Skocz do zawartości
qjin

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wiedźmin 3: Dziki Gon Next Gen Update  

106 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy jesteś zadowolony/zadowolona z aktualziacji wydanej przez CDPR

    • Tak
      51
    • Nie
      55
  2. 2. Czy zmiany graficzne dodane z opcją RT usprawiedliwiają tak duży spadek wydajności ?

    • Tak
      22
    • Nie
      84
  3. 3. Czy aktualizacja spowodowała że masz chęć przejść watek fabularny ponownie ?

    • Tak
      60
    • Nie
      46
  4. 4. Czy wraz z pojawieniem się aktualizacji zagrałeś w Wiedźmina 3 pierwszy raz ?

    • Tak
      10
    • Nie
      96
  5. 5. Czy gra w wersji DX11 (4.00) wygląda i działa gorzej od wersji DX11 (1.32)

    • Tak
      46
    • Nie
      60
  6. 6. Czy ufasz CDPR że stworzą Wiedzmina 4 conajmniej tak dobrego jak "3" ?

    • Tak
      40
    • Nie
      66


Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, Ryszawy napisał:

Porównałem obydwie wersje.
U mnie nie tylko w takich wnętrzach jak Ostatni Bastion jest różnica w wydajności. Na zewnątrz wersja 2.0 zabiera mi od 5 do 10 klatek. Natomiast w miastach 2.0 jest chyba nawet trochę szybsza, ale sprawdzałem tylko w Oxenfurcie. No ale ja mam już leciwą kartę (w TW3 gram w 2560x1080), więc dla mnie te klatki są na wagę złota w wersji RT ;)
W tym drugim filmiku, z wersji 2.0 nawet widać te błędy w oświetleniu, które trochę mnie wkurzają, w 11 sekundzie, po prawej stronie, tam gdzie jest ta zakratowana brama, mam też taki migające światło. Jak wchodzisz po schodach w te piękne różowe pajęczyny (4 miesiące i nie poprawili), 17 sekunda, doczytuję się geometria u góry. Tego nie ma w 1.3. No i ja nie mam tego błędu z oświetleniem na drugiej części schodów:

https://youtu.be/08K0eXSTE7U

Już rozumiem. Te błędy w oświetleniu to są błędy zbyt blisko umieszczonych blisko siebie sond RT, tam w ogóle nie powinno być oświetlenia, to błąd w czystej wersji, czyli wina CDPR. W wersji moda 1.3 po prostu zbyt wolno się kalkuluje oświetlenie RT bo jest zmniejszona ilość klatek na sekundę z kilkudziesięciu tysięcy na sekundę do 1 klatki na sekundę i dlatego to nie miga i dzięki temu jest duży wzrost wydajności, ale kosztem nieprawidłowego oświetlenia RT. Ale jak Ci takie RT nie przeszkadza, a chcesz mieć jak największą płynność to proszę, wklej raz jeszcze pliki z moda 2.0 ale bez pliku:

0_TW3_Modified_FasterRTUltraPerformanceGlobalIllumination.ini

zostaw ten plik z wersji 1.3. Zobaczysz, że zyskasz kolejne FPSy względem 1.3, kosztem troszkę gorszego RT, sprawdź czy zauważysz w ogóle różnice i czy przypadnie Ci to do gustu. Jak tak to możemy nazwać tą opcje jako "Ultra+ Performance" xD

 

Edytowane przez R4zen
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Pavel87 napisał:

Też jestem ciekaw. Liczę, że tak, bo ten hotfix wg patchnotes, naprawia tylko FG.?

Edytowane przez tgolik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To dlatego mi Wiedźmin wywala bo gryzie się po aktualizacji z RTXGI Unlocker i jak usunę dll to idze normalnie.

Dobra wróciłem do poprzedniej wersji na szybko i spowrotem wszystko bangla

Edytowane przez frog67

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak, ten nowy fix naprawil komus FG?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W najnowszej wersji sterowników Nvidia z dnia dzisiejszego (531.41) brak informacji o problemie ze stabilnością Wiedźmina 3 z włączonym FG tak więc śmiało możecie testować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na PlayStation 5 udało mi się wyeliminować jeden problem odnośnie wywalania gry do menu konsoli , wyłączyłem wszystkie ulepszenia jak aberracja chromatyczna itd i przestawiłem tryb z RT na wydajność i teraz już nie wywala gry , innych problemów nie udało mi się rozwiązać 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pogralem 40 minut. Na razie FG po fixie dziala poprawnie.

 

P.S.

Trzy godzinki grania dzisiaj za mna. Naprawili problem z FG.

Edytowane przez tgolik
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do rozmazujacych się postaci i twarzy w cutscenkach doszła rozmazująca się minimapa xD

Edytowane przez voltq
  • Haha 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.03.2023 o 10:34, Ryszawy napisał:

Dzięki, wypróbuję ?

i jak, sprawdzałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, R4zen napisał:

i jak, sprawdzałeś?

Grypa, nie mam siły ?

  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Ryszawy napisał:

Grypa, nie mam siły ?

Trzeba chyba jakiś eliksir zapodać :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraza, skończyły się, trzeba będzie coś uwarzyć.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po tej aktualizacji FG zaczęły się dziać dziwne rzeczy z cieniami, jakieś migoczące kwadraty na glebie :E  Problem rozwiązuje wyłączenie RT. Ale z gry nie wywala teraz :E   I co to jest w lewym górnym rogu :hmm: Wcześniej tego nie było 

GJa8Dyd.jpg

5pUzeJ4.jpg

657lPvx.jpg

Edytowane przez maras2574

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, maras2574 napisał:

Po tej aktualizacji FG zaczęły się dziać dziwne rzeczy z cieniami, jakieś migoczące kwadraty na glebie :E  Problem rozwiązuje wyłączenie RT. Ale z gry nie wywala teraz :E   I co to jest w lewym górnym rogu :hmm: Wcześniej tego nie było

Jak to co, to przecież jest ściśle tajna technologia wywołująca kwadraty, na którą Nvidia daje NDA, a Ty ją bezczelnie łamiesz upubliczniając ja nam tutaj.

greta-climate.gif  ?

a tak na poważnie to się dzieje tylko jak masz włączone RT Cienie czy to nie ma znaczenia?

 

Słuchajcie, moder rj200b znalazł fix na purpurowe pajęczyny i wrzucił moda na nexusa:

https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/8070?tab=description

jest to coś co pracownicy CDPR powinni zrobić już dawno temu przed wypuszczeniem NG. Tak jakby dział testów nie istniał, albo mimo zgłoszeń reszta miała na to wywalone...

Edytowane przez R4zen
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, maras2574 napisał:

Po tej aktualizacji FG zaczęły się dziać dziwne rzeczy z cieniami, jakieś migoczące kwadraty na glebie :E  Problem rozwiązuje wyłączenie RT. Ale z gry nie wywala teraz :E   I co to jest w lewym górnym rogu :hmm: Wcześniej tego nie było 

 

Masz wgraną wersję 1.10.0 frame generatora a ona ma znak wodny i zbugowane textury

Zarówno na znak wodny jak i tekstury pomogło mi wgranie wersji 1.0.7.0  generatora

https://www.techpowerup.com/download/nvidia-dlss-3-frame-generation-dll/

Edytowane przez koniu22

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, R4zen napisał:

a tak na poważnie to się dzieje tylko jak masz włączone RT Cienie czy to nie ma znaczenia?

Całe RT, wyłączenie samych cieni nic nie daje 

6 minut temu, koniu22 napisał:

Masz wgraną wersję 1.10.0 frame generatora a ona ma znak wodny i zbugowane textury

Tak, mam dokładnie tą wersję.

Potem wrzucę 1.0.7.0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3.1.10.0 (bo tak się oficjalnie nazywa najnowszy FG) to część SDK, więc ma bugi i nie jest przeznaczony do używania przez graczy.

Nie ma co wrzucać tego, wróć do 1.0.7.0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3.1.10 to jest zwykły DLSS 2 tylko Nvidia podniosła numerację do 3.x.x. bo wyzszy numer lepiej wygląda na slajdach. Działa ona na wszystkich kartach RTX - (najnowsza wersja to 3.1.11)

FG to oddzielna biblioteka i obecnie najnowsza jest 1.10.0(watermark+bugi) oraz oficjalny który przychodzi z Wiedźminem to 1.0.7.0 i ta biblioteka działa tylko na RTX4000

 

Ja mam wgrane 3.1.11 i 1.0.7.0 i nie mam problemów z texturami. JAk wgram 1.10.0 to pomijając watermark to tektury zaczynają szaleć

Edytowane przez koniu22

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I po co się spierasz?

image.png.dde511c93670303bc1a8ddd637893699.png image.png.63ada8207ab3e07bb75ae4a920b689a7.png

Edytowane przez galakty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj przetestowałem Wiesia na oryginalnych plikach i wszytko ok i żadnych problemów z obrazem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie potwierdziłeś ze DLLS =3.1.11 a FG=1.0.7.0

Są to dwa oddzielne pliki i oddzielne technologie zupełnie od siebie niezależne. Każda z nich może działać bez drugiej jak i mogą działać jednocześnie

Bez tytułu.jpg

4 minuty temu, kadajo napisał:

Ja wczoraj przetestowałem Wiesia na oryginalnych plikach i wszytko ok i żadnych problemów z obrazem.

Ja miaem problem z teksturami tylko w wersji FG 1.10.0. Pozostałe były ok.

Co do DLSS, to czy to było 2.5.x czy 3.x.x to tekstury zawsze były ok. Z jakiegoś powodu Nvidia dała watermark do FG 1.10.0 Pewnie są świadomi ze wersja ma spore bugi

Edytowane przez koniu22
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Człowieku nie pogrążaj się XDDD

Wrzuciłem obydwa screeny z tego samego pliku dlssg. 

EOT

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, kadajo napisał:

Ja wczoraj przetestowałem Wiesia na oryginalnych plikach i wszytko ok i żadnych problemów z obrazem.

Ja to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...