Skocz do zawartości
qjin

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wiedźmin 3: Dziki Gon Next Gen Update  

106 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy jesteś zadowolony/zadowolona z aktualziacji wydanej przez CDPR

    • Tak
      51
    • Nie
      55
  2. 2. Czy zmiany graficzne dodane z opcją RT usprawiedliwiają tak duży spadek wydajności ?

    • Tak
      22
    • Nie
      84
  3. 3. Czy aktualizacja spowodowała że masz chęć przejść watek fabularny ponownie ?

    • Tak
      60
    • Nie
      46
  4. 4. Czy wraz z pojawieniem się aktualizacji zagrałeś w Wiedźmina 3 pierwszy raz ?

    • Tak
      10
    • Nie
      96
  5. 5. Czy gra w wersji DX11 (4.00) wygląda i działa gorzej od wersji DX11 (1.32)

    • Tak
      46
    • Nie
      60
  6. 6. Czy ufasz CDPR że stworzą Wiedzmina 4 conajmniej tak dobrego jak "3" ?

    • Tak
      40
    • Nie
      66


Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, tgolik napisał:

W Horizonie nie ma RT. A samą grę na PC Guerilla i ich partner od portu PC naprawiali przez pół roku, zanim zaczęła dobrze działać na PC.

Horizon był od początku tworzony z myślą o konsolach. Gra na PS5 wygląda obłędnie. Nie potrzeba tam RT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, JDX napisał:

Horizon był od początku tworzony z myślą o konsolach. Gra na PS5 wygląda obłędnie. Nie potrzeba tam RT.

Mówisz o Forbidden West?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, bleidd napisał:

Różnice widać i jest ona bardzo wyraźna, sęk w tym, że częściowo przez to, że wykastrowano AO bez RT. 

Takim, jak tobie wystarczy wkleić napis Ray-Tracing i mają podnięte od samej nazwy. Ogrywałem ostatnio Devil May Cry 5 z RT i bez i różnica znikoma. Zbędny ficzer.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kicham wchodzę w 3 (edit. 4) tematy o grach po kolei i w każdym z nich o OLEDach, RT, DLSS, RAMie, ilości FPS w 4K itd. a o samej grze kompletnie nic.

Jakiś nowy trend ?

Edytowane przez Element Wojny
  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak jest pisane i powtarzane, nie tylko Wiesiek stracił hbao+ ale nawet Dying Light 2 tego nie ma, bo jak chcesz cieniowanie to musisz odpalić RT i wtedy jest różnica, Gry jak dotąd, bo na razie to jest "nowy" trend, ale nie w każdej grze tak jest, miały te ficzery bez obsługi RT, nie mam na myśli porównywać odbić, ale mowa o głupim cieniowaniu, które już po włączeniu RTGI powoduje różnicę, a nie zwykłe RT cienie, nawet na konsoli widać różnicę między wersją Metro Exodus a nowszą wersją z RT, a co dopiero w pełnych detalach na PC. 
Horizon nie musi mieć RT, bo gra jest dobrze zrobiona pod tym względem o którym opisałem, ma wszystko- chyba, bo zaraz się zagalopuje i palnę jakieś głupstwa :P graficznie zrobiona jest w porządku i nie ma zbytnio do czego się przyczepić patrząc przez pryzmat konsoli. Gierka na pewno jest jedna z najładniejszych jakie ostatnio wyszły, tylko, że tytułowy Wiesław 3 został okrojony po to żeby każdy z nas widział "wielkie wow" po zmianie RT on a off i to dotyczy tylko RTGI, zapewne z hbao+ było by tylko połowiczne wow, a tak mamy trend by wymuszać na użytkownikach, tudzież graczach wymianę sprzętu, dla tych co chcą lepszej jakości, a nie blada trawa bez cieni, i w tym jest problem, pamiętam jak w temacie z Dying Light 2 porównało się cieniowanie, takie to płaskie i nijakie(czyt wybrakowane), a zapyta się czemuż? Napisałem kup Pan nową kartę dla RT. 

To, że nagle mam kartę RTX to nie znaczy, żem jakiś nadziany na RT, ale czasem to widać, nie każda gra- np nowy Forspoken ale tam to RT jakieś skopane jak i cała gra, dla mnie np Wiedźmina 3 już ograłem w normalnej wersji, więc chcę ograć w "nowszej" wersji, bo tak można to nazwać.
Mamy na forum graczy z konsolami, tam RT to 30fps, więc zapewne 99,9% z nas gra w trybie 60fps bez RT bo to nie ma sensu.

@JDX

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, JDX napisał:

Nie rozumiem ludzi grających w trybie RT. Jest on zbędny. Różnicy praktycznie nie widać.

Nie rozumiem ludzi piszących, że nie widać różnicy po włączeniu RT.

Nawet w Wiedźminie jest spora różnica, tylko oczywiście nie na otwartym terenie gdzie większość oświetlenia to bezpośrednie światło słoneczne.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja np nie widze roznicy w trybie RT ale to dlatego ze nawet nie mam karty ktora go obsluguje :E:E:E

  • Haha 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Reddzik napisał:

bo na razie to jest "nowy" trend,

Plague tale to kolejna sieczka na cpu w Rt.Masz 30-40fps i nagle drop fps

Dwie gry pod rzad.Wieśka też zaliczam.Widocznie promocja Frame Generator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, jurekk napisał:

Plague tale to kolejna sieczka na cpu w Rt.Masz 30-40fps i nagle drop fps

Dwie gry pod rzad.Wieśka też zaliczam.Widocznie promocja Frame Generator

Ja pisałem o detalach, różnicy, szczególnie w braku hbao+ w wersji bez RT, a RTGI w wersji RT. Samo działanie, optymalizacja to inny temat, dlatego DLSS nie dało rady to wrzucili FG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No byłem nareszcie w Novigradzie i powiem Wam jedno - TRAGEDIA! :E

Okazuje się, że nagle mam za słaby komputer do tej gry i na rynku rybnym oraz w centrum jest kisiel i fps leci, pewnie to od tego złego zarządzania CPU albo ogólnej zwiększonej ilości NPC. No powiem szczerze jestem zaskoczony negatywnie w tym momencie, jak przyjdzie ogrywać questy na terenie tego miasta to nie wiem czy nie wypieprzę gry z dysku bo tego nie idzie znieść na dłuższą metę, oczywiście wąskie uliczki czy boczne tereny w mieście nie są tak obciążające i jest tam normalnie płynnie ale ogólnie niesmak jednak mam.

Nie wiem jakim cudem to przeszło podczas wewnętrznych testów w cdp red przed wydaniem patcha nextgen. Osoby odpowiedzialne za testy powinny być natychmiast zwolnione z pracy, kto coś takiego akceptuje i puszcza publicznie w ludzi, przecież to już bezczelność w żywe oczy.

  • Like 1
  • Haha 2
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, JDX napisał:

Nie rozumiem ludzi grających w trybie RT. Jest on zbędny. Różnicy praktycznie nie widać.

Czas wybrać się do okulisty na badanie wzroku bo po tym wpisie wnioskuje, że wzrok mocno szwankuje ;) 

2 godziny temu, JDX napisał:

Ogrywałem ostatnio Devil May Cry 5 z RT i bez i różnica znikoma. Zbędny ficzer.

Zanim wydałeś wyrok pomyślałeś może o tym , że jakość RT to kwestia zastosowanych efektów i ich ilość ? 

Same cienie realizowane przez RT są słabe ale już AO, globalne oświetlenie i odbicia robią bardzo dużą robotę. 

 

  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, caleb59 napisał:

No byłem nareszcie w Novigradzie i powiem Wam jedno - TRAGEDIA! :E

Okazuje się, że nagle mam za słaby komputer do tej gry i na rynku rybnym oraz w centrum jest kisiel i fps leci, pewnie to od tego złego zarządzania CPU albo ogólnej zwiększonej ilości NPC. No powiem szczerze jestem zaskoczony negatywnie w tym momencie, jak przyjdzie ogrywać questy na terenie tego miasta to nie wiem czy nie wypieprzę gry z dysku bo tego nie idzie znieść na dłuższą metę, oczywiście wąskie uliczki czy boczne tereny w mieście nie są tak obciążające i jest tam normalnie płynnie ale ogólnie niesmak jednak mam.

Nie wiem jakim cudem to przeszło podczas wewnętrznych testów w cdp red przed wydaniem patcha nextgen. Osoby odpowiedzialne za testy powinny być natychmiast zwolnione z pracy, kto coś takiego akceptuje i puszcza publicznie w ludzi, przecież to już bezczelność w żywe oczy.

Aż tam zaraz wlezę i zbadam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Reddzik napisał:

Wiesław 3 został okrojony po to żeby każdy z nas widział "wielkie wow" po zmianie RT on a off i to dotyczy tylko RTGI, zapewne z hbao+ było by tylko połowiczne wow,

Po części masz rację. Usunięto HBAO+ by wywołać większy efekt "wow" jednak osoby, które mają trochę więcej pojęcia o sposobach renderowania obrazu od razu widzą jakie są zalety przy wykorzystaniu RTGI / Z pomocą reshade i kilku wbudowanych efektów bazujących na SSA/AO przygotowałem sobie ustawienia, które praktycznie w 99% pokrywają się z działaniem HBAO+. Pomimo tego w dalszym ciągu jest olbrzymia przepaść w realizacji naturalnej sceny wygenerowanej w czasie rzeczywistym z użyciem RTGI a zwykłym HBAO+. Osoby, które zwyczajnie nie wiedzą jak powinno wyglądać oświetlenie w danej scenie twierdzą, że jest mała różnica ;) 

 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pomysł zbić liczbę postaci tła z ultra+ na klasyczne ultra i jeśli to nic nie da w Novigradzie to chyba mówię "papa" dalszej grze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś, czy po restarcie przypadkiem wydajność nie wzrasta ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, caleb59 napisał:

Mam jeszcze pomysł zbić liczbę postaci tła z ultra+ na klasyczne ultra i jeśli to nic nie da w Novigradzie to chyba mówię "papa" dalszej grze.

Nic Ci to nie da. Gra w DX12 jest zrypana od strony cpu i w novigradzie na rynku jest padaka. Procesor śpi a wydajność leci na łeb, 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzałem ale wystarczyło wyjechać poza mury miasta lub wejść w jakąś wąską uliczkę i wydajność wracała do normy. Tutaj na bank chodzi o NPC bo oblicza je CPU, a że spierniczyli wielowątkowość co koledzy już tutaj zresztą kiedyś sprawdzali to mamy to co mamy. Szczerze wiedziałem przecież o tym ale nie sądziłem, że 5600X to będzie za mało.

Dzięki, czyli nawet nie będę sobie zawracał gitary zmianą tej opcji z ultra+ na ultra.

Edytowane przez caleb59

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, caleb59 napisał:

Mam jeszcze pomysł zbić liczbę postaci tła z ultra+ na klasyczne ultra i jeśli to nic nie da w Novigradzie to chyba mówię "papa" dalszej grze.

Jesteś w tym samym "miejscu" co ja ze średnim tłumem w Cyberpunku, w Wiedźminie nie byłem Novigradzie, ale mam ustawione liczbę postaci na Wysokie, bo wiem, że R5 3600 to już powoli przeżytek ^^ żartuje, Wiesiek został ubity przez CPU, ale warto sobie przypomnieć, też były problemy z wykorzystaniem CPU w Cyberpunku, były na to mody.

@DjXbeat zgadza się. Na przykładzie jakim przytoczyłem Metro Exodus, widać bardzo dobrze różnicę między wersjami RT on a off.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obecnie w Cyberpunku 2077 nie mam z tym problemu, gęstość tłumów na max i jest spoko poza tymi dzikimi miejscówkami jak bazarek za barem gdzie rozmawiamy z Takemurą czy całe Jig Jig Street i bazarek naprzeciw ulicy poniżej. Reszta gry jest jak najbardziej ok i czułem zdecydowanie pozytywną zmianę z 3600 na 5600X w tym wypadku. Znowu wychodzi mi na to, że Cyberpunk 2077 lepiej sobie ogólnie z tym radzi niż Wiedźmin 3 Nextgen, tak samo zresztą jak z RT.

Edytowane przez caleb59
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3070 to też za mało na 60fps wiec nie ma co płakać o ryzena 5600x

Tu jest wszystko zbalansowane ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No fakt, za mało ale pamiętaj, że ja nie korzystam z RT, jadę w 1080p na detalach ultra+ z DLSS jakość. Jeśli do tego 3070  to za mało to ja szczam i sram na takie granie i cały cdp red razem wzięty, dziękuję za uwagę.

Edytowane przez caleb59
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Plague tale ma mniejsze wymagania gpu ale i tak bardziej skopane RT

Trzeba sie pogodzić ze turing i ampere to juz nie sa karty do Rt skoro nie otrzymały FG

 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, caleb59 napisał:

Mam jeszcze pomysł zbić liczbę postaci tła z ultra+ na klasyczne ultra i jeśli to nic nie da w Novigradzie to chyba mówię "papa" dalszej grze.

Nie zaobserwowałem większej sprzętożerności w Novigradzie, co nie zmienia faktu, że chcąc mieć all w prawo i RT - nawet z 4090 pożegnałbym się z nextgenem, bo 38 fps z DLSS (!!!), to jakiś nieśmieszny żart.
Dopiero Frame Generator łaskawie pozwala mi na 75-80 (100 fps) w 4K.
Wiem, że można spuścić majty z Uber+ (na 4090 :) ), ale... tak tylko napominam nieśmiało, że bez FG wersja nextgen W3 nawet i 4090 dojeżdża nieprzyzwoicie.

Edytowane przez *** ChOpLaCz ***

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...