Skocz do zawartości
qjin

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wiedźmin 3: Dziki Gon Next Gen Update  

105 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy jesteś zadowolony/zadowolona z aktualziacji wydanej przez CDPR

    • Tak
      51
    • Nie
      54
  2. 2. Czy zmiany graficzne dodane z opcją RT usprawiedliwiają tak duży spadek wydajności ?

    • Tak
      22
    • Nie
      83
  3. 3. Czy aktualizacja spowodowała że masz chęć przejść watek fabularny ponownie ?

    • Tak
      60
    • Nie
      45
  4. 4. Czy wraz z pojawieniem się aktualizacji zagrałeś w Wiedźmina 3 pierwszy raz ?

    • Tak
      10
    • Nie
      95
  5. 5. Czy gra w wersji DX11 (4.00) wygląda i działa gorzej od wersji DX11 (1.32)

    • Tak
      45
    • Nie
      60
  6. 6. Czy ufasz CDPR że stworzą Wiedzmina 4 conajmniej tak dobrego jak "3" ?

    • Tak
      40
    • Nie
      65


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Okaze sie...tak czy inaczej 69pln na pewno warto. Liczy sie to by ten swiat zyl, byl pelen detali cos jak TLoU - na PS3 bylo piekne.

Edytowane przez raul_ole

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z gameplayami z PS4 głównie oraz PC nie na maksymalnych ustawieniach, z nagraniami downsamplowanymi przez soft nagrywający, potem jeszcze raz downsamplowanymi przez YouTube, to tak naprawdę NIKT z nas jeszcze nie widział jak to wygląda. A te porównania graficzne w paru miejscach używają grafiki z Wieśka 2, więc są tak wiarygodne że mogą spadać na szczaw :E

Raz, że są screeny BEZPOŚREDNIO z gry w wysokiej jakości.

A dwa, że są również nieskompresowane gameplaye w wysokiej jakości.

Na nich widać dokładnie, jak gra wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raz, że są screeny BEZPOŚREDNIO z gry w wysokiej jakości.

A dwa, że są również nieskompresowane gameplaye w wysokiej jakości.

Na nich widać dokładnie, jak gra wygląda.

Linka do nieskompresowanych screenów chętnie bym zobaczył. "Nieskompresowany" gameplay był jeden, mam go w preorderze, wygląda w pytkę. Innych nie widziałem, link? Poza tym, jak może być nieskompresowany, jeden filtr (z nagrywarki) i kompresję formatu i tak przechodzi. To nie jest render 1:1 z grafiki ciągnięty przecież.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Linka do nieskompresowanych screenów chętnie bym zobaczył. "Nieskompresowany" gameplay był jeden, mam go w preorderze, wygląda w pytkę. Innych nie widziałem, link? Poza tym, jak może być nieskompresowany, jeden filtr (z nagrywarki) i kompresję formatu i tak przechodzi. To nie jest render 1:1 z grafiki ciągnięty przecież.

Screeny były wklejane w tym wątku, masz je również na oficjalnym facebooku Wiedźmina. Dobra, mniejsza oto, kompresja formatu jest, owszem, ale to nie zmienia faktu, że te screeny mimo wszystko oddają faktyczny wygląd gry i nie są to żadne zrzuty z youtube'owych filmów wątpliwej jakości, podrasowane screeny czy tzw. bullshoty, które z wyglądem gry nie mają wiele wspólnego.

Linka do wszystkich filmów w 1080p w wysokiej, nie żadnej youtubowej jakości również znajdziesz w wątku. Wielokrotnie podawany, sam podałem go kilkanaście/dziesiąt postów wcześniej. Poszukaj sobie. I w tym przypadku kompresja formatu nie wpływa znacząco na jakość materiału (użycie słowa "nieskompresowanego" odnosiło się do tej youtube'owej jakości, za sprawą której nic nie widać tak naprawdę), który tylko w bardzo niewielkim stopniu (nawet niezauważalnym) będzie różnic się od tego, co zobaczymy na ekranie monitora już po włączeniu gry na swoim komputerze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Czyli może wyjść na to, że droga od 30 klatek w high na GTX 980 do 60 klatek na ultra na GTX 980 polegała na pociachaniu niektórych graficznych wodotrysków.

 

I szczerze... gdyby gra miała niskie wymaganie to jakoś by to wszystko dało się spokojnie przełknąć, no bo coś za coś... a teraz ani niskich wymagań nie ma, ani super highendowej grafiki.

 

A i to super zabezpieczenie uderza we mnie jako w uczciwego nabywcę.

Edytowane przez Szambo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli może wyjść na to, że droga od 30 klatek w high na GTX 980 do 60 klatek na ultra na GTX 980 polegała na pociachaniu niektórych graficznych wodotrysków.

 

I szczerze... gdyby gra miała niskie wymaganie to jakoś by to wszystko dało się spokojnie przełknąć, no bo coś za coś... a teraz ani niskich wymagań nie ma, ani super highendowej grafiki.

Nie wiem, po co drążysz temat w nieskończoność, jak gra nawet nie wyszła i de facto nie wiemy, jakie dokładnie ma wymagania (na papierze to często zupełnie inna "rzeczywistość). Wyjdzie, wtedy się powróci do tematu.

Zrównali poziom do możliwości konsol, taka prawda - ktoś tu cytował wypowiedz przedstawiciela RED-ów (?), według której był jeden build, który zmieniał się wielokrotnie na etapie produkcyjnym, do wszystkich wersji i zrobienie osobnego dla wypasionej wersji PC to po prostu za duża koszta i strata czasu. Więc mamy tak naprawdę nieco lepszą wersję konsolową z bajerkami Nvidii, nic więcej.

Gra ma się sprzedać, więc nie zrobią z tego drugiego Crysisa, którego kolejnej częśći chyba sprzedawały się coraz gorzej i praktycznie doprowadziły do upadku Cryteka.

 

A grafika jest bardzo ładna, tak naprawdę ładniejszego sandboksa na rynku póki co nie ma. Niewielu chyba sobie zdaje sprawę, to że mamy do czynienia z wielkim, otwartym światem, a nie zamkniętą, wręcz klaustrofobiczna strukturą świata, jak w Wiedźminie 2...

Tak właśnie będą na razie wyglądać gry nowej generacji, a nie jak na podrasowanych, niewiele mających wspólnego ze stanem faktycznym zwiastunów na silniku gry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że producenci się zarzekali, że nie będzie żadnego downgrade'u i że różnica między tym teraz a trailerem z VGX sprowadza się do różnicy w oświetleniu. Lepie jakby nic nie mówili na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gra ma się sprzedać, więc nie zrobią z tego drugiego Crysisa, którego kolejnej częśći chyba sprzedawały się coraz gorzej i praktycznie doprowadziły do upadku Cryteka.

Nadal uważam, że Crysis 3 to bardzo dobrze zoptymalizowana produkcja. Chodzi o współczynnik: wymagania/jakość grafiki.

 

Skoro wersje PC, XONE, PS4 nie różnia się za bardzo to oczekuje, że na Radku 7850, który odpowiada mocy grafiki z konsoli to będzie płynnie latało :E

 

Ale poza tym wszytskim czy się zgadzamy czy nie to:

 

CDP Red to takie kłamczuszki :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że producenci się zarzekali, że nie będzie żadnego downgrade'u i że różnica między tym teraz a trailerem z VGX sprowadza się do różnicy w oświetleniu. Lepie jakby nic nie mówili na ten temat.

A co mają innego powiedzieć? Przecież nie powiedzą otwarcie: tak, był downgrade, nie mogliśmy inaczej postąpić, w końcu gra powstaje na trzy, a nie na jedną platformę, a konsole najważniejsze, bo z tego jest większy zysk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co mają innego powiedzieć? Przecież nie powiedzą otwarcie: tak, był downgrade, nie mogliśmy inaczej postąpić, w końcu gra powstaje na trzy, a nie na jedną platformę, a konsole najważniejsze, bo z tego jest większy zysk.

Może liczyli, że się nikt nie skapnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jesse Cox mówi o tym pod koniec swojego materiału, na przykład o wyjątkowo mocny rozmyciu roślinności która wcale tak nie wygląda na ekranie.

Mógłbyś wskazać dokładnie w której minucie?

 

Już mam :). Nie mam czasu wysłuchać teraz całego materiału.

Edytowane przez Nigihayami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może liczyli, że się nikt nie skapnie :)

Naprawdę?

PR jak każdy inny. CDP mydli w ten sposób oczy od wielu lat, no ale to trzeba było jednak śledzić ich poczynania, by to wiedzieć.

Szambo - Wiedźmin 3 może być również dobrze zoptymalizowany, tego nie wiesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Naprawdę?

PR jak każdy inny. CDP mydli w ten sposób oczy od wielu lat, no ale to trzeba było jednak śledzić ich poczynania, by to wiedzieć.

Żartuje, ale sam czasem myśle, że CDP Red ma graczy za bande debili.

 

Tacy bajkopisarze... Walczący z Systemem ;) DRM złe itd.

 

Jakby powiedzieli rok temu... gra będzie miała DRM bo chcemy ją zabezpieczyć to bym letko zrozumiał, w końcu nikt nie chce być okradany i ma do tego prawo... A oni bujali, bujali... i wyszło jak wyszło.

 

Aha... uważam, że 19-ego nie pogram... serwery nie dadzą chyba rady.

Edytowane przez Szambo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nadal uważam, że Crysis 3 to bardzo dobrze zoptymalizowana produkcja. Chodzi o współczynnik: wymagania/jakość grafiki.

Na low to Crysis pójdzie na byle gównie i się pogra :thumbup:

CDP Red to takie kłamczuszki :P

Marketingowcy :E To co mówili przed W2 należało podzielić przez 2 i otrzymaliśmy rzeczywisty obraz gry. Tu? To jeszcze zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha... uważam, że 19-ego nie pogram... serwery nie dadzą chyba rady.

GoG Galaxy daje radę, cały czas jechał na full z pobieraniem u mnie. Po cudownych 10h pobierania Neo 10 dała radę :E Soundtrack Wieśka bardzo przypomina mi połączenie Wieśka 1 i HoM&M IV/III - Welcome, Imlerith to obecnie mój faworyt. Co do kasy, wydaje mi się, że gdyby zrobili jak w przypadku 1 i 2, czyli mniej na marketing a więcej na grę to ten poziom z VGX może zostałby zachowany. Ale z drugiej strony, ten marketing wymusił 1 mln pre-orderów i pewnie +300% graczy z zachodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Gra nie ma DRM, co wy z tym DRM. Dowiedzcie się może wreszcie co to jest. Nic nie przypisuje kopii do sprzętu. Nic nie wymaga obecności online podczas grania. Nic nie sprawdza ci nośników w tle. Nic nie broni ci robić sobie kopii na wielu maszynach. Nawet klucz jest opcją, do GOGa, bo możesz z samych DVD lecieć i day one się pobierze.

 

Day one patch to nie DRM, aktywacja to nie DRM. Nikt nie obiecywał kopii całkowicie offline. A popremierowe egzemplarze nawet tego nie będą miały i będą całkiem offline. Marudzicie jak zwykle dla sztuki marudzenia, Polaka nikt nie zadowoli.

 

A co do "wielkiego świata" to też nie do końca tak jest, to nie jest jeden wielki świat, większy od Skyrima tylko kilka stref z których KAŻDA wedle Coxa jest większa od Skyrima, mająca własny klimat i styl graficzny, całkowicie eksplorowalna i naćkana niuansikami do odnalezienia. Mnie najbardziej to właśnie cieszy, że co i rusz są jakieś "questy i subquesty" nawet wynikające z dupiastych znajdziek czy wpadnięcia na losowego trzecioplanowego NPCa.

Edytowane przez Kastor Krieg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym downgradem to bym się jeszcze wstrzymał, nikt nie grał w pełną grę z nas i nie wie jak to się wszystko prezentuje w ruchu. Dodatkowo w internecie jest wypowiedź jednego człowieka na reddicie że gra wygląda dużo ładniej jeżeli chodzi o roślinność po opuszczeniu 1 lokacji startowej, tej całej white orchid. Podobno w tej lokacji trawa, krzaki itp wyglądają średnio, nie mają na sobie cieniowania itp. Po przejściu do No Man's Land i Skellige jest podobno znaczna, bardzo zauważalna poprawa wyglądu terenu szczególnie roślinności. Dodatkowo ten człowiek pisze że ogólnie cała lokacja White Orchid wygląda jak robiona w pośpiechu i odstaje od pozostałych. To by się mniej więcej zgadzało. Wszystkie gameplaye sprzed roku i ogólnie sprzed przesunięcia daty premiery z zimy 2014 na marzec 2015, czyli E3, gamescom, 35 min gameplay z E3, to bylo No man's land. Dodatkowo wtedy redzi mówili że w grze są tylko 3 tereny, No mans land, Skellige i Novigrad, i Kaer Mohren jako taka miejscówka do odwiedzania tylko jak fabuła pozwala. Potem przerwa, wakacje, jesień zero informacji o Wiesku i nagle gameplaye itp zaczynają pokazywać nowy teraz o nazwie White Orchid. Co by się zgadzało, wszystkie osoby ogrywające Wieska w tamtym czasie mówiły że gra ma wysoki próg wejścia, jest podobnie do W2 gdzie ginie się na początku cały czas, i nic nie jest wytłumaczone. Potem przesuniecie premiery o 5 miechów i nagle w grze pojawia się lokacja startowa o długości około 10 godzin która przez devów nazywana jest samouczkiem i lokacją w której ludzie uczą się grać i której celem jest sfabularyzowane przedstawienie i nauczenie ludzi polowania na potwory, na przykładzie gryfa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też o tym czytałem i chciałem teraz napisać. ;)

 

GoG Galaxy daje radę, cały czas jechał na full z pobieraniem u mnie. Po cudownych 10h pobierania Neo 10 dała radę :E

 

U mnie to samo. Wczoraj w jakieś 7 godzin pobrałem przez GOG Galaxy. Myślę, że jakichś wielkich problemów nie będzie na premierę. Tym bardziej, że będzie można pobrać patch premierowy przez GOG lub stronę play.thewitcher.com (+ może jakieś inne mirrory się pojawią) ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Day one patch to nie DRM, aktywacja to nie DRM. Nikt nie obiecywał kopii całkowicie offline. A popremierowe egzemplarze nawet tego nie będą miały i będą całkiem offline. Marudzicie jak zwykle dla sztuki marudzenia, Polaka nikt nie zadowoli.

Niezbędny plik do uruchomienia/zagrania to nie jest aktualizacja. Aktualizacja gry jest opcjonalna, to nie jest.

Co do obiecanek, pomijając temat DRM, polecam poczytać wywiady z RED-ami, zamiast zarzucać komuś "marudzenie"...

Posiadaczy przedpremierowych egzemplarzy na pewno interesują wydania popremierowe.

 

A co do "wielkiego świata" to też nie do końca tak jest, to nie jest jeden wielki świat, większy od Skyrima tylko kilka stref z których KAŻDA wedle Coxa jest większa od Skyrima, mająca własny klimat i styl graficzny, całkowicie eksplorowalna i naćkana niuansikami do odnalezienia. Mnie najbardziej to właśnie cieszy, że co i rusz są jakieś "questy i subquesty" nawet wynikające z dupiastych znajdziek czy wpadnięcia na losowego trzecioplanowego NPCa.

A kto stwierdził, że to jeden wielki świat? Nie wiem, skąd ten wniosek. Od dawna wiadomo, że świat zostanie podzielony (nie wiem, co to ma do jego rozmiarów). Pomijając zamknięte lokacje (np. Kaer Morhen), które zostanie niejako wydzielone od całej reszty, to świat dzieli się właściwie na dwie, a nie kilka części. Bo Ziemie Niczyje i Novigrad stanowią niejako jedność (brak ekranów wczytywania), a tą drugą połówką jest Skellige (przejście do tego regionu wiaże się z pojawieniem ekranu wczytywania).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z gameplayami z PS4 głównie oraz PC nie na maksymalnych ustawieniach, z nagraniami downsamplowanymi przez soft nagrywający, potem jeszcze raz downsamplowanymi przez YouTube, to tak naprawdę NIKT z nas jeszcze nie widział jak to wygląda. A te porównania graficzne w paru miejscach używają grafiki z Wieśka 2, więc są tak wiarygodne że mogą spadać na szczaw :E

Tylko tutaj jakość screenów czy ustawień nie ma nic do tych porównań.

W wielu miejscach zastosowano zupełnie inne textury, w wielu miejscach całkowicie zrezygnowano z tesselacji, zrezygnowano z wielu efektów atmosferycznych, skrócono zasięg rysowania cieni, roślinności i obiektów o prawie 30%, zmniejszono gęstość roślinności - trawy, zmniejszony LOD a w oddali wpakowana mgłe, która ma maskować krótszy LOD.

To od razu widać i nie trzeba wysokiej jakości screenów żeby zobaczyć z czego zrezygnowano. Nie ma się co oszukiwać ale gdyby nie zrobiono takich cięć graficznych 90% konfiguracji nie wygenerował by nawet 30kl/s w 1080p.

 

Pomimo tych cięć graficznych Wiedźmin 3 i tak będzie najładniejszym sandboksem dostępnym na rynku jednak ja brzydzę się takim podejściem ale taki jest dzisiejszy marketing. Trzeba nakręcić ludzi najmocniej jak się da po to by wykupili odpowiedni nakład, do premiery siedzieć cicho i unikać tematów redukcji grafiki a po premierze bronić się, że cięcia były konieczne dla uzyskania dobrej optymalizacji. Czy Ubi czy Redzi strategia jest taka sama. Liczy się kasa.

Edytowane przez DjXbeat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"którego kolejnej częśći chyba sprzedawały się coraz gorzej i praktycznie doprowadziły do upadku Cryteka. "

Bo pierwsza miałą za duże wymagania a kolejne coraz głupszy gameplay. :E

W pierwszej do dupy byli tylko dopakowani kosmici, ale to była koncówka. W drugiej - min. 30%. W 3 - no comments.

 

A co do wieśka - tak serio- też mnie ciekawią faktyczne wymagania i wydajność. Nie, żebym sobie robił nadzieję, ale naprawdę interesujące jaka okaże się rzeczywistość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co mają innego powiedzieć? Przecież nie powiedzą otwarcie: tak, był downgrade, nie mogliśmy inaczej postąpić, w końcu gra powstaje na trzy, a nie na jedną platformę, a konsole najważniejsze, bo z tego jest większy zysk.

Dlatego pisałem, że lepiej jakby nic nie pisali. A pamiętam, że wstawiali wpisy na fb o treści "There will be no downgrade'. Lepiej chyba nabrać wody w usta niż rzucać takimi kłamstwami.

 

Aha... uważam, że 19-ego nie pogram... serwery nie dadzą chyba rady.

Oby nie było jak z dwójką i nieszęsnymi 50 MB. Do tej pory to pamiętam, całą noc czekania i do rana nie odpaliłem :E

 

Marketingowcy :E To co mówili przed W2 należało podzielić przez 2 i otrzymaliśmy rzeczywisty obraz gry. Tu? To jeszcze zobaczymy.

Fakt, wielkie hasła typu "Rozgległy, otwarty świat" przy okazji dwójki. Ja rozumiem, że trzeba zachwalać, ale to tak jakby się upierać, że maluch do Ferrari.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym downgradem to bym się jeszcze wstrzymał

 

downgrad, czy nie downgrad to nie ma znaczenia fur w W3 "rozwala system" porażająco to wygląda, a ja jeszcze liczę na TXAA + SS i więcej mi nie trzeba :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zarzucicie dobrymi screenami, które pokazują, jak duży jest downgrade?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...