Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

wojewodzkiidol

Rewolucja na miare Crysis

Rekomendowane odpowiedzi

A jaka była łądniejsza gra od HL2 między HL 2 a Crysisem ? Mam na myśli taką, która powaliła oprawą, a nie po prostu nieco ładniejszą z minimalnym przeskokiem. Mimo, że po drodze był np Bioshock czy Modern Warfare 1, to jednak nie zrobiły graficznie takiego WOW jak to zrobił najpierw Half Life 2

 

 

 

eeee Oblivion?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eeee Oblivion?

 

Oblivion niszczyl kazdą karte graficzną i był na prawdę ładny jak na tamte czasy, ale wyszedł sporo pozniej od HALF-LIFA 2, bo 20 marca 2006. HL2(16 listopada 2004) wiec o czym my mowimy ?

 

HALF-LIFE 2 robił ogromne wrazenie (przynajmniej na mnie) i konkorował (pod wzgledem grafiki)

z FAR CRY'em 1 i doomem 3.

 

Wsyzstkie te gry były genialne jak na swoje czasy, ale to HL2 imo był najlepszy technicznie i najlepiej go wspominam :) Wszystko w nim grało od grafiki po dzwiek, fizyke, klimat fabułe, gameplay.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy, ale nie na tyle żeby w ramach "protestu" nie kupowali konsol, a przede wszystkim gier na nie. Ludzie mają różne wymagania, nie mierz innych swoją miarą.

 

Słaba wola ;p.

Mają budżet, ale konsole to jednak już dość leciwe konstrukcje, nie mają nieograniczonych możliwości. Zresztą Tobie chyba nie trzeba tego tłumaczyć.

Nie napisałem że gry konsolowe nie maja budżetu. Napisałem ze gry na PC nie maja takiego budżetu jak gry na konsole.

Zeby nie było coś napisze. Dla mnie cala sytuacja jeśli mówimy o grafice jest żaołsna i śmieszna. Weźmy tekstury. Każdy grafik, przygotowuje tekstury w wersji high-res. Kazdy. Czyli minimum 2k. Czasami z góry przygotowuje sie wersje 1k.

A co my dostajemy w grach ? Powiem wam. 256px i 512px. 4 (CZTERY!) razy mniej. Jaki jest koszt umieszczenia high-res tekstur w wersji pecetowej ? Żaden. (tak, ŻADEN, bo te pliki już fizycznie istnieją).

Dlaczego tego sie nie robi ? Eh. Nie wiem. W tym momencie racjonlna czesc mojegu mozgu poprostu wylatuje w powietrze, bo nie potrafie znalesc żadnego racjonalnego powodu zeby dac wersji na PC coś, co w naprawde znacznym stopniu poprawia grafike, praktycznie zerowym kosztem.

 

Zeby nie było. Jestem w stanie uwierzyć, że do niektórych gier odrazu robić docelową rozdzielczość tekstur.

 

Pozatym rzecz ostatnia. Według mnie budżety gier lokuje sie w miejscach gdzie nie sa one potrzebne. Serio. Ile to speców od marketingu, prezesów i kolegów pochłania budżet gry nie śmiem nawet sobie wyobrazać. A na samą gre zostają ochłapy.

Po drugie lokuje sie te budżety w miejsach w których gra ich zupełnie nie potrzebuje. Najlepszy przykład ostatnich lat. SWTOR. Setki milionów dolarów wywalone w błoto. Dosłownie. SWTOR powinien być przykładem jak nie należy finansować gier.

Słabej sprzedaży nie ma, ale jest wyraźnie niższa niż na konsolach i to są fakty. Tematu piractwa nie podejmę, bo zrobi się offtop. Większość miłośników dobrej oprawy gra na PC, bo PC zawsze będzie gwarantować lepszą grafikę, ale ciężko określić ile takich osób jest. Gracz pecetowy wredny i wymagający? Ponownie mówisz raczej o wąskiej grupie, sprawdź sobie listę najlepiej sprzedających się gier na PC, zobaczysz tych swoich wymagających graczy. ;)

Hm. W top sellers Steam mamy L2D2 (jest promo wiec troche przekłamane ;p). Borderlands 2, Chivlary: Medieval Warfare (ok ta gra moze grafika nie grzeszy, ale to jest imo prawdziwy pctowy tytuł), Bioshock, XCom, A drugiej dziesiątce dalej dzielnie trzyma sie ArmA 2.

 

Bede sie tego trzymał, ze więcej jest pecetowych graczy którzy są wymagający. Głównie dlatego, że większość z nich jest starsza (ale nie za stara) i poprostu więcej grała. A to sie przekłada na większe wymagania. Zresztą. Po sukcesach ostatnich kickstarterow, sam wiesz ze ludzie sa gotowi lozyc duze sumy kasy na gry, które w ich mniemaniu sa dobre.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wow to zrobił Far Cry i Doom3 a nie HL2

Na mnie właśnie pod względem grafiki (i wszystkiego innego) Half Life 2

 

eeee Oblivion?

Oblivion nie zrobił żadnego WOW w grafice. Przynajmniej dla mnie. To było jak z Metro. Niby niesamowite, ale Half Life Episode 2 jednak ładniejszy, tyle, że Obek miał otwarty świat i większą interakcje. Do tego do pełnych detali wymagał niemal nieosiąganego wtedy 6800 Ultra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekam strasznie na grę, która zagnie mi peceta i coś doczekać się nie mogę,

Piszesz ten tekst chyba od dwóch lat a w międzyczasie zdążyłeś min 2x zmienić swoją konfiguracje komputera na wydajniejszą. Obstawiam że ARMA II na full detalach z AA zagnie go z łatwością. Tak samo Metro w rozdzielczości 2560x1440, no chyba że lubisz grać z 23fpsam i twierdzisz że jest płynnie...

 

Oblivion nie zrobił żadnego WOW w grafice. Przynajmniej dla mnie. To było jak z Metro. Niby niesamowite, ale Half Life Episode 2 jednak ładniejszy, tyle, że Obek miał otwarty świat i większą interakcje.

Zrobił, zrobił tylko trzeba było go odpalić w trochę wyższej rozdzielczości niż 1024x768 a żeby tak się stało to trzeba było poczekać do premiery kart serii 7xxx od nVidii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszesz ten tekst chyba od dwóch lat a w międzyczasie zdążyłeś min 2x zmienić swoją konfiguracje komputera na wydajniejszą. Obstawiam że ARMA II na full detalach z AA zagnie go z łatwością. Tak samo Metro w rozdzielczości 2560x1440, no chyba że lubisz grać z 23fpsam i twierdzisz że jest płynnie...

Przykro mi, ale nawet pół roku temu tego nie pisałem. Poza tym na 590tce zapewniam, że jest płynnie z każdym suwakiem do oporu. Na 7970 też jest ale już na ultra (czy to vhigh, w każdym razie ten ostatni guzik), ale jak już dasz suwak to delikatnie skakało. Na 590tcr już nie skacze. Co do Metro to mówiłem - mój komputer a nie komputer z monitorem 2560x1600. Ja mam 1920x1080 tak jak większość i ta rozdziałka jest uznawana jako highendowa. 2560x1600 czy nawet na 1440 to rozdzielczość entuzjastyczna :E

Zrobił, zrobił tylko trzeba było go odpalić w trochę wyższej rozdzielczości niż 1024x768 a żeby tak się stało to trzeba było poczekać do premiery kart serii 7xxx od nVidii

Ja odpalałem w 1360x768E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

North American video game crash of 1983 potrzeba chyba jakiegoś "kryzysu", nowego gracza i konsoli np. Apple :E

 

Niby najlepiej sprzedające się gry na PC są kiepski i dla dzieci, ale:

The Sims 2 (20 million)[188]

The Sims 2: Pets [expansion pack] (5.6 million)[189]

The Sims 2: Seasons [expansion pack] (1 million)[189]

The Sims (16 million shipped)[190]

Half-Life 2 (12 million; may include sales on other platforms)[191]

StarCraft (11 million)[192]

Battlefield 2 (11 million)[193]

Diablo III (8.8 million)[194]

The Sims 3 (10 million)[195]

Half-Life (9.3 million,[26][27] may include PS2 version)

Half-Life: Opposing Force [expansion pack] (1.1 million)[26][27]

Minecraft (7 million)[196]

Guild Wars (6.5 million in North America, Europe, and Asia; includes Factions, Nightfall, and Eye of the North)[197]

Myst (6 million)[198]

SimCity 3000 (5 million; includes Sim City 3000 Unlimited edition)[199]

To też gnioty, wszystko dla dzieciaków ?

Cossacks: European Wars 4 million

Populous 4 million

Where in the World Is Carmen Sandiego? 4 million

Doom 3 3.5 million

EverQuest 3.5 million

Age of Empires 3 million

Civilization IV 3 million

Age of Empires III 2.5 million

Anno 1503 2.5 million

Anno 1602 2.5 million

Far Cry 2.5 million

The Witcher 2.1 million

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl 2 million

Skyrim 1.4 million

 

To nie tylko lata 90, ale sporo tytułów z 2003, 2005, 2007 roku. Tylko ile razy ktoś kto grał w Anno będzie nadal chciał czegoś podobnego bez jakiś większych zmian ? Trzeba młodym sprzedać, zaproponować, pokazać że np. strategie są fajne, bo gdyby nagle 90% twórców wpompowało kasę w reklamę innych gier też się by pewnie dobrze sprzedały. Co do modów to nie jest argument, bo niedługo się okaże, że sami musimy doprowadzić do ładu samochód z salonu czy dom, bo producent ma gdzieś jakość, dopracowanie, czasami fabułę, wsparcie itd. Poza tym za co płaci gracz skoro to mody są takie fajnie ? Gdyby tak jeszcze sam producent się tym zajmował, ale tak odebrałby sobie sam rynek. Ale jak pisali poprzednicy skoro gry/konsole się sprzedają to po co cokolwiek zmieniać ? Z tym, że jeśli np. najwięcej będzie się zarabiać na grach na tabletach, smartphone'ach czy f2p to co zrobią producenci, będą walczyć ceną, jakością ? Prędzej się przeniosą, dostosują, będą produkować głównie na najbardziej zyskowny rynek i oleją wszystko inne.

Steam sprzedaje...Steam "okrada użytkowników"

(proszę bez odpowiedzi nie pasuje nie kupuj bo to nie rozwiązuje ogólnego problemu płacenia za coś co nie jest nasze, nie chodzi o prawa do samej gry, ale prawo do dysponowania daną, jedną kopią niezależnie od jej postaci)

, kupujesz...nie kupujesz już gier, XXI wiek to czas kiedy płacąc coś nie jest twoje. Idąc dalej można zobaczyć, że niedługo powtórki nie będą "nasze", darmowe Microsoft wie, jak zmonetyzować przyciski w pilocie telewizora

Co było ostatnio z meczem Polaków, mecz kadry narodowej, kadry narodowej i co...płatny. Ale nie tylko dla tych, którzy nie mieli np. CPolsatu, ale dla każdego. Niedługo wykupimy pakiet sportowy Canal+ czy CP i okaże się, że tylko najgorsze spotkanie z danej kolejki ligi angielskiej czy LM jest darmowe, a jakiś klasyk, najlepsze spotkanie wymaga dopłaty :D Przesadzam ? Trochę, ale pewnie telewizja, przekazywanie relacji z czegokolwiek będzie wymagało jakiś dopłat..i to mimo tego, że mamy abonament, nawet pełny ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi, ale nawet pół roku temu tego nie pisałem.

I to jest niestety bolączka dzisiejszych gier. Ja bym chciałw końcu taką grę, w której będę zmuszony wyłączyć u siebie z 1/4 detali. Wtedy dopiero powiem, że mamy super grafikę :P

raptem 10 dni wcześniej....

Ja odpalałem w 1360x768E

Równie dobrze mogę napisać że odpaliłem far cry w 800x600 na fx5200 i mnie jednak grafika nie powaliła, raczej taki średniaczek... Dobrze wiesz że niektóre gry aby pokazały swój graficzny pazur muszą jednak być odpalone w full detalach i w dobrej rozdziałce. Tak samo było z Oblivionem. Masa osób grała w niego na sprzęcie pamiętającym Dooma 3 lub co gorsza Quake 3 i stąd więcej opinii na temat fabuły niż samej grafiki. Obliviona graficznie przebił w tym samym roku Call of Jureaz. A skoro już przy Techlandzie jesteśmy. Nie wiem czy niektórzy pamiętają ale pierwszy Chrome także powodował opad szczeki przed komputerem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raptem 10 dni wcześniej....

No to przecież mówię. Jak Ty w ogóle czytasz ? Po pijaku w piwnicy czy jak ? :E Napisałem wyraźnie, że teraz tak gadam odkąd mam GTX'a. Pół roku temu tak nie mówiłem.

Równie dobrze mogę napisać że odpaliłem far cry w 800x600 na fx5200 i mnie jednak grafika nie powaliła, raczej taki średniaczek... Dobrze wiesz że niektóre gry aby pokazały swój graficzny pazur muszą jednak być odpalone w full detalach i w dobrej rozdziałce. Tak samo było z Oblivionem. Masa osób grała w niego na sprzęcie pamiętającym Dooma 3 lub co gorsza Quake 3 i stąd więcej opinii na temat fabuły niż samej grafiki. Obliviona graficznie przebił w tym samym roku Call of Jureaz. A skoro już przy Techlandzie jesteśmy. Nie wiem czy niektórzy pamiętają ale pierwszy Chrome także powodował opad szczeki przed komputerem.

Ja nie uznaję innych detali niż max w 1920x1080 (wtedy w 1360x768, ale też nie uznawałem innych niż max). Jak gra mi skacze choćby na jednej opcji w dół, oznacza to, że kartę powoli trzeba zmieniać :P A co do rozdziałki to sam napisałeś powyżej 1024x768, a 1360x768 a 1024x768 to arcy gigantyczna różnica :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oblivion to przedewszystkim technika Speed Tree i świetne mapowanie textur we wnętrzach chyba jedna z pierwszych gier która używałała Bloom i HDR ale to tylko filtry. Doczytywanie w locie jak GTA ale tylko mapy zewnętrznej. Textury otoczenia miał takie sobie. Z tych gier co wypisaliście to chyba w Farcrayu i Doom 3 były najgorsze postacie strasznie mało poligunów Halflife miał i bardziej szczegułowe textury i znacznie bardziej szczegułowe modele postaci. Choć trzeba przyznać że są to gry przełomu kiedy one zaczeły ładnie wyglądać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najładniejszej gry (Half Life 2)

 

Również uważam że HL2 to był wielki przełom w dziedzinie gier komputerowych. Piękna grafika, oraz to co uwielbiam w grach komputerowych czyli fizyka i interakcja z otoczeniaem. Kto by pomyślał żeby w 2004 roku powstała gra w której można np taką paletę czy skrzynkę rozwalić łomem na drobne deseczki i jeszcze każdą z tych deseczek podnieść i rzucić:) Pozatym nie miało to jakiś mega wymagań sprzętowych które "zabijały" obecne na te czasy komputery. W Half Life 2 można było spokojnie pograć na starym GeForce 4.

Ogólnie silnik Source uważam za najlepszy silnik w grach komputerowych który do tej pory powstał. Jaki inny engine jest od 7-8 lat wciąż ten sam z drobnymi uaktualnieniami a i tak wychodza na nim cały czas nowe gry od Valve. CS:GO? L4D2? Portal 2? Toż to stary dobry Source :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o grafikę i o Dooma 3 :Up_to_s:

 

doom3s001.jpg

 

doom3s002.jpg

 

doom3s003.jpg

 

doom3s004.jpg

 

d3s1.jpg

 

d3s2.jpg

 

d3s3.jpg

 

d3s4.jpg

 

d3s5.jpg

 

d3s6.jpg

 

d3s7.jpg

 

d3s8.jpg

 

d3s9.jpg

 

d3s10.jpg

 

d3s11.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te screeny co wkleiłeś to sa chyba po modach graficznych wydawnych niedawno... Mogę się mylić jeśli tak to poprawcie. Ja tu widzę teselację której w 2004 roku nie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te screeny co wkleiłeś to sa chyba po modach graficznych wydawnych niedawno... Mogę się mylić jeśli tak to poprawcie. Ja tu widzę teselację której w 2004 roku nie było.

na 100% zmodowany + tekstury hd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te screeny co wkleiłeś to sa chyba po modach graficznych wydawnych niedawno... Mogę się mylić jeśli tak to poprawcie. Ja tu widzę teselację której w 2004 roku nie było.

 

Owszem zmodyfikowałem Dooma 3 bo byłem niezadowolony z BFG Edition ale jak widać gra z 2004 roku pisana od podstaw na PC wygląda nawet dzsiaj bardzo okazale ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem że gry konsolowe nie maja budżetu. Napisałem ze gry na PC nie maja takiego budżetu jak gry na konsole.

Nie mają takiego budżetu, bo z reguły jest on uzależniony od ewentualnej sprzedaży. Jacyś ludzie na pewno zajmują się oceną finansową, w końcu produkt ma być przede wszystkim rentowny. Dlatego często dostajemy kulawe porty, widocznie tylko tyle opłacało się zainwestować.

Zeby nie było coś napisze. Dla mnie cala sytuacja jeśli mówimy o grafice jest żaołsna i śmieszna. Weźmy tekstury. Każdy grafik, przygotowuje tekstury w wersji high-res. Kazdy. Czyli minimum 2k. Czasami z góry przygotowuje sie wersje 1k.

A co my dostajemy w grach ? Powiem wam. 256px i 512px. 4 (CZTERY!) razy mniej. Jaki jest koszt umieszczenia high-res tekstur w wersji pecetowej ? Żaden. (tak, ŻADEN, bo te pliki już fizycznie istnieją).

Dlaczego tego sie nie robi ? Eh. Nie wiem. W tym momencie racjonlna czesc mojegu mozgu poprostu wylatuje w powietrze, bo nie potrafie znalesc żadnego racjonalnego powodu zeby dac wersji na PC coś, co w naprawde znacznym stopniu poprawia grafike, praktycznie zerowym kosztem.

Nie siedzę tak głęboko w tym temacie, ale już samo przygotowywanie tekstur w wersji hi-res, choć nigdy nie zostaną one wykorzystane, jest kompletną stratą czasu i ciężko znaleźć uzasadnienie. Dlaczego się ich nie używa? Nie wiem, może ma to związek z wymaganiami? Z drugiej strony mamy przecież suwaki, ustawienia.

Hm. W top sellers Steam mamy L2D2 (jest promo wiec troche przekłamane ;p). Borderlands 2, Chivlary: Medieval Warfare (ok ta gra moze grafika nie grzeszy, ale to jest imo prawdziwy pctowy tytuł), Bioshock, XCom, A drugiej dziesiątce dalej dzielnie trzyma sie ArmA 2.

Chodziło mi raczej o listę wszech czasów, bo te steamowe to zwykle same nazwy bez jakichkolwiek konkretnych wyników sprzedaży. Na tej pierwszej nie brakuje świetnych gier, ale z pewnością nie są to wyłącznie tytuły ambitne, wymagające, pomijając kilka wybranych pozycji. Równocześnie...

Bede sie tego trzymał, ze więcej jest pecetowych graczy którzy są wymagający. Głównie dlatego, że większość z nich jest starsza (ale nie za stara) i poprostu więcej grała. A to sie przekłada na większe wymagania. Zresztą. Po sukcesach ostatnich kickstarterow, sam wiesz ze ludzie sa gotowi lozyc duze sumy kasy na gry, które w ich mniemaniu sa dobre.

...zgodzę się z tym, że pewnie więcej jest wymagających graczy na PC, ale nie można mówić tutaj o większości, a nawet określać ich liczby. Wyniki sprzedaży coś nam o tym mówią, ostatecznie jednak brakuje statystyk mogących rzucić światło na to zagadnienie. Natomiast Kickstarter to dowód na to, że niektóre gatunki - nawet klasyczne pecetowe - potrzebują tego typu inicjatyw, żeby zaistnieć. Z wielu przyczyn, ale to też temat na inną dyskusję. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie siedzę tak głęboko w tym temacie, ale już samo przygotowywanie tekstur w wersji hi-res, choć nigdy nie zostaną one wykorzystane, jest kompletną stratą czasu i ciężko znaleźć uzasadnienie. Dlaczego się ich nie używa? Nie wiem, może ma to związek z wymaganiami? Z drugiej strony mamy przecież suwaki, ustawienia.

Na duzych plikach łatwiej sie pracuje, bo więcej widać/

Pozatym takie rzeczy potem wykorzystuje sie wielokrotnie, wiec przygotowanie odrazu w najwyższej możliwej rozdzielczości ma sens, niż potem robienie tego samego od nowa, albo proby upscalingu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Vulc

O jakich wynikach sprzedaży konkretnie mówisz ?

Wyniki najlepiej sprzedających się gier na PC. Chodzi mi o listę globalną, a nie steamowe, bo te ostatnie składają się wyłącznie z nazw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie siedzę tak głęboko w tym temacie, ale już samo przygotowywanie tekstur w wersji hi-res, choć nigdy nie zostaną one wykorzystane, jest kompletną stratą czasu i ciężko znaleźć uzasadnienie. Dlaczego się ich nie używa? Nie wiem, może ma to związek z wymaganiami? Z drugiej strony mamy przecież suwaki, ustawienia.

Niedoczytales tego co napisal @iniside ale calkowicie sie z nim zgadzam.

Grafik nie przygotowywuje beznadziejnych tekstur/modeli, wrzuca wszystko na maksa i potem masz dopiero tekstury "ciete" w dol, zmniejszane ilosci poly i tak dalej.

Z drugiej strony pomyslcie - wrzucac tak wszedzie tekstury o rozdzielczosci ponad 2k chyba jednak zadlawiloby nie jedny high-end PC, no nie ?

W sumie to co teraz napisalem to same spekulacje - chociaz taki RAGE np mial te mega tekstury czy bog wie co i wyglada to super, zreszta technologia przeciez ogranicza wyglad gier, nie wcisniecie nie wiadomo ile GB tekstur bo pamieci zabraknie w karcie :P

 

Tutaj to macie jak to wyglada w RAGE - megatekstura -> skalowanie -> aplikowanie tekstur na trojwymiarowe modele

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...