Skocz do zawartości
qjin

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wiedźmin 3: Dziki Gon Next Gen Update  

106 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy jesteś zadowolony/zadowolona z aktualziacji wydanej przez CDPR

    • Tak
      51
    • Nie
      55
  2. 2. Czy zmiany graficzne dodane z opcją RT usprawiedliwiają tak duży spadek wydajności ?

    • Tak
      22
    • Nie
      84
  3. 3. Czy aktualizacja spowodowała że masz chęć przejść watek fabularny ponownie ?

    • Tak
      60
    • Nie
      46
  4. 4. Czy wraz z pojawieniem się aktualizacji zagrałeś w Wiedźmina 3 pierwszy raz ?

    • Tak
      10
    • Nie
      96
  5. 5. Czy gra w wersji DX11 (4.00) wygląda i działa gorzej od wersji DX11 (1.32)

    • Tak
      46
    • Nie
      60
  6. 6. Czy ufasz CDPR że stworzą Wiedzmina 4 conajmniej tak dobrego jak "3" ?

    • Tak
      40
    • Nie
      66


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Send1N napisał:

Dlatego ciekawa sprawa ;) bo jakiego sprzętu bym nie miał w budzie to w W3 jest taki sam stutter :D bez modów też tak miałem, ktoś mi kiedyś powiedział że w3 ostro korzysta z pliku wymiany też niby tam grzebałem na starym systemie jeszcze, na nowym mam stockowy rozmiar,  ogólnie to siedzi już na 3 dysku ta gierka 5 karcie, 3 procesorze i 4 ramie :D i tylko fpsy są większe bo w sprawie losowych szarpnięć jest bez zmian :E

Może pomóc tylko szybszy dysk. Gra na bieżąco dogrywa dane i dlatego rzeźbi dyskiem, początkowo nawet na ssd pomimo braku ewidentnego szarpania jest niższa wydajność. A wystarczyłoby efektywniej wykorzystać dostępną pamięć i problem by znikł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
5 minut temu, Send1N napisał:

Ok czyli trzeba coś pogrzebać/potestować skoro mówicie że u was nic takiego nie występuje ;) myślałem że każdemu tak chrupie :E

U mnie jest masło i ćwierć orgazmu.
Jak sobie przypomnę 1080p i 30 fps na jakimś med... a teraz 1440p i 120  fps (ale sobie czasem zetnę do 80 pod ReShade) ;).
Ale i tak masło + 144Hz gsync... no teraz można pykać.
A i tak czekam, aż sobie popykam 120 fps w 4K. Ta gra się nie starzeje ;).

 

Edytowane przez JeRRy_F3D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A te ścinki to nie wynikają czasami z tego, że gra daje mocno popalić procesorowi w pewnych lokacjach/miejscach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, sideband napisał:

Może pomóc tylko szybszy dysk. Gra na bieżąco dogrywa dane i dlatego rzeźbi dyskiem, początkowo nawet na ssd pomimo braku ewidentnego szarpania jest niższa wydajność. A wystarczyłoby efektywniej wykorzystać dostępną pamięć i problem by znikł.

To kurcze gra ma 5 lat i nawet nowy SSD jest zbyt wolny aby nie było przycięć ? :E przecież w tamtych czasach czy nawet ludzie w tym wątku zapewne grają na ssdkach pdo sata lub nawet co niektórzy jeszcze na HDD :)

Teraz, Flik napisał:

A te ścinki to nie wynikają czasami z tego, że gra daje mocno popalić procesorowi w pewnych lokacjach/miejscach?

ja testowałem to na FX-8350,ryzen 2600 pózniej 3600 i teraz na 3700x podkręconym  i efekt jest taki sam :D tylko fpsy skakały w górę regularnie coś musi u mnie psocić jakiś mały detal gdzieś :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Flik napisał:

A te ścinki to nie wynikają czasami z tego, że gra daje mocno popalić procesorowi w pewnych lokacjach/miejscach?

Tak tak. Oczywiście (głównie Novigrad z setką NPC), ale to już troszkę nie te czasy.
W 2015 gra doginała sprzęty. Dziś - jak ktoś ma 4/8 jajek pod 4Ghz - jest po temacie.
Czym innym jest niewyróbka cepa, a czym innym te mikrodropiki.
Dojdziemy... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Send1N napisał:

To kurcze gra ma 5 lat i nawet nowy SSD jest zbyt wolny aby nie było przycięć ? :E przecież w tamtych czasach czy nawet ludzie w tym wątku zapewne grają na ssdkach pdo sata lub nawet co niektórzy jeszcze na HDD :)

Na HDD po wejściu pierwszy raz do gry jak zaczniesz biegnąć masz niezłą katastrofę ? Żadne aktualizacje gry nic wniosły w tym temacie.

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Odpaliłem z ciekawości Wieśka i kurde u mnie też się pojawiły microścinki a wcześniej tego na 100% nie miałem. Setki godzin przegrane :E

Ścinki wychodzą idealnie jak obracam miarowo kamerą na padzie, na wykresie frametime w momencie ścinki jest skok. Jutro przerzucę na inny dysk bo akurat mam wieśka na największym paździerzu sandisku, który ostatnio mi coś strasznie świrował z odczytami i niby po formacie odżył, ale i tak może coś być z nim nie tak.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, lukadd napisał:

Odpaliłem z ciekawości Wieśka i kurde u mnie też się pojawiły microścinki a wcześniej tego na 100% nie miałem. Setki godzin przegrane :E

Ścinki wychodzą idealnie jak obracam miarowo kamerą na padzie, na wykresie frametime w momencie ścinki jest skok. Jutro przerzucę na inny dysk bo akurat mam wieśka na największym paździerzu sandisku, który ostatnio mi coś strasznie świrował z odczytami i niby po formacie odżył, ale i tak może coś być z nim nie tak.

Ale masz takie szarpanie jak wrzuciłem filmik wyżej czy jeszcze coś innego ? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
19 minut temu, Send1N napisał:

Ale masz takie szarpanie jak wrzuciłem filmik wyżej czy jeszcze coś innego ? :D

A wiesz co... (?)
A odpal sobie na low - i sprawdź. Może to jakiś postproces, albo pojedynczy detal robi kiszkę.
Bo ja mam gruuubo przerośnięte ustawienia pond UBER (modami), ale niektóre ścięte na med (bo "nie widzę" różnicy - np. cienie med).
Jak na low nie będzie kaszlał, to może któreś charakterystyczne ustawienie opcji grafy albo postprocess go krztuszą.

  

Edytowane przez JeRRy_F3D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie grałem w Wiesia na nowym PC, ale za pierwszym razem grałem na i5 3570K + GTX 970 + SSD SATA + RAM 1800MHZ i na pewno nie miałem takiego szarpania, a jestem wyczulony na takie coś. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Send1N napisał:

Ale masz takie szarpanie jak wrzuciłem filmik wyżej czy jeszcze coś innego ? :D

Dokładnie to raz na 5—15sekund jest microscinka pokrywająca się z małym skokiem na wykresie frametime. Już kiedyś tak miałem podobnie, ale wtedy tylko na full screen. Winny był chyba jakiś patch do Windowsa bo po kolejnej aktualizacji wszystko wróciło do normy czyli masełko totalne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dobra zreperowałem i jest masełko :D.

Wczoraj było późno i sprawdzałem tylko na chwilę, na mocnym profilu pod 4k. Który niby mi trzyma 50-60fps, ale widocznie gdzieś były micro dropy fps, których licznik nie wyłapywał i pojawiały się wahania frametime co powodowało micro przycinki.

CRU po prostu wywalił mi nastawy monitora i przywrócił na fabryczne g-sync 48-60 i stąd zaczęły się pojawiać w różnych miejscówkach przycinki widoczne na wykresie frametime. Zrobiłem z powrotem OC w CRU zmieniając zakresy działania, aby monitor trzymał niższe zakresy g-sync i jest masełko :D

@Send1N

Jeśli masz takie różne przycinki od bardzo dawna i na tym jednym monitorze, to spróbuj się przyjrzeć tej kwestii. Spróbuj w CRU pozmieniać zakresy działania freesync/g-sync może tam coś nie pyka.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@lukadd

To jest 3 monitor na którym to jest :D  miałem jeszcze monitor 60hz przy pierwszych godzinach w W3 pózniej 75 a teraz 144 ciekawy jestem czy opcja enableprefetcher na 0 w rejestrze może coś tu bruździć, przestawię stockowo na 3 i wieczorem się przebiegnę po jakimś mieście :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie mam pojęcia, ale przyczyny musisz szukać gdzieś u siebie bo Wieśka testowałem na wielu konfigach i jak wszystko jest ok w systemie to w grze jest masełko.

Ogólnie to Wiesiek dla mnie jest swojego rodzaju wyrocznią. Jak w jakiejś grze coś mi nie działa tak jak powinno to odpalam Wieśka, aby sprawdzić czy coś się przypadkiem nie posypało z konfigiem.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To prawda, tyle lat, a W3 wciąż benchmark "pecetów". :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, lukadd napisał:

CRU po prostu wywalił mi nastawy monitora

A po co tego używasz?
[edit]
W sensie po co się tego używa?
Nigdy z tego nie korzystałem? Warto? Potrzeba? Jaki jest tego cel?

Edytowane przez JeRRy_F3D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Jaycob napisał:

To prawda, tyle lat, a W3 wciąż benchmark "pecetów". :D 

Goły już jednak nie... jedynie z modami, na gołym na max detalach jest luzno ponad 100fps więc co to za benchmark na obecne czasy :D teraz RDR2 czy metro exodus z rt jest od tego 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, JeRRy_F3D napisał:

A po co tego używasz?
[edit]
W sensie po co się tego używa?
Nigdy z tego nie korzystałem? Warto? Potrzeba? Jaki jest tego cel?

Mój monitor działa w zakresie g-sync 48-62hz. Przez CRU mogę zmienić podkręcić ten zakres na np. 35-62hz. Co zapobiega różnym anomaliom gdyby fps nawet na micro chwilę gdzieś tam chciał sobie spaść mocniej. A jeszcze spotkałem się z opiniami, że na niektórych monitorach fabryczne zakresy działania g-sync/freesync po prostu świrują i czasami warto je zmienić na inne wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co to za monitor że ma tak mały zakres ? przy takim sprzęcie w sygnie ? :D w stopce masz telewizor :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Momentum 43" 4k. CRU załatwia sprawę zakresów. Ale ogólnie to gram przeważnie na oledzie ten ma 40—120hz gsync. Tylko czekam na nowe gpu z hdmi 2.1. Bo na 2.0 tylko w 1440p leci 120hz. A ja lubię 4k :E i głównie tak gram

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale to jest tv a nie monitor dlatego mnie zmyliłeś :D grasz na rtx 2070 w 4k ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

On lubi sie katowac 30fps-40fps ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@up co ja poradzę, że wolę wyższą rozdzielczość nad fpsy. Z nowym gpu będzie już grane w wyższych zakresach :D

Tak. Wiesiek 3 z modami to głównie 50-60fps, rdr2 40-60fps jak jest w zakresie gsync to dla mnie ok. Czasami robię też sobie ultra Wide 3840x1600. Więcej fps i fajna panorama w grach jak Wiesiek czy rdr2. 

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Tylko po co?;) Mapa w samej grze już nie wystarcza? 

Edytowane przez Jaycob

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...