Skocz do zawartości
krzysiak

Kącik Krzysiaka :P

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę mi się ostatnimi czasy nudziło w wolne dni, więc męczyłem czornego :E Dostał chinola 4/64GB na androidzie budzącego wiele kontrowersji na grupach C5, dla mnie liczyła się tylko praktyczność i nic więcej (choć jak się człowiek przyzwyczai to wcale źle nie wygląda, te wpasowane w fabtyczną ramkę niestety 2/16GB co jest totalną porażką :E ), nowe głośniki na przód pod radio bo jeden fabryczny zdychał, wygłuszenie drzwi, bagażnika...no i jako że odkopałem skrzynię ze wzmakiem w garażu, to pomodziłem trochę żeby nie zajmowała miejsca (wzmacniacz jest w kole zapasowym) :) Jak na audio zrobione totalnie po kosztach gra to całkiem ok :P

 

38d978f92d7cb98bmed.jpg

 

73b1205088bd5c96med.jpg

 

ba9d3bf15b642936med.jpg

 

7b57e464f0141766med.jpg

 

79f6197d833e1430med.jpg

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wygłuszenie zacne.

Jak już masz taki monitorek to podłącz kamerkę. Ja w małym Civicu mam budżetowa za 60zl i mega ułatwia parkowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem napisać, że kamerka oczywiście jest :)

 

Samo wygłuszenie zrobiło mega robotę :)

  • Like 2
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, krzysiak napisał:

Trochę mi się ostatnimi czasy nudziło w wolne dni, więc męczyłem czornego :E Dostał chinola 4/64GB na androidzie budzącego wiele kontrowersji na grupach C5, dla mnie liczyła się tylko praktyczność i nic więcej (choć jak się człowiek przyzwyczai to wcale źle nie wygląda, te wpasowane w fabtyczną ramkę niestety 2/16GB co jest totalną porażką :E ), nowe głośniki na przód pod radio bo jeden fabryczny zdychał, wygłuszenie drzwi, bagażnika...no i jako że odkopałem skrzynię ze wzmakiem w garażu, to pomodziłem trochę żeby nie zajmowała miejsca (wzmacniacz jest w kole zapasowym) :) Jak na audio zrobione totalnie po kosztach gra to całkiem ok :P

 

podeślij co to za model chinola jest :D zastanawiam się nad wymianą fabrycznego w PUGU na coś bardziej teraźniejszego :D

chociaż przesyłanie audio i telefon po BT fajnie w fabrycznym działa :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwie się to Mekede m400, sterowanie z kiery, czujniki parkowania, odczyt komputera pokładowego etc wszystko się zgrywa z C5. Fabryczny BT świetnie działał, czy to w kwestii rozmów czy przesyłu muzy, ale jednak chciałem jakiś powiew świeżości, bo C5 jeszcze trochę musi posłużyć (ważniejsze wydatki niż zmiana auta są, zresztą samo auto mimo wieku czy przebiegu nie daje powodów by je zmieniać...do tego moim zdaniem przynajmniej nadal cieszy oko). Samo radio gra zdecydowanie lepiej niż fabryczne, do tego gdy wspomogłem je 12" basem z bagażnika jest już fajnie...na tyle fajnie, że będę pomagał przy budowie 3 budżetowych "grań" w autach kumpli bo byli pod mega wrażeniem :D

Przeoczyłem z racji tego, że miałem dość długą przerwę w dziale... co tam za puga kupiłeś? :D

 

 

 

Sam support producenta działa o dziwo :E  Coś na początku sobie naklikałem i wywalało jakiś głupi błąd, nie pomagało przywracanie ustawień fabrycznych, to mi na whatsapp filmik przysłali jak to wyłączyć...siedzieli nad tym kilka dni, bo mieli taki pierwszy przypadek (najpierw inne sposoby na wyłączenie tego, włącznie z nowym romem) :E

 

Z zewnątrz też zaszła delikatna zmiana...przy okazji roboty przy heblu pomalowałem zaciski na niebiesko (pierwsze foto w połowie roboty, bo przód jeszcze zielony} i wyleciały "ukraińskie" owiewki, które mi się znudziły :E

 

ef851e10277186cfmed.jpg

 

ea1accbb3566b10fmed.jpg

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajna ta cytryna, ciągle świeżo wygląda. 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, krzysiak napisał:

Zwie się to Mekede m400....

 

Przeoczyłem z racji tego, że miałem dość długą przerwę w dziale... co tam za puga kupiłeś? :D

 

308SW T7 z e-hdi... nie było nic ciekawego, a wiadomo serwis po zakupie, ogarnięcie wszystkich spraw trzeba było zrobić przed przyjściem Młodego na świat :D

 

teraz zastanawiam się nad sprzedaniem Hondy i poszukaniem czegoś minimalnie większego :) W sumie młoda za rok będzie już w foteliku FWF, młody zacznie jazdę w RWF... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No teraz ciężko kupić coś dobrego... kumpel szukał 508sw, same ulepy przez 2-3 miesiące mu się trafiały, w końcu kupił całkiem fajnego z 2.0hdi 163KM (polował na 140 ale nie trafił się żaden warty uwagi), pół roku nowszego niż mój C5 (pierwsza rejestracja kwiecień 2012)...za prawie 40k PLN. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, krzysiak napisał:

No teraz ciężko kupić coś dobrego... kumpel szukał 508sw, same ulepy przez 2-3 miesiące mu się trafiały, w końcu kupił całkiem fajnego z 2.0hdi 163KM (polował na 140 ale nie trafił się żaden warty uwagi), pół roku nowszego niż mój C5 (pierwsza rejestracja kwiecień 2012)...za prawie 40k PLN. 

508mki mają chore ceny :D sam szukałem przez jakiś czas, ale wyleczyłem się póki co ze względu na bardzo pochyła kanapę z tyłu :) ogólnie w peugeocie fajny jest silnik 2.0 150km, gdyby nie adblue... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

ogólnie w peugeocie fajny jest silnik 2.0 150km, gdyby nie adblue... 

Adblue się wyłącza i po temacie, to cholerstwo jak bardzo sprawne by nie było, to może Cię uziemić w najmniej odpowiednim momencie zdala od domu. Niby czemu żaden samochód przeznaczenia specjalnego czyli wojskowe, policyjne, ratownictwo medyczne jest fabrycznie bez adblue ? ;)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężarówek jest więcej niż samochód służb i wszytskie mają adblue.

Adblue jest dla ochrony środowiska, zawsze coś tam pomoże.

Nie traktujmy na równo dnia codziennego i zadań stawianych przed służbami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
 

Nie traktujmy na równo dnia codziennego i zadań stawianych przed służbami.

"Jak sprawne by nie było, to może Cię uziemić w najmniej odpowiednim momencie zdala od domu". Więc jedziesz sobie spokojnie miesiąc, dwa, trzy... w końcu jedziesz do teściowej, a tam z nienacka suprise! To przeklęte i sprawne adblue mówi "zostajesz na 2 tygodnie!"

Teściowa mieszka na końcu świata, zasięg diesla to 1kkm, adblue to jakieś 4-5kkm. No ale... Nigdy nie wiesz, kiedy Cię zaskoczy 

DPF też atakuje z zaskoczenia

Ps: w poście @katystopej czuć sarkazm ;)

Edytowane przez marko125-91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

Ciężarówek jest więcej niż samochód służb i wszytskie mają adblue.

No i przykładowo od nas z firmy odwiedzają serwisy Volvo tylko i wyłącznie w związku z problemami z adblue :D 

 

 ogólnie w peugeocie fajny jest silnik 2.0 150km, gdyby nie adblue... 

Jeśli idzie o 2.0hdi jednak chyba najtwardszy, najbardziej idiotoodporny i najtańszy w serwisie jest RHR/RHF (136/140)...polecany często RHH (163) spadł z tronu popularności, bo zaczął ludziom strzelać wtryskami w maski, do tego wyszło czemu każdy z czasem traci kunie i jedzie porównywalnie lub gorzej niż 140  (sterownik zrzuca na 150 po określonym "pełnym obciążeniu" i 140 zazwyczaj ma wtedy zauważalnie więcej niuta).

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Marko, dpf nie unieruchomi Ci silnika tak, że włączenie go będziesz miał zablokowane. 2 lata temu znajomy jak co roku pojechał do Austrii na narty, 4 letni Sharan bardzo zadbany, mało nalatane, przed Austrią Adblue zatankowane do pełna w Polsce pokazało mu fucka i "pozostało 1000km do wyłączenia silnika", ASO VW ogarnęło bez problemu, trzeba było zresetować adblue i tyle, 120€ wyrzucone w błoto przez kretyński system. Więcej dla ekologi by zrobił, gdyby te 120€ przelał na jakąś organizację niż sprawny adblue.

 

W firmowych busach co rusz mamy problemy z tym dziadostwem.

Edytowane przez katystopej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Hmmm... Wszystko się może zepsuć i unieruchomić auto. Sam układ adblue się nie zepsuł, tylko komputer się zawiesił. Więc winne nie jest adblue samo w sobie, tylko osprzęt. To tak jakbyś napisał, że silnik się zepsuł, bo ECU się spaliło. Idąc tym tokiem to najlepiej 30-letni diesel na prostej pompie, bo tyle rzeczy po drodze może się zepsuć i unieruchomić auto. 

Ja tam wolę nie dojechać na narty i wydać te 120€ niż dokładać cegiełkę do raka czy innych chorób u moich dzieci 

Edytowane przez marko125-91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

 To tak jakbyś napisał, że silnik się zepsuł, bo ECU się spaliło. Idąc tym tokiem to najlepiej 30-letni diesel na prostej pompie, bo tyle rzeczy po drodze może się zepsuć i unieruchomić auto. 

Rezultat ten sam, auto niesprawne, a wy się kłócicie o semantyke. Adblue to syf, zwlaszcza że jego produkcja nie będzie już eko przez chociażby gaz. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marko, chyba nie wiesz co to Adblue. To jest mocznik, silnie korodujący wszelkie metale, zżera czujniki itp, przewody cieniuteńkie jak wkład długopisu. Bardzo często dochodzi do awarii pompki czy czujnika ilości, a są one zintegrowane ze zbiornikiem, czujnik wywali Ci że za mało mocznika a komp unieruchomi Ci auto. To jest upośledzony system i przynosi więcej szkody jak pożytku. Nie wierz ślepo we wszystko co ekologowie Ci wciskają. Ekologia to bardzo dochodowy biznes obecnie i z dbaniem o środowisko nie ma nic wspólnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

Marko, chyba nie wiesz co to Adblue. To jest mocznik, silnie korodujący wszelkie metale, zżera czujniki itp, przewody cieniuteńkie jak wkład długopisu. Bardzo często dochodzi do awarii pompki czy czujnika ilości, a są one zintegrowane ze zbiornikiem, czujnik wywali Ci że za mało mocznika a komp unieruchomi Ci auto. To jest upośledzony system i przynosi więcej szkody jak pożytku. Nie wierz ślepo we wszystko co ekologowie Ci wciskają. Ekologia to bardzo dochodowy biznes obecnie i z dbaniem o środowisko nie ma nic wspólnego.

właśnie na te problemy najczęściej skarżą się użytkownicy silników z rodziny HDI zarówno 1.6 120km jak i modeli 2.0 150km... jedziesz i ni stąd ni zowąd wywala błąd UREA, service i uruchomienie silnika niemożliwe za xxx KM :D znajomy nawet tak miał w swojej 308 t9 GT ostatnio. Jechał do Chorwacji,  był 700km od domu i wywaliło choinkę na desce...  Efekt taki jak zwykle w PUGu - do wymiany pompa z zbiornikiem ( koszt nowego ~2500zł ) 

https://francuskie.pl/blisko-dziesiec-tysiecy-osob-podpisalo-petycje-do-peugeot-w-sprawie-awarii-zbiornikow-adblue/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=Revive&fbclid=IwAR1ErCNmYM-ALP-cikwb3X_GW8eylqrrQpptK1dxWiGASvzpcEyFyB421XQ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U brachola w 508fl 150KM raz wywaliło błąd...za moją radą dolał tunapa, ktoś mu skasował błędy i niby na razie spokój, ciekawe na jak długo :)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
 

Nie wierz ślepo we wszystko co ekologowie Ci wciskają. Ekologia to bardzo dochodowy biznes obecnie i z dbaniem o środowisko nie ma nic wspólnego.

No dobrze. Tylko kurde jak zwykle robicie aferę, że wszystkim się to sypie na potęgę. Nie, nie sypie się wszystkim. Sam dolewam regularnie adblue i nic się nie dzieje. W firmie flota duża i nie słyszałem, żeby któremuś z kolegów auto odmówiło posłuszeństwa z powodu awarii adblue. Znajome BMW i audi z przebiegami pod okolice 400kkm i nic. Zapewne po pewnym przebiegu i czasie pompki umierają i że ktoś je zintegrował że zbiornikiem, i trzeba to razem wymieniać, to już wina producenta a nie samego układu. 

Dla mnie to bez znaczenia, bo diesle i tak powinny zniknąć z rynku prywatnych aut. I to moja opinia już z czasów 1.9 TDI, czyli zanim diesle w mainstreamie zrobiły się be

Edytowane przez marko125-91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Bo Ty jesteś zniemczały Polak i się z nami nie dogadasz" 8:E  ;) 

 

Sam problem we wspomnianym pierwotnie blueHDI występuje faktycznie dość często, sam o kilku przypadkach słyszałem (tu faktycznie fizycznie pada sprzęt i zazwyczaj kończy się wymianą pompy/zbiornika), jakieś tam były akcje serwisowe chyba, ale nie wiem jak się z tym uporały.

 

W każdym razie ja się cieszę że mam jeszcze stare, pancerne HDI :P

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diesle są dobre, jak ktoś na nich zarabia - czyli duże i intensywne przebiegi, a serwis jest wkalkulowany. A jak ktoś kupuje, bo mu wychodzi stówka różnicy w miesiącu na dystrybutorze, to sorry - szuka sobie sam problemów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu wracamy do innego problemu PSA o którym doskonale wiesz...brak dobrych benzyniaków przykładowo w takim 508 1gen...tu diesel był tym pewniejszym, mniej awaryjnym i tańszym w serwisie wyborem ;) 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

Diesle są dobre, jak ktoś na nich zarabia - czyli duże i intensywne przebiegi, a serwis jest wkalkulowany. A jak ktoś kupuje, bo mu wychodzi stówka różnicy w miesiącu na dystrybutorze, to sorry - szuka sobie sam problemów

przy mojej jeździe po mieście, benzynowa Honda Civic spala mi 10,2l/100km, Peugeot przy takich samych warunkach 6l/100km... więc gdzie jest ta mała różnica o której wspominasz?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Mogę się licytować: 8 vs 6,5. Tym drugim można zejść do tych 6, ale ten pierwszy jest dobre 200kg cięższy. W końcu miało być porównanie do diesla z adblue. 

No ale mam porównanie dobrego kolegi: a4 '01 1.9TDI i mazda 3 bodajże 1.5 z '14. Kolega zagorzały zwolennik diesla, ta mazda to pierwszy benzyniak w jego życiu i... różnica w spalaniu podobna do mojej, ale jak stwierdził, w audi jak w ulu... Z początku twierdził, że mazda muli, ale wymienił świece zapłonowe i auto odżyło. Teraz tylko chwali. 

Wiem, że jak ktoś porówna starego diesla do starej benzyny, to ta druga nie ma szans. Tylko wtedy nie ma gadania o kosztach serwisu, bo obydwa auta są topornie proste... A benzynę można mimo to podratować LPG i jest tanio

Edytowane przez marko125-91

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...