wyglądało na patchu 1.9.22, żadnych zmian po prostu czyste przeniesienie advisora

 

xzttupal.jpg

 

 

Próbowałeś tego?

http://ets2.lt/en/ro...-v1-14-∼/

Edytowane przez Godlike_(UT)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wiesz który .scs wybrać? Tam jest tego od cholery i ciut więcej :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ponownei zapytam - poprawiono światła długie i mijania oraz głośność w kabinie i poza nią? Jak z AI?

Wyszło kilka nowych patchy odkąd pytałem po raz ostatni, kilkanaście od czasów dema... a nie wiem czy warto ściagać i sprawdzać raz jeszcze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na którym patchu grałeś?

O co pytasz w kwestii świateł?

Głośność w kabinie i poza nią korygujesz w game_data.sii

 

interior_sound_volume:	0.05	// Interior sound attenuation value (the outside sounds will have 5% of original volume)
interior_sound_pitch:	0.6	// SOund pitch for outside sound group when camera is in interior

 

Co a AI? Kwestie ich świateł i prędkości można samemu regulować. Dla przykładu moje ustawienie dla osobówek, ciężarówki mają Vmax na poziomie 90km/h

 

max_speed: 160

headlights_range: 820.0
headlights_angle: 95.0
headlights_aspect: 2

headlights_intensity_min: 13.7
headlights_intensity_max: 15.5

 

Zachowanie poprawiono względem pierwszych patchy ale nadal nie jest idealnie, patrz mój poprzedni post.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wiesz który .scs wybrać? Tam jest tego od cholery i ciut więcej :E

 

Wybrałem pierwszy lepszy Center Top i działa :P reszta tych skrótów to podejrzewam skróty informacji jakie ma zawierać i ewentualnie jak ma wyglądać więc musisz sobie trochę posprawdzać i wybrać najlepiej ci pasujący ;) Z tego co mi się udało ustalić to NF to góra ekranu WF dół ekranu (ale 100% pewności nie mam).

 

 

p7rYB5l.jpg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rzecz jasna o zasięg, co do głośności też chyba wiesz o co..

 

No generalnie to mi odpowiedziałeś - bawcie sie sami edytując pliczki.

Ale ok, tylko... - dobrze pamiętam, że to się jakoś dziwnie pakowało i rozpakowywało, prawda?...

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rzecz jasna o zasięg, co do głośności też chyba wiesz o co..

 

No generalnie to mi odpowiedziałeś - bawcie sie sami edytując pliczki.

Ale ok, tylko... - dobrze pamiętam, że to się jakoś dziwnie pakowało i rozpakowywało, prawda?...

 

Pakujesz plik w zip, metoda kompresji - brak kompresji i zmieniasz nazwę w winrarze (czy czym tam będziesz to pakował) podczas pakowania z zip na scs. Musisz pamiętać też o tym żeby zachować ścieżkę folderów jeśli plik jest w 5 folderze to muszą znajdować się wszystkie 5 folderów np. folder def a w nim np zmieniony plik economy_data.sii

 

Jako że gdzieś koło poniedziałku powinienem mieć Logitecha G27 to mam takie pytanko pod kątem ETS2. Czy jak za szybko puścimy sprzęgło albo zostawimy ciężarówkę na biegu i puścimy sprzęgło nie dodając gazu to zdechnie?

Edytowane przez Godlike_(UT)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rzecz jasna o zasięg, co do głośności też chyba wiesz o co..

No generalnie to mi odpowiedziałeś - bawcie sie sami edytując pliczki.

Ale ok, tylko... - dobrze pamiętam, że to się jakoś dziwnie pakowało i rozpakowywało, prawda?...

Jak rozpakować def.scs gdzie są główne ustawienia masz w 1. poście

Edycja plików aut AI jest prosta \def\vehicle\ai\co zmienić by zwiększyć zasięg i jasność ich świateł podałem wcześniej. Nie musisz tego robić dla każdego pojazdu osobno, np. Notepad++ pozwala na zmianę szukanej frazy we wszystkich plikach z danego katalogu

 

 

45oS0al.png

 

 

Genialnością gier od SCS jest to, że samemu można zmodować je pod własne potrzeby. Dla przykładu moje ustawienia świateł dla mojego ciągnika

 

 

średnie

 

Bs3nWCol.jpg

 

długie

 

J3fcQ8ul.jpg

 

 

 

Jak widzisz, lusterka też mam zmodowane, podobnie jak moc silników, przełożenia skrzyń biegów. Wszystko pod to, by grało mi się tak jak lubię

Edytowane przez Alejajca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Macie jakieś pomysły na migotanie tekstur w ETS2? Chodzi o migotanie tekstur oddalonych obiektów (latarń, barierek oddzielających jezdnie). Tak samo migotały na GTX460SE jak i na obecnym Radku R7 265. Tak samo było na 1.8.25 ; 1.9.22 jak i na obecnym 1.15.1 . W spojlerze ustawienia graficzne gry

 

 

GED3Q34l.jpg

HIjfCtcl.jpg

 

 

Edytowane przez Alejajca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie do graczy grających na TSM i Rus map. Na ich najnowszych wersjach wywala was na 1.16 czy może ktoś korzysta z tego?

http://ets2.lt/en/tr...ealer-fix-beta/

Zdaje się, że w nowym patchu jest problem z nowymi salonami sprzedaży bo tam się gra wysypuje, a nie podczas jazdy. Wrzuciłem to, na razie trochę przejechałem po update do 1.16.2 i jest ok. Nic jeszcze nie kupowałem.

 

Macie jakieś pomysły na migotanie tekstur w ETS2? Chodzi o migotanie tekstur oddalonych obiektów (latarń, barierek oddzielających jezdnie). Tak samo migotały na GTX460SE jak i na obecnym Radku R7 265. Tak samo było na 1.8.25 ; 1.9.22 jak i na obecnym 1.15.1 .

Chyba nie ma na to żadnej rady :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • @LeBomB nie chciałem tworzyć za długiego posta a wszystko jest w linku , poza tym najważniejszy jest import, eksport jest tylko koniecznością , taka Portugalia czy Hiszpania importowała sobie towary z kolonii "za darmo" i nie musieli eksportować niczego w zamian poza niewolnikami do pracy Pisałem trzeba analizować merytorycznie i logicznie co dobrego mamy dzięki byciu w UE a co jest złego w tym że jesteśmy w UE, a potem myśleć co w zamian  Jako bantustan kolonialny nie mamy za dużo do powiedzenia ale próbować trzeba  Napewno trzeba się cieszyć że Tusk to człowiek "Niemców" bo dzięki temu nie mamy wojny w Polsce, premier Grecji się wygadał kto dążył do wejścia do wojny za wszelką cenę gdyby nadal rządził PiS to podejrzewam ze w Polsce mogła by już być wojna , Niemcy chcą powrócić do partnerstwa z Rosją 
    • Tak to najlepiej też wyłączyć i możesz też odrobinkę zmniejszyć kontrast do 50 w HDR Game (ten tryb jest też lepszy od Vivid, ma lepsze kolory)
    • A wyłączenie Dark Enhance jeszcze trochę pomaga.
    • @voltq  1. Artykuł podaje dane z 2020 i 2021 roku 2. słowo klucz w tym co przytoczyłeś: importuje 3. co z eksportem? Czyli bez UE eksport spada o około 75% jeżeli przestanie się opłacać przez np. cło. Pogrubiłem produkty, które mają szczególne wymagania importowe do UE przez co nie wszystko da się eksportować masowo bez odpowiednich umów i spełnienia odpowiednich przepisów. 
    • To jest właśnie ten "minusik". W ASUS było po ciemnej stronie PQ, w AORUSIE w jasną stronę mocy Na szczęście jak wspomniałem wcześniej: Temperatura kolorów oraz poprawność kolorów jest bardzo dobra na poziomie TB400 oraz te błędy luminacji jasnej szarości występują we właśnie mniejszych "okienkach" 1-10% potem ta sama norma co w TB400.   Oznacza to że obraz jest lekko jaśniejszy niż TB400 ale ma więcej powera w high lightach dające po 1000+ nitów gdzie w tych wysokich nitach właśnie te błędy luminacji są wypalone ale w odbiorze to nie przeszkadza a lekko podniesione cienie można łatwo dostosować w ustawieniach np. gry czy kalibratorze. Podkreślę że nie jest to wyprany kolor albo wyprana czerń, (również to potwierdza koleś z TFTcentral) i nie miałem żadnych zastrzeżeń grając w Resident Evil'y a to horrory i dużo ciemności więc podbite znacząco cienie mogłyby zepsuć klimat gry nie wspominając o znacznie trudniejszej potem korekcie
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...