Skocz do zawartości
qjin

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
Godzinę temu, JeRRy_F3D napisał:

Kurde... serio dla Ciebie długość to... wada?
Czy wadą jest sam fakt nudy? Ale nuda a czas gry, to dwie różne piłki IMO.

Długość sama w sobie nigdy nie jest wadą - jest nią głównie balans gry, sposób dawkowania fabuły i realna długość tej fabuły w przekroju całości. 

Wadą wielu długich gier jest to że gracz dość szybko zaczyna tracić zainteresowanie bo fabuła jest rozwleczona, wymaga dużej ilości przemieszczania się podczas którego gracz trafia na dziesiątki/setki różnych aktywności pobocznych które dość skutecznie odciągają od samej fabuły i w którymś momencie traci się z nią kontakt, traci się poczucie że miałem gdzieś iść i coś zrobić. Wiele gier w ten sposób maskuje słabą jakość fabuły i jej realnie niewielką długość. A to wybija z rytmu - i to bardzo. Najlepszy przykład - Inkwizycja. Gdybyś wyciął z niej wszystkie te kompletnie zbędne i bezsensowne aktywności oraz nabijające licznik bieganie od punktu A do B i od B do A po to by zabić kilku wrogów czy wymienić uprzejmości to miałbyś realnie grę na 20-35h, a nie na 100 czy 150h. Udało mi się raz przejść tą grę. Za drugim razem odpadłem bo chciałem skupić się właśnie tylko na fabule a jak zobaczyłem na mapach ile mnie czeka różnych elementów z którymi będę musiał się uporać zanim tą fabułę ruszę to mi się odechciało.

Są jednak gry które umieją robić to dobrze - najlepszy przykład to Days Gone. Zrobiłem w niej chyba ponad 70h i nigdy nie odczułem znużenia, zmęczenia czy utraty kontaktu z fabułą. Twórcy wiedzieli jak zachować balans pomiędzy fabułą a czynnościami pobocznymi czy nawet zwykłym szlajaniem się. Jakby projektując grę wiedzieli kiedy ma mi się włączyć radio kiedy tak jeździłem i nieraz myślałem co by tu zrobić a tu nagle ni z tego ni z owego "Hej Deacon, musimy pogadać". Tyle razy mi się to włączyło w odpowiednim momencie że się parę razy śmiałem. Idealny balans, iście perfekcyjny. Nigdy nie czułem że gra kieruje mnie na manowce, próbuje na siłę wydłużyć rozgrywkę, wciska elementy które są zbędne. Dlatego tak dobrze ją wspominam :) 

Godzinę temu, JeRRy_F3D napisał:

Ha! Czyli można! Bo właśnie W3 miałem na myśli.
Dla mnie W3 mógłby się nie kończyć nigdy. 1000h spoko, 2.5K - spoko ;)

Wiesiek to zupełnie inna para kaloszy. Mam ogromny sentyment do tej gry, tej serii i tych bohaterów - dosłownie czuję się z nią "związany". Miałem okazję poznać pana Jacka Rozenka poprzez wspólnych znajomych (kilka lat temu, jeszcze przed wylewem) i jedyne co byłem w stanie wykrztusić z siebie to że uważam go za wspaniałego aktora głosowego. Bardzo miły i fajny facet, po prostu normalny. Nie wyobrażam sobie jakiegokolwiek innego głosu Geralta :) 

Edytowane przez Element Wojny
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, Element Wojny napisał:

Byłem bardzo bliski zakupu Valhalli bo sporo osób próbowało mnie przekonać "lubisz Wieśka polubisz Valhallę". Pooglądałem jednak gameplay'e na YT i jakoś mi się to średnio podobało, potem czytałem o jakichś niekończących się najazdach, o ludziach którzy mają po 250h w grze i raptem 50% zrobionej fabuły... i zrezygnowałem. Nie byłbym chyba w stanie utrzymać zainteresowania fabułą przez tak horrendalną ilość godzin. W tak długiej grze udało mi się to jedynie w Wieśku 3, w wielu innych po prostu się męczyłem i czasem biegłem już przed siebie żeby tylko zobaczyć napisy końcowe. 

 

Najsmieszniejsze jest to ze Valhalla próbuje byc Wiedzminem 3.Słowo klucz to próbuje.

A to sety zbroi,a to malowiczne wioski,ale gre pogrąza tyle rzeczy od fabuły,dialogi,postacie,poprzez system walki,brak klimatu ze głowa mała.Niewiem jak wy ale ja caly czas czułem ze gram w gre w ktorej twórcom nie dokonca sie sie cos zrobic raz a dobrze ,i maskują te swoje niedoróbki .

Mapa moze fajna??..ale co z tego jak Ubisoft robi znowu to samo,ten sam krajobraz a na to sprytnie naniesione a to zamek,a to gospodarstwo .A w gruncie rzeczy to jest jedno wielkie kopiuj wklej.Tak bylo w Origins,Odyseji teraz tu.A gdzie tam do mapy Wiedzmina-i tych lokacji jak tereny Barona,Moczary...itd/

 

Edytowane przez Kubaś_30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Kubaś_30 napisał:

 

Najsmieszniejsze jest to ze Valhalla próbuje byc Wiedzminem 3.Słowo klucz to próbuje.

A to sety zbroi,a to malowiczne wioski,ale gre pogrąza tyle rzeczy od fabuły,dialogi,postacie,poprzez system walki,brak klimatu ze głowa mała.Niewiem jak wy ale ja caly czas czułem ze gram w gre w ktorej twórcom nie dokonca sie sie cos zrobic raz a dobrze ,i maskują te swoje niedoróbki .

Mapa moze fajna??..ale co z tego jak Ubisoft robi znowu to samo,ten sam krajobraz a na to sprytnie naniesione a to zamek,a to gospodarstwo .A w gruncie rzeczy to jest jedno wielkie kopiuj wklej.Tak bylo w Origins,Odyseji teraz tu.A gdzie tam do mapy Wiedzmina-i tych lokacji jak tereny Barona,Moczary...itd/

 

Wyjdzie Wiedzmin 4 to powiesz ze wielkie kopiuj wklej z Wiedzmina 3, więcej Baronów, więcej Moczar... 

Trudno żeby nie było kopiuj wklej kiedy Ubi jak budowało gry z otwartym światem to CDPR mówił pep na chleb, a CDPR ma wręcz w okresie 15 lat działalności jedną grę XD :E 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ubi z tego co widzę idzie na ilość nie na jakość. Wydać 3 wielkie gry na wiele godzin przez 3 lata ? Origins 2017, Odyssey 2018, Valhalla 2020 ? To chyba dość oczywiste że nie pójdzie za tym jakość a wiele elementów będzie na zasadzie kopiuj-wklej. 

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, TheMr. napisał:

Wyjdzie Wiedzmin 4 to powiesz ze wielkie kopiuj wklej z Wiedzmina 3, więcej Baronów, więcej Moczar... 

Ale to będzie pierwsze copy / paste od REDów.
Do tego chyba mocno zalecane.

 

 

4 minuty temu, TheMr. napisał:

Trudno żeby nie było kopiuj wklej kiedy Ubi jak budowało gry z otwartym światem to CDPR mówił pep na chleb, 

A jednak w finale IMO udało się REDom mistrza przeskoczyć.

 

 

5 minut temu, TheMr. napisał:

a CDPR ma wręcz w okresie 15 lat działalności jedną grę XD :E 

Jak na chłodno przekalkulować wszelkie AC i FC, to okaże się, że też nie zrobili wiele więcej niż ich kultowe "jedynki" AC czy FC (może jeszcze dwójki).
A później - wyłącznie przez mnogość rąk do roboty w zespołach Ubi, po prostu lepiej szło copy / paste IMO. Jest kasa, są zespoły, jest marka i... ZERO innowacyjności, zero ryzyka, zero czegokolwiek.
$ $ $ kasa, kasa, kasa...

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
21 minut temu, Element Wojny napisał:

Ubi z tego co widzę idzie na ilość nie na jakość. Wydać 3 wielkie gry na wiele godzin przez 3 lata ? Origins 2017, Odyssey 2018, Valhalla 2020 ? To chyba dość oczywiste że nie pójdzie za tym jakość a wiele elementów będzie na zasadzie kopiuj-wklej. 

 

Kiedyś szli na ilość,teraz raczej na jakość. Już nie klepią Asasina co roku.Do tego mają w swoich grach chyba najlepej opisane  opcje graficzne i inni producenci skopiowali to od nich.

Edytowane przez ODIN85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
18 minut temu, Element Wojny napisał:

Ubi z tego co widzę idzie na ilość nie na jakość. Wydać 3 wielkie gry na wiele godzin przez 3 lata ? Origins 2017, Odyssey 2018, Valhalla 2020 ? To chyba dość oczywiste że nie pójdzie za tym jakość a wiele elementów będzie na zasadzie kopiuj-wklej. 

 

No nie wiem, jak dla mnie te 3 gry są różne, na wielu poziomach. Tak jak mógłbym zgodzić się że Origins > Odyssey to kopiuj/wklej, tak Valhalla jest na kompletnie innym poziomie, i to widać. Valhalla bierze za to z LOTRa Shadow of War.

17 minut temu, JeRRy_F3D napisał:

A jednak w finale IMO udało się REDom mistrza przeskoczyć.

Jeśli wziąć pod uwagę, że side questy były lepsze niż main, historia jest miałka i zaprzecza poprzednim częściom, główny boss okazał się łatwiejszy niż można było przypuszczać z małą ilością zmiennych, a walka polegała na turlaniu i dojadaniu ryby, no to fakt, przeskoczyli, ale nie wiem kogo. W3 ma dużo błędów, sporo więcej jeśli byś usiadł i się nad nimi zastanowił, od części produkcyjnej do samego gameplayu, tylko w nicości RPGów faktycznie jest jedyny. Ale po latach wolę gry od Ubi. 

17 minut temu, JeRRy_F3D napisał:

Jak na chłodno przekalkulować wszelkie AC i FC, to okaże się, że też nie zrobili wiele więcej niż ich kultowe "jedynki" AC czy FC (może jeszcze dwójki).
A później - wyłącznie przez mnogość rąk do roboty w zespołach Ubi, po prostu lepiej szło copy / paste IMO. Jest kasa, są zespoły, jest marka i... ZERO innowacyjności, zero ryzyka, zero czegokolwiek.
$ $ $ kasa, kasa, kasa...

No cóż, lepiej zero ryzyka niż 7 letnią produkcją gry wywalić się na pysk. 

Edytowane przez TheMr.
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, TheMr. napisał:

No cóż, lepiej zero ryzyka niż 7 letnią produkcją gry wywalić się na pysk. 

Dla biznesu (firmy) tak.
Dla branży i graczy, stanie w miejscu, to cofanie.
 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to bym przygarnął jeszcze z dwa dodatki do wiedźmina 3.

Ciekawe na czym Redzi sie teraz skupiają.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, wompierz napisał:

Ja to bym przygarnął jeszcze z dwa dodatki do wiedźmina 3.

Ciekawe na czym Redzi sie teraz skupiają.

Też chętnie. Oba były rewelacyjne, ale drugi o wampirach to już w ogóle moje klimaty. No i te widoczki do tej muzyki. Polacy potrafią.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, TheMr. napisał:

Wyjdzie Wiedzmin 4 to powiesz ze wielkie kopiuj wklej z Wiedzmina 3, więcej Baronów, więcej Moczar... 

Trudno żeby nie było kopiuj wklej kiedy Ubi jak budowało gry z otwartym światem to CDPR mówił pep na chleb, a CDPR ma wręcz w okresie 15 lat działalności jedną grę XD :E 

 

Szczerze to bym wolał jedna gre od Ubi z poziomem Far Cry 3,AC 2 wydana raz na 3 lata ale taka zebym chcial sobie do niej wracac co chwile jak do Wieska,niz takie bezpłciowe ,denne Originsy i Odeseje wydawane jakby jakies roboty je robiły a nie pasjonaci .

  • Upvote 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajny off zrobiliście 2 strony o wszystkim tylko nie o w3 :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jest dobra baza do kopiowania, to niech kopiują.

g3grk128h8a51.png 

 

 

U mnie w sadzie na dziko koło płotu rosną wierzby, od razu je w wiedźminie zauważyłem, poczułem się jak u siebie, co jakiś czas je obcinamy i wyrastają nowe gałęzie, dokładnie takie jak w grze. Czekam na 4 z wierzbami co mają przycięte korony, solidna baza jest, nie widzę powodu by robić wierzby od podstaw. 

 

sontkpop4bk51.png?width=960&crop=smart&a

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo coś więcej o tej wersji next gen na xbox series x i ps5 ?

Dobrym momentem na wypuszczenie bylby grudzień tego roku jak startuje 2 sezon serialu na netflixie , ale teraz w cdpr pracują sami specjaliści co nie mogą naprawić podstawowych błędów w  swojej grze przez rok czasu od premiery...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie też temat interesuje tylko że na PC czy to wypuszczą w tym roku jeszcze? pobiegałbym znów po tych wsiach ale wstrzymuje się żeby to zrobić w remasterze :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również na to czekam ale wątpliwe, że next genowa wersja wyjdzie jeszcze w tym roku moim zdaniem. 

Oby zaskoczyli pozytywnie i dali początkiem grudnia te ulepsze wersje oraz jakiś teaser Wiedźmina 4 :D 

A potem się obudziłem :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja poczekam aż to wyjdzie i zobaczę jakie faktyczne są zmiany i czy mody będą działać. Niestety ale bez kilku modów np. szybkiej podróży nie będę w stanie przejść tej gry po raz trzeci.

Z drugiej strony nie wierzę, że aż tak poprawią grafikę, żeby chciało mi się zagrać.

Gdyby dali nowy dodatek fabularny... To już bym pobierał... Chociaż nie, bo dzisiejszy CDP to nie ten który robił W3 i dodatki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie słychać o wersji next gen więc chyba w następnym roku dopiero.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostali obsesję i teraz nie pokażą nawet jednego screena, żałosne tępaki wnioskuje to po tym co robią najwięksi gracze w branży czyli jak to nie potrafią odpowiednio promować i dawkować swoich gier przed premierą. Tak jak przed premierą Wiedźmina 3 i Cyberpunka pokazywali podrasowane materiały tak teraz nie wiem co oni kombinują.

Jedynym wyjątkiem jest Valve wystarczy zobaczyć jak idealnie zapowiedzieli i promowali Half-Life Alyx.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no bez przesady, nie ma sensu promować darmowego patcha do gry wystarczy jeden zwiastun miesiąc przed premiera pokazujący zmiany. Wciąż celuje w początek grudnia wraz z premiera 2 sezonu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oni w parze z Netflixem nie pójdą. Oni temu tak długo milczą, ponieważ CP okazał się mega klapą, i ten remaster czy jak to tam zwać, jest pewnie w takim samym stanie... I teraz kombinują co zrobić. Premiera marzec, nie prędzej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, AndrzejTrg napisał:

Oni w parze z Netflixem nie pójdą. Oni temu tak długo milczą, ponieważ CP okazał się mega klapą, i ten remaster czy jak to tam zwać, jest pewnie w takim samym stanie... I teraz kombinują co zrobić. Premiera marzec, nie prędzej.

A zobaczysz, ze w grudniu bedzie. Nie bez powodu ten nowy image Geralta. Staraja sie jeszcze bardziej wypromowac serial, chociaz ma on niewiele wspolnego z gra, jak i z ksiazka.

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Remasterem  zajmuje się nie CP tylko Saber Interactive wiec problemy naszego studia go nie powinny dotyczyć, obecnie zajmują sie Cyberpunkiem , który moim zdaniem na pewno sie opóźni.  To tylko darmowy patch do gry wiec nie ma sensu nic zapowiadać ani pompować promocje, równie dobrze mogą ogłosić zapowiedzieć tydzień przed premiera, wersja na switcha zapowiedzieli nie całe 2 miesiące przed wydaniema a tym przypadku mowa jedynie o patchu pod nowe konsole  

Edytowane przez jakbaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Widzisz Ty patrzysz tylko na suche liczby a prawda jest taka że 12600 ma 10 rdzeni o łącznej powierzchni 7 rdzeni GoldenCove. 6 rdzeni GoldenCove + 4 Gracemont które są wzamian za 1 rdzeń GoldenCove. Inaczej 6 rdzeni GoldenCove + dodatkowe 4 Gracemont to + 16.66% do powierzchni rdzeni GoldenCove a wydajność wyższa od 6 rdzeni Zen3 o 47% czyli jest znacząco szybszy nawet od 8 rdzeni Zen3 i 8 rdzeni CypressCove Przynajmniej w scenariuszu CPU-Z To samo można napisać o 12900K ma 16 rdzeni o powierzchni 10 rdzeni GoldenCove a wydajność w CPU-Z i CB jest blisko 16 rdzeni Zen3. Inaczej 12900 ma powierzchniowo o 25% więcej rdzeni względem 8 rdzeni GoldenCove a wydajność o 74% wyższą niż 8 rdzeni CypressCove i Zen3 
    • Przy tak gruntownej przeróbce musieliby niemal od zera tworzyć i testować wszystkie misje, żeby nowe wersje gier były grywalne - a przy tej skali trochę by to kosztowało... GTA to jednak nie to samo co prosty Crash Bandicoot, a odświeżone Command & Conquer, Diablo 2 to po prostu nakładki na 2D. Niemniej patrząc na wcześniejszy remaster San Andreas - nawet to udało im się spier....ć  Z drugiej strony dziwi mnie, że twórcy tak ochoczo zakładają kagańce moderom zamiast zrobić to tak jak należy. Skoro pojedyncze anonimy z Internetów bez żadnych kodów źródłowych i ułatwień ze strony wydawców potrafią wyczarować cuda, to wystarczyłoby ich zatrudnić i dać rozwinąć skrzydła żeby za ułamek kosztów uzyskać lepszy efekt niż to co dostajemy przy większości remasterów.
    • te przedsięwzięcia orlenu i eneii wyglądają na kwiatek do kożucha - muszą coś robić, więc zaczynają od reklamówek; oczywiście nie mają zbyt dużych możliwości, więc mierzą zamiary na siły, nie odwrotnie, siły na zamiary, jak tego tradycja romantyczna wymaga w Polsce; a tymczasem rzeczywistość skrzeczy, i długo jeszcze będzie skrzeczeć - po prostu nie da się nadrobić opóźnień wielu dekad w ciągu kilku lat - potrzeba na to też dekad  najlepiej widać to właśnie w ciepłownictwie - trochę pomijany temat, a w nim widać najlepiej, jaka droga do zrobienia i jak zaniedbania przeszłości ciążą nad stanem obecnym -  mam przed sobą statystyki dotyczące tego sektora wytwarzania energii w krajach byłego bloku wschodniego w porównaniu do Niemiec - wynika z nich, że w 2015 polskie centralne ciepłownictwo (bez domów indywidualnych) wyprodukowało 67,5 TWh ciepła z węgla - w Niemczech dla porównania tylko 42 - wydaje się zagadkowe jeśli weźmiemy pod uwagę ilość ludności, ale w Niemczech chyba dużo więcej proporcjonalnie domów indywidualnych niż w Polsce - to zresztą jeszcze by pogorszyło statystykę, bo stosunkowo znacznie więcej niemieckich domów używa ciepła z gazu, u nas chyba? zdecydowanie przeważa ciągle węgiel; w Niemczech z gazu wyprodukowano 52.8 TWh ciepła, w Polsce tylko 5,6; z alternatywnych źródeł jeszcze gorzej - np z odpadów (abfaelle) wyprodukowano w Niemczech 19 TWh ciepła, w Polsce 0,2!! z biomasy trochę lepiej - w Niemczech 9,4 , w Polsce 3,6 - wydaje się więc, że zamiast inwestować, symboliczne zresztą sumy, w superprzyszłościowe technologie np sekwestracji CO2 Enea ciepło powinna na krótką metę skupić się raczej na efektywnych i "zielonych" spalarniach śmieci (jeśli możliwe), tym bardziej że rozwiązują 2 problemy za jednym zamachem ciekawe zużycie ciepła w przemyśle - w Niemczech w 2015 przemysł zużył 48,2 TWh ciepła - w Polsce 7, 7; w Polsce zużycie ciepła w przemyśle spadło radykalnie - z ponad 100TWh w 1990 do 7,7 - odwrotnie w Niemczech - wzrosło z 28 do ponad 48TWh w ciągu 25 lat - widać, że zmierzamy jedynie słuszną drogą, tzn od brudnego społeczeństwa przemysłowego do czystego postindustrialnego usługowego - w projektach mieliśmy żyć głównie z pośrednictwa finansowo - logistyczno - transportowego między brudnymi wschodem i zachodem że statystyki wynika także chyba, że Niemcy znacznie efektywniej wykorzystują ciepło w budownictwie mieszkaniowym - w Polsce centralnie ogrzewane mieszkania zużyły 45,1 TWh ciepła, w Niemczech 47,3, mimo chyba? znacznie większej ilości mieszkań i ogrzewanej powierzchni - różnica w stosunku do liczb podanych powyżej wynika z tego, że te liczby nie uwzględniają budynków użyteczności publicznej, urzędów, sklepów, itp  czyli ogólnie w ciepłownictwie mamy ogromny dystans do odrobienia i raczej na tym powinniśmy się skupić w najbliższym czasie, nie na spektakularnych ale mało efektywnych reklamowych akcjach z wodorem, itp dodam dość pesymistycznie, że w samej produkcji prądu dystans jest jeszcze większy - produkujemy na głowę mało prądu - 4010kW, w takich Czechach ponad 6tys, w Niemczech ponad 7 tys -  ale ze źródeł odnawialnych w 2015 wyprodukowaliśmy 23,3 TWh, Niemcy 187,4, czyli 9! razy więcej; do tego w Niemczech ponad 90 Twh energii jądrowej, i 63 z gazu - w Polsce z gazu 6,4, czyli znów 10! razy mniej; ogromną część nadwyżki prądu w Niemczech zużywa oczywiście przemysł, w Niemczech 226,6TWh, w Polsce 51,2 pod względem efektywności wykorzystania energii też odstajemy - w Polsce wyprodukowano 0,37 euro pkb na 1 kWh energii, w Niemczech 0,77 euro - ale pod tym względem wszystkie kraje byłego bloku wschodniego odstają, np w Czechach ten wskaźnik nawet niższy  - 0,36  
    • Z drugiej strony patrząc to przecieki benchmarków z Rocketlake były mało optymistyczne nawet tuż przed premierą i mało kto wspominał że bios niedopracowany. W testach AIDA64 pamiętam że kilka razy wyniki się poprawiły a wcześniejsze były kiepskie nawet dla pojedynczego wątku. Jakby rdzeń pracował z taktowaniem ~0.8-1.0 GHz.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...